Zobacz wątek - Wymiana oleju, czyszczenie filtra powietrza itp.
NAS Analytics TAG

Wymiana oleju, czyszczenie filtra powietrza itp.

Enduro, Cross
_________

Wymiana oleju, czyszczenie filtra powietrza itp.

Postprzez soro » 20/9/2015, 15:03

Hejka, wczoraj zakupiłem Ktm Exc 250 F z 2008. Jest to mój pierwszy motocykl, dlatego potrzebuję paru informacji ( nie mam serwisówki).

1. Jak często wymieniać olej w silnku (jakiej firmy najlepiej lać i jak spuścić olej z silnika i ile go lać).
2. Filtr powietrza średnio co wyjazd ? Jakiego oleju do tego używać ?
3. Co ile motogodzin regulacja zaworów?
4. Smarowanie łąńcucha co jazdę ? Czy przed nasmarowaniem łańcucha powinienem go uprzednio wyczyścić (jeżeli tak to jak ?)
5. Płyn do chłodnic. Jaki i jak często ?

Jeżeli macie dla mnie jakieś rady co do serwisowania lub widzicie, że o czymś zapomniałem to napiszcie- napewno bardzo mi to pomoże. Było by bardzo miło jak ktoś by udostępnił serwisówkę :)

Pozdrawiam.
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18


Postprzez piterek123456 » 20/9/2015, 16:58

1. olej wymieniaj co około 10mth radził bym odrazu też filterek olej bo kosztuje on grosze a bardziej dbamy o silnik co do olej to ja lałem motula 300v i było git spuszczanie oleju to prościzna na dole silnika znajduje się śrubka spustowa odkręcasz ją zlewasz wymieniasz filterek pokrywając go odrobiną oleju wszystko zkręcasz zalewasz olej i gotowe
2. z filtrem powietrza to zależy jak się kurzy albo długo jeździsz w trudnym terenie to po takiej jeździe odrazu czyścisz ale jak np jest wilgotno i jedziesz się przejechać 30min. to co dwie jazdy i będzie ok ja używam oleju motula do filtrów i jest b. dobry tylko drogi w sklepach (mój znajomy jest delerem motula i mam w okazyjnych cenach) dobry i tani jest też bel ray
3.zawory sprawdzasz co około 20-25 mth jeśli jest potrzeba regulacji to regulujesz jeśli nie to nie ruszasz :P
4. ja łańcuch czyszczę gdy widze że jest albo suchy jak pieprz albo uwalony no i zawszę gdy wrucę z toru co do samego czyszczenia to nie wiem czy jest to poprawne ale myję go naftą oświetleniową :P xD a potem spryskuje smarem w sprayu jeśli ktoś nie popiera mojego rozwiązania to są rużnorakie zmywacze oczyszczacze i inne takie tegesy tylko puszka takiego zmywacza ledwo starcza na umycie tego łańcucha a kosztuje od 15zł wzwyż przyczym ja kupię za 15 zł 3 butelki nafty a jedna starcza mi na 3 mycia ^^
5. płyn do chłodnic to obojętnie każdy będzie dobry dolewasz jak brakuje



Tak odemnie warto przed jazdą obejrzeć moto sprawdzić poziom płynu w chłodnicy luzy na łożyskach kuł ramy stan łańcucha zębatek itd. niby błachostki ale jak coś sie zwali w terenie to potem zdenerwowanie przeklinanie moto a wyjechało się na rozwalonych łożyskach i w terenie strzeliły . I zawsze po powrocie umyj ładnie motocykl :P nie tylko z przyczyn estetycznych ale i mechanicznych piach woda błoto nie za dobrze służą silnikowi uszczelniaczą itd.
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra


Postprzez henio12323 » 20/9/2015, 17:09

1) około 10-15 godzin, zalezy co spuszczasz i co zalewasz, serwisówke masz tutja kristofsx.com - i nie bedziesz miał problemu
2) filtr jak sie zabrudzi albo bedzie płyn stary, róznie, ja czasami po kilka raz ywyjezdzam na jednym jak są to krótkie wypady w wilgotne warunki gdzie nie ma grama kurzu, co innego jak jade w pyle to czasami biore na wyjazd filtr i zmieniam w trasie. obojętne jaki płyn do f.powietrza i bedzie git, odradzam jedynie elfa wszystkie pozostałe są spoko, tansze są te w płynie w butelkach, drozej wychodzą spreje
3) tutaj róznie, zalezy jaki stan itp, co 20 godzin powinno sie zajrzeć i zdiagnozować, jak co 20 godzin prawie nie musisz nic robic to bez sensu rozbierac i mozna sobie podnieść czas np do 30 godzin.... po kilku regulacjach sam dojdziesz co ile sie bawic, aby ustalic sobie tak żeby nie wychodziło najlepiej poza normy dopuszczalne
4) temat rzeka, jedni smarują inni nie, generalnie po myciu, ( obojętne woda, ( aby nie pod cisnieniem ) nafta czy srodek do łancuchów ) powinno sie zabezpieczyc przed rdzewieniem smarem obojętnie jakim
5) raz na rok to i tak dbanie, mozna nawet co 2-3 lata generalnie zmieniac bo tyle ma zywotnosc płyn. jaki - obojętne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez soro » 22/9/2015, 13:34

To teraz pytanie, które zetnie Was z nóg. Poprzedni właściciel pokazał mi w którą stronę odkręcać kranik. I w tą którą odkręcam jest w pozycji "RES" czyli w lewą stronę. Jak odkręcę w prawą to jest w pozycji "ON" ale wtedy nie mogę odpalić motocykla (chociaż próbowałem tylko raz). Czy ustawianie w pozycji "RES" jest prawidłowe ? Sorrki, że zadaje tak debilne pytania ale nie chcę czegoś na samym starcie zmajstrować.
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez dawidsx » 22/9/2015, 18:27

Res to rezerwa, albo masz zatkane,jakaś usterka kranika na on albo mało paliwa w jego pozycji.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez soro » 22/9/2015, 19:23

A można jeździć na ciągłym res czy nie ? Dopiero w weekend będę miał dostęp do motocykla to sprawdzę czy na "on" normalnie pali.
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 22/9/2015, 19:23

mozliwe że zatkany kranik, albo za mało paliwa skoro odpalic nie chce. na ON
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez soro » 22/9/2015, 19:50

Ok, zaleje paliwa, jak to nie pomoże to wyczyszczę kranik ale czy jazda na ciągłym "res" może mieć jakieś nieprzyjemne skutki ? Rozumiem, że w na res paliwo nie przechodzi przez filterek i może dostać się jakiś syf ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 22/9/2015, 20:08

nie, niektóre moto nie mają rezerwy tylko jedną pozycje.

przechodzi przez filterek tylko nizej osadzony
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez soro » 22/9/2015, 20:17

Czyli na dobrą sprawę na res mogę sobie jeździć tylko może być sytuacja, w której będzie mi się kończyć paliwo a ja nie będę o tym "wiedział" :P
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 22/9/2015, 20:45

tak, i potem nie masz mozliwosci przełączenia na rezerwe bo pusto w baku, crossówki nie mają rezerwy, wiec jak sie skonczy to tak samo koniec.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez soro » 22/9/2015, 21:08

Ok to fajne. A ogarnia ktoś tu z Was procedury przerejestrowywania motocykla. Trzeba robić przegląd i ubezpieczać na nowo (nawet jeżeli moto jest już ubezpieczone) ? Czy wystarczy wybrać się do urzędu z papierami ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 23/9/2015, 20:02

musisz isc zarejestrowac do urzędu komunikacji, tam ci zresztą wszystko powiedzą. przeglad jak jest wazny to nie robisz, robisz dopiero jak sie skonczy

z ubezpieczeniem to głębszy temat, najlepiej nie kombinować tylko od razu samemu ubezpieczyc na siebie, bo moze byc że ty masz kwitek że moto ubezpieczone np pół roku, a gość wycofał ubezpieczenie,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez soro » 25/9/2015, 16:52

Kolejna seria glupich pytan z mojej strony:
1. Czy przy odpalaniu z rozrusznika, gdy nie chce odpalic to moge mu dac troche gazu ?
2. Czemu na zimnym silniku czasami gdy wrzuce jedynke to moto gasnie ?
3. Uwaga! Jaka wahe lac ? :D normalna 95 bezolowiowa? (Pytam bo w baku ma ona kolor niebieski a ta kupiona dzis lekko zolty)
4. Stan plynu w chlodnicy, jaki powinien byc ? Widoczny, pod kurek ?
5. Co moze byc przyczyna, ze czasami gdy odpale moto to chwilke popyrka i gasnie ?

Z gory przepraszam was za te debilne pytania ale tak jak mowilem jest to moje pierwsze moto i nie mam nikogo znajomego kogo moglbym zapytac ;D
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 25/9/2015, 18:54

1) jak dasz gazu to mu bedzie ciezej odpalic
2) bo sprzegło jest zaklejone, generalnie to nie jest tragedia, przed wbiciem biegu ponaciskaj troche sprzegło, lekko przegazuj, albo jak mocno to sie dzieje nadal to zmien olej.
3) tak 95 oktanów z dobrej stacji żeby nie lać z niewiadomego źródła z domieszkami i bedzie ok. benzyna ma rózny kolor zalezy jak sie na nią patrzy, odbija inaczej swiatło wiec raz jest niebieska raz zółta. zwłąszcza stara jest zółta
4) jak odkręcasz korek to ma byc około 1 cm nad zeberkami, nie moze byc na full. tzn zalać mozesz ale w niedługim czasie ten nadmiar ci wyrzuci i tak
5) moze cos xle wyregulowane na gaźniku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez soro » 28/9/2015, 19:51

Jak mierzyć łeb jak kupuje kask przez internet. W linii prostej obwód od czoła do potylicy ? Korzystał ktoś ze sklepu 24mx, i produktów firmy o'neal ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 28/9/2015, 19:57

ciezko pomierzyć dobrze, 2 sprawa nawet jak pomierzysz to kask wcale nie musi idealnie pasować. z 24mx mozesz zamówic sobie kilka rzeczy i odesłać co ci nie pasuje, wiec mozesz wziąc sobie 5 kasków 4 odesłac w raazie co.

chociaz na 24mx strasznie drogo jest, chyba ze jakas wyprzedaz jest. oneal to spoko firma chociaz dla mnie szału nie robi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez dawidsx » 28/9/2015, 20:04

Sklep fajny, ale przesyłka idzie długo, i tak jak henio pisze tam się opłaca tylko przy mega wyprzedaży, tak to sklep fajny jak kupujesz jakieś oleje manetki itp w promocji
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez soro » 29/9/2015, 18:32

Filtr powietrza normalnie przeczyścić benzyną ekstrakcyjną czy muszę zakupić specjalny do tego specyfik ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez Musicman1997 » 29/9/2015, 18:44

Podłącze sie do pytania;
musi być ekstrakcyjna czy może być zwykła?
Yamaha WR 450 2004
Musicman1997
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 30/6/2013, 13:41
Lokalizacja: Kraśnik

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na g�r�