KMX 125 2T nie wkręca się na nowym tłoku
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
KMX 125 2T nie wkręca się na nowym tłoku
Witam
Mam problem z moim KMXem. Wymieniłem tłok i jak na razie dotarłem 100km i nie chce się wkręcać powyżej 5 tyś. Co to może być, proszę o pomoc.
Mam problem z moim KMXem. Wymieniłem tłok i jak na razie dotarłem 100km i nie chce się wkręcać powyżej 5 tyś. Co to może być, proszę o pomoc.
- CharyPL
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 8/11/2009, 11:20
- Lokalizacja: Gfc
Czy po wymianie robiłeś regulację gaźnika? Jeśli nie to zrób. Na nowym tłoku proces spalania przebiega w trochę innych warunkach niż na starym przez co potrzeba innej mieszanki.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
No musisz przeprowadzić standardową regulację gaźnika
(składu mieszanki).
(składu mieszanki).
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
A czy to pomoże? Bo ona jak się ją na postoju tak dokręci dobrze do 9 tys to idzie przez chwilę. I najgorzej jest na 1 i 2 biegu bo tak do 5 tys idzie tylko, a na wyższych biegach jak się troche przypiłuje to próbuje się wkręcać trochę wyżej.
A jest gdzieś w internecie opisane jak sie reguluje gaśnik w takim 2T?
A jest gdzieś w internecie opisane jak sie reguluje gaśnik w takim 2T?
- CharyPL
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 8/11/2009, 11:20
- Lokalizacja: Gfc
gdzies na pewno nawet tu na forum byla mowa o tym. pomoże nie pomoże ale warto to zrobic. moze byc przyczyna np zasyfiony gaznik albo swieca. ja bym od tego zacząl - czyli regulacja czyszczenie i sprawdzenie innej swiecy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
to oddaj do mechanika i podpatrz jak sie reguluje
bo za 1 razem trudno jest dobrze ustawic.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Sprawdzałem z filtrem jak i bez. Nie był czyszczony, dzisiaj to zrobię ale nie ma różnicy jak go wyciągam. Mieszankę robi dozownik. I jak zimny to kopci mocno a później minimalnie mniej ale kopci.
Na starym zatartym tłoku to normalnie się wkręcała a teraz taka lipa. Jeszcze brałem pod uwagę jedną kwestię, bo jak oebrałem silnik z naprawy bo tam jeszcze był simmering wymieniany, to mechanik powiedział że zawór wydechowy był cały czas otwarty i on go naprawił żeby działał. I zawór godzi naj go wkręcę na wyższe obroty to się otwiera. Próbowałem już jeździć z otwartym zaworem na stałe, ale nie ma różnicy. Wtedy tylko jest gorzej bo mu wolnych brakuje.
A wczoraj jeszcze nią jeździłem i jest taki problem że na 4 biegu jak daje ostro w gaz to gaśnie silnik i trzeba się zatrzymać i odpalić z kopki. Też dziwne bo wcześniej tak nie było.
Na starym zatartym tłoku to normalnie się wkręcała a teraz taka lipa. Jeszcze brałem pod uwagę jedną kwestię, bo jak oebrałem silnik z naprawy bo tam jeszcze był simmering wymieniany, to mechanik powiedział że zawór wydechowy był cały czas otwarty i on go naprawił żeby działał. I zawór godzi naj go wkręcę na wyższe obroty to się otwiera. Próbowałem już jeździć z otwartym zaworem na stałe, ale nie ma różnicy. Wtedy tylko jest gorzej bo mu wolnych brakuje.
A wczoraj jeszcze nią jeździłem i jest taki problem że na 4 biegu jak daje ostro w gaz to gaśnie silnik i trzeba się zatrzymać i odpalić z kopki. Też dziwne bo wcześniej tak nie było.
- CharyPL
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 8/11/2009, 11:20
- Lokalizacja: Gfc
to znaczy ze ma slabe smarowanie i jest przegrzewany puchnie tlok i silnik sam staje. potem z kopa i moto chodzi 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jeżeli dajesz mu w gaz przy tych 5 tyś, a on gaśnie, to znaczy, że świeca się zalewa. KMX zaczyna ciągnąć gdzieś dopiero od 5,5-6 tyś, a wcześniej troche zamula. Masz za bogatą mieszankę, wyreguluj gaźnik. Ew sprawdź kompresję, może tłok jest przytarty i nie ma mocy. Przy docieraniu oprócz dozownika powinieneś dodać troche oleju do paliwa, żeby miał lepsze smarowanie. pozdro
- falc_01
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 6/12/2009, 22:24
to samo przerabialem u kumpla mial za slabe smarowanie nie dotarl do konca dodal za duzo gazu no i wlasnie tlok mu spuch i tak jakby nagle stanal. ale kopnal i odpalil ponownie. wiec najpeirw dotrzyj moto dobrze potem go wyzej wkrecaj
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
odłącz mieszalnik, wlej 125-130ml oleju na 5l benzy i jeździj tak ze 2-3 piątki takie wyjeździj dla pewności, nie wkręcaj mocno, jeździj do tych 3-4 tys aby sobie jeździł i do boju, jeżeli to nie pomoże to juz tylko kwestia sprawdzenia tego co sie dzieje w środku silnika
apropo jakiego oleju do mieszanki uzywasz
apropo jakiego oleju do mieszanki uzywasz
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Nie wydaje mi się, żeby odłączenie dozownika to był dobry pomysł. Dozownik robi mieszankę 1:50. Po prostu dodaj trochę oleju do mieszanki(wlej olej do baku), tak żeby proporcje były 1:30. Ja kmx'a docierałem jeżdżąc w przedziale obrotów 5-6,5 tysiąca, to takie optimum - silnik nie zamula i nie jest przeciążony. 3-4 tyś to będzie za mało jak na tą jednostkę.
- falc_01
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 6/12/2009, 22:24
Dzisiaj przez przypadek podkręcając linkę ssania urwałem ją i sam tłoczek zostawiłem bez linki. I o dziwo chodzi tak jak powinna, czyli jak nówka, wkręca się, wszystko ładnie, pięknie. Chyba coś była zablokowane i możliwe że na ssaniu jeździłem. Już wszystko jest OK także dziękuję wszystkim za pomoc. Temat do zamknięcia 

- CharyPL
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 8/11/2009, 11:20
- Lokalizacja: Gfc
falc_01 napisał(a):Nie wydaje mi się, żeby odłączenie dozownika to był dobry pomysł. Dozownik robi mieszankę 1:50. Po prostu dodaj trochę oleju do mieszanki(wlej olej do baku), tak żeby proporcje były 1:30. Ja kmx'a docierałem jeżdżąc w przedziale obrotów 5-6,5 tysiąca, to takie optimum - silnik nie zamula i nie jest przeciążony. 3-4 tyś to będzie za mało jak na tą jednostkę.
1:30?? ty chcesz silnik rozpier.. znaim bd jeszcze chodził?? w krosie moim robi sie 1:40 a to jest zwykle enduro wiec 1:40 to juz jest baardzo duzo dla niego
czy za mało sie da oleju czy za duuzo 1 i 2gie niszczy silnik
jak za sucho mozna zatrzec, jak za mokro zbiera sie nagar i niszczy swiece oraz osadza sie na nicasilu
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Przy docieraniu zwiększa się ilość oleju, żeby odtworzyć film olejowy i w żaden sposób to nie zniszczy silnika, potem wystarczy to co daje dozownik. Jeśli przez dłuższy czas jeździ się na mieszance ze zbyt dużą ilością oleju, wtedy może się zbierać nagar. Ale jeśli są to pierwsze kilometry, nic się nie ma prawa stać.
- falc_01
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 6/12/2009, 22:24
olej nie zniszczy silnika racja ze zawala swiece ale wystarczy co jakis czas odkrecic i zobaczyc jaki ma kolor. jezeli jest czarna to nieco za duzo oleju ale 1:30 na pewno nie zasyfi swiecy
co do oleju lepiej jednak dolac troche do benzyny nie wiele ale jednak. co do dozownika
bostorn daj spokoj ze dozowniki sa do dup*
dozowniki sciagaja zawodnicy itp smigajacych na skuterach i endurakach po to zeby po 1 kontrolowac ilosc oleju w benzynie po 2 po to że jak np jada na 1 kole to żeby im doplyw sie nie odcinal i olej nie wylewal no i chodzi o wage. ale jak ktos nie smiga na kole po 3 km itp to dozownik jest dla niego przeznaczony. jezeli twierdzisz ze sie zapycha
to pokaz mi kilka przypadkow ze sie zapycha
ja mialem 3 moto z dozownikiem, kumpel mial tez dttke ani razu nikomu przez tyle lat w ciezkim terenie bo DT nie oszczedzalem sie nie zasyfil uklad smarowania
dla osoby ktora smiga nawet cialge w terenie dozownik nie bedzie przeszkadzal bo jest bezawaryjny.






KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości