Yamaha DT - wszystko o motocyklu
kazde sm ma 17 cali
kros ma 21 przód 18 tył tzn enduro
5sec i na google mam.. szukanie nie boli
Seryjny rozmiar opon z przudu: 80/90 - 21
Seryjny rozmiar opon z tyłu: 110/80 - 18
kros ma 21 przód 18 tył tzn enduro

5sec i na google mam.. szukanie nie boli
Seryjny rozmiar opon z przudu: 80/90 - 21
Seryjny rozmiar opon z tyłu: 110/80 - 18
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
full crossy mają 21 przód 19 tył wszystkie full crossy od 85 bo i takie są do 500 i wyzej
enduraki np crfa x ma 21 przód 18 tył czyli bostorn dobrze mówi że enduro ma 18 z tyłu. mniejsze sprzęty mają juz różnie

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no toż Ci podałem rozmiarówkę którą skopiowalem ze strony producenta......
czytajcie ze zrozumieniem... ;/
cztery.. od kiedy dt 50 to full kros??!!
czytajcie ze zrozumieniem... ;/
cztery.. od kiedy dt 50 to full kros??!!
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
aha dzieki
A henio wyczytałem ze twoj kumpel ma dt i idzie mu 90 km ale ladnie sie zbiera
Ma on jakis tiuning ? Jakie ma zembatki ? Bo mi nie chodzi o predkos ale zeby sie ladnie zbieral moto
DZieki za szybkÄ… odp
pzdr



DZieki za szybkÄ… odp
pzdr
- pychu
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 17/4/2009, 06:53
- Lokalizacja: Pułtusk
mi dt 50 ta stara seryjnie szła jakies 90 km h. bez mocnych modyfikacji jedynie odblokowany moduł zapłonowy z yamahy jog
P a zębatki miałem prawdopodobnie seryjne 48 tył przód chyyyyba 13 ale moge się mylic co do przodu. w terenie ogólnie dawało rade i po ulicy się fajnie ganiało
a miałem DT tą nowszą 96 rok miała sport wydech sportowy cylinder i głowice nie wiem jak wał sprzęgło gaźnik to szła mi 120 km h
tyle że miała gaxnik nie dopasowany do moto bo miał słabe przyspieszenie ale jak zdjąłem pokrywke od filtra szedł jak głupi z dołu
ale sie wysokie obroty zmieniały prychał i za duzo dostawał juz a jak z seryjnym filtrem to z dołu miał za mało z góry ok 





KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
hmm mysle że to pojęcie względne po 1 zalezy od wagi kierowcy
ja jestem lekki i u mnie moto sie zawsze zbierał ładnie. no i jak oceniac zbieranie się bo np zbieranie takiego rometa a np zbieranie 85 full crossa róznica ogromna :d naprawde cięzko powiedziec. jednak zauwazyłem taką zaleznosc no fakt że jestem lekki ale jak wsadziłem na próbe zębatke z rometa nie wiem 30 zebów moze. na 6 nie miałem co jechac nawet na 5 biegu 110 miałem ( mówie o starszej DT ) ale na 1 biegu ze 40 km h wyciskałem DT ma strasznie długie biegi i po torze nie kucała
mimo że 3 biegu nie wrzucałem to na 2 pierwszych nie słabła
z kolei jak wsadziłem zebatke również z rometa ale 51 zębów było podobnie nie kucała tyle że wbijałem spokojnie 3 biegi po torze na prostych 4 nawet sie zdarzala :d wiec dało się jeździc ;D w bagnie tez miała moment wystarczający aby jakos tam sie przebic



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
witam kolegow.
staralem sie przebrnac przez temat DT ale poddalem sie na 20 stronie...
mimo tego troche mi sie przejasnilo w glowie, ale mam jeszcze pare pytan poczatkujacego
przymierzam sie do wersji dt50 z 2001 (podoba mi sie jej wyglad
http://p1.bikepics.com/pics/2009/12/02/ ... 3-full.jpg
tu do kupienia:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1534280
patrzac na te foty z otomoto mam watpliwosci co do stanu wydechu (dyfuzor caly zardzewialy) i mocowanie tylnego dumpera zardzewiale...lancuch jakis taki chyba tez leciwy...przebieg az 20tys!
czy myslicie ze ta cena jest adekwatna?
czytalem wczesniej ze powinienem sprawdzic napiecie lancucha, stan zebatki, czy zawieszenie nie zyga...czy nie slychac dziwnych dzwiekow jak dziala itp. ale nie wiem czy ja - jako totalny nowicjusz bede w stanie wylapac te niuanse techniczne...
moze jest ktos z Was z okolic (woj, mazowieckie), kto by za pare groszy wybral sie tam ze mna i sluzyl swoim doswiadczeniem??
P.S
Sprzet przeznaczam na codzienne dojazdy do pracy (ok. 20km) w warszawie
a przede wszystkim na endurowe weekendowe wycieczki po polnych,lesnych szrutowych drogach i okolicach walu nadwislanskiego.
waga ciala 76kg wzrost 186 cm rocznik '80 :]
nigdy nie jezdzilem na motorze enduro tylko skuter 50ccm
wielkie dzieki za zrozumienie
pozdr.
staralem sie przebrnac przez temat DT ale poddalem sie na 20 stronie...

mimo tego troche mi sie przejasnilo w glowie, ale mam jeszcze pare pytan poczatkujacego

przymierzam sie do wersji dt50 z 2001 (podoba mi sie jej wyglad

http://p1.bikepics.com/pics/2009/12/02/ ... 3-full.jpg
tu do kupienia:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1534280
patrzac na te foty z otomoto mam watpliwosci co do stanu wydechu (dyfuzor caly zardzewialy) i mocowanie tylnego dumpera zardzewiale...lancuch jakis taki chyba tez leciwy...przebieg az 20tys!
czy myslicie ze ta cena jest adekwatna?
czytalem wczesniej ze powinienem sprawdzic napiecie lancucha, stan zebatki, czy zawieszenie nie zyga...czy nie slychac dziwnych dzwiekow jak dziala itp. ale nie wiem czy ja - jako totalny nowicjusz bede w stanie wylapac te niuanse techniczne...
moze jest ktos z Was z okolic (woj, mazowieckie), kto by za pare groszy wybral sie tam ze mna i sluzyl swoim doswiadczeniem??

P.S
Sprzet przeznaczam na codzienne dojazdy do pracy (ok. 20km) w warszawie
a przede wszystkim na endurowe weekendowe wycieczki po polnych,lesnych szrutowych drogach i okolicach walu nadwislanskiego.
waga ciala 76kg wzrost 186 cm rocznik '80 :]
nigdy nie jezdzilem na motorze enduro tylko skuter 50ccm
wielkie dzieki za zrozumienie

pozdr.
- mo
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 19/1/2010, 21:09
witaj
a więc tak juz odpowiadam
motorki niezłe. przebieg normalny w sumie w tych sprzętach co 20 tys sięrobi dopiero remont
więc nie są dobite.co do wydechu norma że jest przepalony jednak im bardziej tym bardziej swiadczy że ktos ostro katował. kumpel miał z 2004 roku i kolanko aż miałe było. to nie peknie ale jedynie nieestetycznie wygląda gorzej jak jest grucha powgniatana wtedy albo wymiana na nowy (moze byc sportowy) albo regeneracja. oczywiscie mozna jeździc z powgniatanym jednak nie ma sie wtedy 100% mocy ;d pozatym te silniki są prkatycznie niezniszczalne i osobiscie nie widziałem DT z dobitym silnikiem ramy czasami masakra pospawana pokrzywiona plastiki połamane itp itp a silnik zwykle żyletka
remonty nie sądrogie i częste więc nie jest źle. co do sprawdzania tych elementów powiem tak sprawdzisz tylko to co widac gołym okiem widac z daleka czy moto jest proste czy działa elektryka jak stan zawieszenia do tego nie trzeba specjalisty jednak co do silnika przydało by sie kogos wziąc. miałem taką DT akurat mi cos stukało delikatnie w silniku nie wiem moze korba moze cos sprzęgło ale moto palił z dotyku (wystarczyło z połowy mozliwosci ręką kopnąc bez gazu bez ssania i chodził
) wiec jak cięzko z odpalaniem trzeba by siębliżej przyjżec. Więc jak bys wziął kogos kto sie zna choc troche napewno dobry sprzęt wybierzesz. Co do twoich umiejętnosci sprzęt jest wręcz idealny do nauki jazdy nawet dla dzieci ;D Jednak tobie jako że jestes leciwy
polecałbym cos większego. bo taka 50 ccm moze ci sięszybko znudzic. a dojazd te 20 km moze nie należec do najprzyjemniejszych
sam wiem bo miałem DT i skutera ;P skuterkiem traska a Dt trasa to całkiem co innego. z kolei DT pokonywanie scieżek leśnych itp czysta przyjemnosc :d oczywiscie jak nie jestes fanem mocnych wrażeń i zawrotnych prędkosci taka DT 50 spokojnie ci starczy
jednak na twoim miejscu popatrzył bym na DT 125 w sumie różnica cenowa niewielka a mimo to 20 km po miescie nie zrobi na sprzęcie większego wrażenia
i nie bedzie problemu z nawet cięższym terenem. no chyba że nie masz prawka to pozostaje 50ccm ;D poradze ci żebys w miare możliwosci poszukał czegoś po lekkim tuningu np sportowy wydech zmieniony cylinder o seryjnej pojemnosci ( podobno ma byc prawo corocznego przeglądu 50 ccm więc 80 ccm odpada
) ja akurat miałem zmieniony cylinder na sportowy sportowy wydech nie wiem czy cos jeszcze czy tylko tyle ale motorek naprawde wkręcał siębaaardzo wysoko. i miał zawrotny v max - 120 km h
wielu nie wierzy ale mierzyłem nie raz przy dobrej pogodzie wycisnałem 120 km h. tyle że miałem zębatki na prędkosc. chociaż w terenie nie miałem problemów z podjazdami silniczek sięzbierał jak się wkręcił na obroty to szedł jak burza ;D to tyle odemnie mam nadzieje że ładny sprzęcik sobie znajdziesz i będziesz zadowolony ;D











KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam,
Muszę wymienić łożyska zaznaczone na zdjęciu:
http://img130.imageshack.us/img130/1640/20100126004k.jpg (otwórz link)
Były tam łożysko Koyo jedno otwarte drugie z jednej strony zamknięte z drugiej otwarte, czy mogę je zastąpić polskimi łożyskami zamkniętymi?
Muszę wymienić łożyska zaznaczone na zdjęciu:
http://img130.imageshack.us/img130/1640/20100126004k.jpg (otwórz link)
Były tam łożysko Koyo jedno otwarte drugie z jednej strony zamknięte z drugiej otwarte, czy mogę je zastąpić polskimi łożyskami zamkniętymi?
- cochler
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 30/7/2009, 11:00
Możesz kupić łożyska kryte ale je odkryj. Z przystępnych cenowo i dobrej jakości polecam SKF.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Witam jestem nowy na forum nie chcę zakładać nowego tematu, a mam takie pytanie na temat yamah'ki. Mam 15 lat ważę 65kg, mam 175cm wzrostu miałem już do czynienia z podobnymi enduro (jeździłem trochę wujka hondą xl 125ccm 4t)ale czy poradził bym sobie z taką 2t yamah'ą 80ccm czy nie była by za mocna? 

- Hans06
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26/1/2010, 20:27
co do łożysk polecam również cortego
i muszą byc odkryte koniecznie bo one są posmarowane i smar po jakims czasie sięwytrze i nie bedą miały smarowania a jak je odkryjesz bedą miały ciągle smarowanie olejem przekładniowym
co do yamaszki nie była by za mocna
nawet 125 poj jest dobra do nauki jazdy o ile bys dostał do ziemi ty raczej dostaniesz
to nie są hardcorowe sprzęty i o ile masz troche oleju w głowie i troche respektu do moto oraz podstawowe umiejętnosci dałbys rade nawet na 125 poj. co do 80 ccm nie wiem czy to prawda ale ma wejsc prawo że motorowery mają byc co roku na przeglądzie wiec 80/50 raczej nie przejdzie 


co do yamaszki nie była by za mocna



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzięki bardzo za odpowiedź, ja tam sądzę że jeśli jesteś miły dla panów na przeglądzie to przejdzie:) a poza tym myślę nad zrobieniem blokady obrotów aby jeździć po publicznych drogach. DT nie grzała by się na trasach 50 km?
- Hans06
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26/1/2010, 20:27
po co blokada ? lepiej po prostu dac mniej gazu
a taka trasa dla dt da rade. to wytrzymałe sprzęty i nie bedą sie grzały kumpel robił około 40 km w pełnym słoncu prędkosc przelotowa 60 km h momentami szybciej
i silnik nagrzany do temp roboczej i nic więcej.co do przeglądu nie polecam po 1 jakis wypadek i tak po dupie dostajesz że strach pomyslec
po 2 nie kazdy bedzie miły moze raz sie prześlizgniesz a za rok ? pozatym takie sprzęty teraz nie bedą chodliwe i taniej pewnie mozesz kupic ale potem cięzko bedzie sprzedac. o ile to prawo wejdzie bo wiem że gadają gadająi czasem na gadaniu się konczy



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No rozumiem ciÄ™ dobrze tak to jest z tymi prawami;D
Ale przecież gdybym zrobił blokadę obrotów z przełącznikiem to nie wydaje mi się żeby ktoś pomyślał że to tak idzie . Mieszkam na wsi i głównie do jazdy po lesie by mi ona służyła czasami gdzieś dalej ale nie są to drogi ruchliwe: 3 samochody na 10km
PS: A czy 50ccm by mi starczyło?
Ale przecież gdybym zrobił blokadę obrotów z przełącznikiem to nie wydaje mi się żeby ktoś pomyślał że to tak idzie . Mieszkam na wsi i głównie do jazdy po lesie by mi ona służyła czasami gdzieś dalej ale nie są to drogi ruchliwe: 3 samochody na 10km

PS: A czy 50ccm by mi starczyło?
- Hans06
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26/1/2010, 20:27
hahaha a myślisz że na przeglądzie ktos siada na twój motor i jeździ i ocenia czy to 80 czy 50 ? haha on po numerze ramy moze dojsc jaka to pojemnosc
pozatym na cylku jest wybite jaka pojemnosc itp itp... co do 50 ja miałęm 50 ccm po tuningu zmieniony cylinder ale nadal 50 ccm i wydech i szła mi 120 km h przy czym na torze mi nie słabła ;p ale zawsze to na prędkosc robiona ale jak sie scigałem z kumplem co miał dt 80 to szły na równo momentami on mnie brał ale jak mój sie wkręcił powyzej 80 km h to jego dt z tyłu została 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
wiem o tych numerach ramy jest nawet taka stronka
To musiałeś szanować tą DT że tak szła:D
Czyli co byś mi polecił chyba jednak tą 50ccm ??
Później może jakiś tuning by się zrobiło, mi to głównie tak o moc chodzi bardziej niż o prędkość tak żeby żadne góry nie były jej straszne:D

Czyli co byś mi polecił chyba jednak tą 50ccm ??
Później może jakiś tuning by się zrobiło, mi to głównie tak o moc chodzi bardziej niż o prędkość tak żeby żadne góry nie były jej straszne:D
- Hans06
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26/1/2010, 20:27
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości