Zobacz wÄ…tek - Yamaha DT - wszystko o motocyklu
NAS Analytics TAG

Yamaha DT - wszystko o motocyklu

Enduro, Cross
_________

Postprzez Bostorn » 13/12/2009, 22:21

kazde sm ma 17 cali

kros ma 21 przód 18 tył tzn enduro :)

5sec i na google mam.. szukanie nie boli

Seryjny rozmiar opon z przudu: 80/90 - 21
Seryjny rozmiar opon z tyłu: 110/80 - 18
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez cztery » 15/12/2009, 09:08

Albo off roadowe maszyny mają jeszcze 21 19 spotkałem się z takimi na zawodach ;) :P Oczywiście mówimy o dużych motorach bo mniejsze to 19 & 16 jeszcze wystepują
Chłopak z pasją i marzeniami związanymi z motoryzacją :)
Avatar użytkownika
cztery
Świeżak
 
Posty: 208
Dołączył(a): 13/6/2009, 21:31


Postprzez henio12323 » 15/12/2009, 15:51

full crossy mają 21 przód 19 tył wszystkie full crossy od 85 bo i takie są do 500 i wyzej :P enduraki np crfa x ma 21 przód 18 tył czyli bostorn dobrze mówi że enduro ma 18 z tyłu. mniejsze sprzęty mają juz różnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez pychu » 15/12/2009, 17:52

mi chodzi o yamahe dt 50 ta nowsza 2000-2005
pychu
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 17/4/2009, 06:53
Lokalizacja: Pułtusk

Postprzez Bostorn » 15/12/2009, 18:14

no toż Ci podałem rozmiarówkę którą skopiowalem ze strony producenta......




czytajcie ze zrozumieniem... ;/

cztery.. od kiedy dt 50 to full kros??!!
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez pychu » 15/12/2009, 21:43

aha dzieki :) A henio wyczytałem ze twoj kumpel ma dt i idzie mu 90 km ale ladnie sie zbiera ;) Ma on jakis tiuning ? Jakie ma zembatki ? Bo mi nie chodzi o predkos ale zeby sie ladnie zbieral moto :)

DZieki za szybkÄ… odp

pzdr
pychu
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 17/4/2009, 06:53
Lokalizacja: Pułtusk

Postprzez henio12323 » 16/12/2009, 15:42

mi dt 50 ta stara seryjnie szła jakies 90 km h. bez mocnych modyfikacji jedynie odblokowany moduł zapłonowy z yamahy jog :PP a zębatki miałem prawdopodobnie seryjne 48 tył przód chyyyyba 13 ale moge się mylic co do przodu. w terenie ogólnie dawało rade i po ulicy się fajnie ganiało :P a miałem DT tą nowszą 96 rok miała sport wydech sportowy cylinder i głowice nie wiem jak wał sprzęgło gaźnik to szła mi 120 km h :P tyle że miała gaxnik nie dopasowany do moto bo miał słabe przyspieszenie ale jak zdjąłem pokrywke od filtra szedł jak głupi z dołu :P ale sie wysokie obroty zmieniały prychał i za duzo dostawał juz a jak z seryjnym filtrem to z dołu miał za mało z góry ok :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez pychu » 16/12/2009, 17:54

aha a na tych 13 48 dobrze sie zbierała ? Czy jakoś dennie ?
pychu
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 17/4/2009, 06:53
Lokalizacja: Pułtusk

Postprzez henio12323 » 16/12/2009, 18:33

hmm mysle że to pojęcie względne po 1 zalezy od wagi kierowcy :P ja jestem lekki i u mnie moto sie zawsze zbierał ładnie. no i jak oceniac zbieranie się bo np zbieranie takiego rometa a np zbieranie 85 full crossa róznica ogromna :d naprawde cięzko powiedziec. jednak zauwazyłem taką zaleznosc no fakt że jestem lekki ale jak wsadziłem na próbe zębatke z rometa nie wiem 30 zebów moze. na 6 nie miałem co jechac nawet na 5 biegu 110 miałem ( mówie o starszej DT ) ale na 1 biegu ze 40 km h wyciskałem DT ma strasznie długie biegi i po torze nie kucała :P mimo że 3 biegu nie wrzucałem to na 2 pierwszych nie słabła :D z kolei jak wsadziłem zebatke również z rometa ale 51 zębów było podobnie nie kucała tyle że wbijałem spokojnie 3 biegi po torze na prostych 4 nawet sie zdarzala :d wiec dało się jeździc ;D w bagnie tez miała moment wystarczający aby jakos tam sie przebic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mo » 19/1/2010, 21:32

witam kolegow.
staralem sie przebrnac przez temat DT ale poddalem sie na 20 stronie... ;)
mimo tego troche mi sie przejasnilo w glowie, ale mam jeszcze pare pytan poczatkujacego :P

przymierzam sie do wersji dt50 z 2001 (podoba mi sie jej wyglad :P
http://p1.bikepics.com/pics/2009/12/02/ ... 3-full.jpg
tu do kupienia:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1534280
patrzac na te foty z otomoto mam watpliwosci co do stanu wydechu (dyfuzor caly zardzewialy) i mocowanie tylnego dumpera zardzewiale...lancuch jakis taki chyba tez leciwy...przebieg az 20tys!
czy myslicie ze ta cena jest adekwatna?

czytalem wczesniej ze powinienem sprawdzic napiecie lancucha, stan zebatki, czy zawieszenie nie zyga...czy nie slychac dziwnych dzwiekow jak dziala itp. ale nie wiem czy ja - jako totalny nowicjusz bede w stanie wylapac te niuanse techniczne...

moze jest ktos z Was z okolic (woj, mazowieckie), kto by za pare groszy wybral sie tam ze mna i sluzyl swoim doswiadczeniem?? :P

P.S
Sprzet przeznaczam na codzienne dojazdy do pracy (ok. 20km) w warszawie
a przede wszystkim na endurowe weekendowe wycieczki po polnych,lesnych szrutowych drogach i okolicach walu nadwislanskiego.
waga ciala 76kg wzrost 186 cm rocznik '80 :]
nigdy nie jezdzilem na motorze enduro tylko skuter 50ccm

wielkie dzieki za zrozumienie ;)
pozdr.
mo
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19/1/2010, 21:09

Postprzez henio12323 » 19/1/2010, 22:02

witaj :D a więc tak juz odpowiadam :D motorki niezłe. przebieg normalny w sumie w tych sprzętach co 20 tys sięrobi dopiero remont :P więc nie są dobite.co do wydechu norma że jest przepalony jednak im bardziej tym bardziej swiadczy że ktos ostro katował. kumpel miał z 2004 roku i kolanko aż miałe było. to nie peknie ale jedynie nieestetycznie wygląda gorzej jak jest grucha powgniatana wtedy albo wymiana na nowy (moze byc sportowy) albo regeneracja. oczywiscie mozna jeździc z powgniatanym jednak nie ma sie wtedy 100% mocy ;d pozatym te silniki są prkatycznie niezniszczalne i osobiscie nie widziałem DT z dobitym silnikiem ramy czasami masakra pospawana pokrzywiona plastiki połamane itp itp a silnik zwykle żyletka :D remonty nie sądrogie i częste więc nie jest źle. co do sprawdzania tych elementów powiem tak sprawdzisz tylko to co widac gołym okiem widac z daleka czy moto jest proste czy działa elektryka jak stan zawieszenia do tego nie trzeba specjalisty jednak co do silnika przydało by sie kogos wziąc. miałem taką DT akurat mi cos stukało delikatnie w silniku nie wiem moze korba moze cos sprzęgło ale moto palił z dotyku (wystarczyło z połowy mozliwosci ręką kopnąc bez gazu bez ssania i chodził :D ) wiec jak cięzko z odpalaniem trzeba by siębliżej przyjżec. Więc jak bys wziął kogos kto sie zna choc troche napewno dobry sprzęt wybierzesz. Co do twoich umiejętnosci sprzęt jest wręcz idealny do nauki jazdy nawet dla dzieci ;D Jednak tobie jako że jestes leciwy :P polecałbym cos większego. bo taka 50 ccm moze ci sięszybko znudzic. a dojazd te 20 km moze nie należec do najprzyjemniejszych :D sam wiem bo miałem DT i skutera ;P skuterkiem traska a Dt trasa to całkiem co innego. z kolei DT pokonywanie scieżek leśnych itp czysta przyjemnosc :d oczywiscie jak nie jestes fanem mocnych wrażeń i zawrotnych prędkosci taka DT 50 spokojnie ci starczy :D jednak na twoim miejscu popatrzył bym na DT 125 w sumie różnica cenowa niewielka a mimo to 20 km po miescie nie zrobi na sprzęcie większego wrażenia :D i nie bedzie problemu z nawet cięższym terenem. no chyba że nie masz prawka to pozostaje 50ccm ;D poradze ci żebys w miare możliwosci poszukał czegoś po lekkim tuningu np sportowy wydech zmieniony cylinder o seryjnej pojemnosci ( podobno ma byc prawo corocznego przeglądu 50 ccm więc 80 ccm odpada :D ) ja akurat miałem zmieniony cylinder na sportowy sportowy wydech nie wiem czy cos jeszcze czy tylko tyle ale motorek naprawde wkręcał siębaaardzo wysoko. i miał zawrotny v max - 120 km h :P wielu nie wierzy ale mierzyłem nie raz przy dobrej pogodzie wycisnałem 120 km h. tyle że miałem zębatki na prędkosc. chociaż w terenie nie miałem problemów z podjazdami silniczek sięzbierał jak się wkręcił na obroty to szedł jak burza ;D to tyle odemnie mam nadzieje że ładny sprzęcik sobie znajdziesz i będziesz zadowolony ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez cochler » 26/1/2010, 20:14

Witam,
Muszę wymienić łożyska zaznaczone na zdjęciu:
http://img130.imageshack.us/img130/1640/20100126004k.jpg (otwórz link)
Były tam łożysko Koyo jedno otwarte drugie z jednej strony zamknięte z drugiej otwarte, czy mogę je zastąpić polskimi łożyskami zamkniętymi?
cochler
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/7/2009, 11:00

Postprzez Landryss25 » 26/1/2010, 20:41

Możesz kupić łożyska kryte ale je odkryj. Z przystępnych cenowo i dobrej jakości polecam SKF.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Hans06 » 26/1/2010, 20:42

Witam jestem nowy na forum nie chcę zakładać nowego tematu, a mam takie pytanie na temat yamah'ki. Mam 15 lat ważę 65kg, mam 175cm wzrostu miałem już do czynienia z podobnymi enduro (jeździłem trochę wujka hondą xl 125ccm 4t)ale czy poradził bym sobie z taką 2t yamah'ą 80ccm czy nie była by za mocna? :lol:
Hans06
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26/1/2010, 20:27

Postprzez henio12323 » 26/1/2010, 20:47

co do łożysk polecam również cortego :) i muszą byc odkryte koniecznie bo one są posmarowane i smar po jakims czasie sięwytrze i nie bedą miały smarowania a jak je odkryjesz bedą miały ciągle smarowanie olejem przekładniowym :)


co do yamaszki nie była by za mocna :) nawet 125 poj jest dobra do nauki jazdy o ile bys dostał do ziemi ty raczej dostaniesz :) to nie są hardcorowe sprzęty i o ile masz troche oleju w głowie i troche respektu do moto oraz podstawowe umiejętnosci dałbys rade nawet na 125 poj. co do 80 ccm nie wiem czy to prawda ale ma wejsc prawo że motorowery mają byc co roku na przeglądzie wiec 80/50 raczej nie przejdzie :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Hans06 » 26/1/2010, 20:54

Dzięki bardzo za odpowiedź, ja tam sądzę że jeśli jesteś miły dla panów na przeglądzie to przejdzie:) a poza tym myślę nad zrobieniem blokady obrotów aby jeździć po publicznych drogach. DT nie grzała by się na trasach 50 km?
Hans06
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26/1/2010, 20:27

Postprzez henio12323 » 26/1/2010, 20:58

po co blokada ? lepiej po prostu dac mniej gazu :) a taka trasa dla dt da rade. to wytrzymałe sprzęty i nie bedą sie grzały kumpel robił około 40 km w pełnym słoncu prędkosc przelotowa 60 km h momentami szybciej :) i silnik nagrzany do temp roboczej i nic więcej.co do przeglądu nie polecam po 1 jakis wypadek i tak po dupie dostajesz że strach pomyslec :P po 2 nie kazdy bedzie miły moze raz sie prześlizgniesz a za rok ? pozatym takie sprzęty teraz nie bedą chodliwe i taniej pewnie mozesz kupic ale potem cięzko bedzie sprzedac. o ile to prawo wejdzie bo wiem że gadają gadająi czasem na gadaniu się konczy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Hans06 » 26/1/2010, 21:03

No rozumiem ciÄ™ dobrze tak to jest z tymi prawami;D
Ale przecież gdybym zrobił blokadę obrotów z przełącznikiem to nie wydaje mi się żeby ktoś pomyślał że to tak idzie . Mieszkam na wsi i głównie do jazdy po lesie by mi ona służyła czasami gdzieś dalej ale nie są to drogi ruchliwe: 3 samochody na 10km :D

PS: A czy 50ccm by mi starczyło?
Hans06
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26/1/2010, 20:27

Postprzez henio12323 » 26/1/2010, 21:11

hahaha a myślisz że na przeglądzie ktos siada na twój motor i jeździ i ocenia czy to 80 czy 50 ? haha on po numerze ramy moze dojsc jaka to pojemnosc :) pozatym na cylku jest wybite jaka pojemnosc itp itp... co do 50 ja miałęm 50 ccm po tuningu zmieniony cylinder ale nadal 50 ccm i wydech i szła mi 120 km h przy czym na torze mi nie słabła ;p ale zawsze to na prędkosc robiona ale jak sie scigałem z kumplem co miał dt 80 to szły na równo momentami on mnie brał ale jak mój sie wkręcił powyzej 80 km h to jego dt z tyłu została :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Hans06 » 26/1/2010, 21:18

wiem o tych numerach ramy jest nawet taka stronka :D To musiałeś szanować tą DT że tak szła:D
Czyli co byś mi polecił chyba jednak tą 50ccm ??
Później może jakiś tuning by się zrobiło, mi to głównie tak o moc chodzi bardziej niż o prędkość tak żeby żadne góry nie były jej straszne:D
Hans06
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26/1/2010, 20:27

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości




na górê