Zobacz wątek - KMX 125 2T nie wkręca się na nowym tłoku
NAS Analytics TAG

KMX 125 2T nie wkręca się na nowym tłoku

Enduro, Cross
_________

KMX 125 2T nie wkręca się na nowym tłoku

Postprzez CharyPL » 2/5/2010, 21:20

Witam
Mam problem z moim KMXem. Wymieniłem tłok i jak na razie dotarłem 100km i nie chce się wkręcać powyżej 5 tyś. Co to może być, proszę o pomoc.
CharyPL
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 8/11/2009, 11:20
Lokalizacja: Gfc


Postprzez Landryss25 » 2/5/2010, 22:20

Czy po wymianie robiłeś regulację gaźnika? Jeśli nie to zrób. Na nowym tłoku proces spalania przebiega w trochę innych warunkach niż na starym przez co potrzeba innej mieszanki.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez CharyPL » 2/5/2010, 23:02

A co dokładnie mam regulować ? Nie robiłem bo nie wiedziałem co mam regulować.
CharyPL
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 8/11/2009, 11:20
Lokalizacja: Gfc

Postprzez Landryss25 » 2/5/2010, 23:34

No musisz przeprowadzić standardową regulację gaźnika
(składu mieszanki).
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez CharyPL » 3/5/2010, 08:45

A czy to pomoże? Bo ona jak się ją na postoju tak dokręci dobrze do 9 tys to idzie przez chwilę. I najgorzej jest na 1 i 2 biegu bo tak do 5 tys idzie tylko, a na wyższych biegach jak się troche przypiłuje to próbuje się wkręcać trochę wyżej.

A jest gdzieś w internecie opisane jak sie reguluje gaśnik w takim 2T?
CharyPL
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 8/11/2009, 11:20
Lokalizacja: Gfc

Postprzez henio12323 » 3/5/2010, 11:31

gdzies na pewno nawet tu na forum byla mowa o tym. pomoże nie pomoże ale warto to zrobic. moze byc przyczyna np zasyfiony gaznik albo swieca. ja bym od tego zacząl - czyli regulacja czyszczenie i sprawdzenie innej swiecy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez CharyPL » 3/5/2010, 12:51

Świeca właśnie została zmieniona na nową. A gaźnik wyreguluję tylko nie wiem jak.
CharyPL
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 8/11/2009, 11:20
Lokalizacja: Gfc

Postprzez henio12323 » 3/5/2010, 18:17

to oddaj do mechanika i podpatrz jak sie reguluje :) bo za 1 razem trudno jest dobrze ustawic.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 3/5/2010, 21:57

a filtr powietrza był czyszczony??
czy i jakÄ… mieszankÄ™ robisz??

czy motor kopci strasznie na tym tłoku nowym?
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez CharyPL » 4/5/2010, 07:17

Sprawdzałem z filtrem jak i bez. Nie był czyszczony, dzisiaj to zrobię ale nie ma różnicy jak go wyciągam. Mieszankę robi dozownik. I jak zimny to kopci mocno a później minimalnie mniej ale kopci.

Na starym zatartym tłoku to normalnie się wkręcała a teraz taka lipa. Jeszcze brałem pod uwagę jedną kwestię, bo jak oebrałem silnik z naprawy bo tam jeszcze był simmering wymieniany, to mechanik powiedział że zawór wydechowy był cały czas otwarty i on go naprawił żeby działał. I zawór godzi naj go wkręcę na wyższe obroty to się otwiera. Próbowałem już jeździć z otwartym zaworem na stałe, ale nie ma różnicy. Wtedy tylko jest gorzej bo mu wolnych brakuje.

A wczoraj jeszcze nią jeździłem i jest taki problem że na 4 biegu jak daje ostro w gaz to gaśnie silnik i trzeba się zatrzymać i odpalić z kopki. Też dziwne bo wcześniej tak nie było.
CharyPL
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 8/11/2009, 11:20
Lokalizacja: Gfc

Postprzez henio12323 » 4/5/2010, 13:35

to znaczy ze ma slabe smarowanie i jest przegrzewany puchnie tlok i silnik sam staje. potem z kopa i moto chodzi :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez falc_01 » 4/5/2010, 13:40

Jeżeli dajesz mu w gaz przy tych 5 tyś, a on gaśnie, to znaczy, że świeca się zalewa. KMX zaczyna ciągnąć gdzieś dopiero od 5,5-6 tyś, a wcześniej troche zamula. Masz za bogatą mieszankę, wyreguluj gaźnik. Ew sprawdź kompresję, może tłok jest przytarty i nie ma mocy. Przy docieraniu oprócz dozownika powinieneś dodać troche oleju do paliwa, żeby miał lepsze smarowanie. pozdro
falc_01
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6/12/2009, 22:24

Postprzez henio12323 » 4/5/2010, 13:46

to samo przerabialem u kumpla mial za slabe smarowanie nie dotarl do konca dodal za duzo gazu no i wlasnie tlok mu spuch i tak jakby nagle stanal. ale kopnal i odpalil ponownie. wiec najpeirw dotrzyj moto dobrze potem go wyzej wkrecaj
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 4/5/2010, 17:17

odłącz mieszalnik, wlej 125-130ml oleju na 5l benzy i jeździj tak ze 2-3 piątki takie wyjeździj dla pewności, nie wkręcaj mocno, jeździj do tych 3-4 tys aby sobie jeździł i do boju, jeżeli to nie pomoże to juz tylko kwestia sprawdzenia tego co sie dzieje w środku silnika

apropo jakiego oleju do mieszanki uzywasz
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez falc_01 » 4/5/2010, 18:09

Nie wydaje mi się, żeby odłączenie dozownika to był dobry pomysł. Dozownik robi mieszankę 1:50. Po prostu dodaj trochę oleju do mieszanki(wlej olej do baku), tak żeby proporcje były 1:30. Ja kmx'a docierałem jeżdżąc w przedziale obrotów 5-6,5 tysiąca, to takie optimum - silnik nie zamula i nie jest przeciążony. 3-4 tyś to będzie za mało jak na tą jednostkę.
falc_01
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6/12/2009, 22:24

Postprzez CharyPL » 4/5/2010, 19:59

Dzisiaj przez przypadek podkręcając linkę ssania urwałem ją i sam tłoczek zostawiłem bez linki. I o dziwo chodzi tak jak powinna, czyli jak nówka, wkręca się, wszystko ładnie, pięknie. Chyba coś była zablokowane i możliwe że na ssaniu jeździłem. Już wszystko jest OK także dziękuję wszystkim za pomoc. Temat do zamknięcia :)
CharyPL
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 8/11/2009, 11:20
Lokalizacja: Gfc

Postprzez falc_01 » 4/5/2010, 22:27

Czyli za bogata mieszanka, wyreguluj gaźnik i ssanie, pozdro
falc_01
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6/12/2009, 22:24

Postprzez Bostorn » 4/5/2010, 22:33

falc_01 napisał(a):Nie wydaje mi się, żeby odłączenie dozownika to był dobry pomysł. Dozownik robi mieszankę 1:50. Po prostu dodaj trochę oleju do mieszanki(wlej olej do baku), tak żeby proporcje były 1:30. Ja kmx'a docierałem jeżdżąc w przedziale obrotów 5-6,5 tysiąca, to takie optimum - silnik nie zamula i nie jest przeciążony. 3-4 tyś to będzie za mało jak na tą jednostkę.


1:30?? ty chcesz silnik rozpier.. znaim bd jeszcze chodził?? w krosie moim robi sie 1:40 a to jest zwykle enduro wiec 1:40 to juz jest baardzo duzo dla niego

czy za mało sie da oleju czy za duuzo 1 i 2gie niszczy silnik

jak za sucho mozna zatrzec, jak za mokro zbiera sie nagar i niszczy swiece oraz osadza sie na nicasilu
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez falc_01 » 4/5/2010, 23:03

Przy docieraniu zwiększa się ilość oleju, żeby odtworzyć film olejowy i w żaden sposób to nie zniszczy silnika, potem wystarczy to co daje dozownik. Jeśli przez dłuższy czas jeździ się na mieszance ze zbyt dużą ilością oleju, wtedy może się zbierać nagar. Ale jeśli są to pierwsze kilometry, nic się nie ma prawa stać.
falc_01
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6/12/2009, 22:24

Postprzez henio12323 » 5/5/2010, 11:10

olej nie zniszczy silnika racja ze zawala swiece ale wystarczy co jakis czas odkrecic i zobaczyc jaki ma kolor. jezeli jest czarna to nieco za duzo oleju ale 1:30 na pewno nie zasyfi swiecy :P co do oleju lepiej jednak dolac troche do benzyny nie wiele ale jednak. co do dozownika :P bostorn daj spokoj ze dozowniki sa do dup* :P dozowniki sciagaja zawodnicy itp smigajacych na skuterach i endurakach po to zeby po 1 kontrolowac ilosc oleju w benzynie po 2 po to że jak np jada na 1 kole to żeby im doplyw sie nie odcinal i olej nie wylewal no i chodzi o wage. ale jak ktos nie smiga na kole po 3 km itp to dozownik jest dla niego przeznaczony. jezeli twierdzisz ze sie zapycha :P to pokaz mi kilka przypadkow ze sie zapycha :P ja mialem 3 moto z dozownikiem, kumpel mial tez dttke ani razu nikomu przez tyle lat w ciezkim terenie bo DT nie oszczedzalem sie nie zasyfil uklad smarowania :D dla osoby ktora smiga nawet cialge w terenie dozownik nie bedzie przeszkadzal bo jest bezawaryjny.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê