Zobacz wątek - Wielki problem z ktmem sxem 125!! :/
NAS Analytics TAG

Wielki problem z ktmem sxem 125!! :/

Enduro, Cross
_________

Wielki problem z ktmem sxem 125!! :/

Postprzez Bostorn » 31/8/2009, 20:58

Siemanko

pisze tu bo mam powazny problem;/ odpaliłem ktma po miesięcznej przerwie ;/

już zadowolony że sobie poszaleje i gówno ;/


motor nie wkręca się jak nalezy, przy wyższych obrotach, koncowych mocniej kopci, męczy się i jebanie strasznie szumi razem z wyższymi obrotami
taki dziwny szum szzzzzzz itp itp szum ten słyszalny jest z przodu motoru

czy to może byc coś przytartego w kolektorze wydechowym??
czy to wina kolektora wydechowego?? czy z tłokiem coś jest nie tak??

motor nie ma mocy na wyższych obrotach itp

szum wzrasta razem z obrotami, słyszalny jest od kilku tysięcy

oco kaman?? ;/
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez henio12323 » 31/8/2009, 21:35

długo stał to moze byc że gaźnik sie zapchał. jak sie leje olej do benzyny to w gaźniku po jakims czasie benzyna paruje i zostawia osad z oleju i to często powoduje zatory. to że ci szumi hmm to raczej w silniku czy w ramie ? moze jakies łozysko sie przyrdzewiało i szumi np w kole ? najlepiej zdejmij wydech zobacz jak tłok poruszaj nim zobacz luzy to najszybsza i najlepsza metoda na obczajenie tłoka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Bostorn » 31/8/2009, 21:41

brzeczenie idzie z silnika

w kołacg\h, na wale i w całym silniku wszystkie nowe łozyska, uszczelki i inne pierdoły.... ;/

nictam w gaźniku nie jest zastojałe

szumic zaczęło mi to podczas jazdy i kopcic , stracił moc i chęc do ostrej jazdy :/ qr mac!!
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 31/8/2009, 21:46

to mówie zdejmij dufyzor i zobacz co sie we wnętrzu dzieje :P nic nigdy nie wiadomo co i jak
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez pawcio8rs » 31/8/2009, 22:41

A może juz pora wymienić pierścienie,tłok i korbe?
pawcio8rs
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 7/4/2009, 15:32

Postprzez Hamulec » 31/8/2009, 22:44

Być może jakaś uszczelka, a z łożyskami nigdy nic nie wiadomo choc nowe. W naszych moto są jednak obroty. Tak to jest jak u mnie póki się nie rozbierze to można tylko się domyślać.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez Landryss25 » 1/9/2009, 17:19

Skoro stracił moc i zaczął kopcić to uszczelka pod głowicą.
A szum to wygląda na łożyska wału. Może źle zostały wpasowane w kartery?
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Bostorn » 1/9/2009, 18:29

ale sporo na nich jeździlem, dopiero od niedawna to się dzieje wraz z wyższymi obrotami, zaczyna szumic, nakręce niedługo filmik i zobaczycie

wszystkie uszczelki nowe

korba nówka, tłok żekomo też tzn jeszcze od poprzedniego wlasciciela
postaram się niedługo zrobic zdjęcie kartki na której wsio jest opisane co było wymieniane to aż za głowe się złapiecie

a czy to nie może byc wina zaworu wydechowego??


aapropo oco kaman ze zdjęciem wydechu i sprawdzenia luzu itp? co tym sprawdzę? korbę? i czy mam latac góra dół czy przód tył? czy na boki, do siebie od siebie ??

oco dokładnie kaman
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 1/9/2009, 18:48

jak zdejmiezz wydech będziesz widział tłok mozna nim poruszac czy dzwoni w cylindrze no i widac powłoke w cylindrze i ogulnie stan wszystkiego luz na korbowodze da sie sprawdzic odkręcając zawory dolotowe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 3/9/2009, 20:13

Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez gh_joker » 3/9/2009, 22:18

..
Ostatnio edytowano 3/9/2009, 22:26 przez gh_joker, łącznie edytowano 1 raz
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez gh_joker » 3/9/2009, 22:25

Wyglada to calkiem jakbys go przekrecil, za dlugo przytrzymal na pelnej pizdzie... W takim wypadku ten szum to moze byc korba a spadek mocy - zalany pierscionek przez tloka (tlok sie zaczyna jakby topic i zalewa pierscien) wtedy traci kompresje i sika olejem... Najlatwieszy sposob na zajechanie korby i tloka to wlasnie taka droga na ktorej nakreciles filmik (nie zapominaj ze to jest MX moto)... I mocno odradzam w takiej sytuacji robienie przegazowek i jakiejkolwiek jazdy... Zciagaj cylka i badaj co jest grane, bo jak cos sie posypie to łoooo-hoho... A kartka sie nie sugeruj zbytnio;) chyba ze jest to lista rzeczy ktore sam robiles... Powodzenia...
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez Bostorn » 4/9/2009, 20:38

ale robił mi to polecany mechanik motokrosowy, poza tym taka przygazówka, toż na torze moto non stop w dupe dostaje po obrotach.. więc jakim cudem to może się od takich pierdół rozpiepszyc??

a tak na marginesie ja nim w teren bardzo żadko jeżdzę tak więc to były sporadyczne wypady i to nie dostawał non stop po garach tylko na spokojnych obrotach, ostatni bieg i czasem się odkręci ale czesciej spuszczało z obrotów
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Hamulec » 4/9/2009, 21:00

...Bostorn masz rację. Też tak myślę. To maszyny, żeby porządnie dostawać w cyc, a nawet to lubią. Ja jeżdzę tak jak mi poradził zawodnik; gaz max, jak dalej nie można to wtedy zmiana biegów.
Słuchając Twojego moto można naprawdę wiele diagnoz postawić, zresztą tak jak bym słyszał swoje tuż przed awarią. Rozmawiałem z zawodnikiem=mechanikiem to wstępnie stwierdził, że; może tłok, łożyska. Nie długo i się okaże...
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez gh_joker » 5/9/2009, 07:56

No panowie w cyc jak najbardziej!!! Tylko ile ma najdluzsza prosta na torze??? Przegazowa w tym momencie, jesli lozyska sa jebniete, to napewno dobry pomysl wrecz rewelacyjny:D

To skoro tak to zapytajcie mechaniora no chyba, ze sami wiecie: jek dlugo mozna pociagnac MX-a na full pizdz*e???????

Choc to sa tylko spekulacje, wszystko sie okaze jak go rozbierzesz i mam nadzieje, ze to jaks pierdola - trzymam kciuki bo bardzo fajny moto...

No i skoro sam inwestowales w remont to ZWRACAM HONOR!!! Myslalem ze sprzedawca ci dorzucil liste zrobinych rzeczy...

A tego tloka to mozesz zbadac w 5min zciagajac dyfuzor tak jak koledzy pisali...

A tak na marginesie: jest jakis odczuwalny spadek kompresji???
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez Bostorn » 5/9/2009, 12:26

jak wsiadlem z jawki 50 :P na ktma to strasnzy.. kopajka leciutko chodzi... :o :o

aż się przestraszylem, nie odpalany przez ponad miecha.. kopalem kilka razy az zatrybił i to tak śmiesznie pyr pyr pyyyyr pyyyyyyyyr i zgasł

pokopalem znowu i tak jak byś no nie wiem tv włanczał który musi się nagrzac zanim odpalic

znaim pociągnie mocniej mocy

a co do jazdy ja trenowałem często jajko tzn winkle

i max na 2jce i z winkla czesto gesto juz na starcie na fullu wchodzilem, na 3jke jeszcze sie balem ale na 2jce juz na maxa dawalem gaszu przez jakies kilka sekund i to trwało troszkę czasu

zresztą na hopach i innych zakrętach każdy zawsze daje gazu ile wlezie aby jak najlepiej wyskoczyc, czybciej wyjechac

a taka przejażdzka to pikuś dla takiego moto..

postaram się w niedziele umyc motor, wysuszyc, zdjąc dyfuzor, a pozniej za silnik się wziąsc

o ile jakos zrobie swoj sqrwiały zakladzik do łądu i składu..

chcialem garaż wybudowac, rodzice sie nie zgodzili... teraz cos trzeba zrobic a ja sie kitram w stolarni, gdzie wiecej kurzu niz powietrza i innego syfu.. ciągle tylko sprzątam i sprzątam;/
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez gh_joker » 5/9/2009, 12:39

Luzik, chodzi tylko o to, ze na torze odcinasz na pare sekund i spuszczasz z gazu i tak ciagle a na drodze mozesz popylac nawet kilka min na full.. Slyszalem, ze max to 3 do 5 min... A ostatnio po remonce YZ 125 (tlok, korba, lozyska) po 5 dniach moto sie sypnelo - znowu tlok, ktory sie zaczal topic na wydechu... I wtedy kolo powiedzial, ze jedna minuta na MAX bez popuszczenia moze duzo zwojowac... Mowa tu o moto mojego brata bo ja raczej 4paki preferuje...

A moze to zadna z rzeczy, ktore napisalismy, moze jakas pierdola...
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez Bostorn » 5/9/2009, 13:06

ty noo ja nie jestem takim idiotą który katuje sprzęt na fullu
po 1 denerwuje mnie ciągle te uuu uuu uuu!!

po 2 wiem że motorka to boli jak się go ciągle kręci...;/

po 3 dbam o to aby się nie przemęczał na prostych itp

ehh w niedzielę zobaczę co będe w stanie mogł zrobic ;/ i wtedy zdam wam meldunek a wy ogłosicie wyrok dla niego ;d

co z nim robic.. zakopac czy wywiesc na złom bo już nie mam ani siły do tego sprzetu ani pieniędzy :(
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Hamulec » 5/9/2009, 13:18

Jeżeli chodzi o jazdę max gaz to się zgadzam, że nie można przeciągać struny, bo w 2T co to za smarowanie. Jednak od startu do biegu, który jest właściwy do danej prostej to gaz max-bieg, gaz max-bieg, prosta musi być o długości rozsądku, jeżeli jest zbyt długa, to na wyczucie robie przegazówki, żeby dać tłoczkowi trochę olejku do spróbowania... :P
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez Bostorn » 5/9/2009, 14:00

i tak właśnie się robi ;d

apropo zdjęc tutaj macie linki do zdjęc co prrawda beznadziejna jakosc bo 2mpxy i bez flasha.. ale co nieco widac ;/


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78a ... a911e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62a ... ec675.html
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na g�r�