Przełożenia?
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Przełożenia?
Witam, czy może mi ktoś poradzić jak obliczać przełożenia?
Aktualnie posiadam 11z z przodu i 55 z tyłu.
11/55=0,2 czyli że tylnia zębatka wykonuje mniej o 0,2 obrota od przedniej, dobrze myślę?
Idąc tym tropem doszedłem do wniosku, żeby otrzymać podobny wynik na większych zębatkach powinienem zastosować 13-62 bo 13/62=0,209.
Tylko czy dla silnika nie będzie większego obciążenia przy takiej zmianie?
I jeszcze jedno jak dobierać długość łańcucha tj. ilość ogniw?
Aktualnie posiadam 11z z przodu i 55 z tyłu.
11/55=0,2 czyli że tylnia zębatka wykonuje mniej o 0,2 obrota od przedniej, dobrze myślę?
Idąc tym tropem doszedłem do wniosku, żeby otrzymać podobny wynik na większych zębatkach powinienem zastosować 13-62 bo 13/62=0,209.
Tylko czy dla silnika nie będzie większego obciążenia przy takiej zmianie?
I jeszcze jedno jak dobierać długość łańcucha tj. ilość ogniw?
- Marshal
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
- Lokalizacja: Mikoszewo
hmm toretycznie tak. ale po co ci zmieniać przełożenia na takie same przełozenie tylko w innej konfiguracji ? to bez sensu...
długosc łancucha sie dobiera pod konkretny motocykl i konkretne zębatki. z reguły jak kupujesz zestaw to masz łancuch juz dopasowany mniej wiecej. raczej żadnego wzoru nie ma
długosc łancucha sie dobiera pod konkretny motocykl i konkretne zębatki. z reguły jak kupujesz zestaw to masz łancuch juz dopasowany mniej wiecej. raczej żadnego wzoru nie ma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: Przełożenia?
Marshal napisał(a):Aktualnie posiadam 11z z przodu i 55 z tyłu.
11/55=0,2 czyli że tylnia zębatka wykonuje mniej o 0,2 obrota od przedniej, dobrze myślę?
Nie wykonuje o 0,2 "obrota" mniej tylko gdy tylna zębatka wykona jeden obrót to przednia 5 obrotów.
Tak jak wyżej. Nie ma sensu kombinować z innymi zębatkami jeżeli chcesz uzyskać to samo przełożenie.
SUZUKI RF 900 96'
-
marynarz1 - Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
- Lokalizacja: Jelonka
Jestem wręcz zmuszony do kombinowania gdyż do mojego cudaka nie dostanę pasującej zębatki na tył z 55z.;/
http://allegro.pl/ir-zestaw-napedowy-ke ... 17352.html
Co sÄ…dzicie o tym zestawie nada siÄ™ do 80cc?
Czy ewentualnie dałoby się wsadzić tam zamiast 11z 13z np.: http://allegro.pl/zebatka-13z-rs-rx-rr- ... 72574.html, bo zapewne motorek straci na prędkości...
http://allegro.pl/ir-zestaw-napedowy-ke ... 17352.html
Co sÄ…dzicie o tym zestawie nada siÄ™ do 80cc?
Czy ewentualnie dałoby się wsadzić tam zamiast 11z 13z np.: http://allegro.pl/zebatka-13z-rs-rx-rr- ... 72574.html, bo zapewne motorek straci na prędkości...
- Marshal
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
- Lokalizacja: Mikoszewo
Większa zębatka z przodu i większa z tyłu spowoduje, że zarówno wałek zdawczy jak i tylna piasta dostaną bardziej po dupie.
Chociaż, nie wiem, czy w przypadku Twojego moto będzie to miało większe znaczenie.
Chociaż, nie wiem, czy w przypadku Twojego moto będzie to miało większe znaczenie.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
czlowieku... 1 mail 1 mail i wiesz wszystko wchodzisz na strone mielocha oni tam majÄ… wiele czesci do wszystkiego
szukasz swojej zebatki, a jak nie majÄ… to prosisz aby albo zamowili albo dobrali zamiennik z innej maszyny
to wszystko :0
szukasz swojej zebatki, a jak nie majÄ… to prosisz aby albo zamowili albo dobrali zamiennik z innej maszyny
to wszystko :0
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Bostorn, gdyby to było takie łatwe;)
No właśnie 2 szprychy pęknęły same z siebie i nieco się obawiam, ale co tam wymienić napęd i tak muszę.
Tylko czy łańcuch 136 ogniw załapie się na 13-62 jeśli jest przeznaczony domyślnie do 11-62?
No właśnie 2 szprychy pęknęły same z siebie i nieco się obawiam, ale co tam wymienić napęd i tak muszę.
Tylko czy łańcuch 136 ogniw załapie się na 13-62 jeśli jest przeznaczony domyślnie do 11-62?
- Marshal
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
- Lokalizacja: Mikoszewo
Chodzi przede wszystkim o większe momenty skręcające i siły zginające działające głównie na wałek, powodujące zwiększanie naprężeń w przekroju rozpatrywanego elementu. To samo generalnie może tyczyć się tylnej piasty. Przy dłuższym okresie użytkowania może to mieć wpływ na zmęczenie materiału. Jednak tak jak wyżej wspomniałem, przy niedużej mocy, a stosunkowo wytrzymałym materiale nie musi to mieć większego znaczenia - spekuluję.
A dlaczego niby siły by miały by być większe? na obu elementach ?na jakiej to zasadzie fizyki kiedy stosunek zdawczej do zbiorczej pozostaje ten sam?
Wałek zdawczy jak i zębatka zdawcza jak i zębatka zbiorcza nie cierpi przez zmianę przełożeń a jedynie zabieraki i piasta gdy zmniejszamy zębatkę zdawczą i to się dzieje na skutek zwiększonych sił działających na tylne koło.
Nie kombinuj proszÄ™
A dlaczego niby siły by miały by być większe? na obu elementach ?na jakiej to zasadzie fizyki kiedy stosunek zdawczej do zbiorczej pozostaje ten sam?
Wałek zdawczy jak i zębatka zdawcza jak i zębatka zbiorcza nie cierpi przez zmianę przełożeń a jedynie zabieraki i piasta gdy zmniejszamy zębatkę zdawczą i to się dzieje na skutek zwiększonych sił działających na tylne koło.
Nie kombinuj proszÄ™
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Marshal napisał(a):Bostorn, gdyby to było takie łatwe;)
No właśnie 2 szprychy pęknęły same z siebie i nieco się obawiam, ale co tam wymienić napęd i tak muszę.
Tylko czy łańcuch 136 ogniw załapie się na 13-62 jeśli jest przeznaczony domyślnie do 11-62?
po 1 jezeli nie masz 2ch szprych to twoim priorytetem powinno byc wpierw zrobienie koła
od za niedlugi czas nie będziesz miał kolejnych az felga się pokrzywi
wpierw zrób szprychy
jezeli lancuch za krótki to masz stary, nie moze byc za luzny ani za sztywny, smaruj go co wyjazd i będzie jeszcze dlugo słuzył
pisałeś do nich?? odnośnie tej zębatki??
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Senku niekoniecznie
ja w swojej Derbi Sendzie mialem nowy łancuch i uklad 11 na 53 oraz 14 na 53 i ten 1 i ten sam starczał
kwestia naciągnięcia go
odnosnie zębatki 60+ tu się zgodzę normalny nie bd pasował chyba ze bd rozciągnięty, dla tego polecam aby po prostu zamiast kupowac nowy zalozyc stary, smarowac go co wyjazd i tyle, to mocne i dobre łancuchy a po 2 to nie crossy gdzie mozna z miesem wyrwac lancuch
ja w swojej Derbi Sendzie mialem nowy łancuch i uklad 11 na 53 oraz 14 na 53 i ten 1 i ten sam starczał
kwestia naciągnięcia go
odnosnie zębatki 60+ tu się zgodzę normalny nie bd pasował chyba ze bd rozciągnięty, dla tego polecam aby po prostu zamiast kupowac nowy zalozyc stary, smarowac go co wyjazd i tyle, to mocne i dobre łancuchy a po 2 to nie crossy gdzie mozna z miesem wyrwac lancuch
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości