Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
99% sprzętów reguluje sie na zimnym silniku. na logike - składa ktoś silnik na stole od podstaw i musi wyregulowac zawory bo są np nowe zaworki, i co bedzie grzał głowice ? albo na ślepo cokolwiek zakładał żeby po odpaleniu sprawdzić'? zawsze sie na zimnym czyli w temp pokojowej najlepiej koło 18-20 stopni chociaz kilkanascie stopni w jedna czy w drugą aż takiego znaczenia nie ma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam
Co sądzicie o tym oleju ktoś go lał , albo się zna .
można go lać do hard enduro typu wrf
http://www.24mx.pl/rs4-4-s-olej-do-siln ... eIds=34070
Co sądzicie o tym oleju ktoś go lał , albo się zna .
można go lać do hard enduro typu wrf
http://www.24mx.pl/rs4-4-s-olej-do-siln ... eIds=34070
- lolo12
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 27/8/2014, 15:13
- Lokalizacja: Drawsko Pom
słyszałem opinie - ale nie testowałem, że te oleje są srednie. moto ci na nich nie wybuchnie ale sprawdzony olej bedzie lepszy chociazby ipone a cena niewiele wyzsza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
300v, ipone ( katana chyba model ), castrol power 4T ( nei jestem do niego przekonany ) motorex power synth 4T, belray też ma w ofercie syntetyka, podobnie jak valvoline. praktycznie każda marka ma olej syntetyczny i w zasadzie kazdy sie nadaje. ale nie ma co czasami szukać i kombinowac i urywać złotówke taniej, ja znalazłem olej XADO gdzieśtam zachwalany w necie, ale padło mi od niego sprzęgło, potem wpisywałem w szukajce google xado sprzęgło, to było mase tematów w necie że po tym oleju sprzegła sie zaczeły slizgać. wiec od tamtej pory nie kombinuje, zawsze zarzucam 300V moze nie wychodzi najtaniej ale najpewniej. teraz bede myslał o katanie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ja zamawiam często z italyracing.pl ( chyba .pl jak cos wklep sobie wgoogle italyracing) niezłe ceny mają na łancuchy, polecam did vx2 chyba najlepszy w tej kasie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam. Mam pytanie odnośnie szarpania łańcucha w moim EXC 520. Więc jest taki problem cały napęd jest nowy, naciągnięty tak jak powinien a kiedy jadę na wyższym biegu a na niskich obrotach czyli sobie pyrkocze to mi szarpie łańcuch a znowu jak daje mu ognia na wyższych obrotach itp to jest wszystko okej nic nie szarpie... Czym może być spowodowane to szarpanie na niskich obrotach a wysokim biegu??
- Pola1213
- Świeżak
- Posty: 75
- Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24
tym że nie mozna pyrkać na wysokim biegu, wtedy mocno korba i tłok dostają w tyłek. zreszta skrzynia i sprzegł oteż nie mają lekko. lepiej zredukowac i jechać normalnie wyzszymi obrotami.
druga sprawa to jaki masz łancuch ? miałem kiedys bez oringowy to latał jak szmata i łomotał sie strasznie
druga sprawa to jaki masz łancuch ? miałem kiedys bez oringowy to latał jak szmata i łomotał sie strasznie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Wr 426 2001
Jakie zębatki zapodać na tył coby na jednym łańcuchu używać kół enduro i supermoto?
Standardowo ma być 14/50. Przedniej nie chcę ruszać (14 zębów). Jaka najmniejsza może być na tył, aby łańcuch nie był za luźny po tygodniu?
Jakie zębatki zapodać na tył coby na jednym łańcuchu używać kół enduro i supermoto?
Standardowo ma być 14/50. Przedniej nie chcę ruszać (14 zębów). Jaka najmniejsza może być na tył, aby łańcuch nie był za luźny po tygodniu?
WR 426
-
nie_mam_motora - Świeżak
- Posty: 221
- Dołączył(a): 1/7/2009, 00:04
- Lokalizacja: Tarnów - okolice
Znaczy może nie pyrkac tylko chodzi mi bardziej o to ze jak daje gazu od samego dołu obrotów(bo wtedy najwięcej mocy) np. Na 2 biegu to najpierw trochę szarpanie tak jakby przeskakiwal ale nie przeskakuje a później jest elegancko... Łańcuch mam bez oringowy a jakiej firmy to nie pamiętam, później mogę sprawdzić jeśli potrzeba. Co ile regulować zawory(stalowe) ? Jak wymieniam uszczelniacze lag to tą dolną śrubę na klucz odkręcić a tą na śrubokręt zostawić tak jak jest czy bez różnicy?
Sorry ze tyle pytań 


- Pola1213
- Świeżak
- Posty: 75
- Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24
nie mam motora -
nie ma czegos takiego. albo teren albo SM. oczywiscie mozna latać na posrednich ale wtedy jest troche za garesywny i wolny na asfalcie. a ma za długie biegi w teren. rozciąganie łancucha nie ma znaczenia do ilosci zębów - kup lepszy łancuch to sie nic nie bedzie rozciągało.
pola1213
no własnie bez oringowy i to dlatego, bez oringi są zwykle dedykowane do motocykli 125 ccm
te łancuchy latają jak szmaty. jaki masz slizg górny łancucha ? też ma znaczenie czasami jak rolka to hałasuje mocniej.
u mnie wychodzi regulacja co 2 wymiany oleju czyli jakies 40 godzin, ale wtedy nie wychodza jeszcze jakies mocne korekty. wiec nawet mozna troche przedłuzyć ten czas - ale trzeba samemu kontrolowac. jak sie ma zuzytą głowice, kiepskie zawory itp to i co 20 godzin może byc wymagana korekta. jak kupiłem moto to co 20 godzin sprawdzałem to 20 godzin po ostatniej regulacji nie miałem sie czego przyczepić.
srubokręt to tylko regulacja nie musisz przestawiać tej regulacji aby odkręcic na klucz.
nie ma czegos takiego. albo teren albo SM. oczywiscie mozna latać na posrednich ale wtedy jest troche za garesywny i wolny na asfalcie. a ma za długie biegi w teren. rozciąganie łancucha nie ma znaczenia do ilosci zębów - kup lepszy łancuch to sie nic nie bedzie rozciągało.
pola1213
no własnie bez oringowy i to dlatego, bez oringi są zwykle dedykowane do motocykli 125 ccm

u mnie wychodzi regulacja co 2 wymiany oleju czyli jakies 40 godzin, ale wtedy nie wychodza jeszcze jakies mocne korekty. wiec nawet mozna troche przedłuzyć ten czas - ale trzeba samemu kontrolowac. jak sie ma zuzytą głowice, kiepskie zawory itp to i co 20 godzin może byc wymagana korekta. jak kupiłem moto to co 20 godzin sprawdzałem to 20 godzin po ostatniej regulacji nie miałem sie czego przyczepić.
srubokręt to tylko regulacja nie musisz przestawiać tej regulacji aby odkręcic na klucz.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
henio12323 napisał(a):nie mam motora -
nie ma czegos takiego. albo teren albo SM. oczywiscie mozna latać na posrednich ale wtedy jest troche za garesywny i wolny na asfalcie. a ma za długie biegi w teren. rozciąganie łancucha nie ma znaczenia do ilosci zębów - kup lepszy łancuch to sie nic nie bedzie rozciągało.
Wiem, wiem - ale mam dwa komplety kół.
WR 426
-
nie_mam_motora - Świeżak
- Posty: 221
- Dołączył(a): 1/7/2009, 00:04
- Lokalizacja: Tarnów - okolice
no ja rozumiem że masz 2 komplety inaczej bys chyba nie pytał. najlepiej to jest dorwać 2 zębatki na tył, i 2 łancuchy.
raz że nie musisz sie bawić w przekłądanie zebatki - kilkanascie zmian i sruby beda do wywalenia, pozatym je trzeba dawac na klej a i tak lubią sie rozkręcać. wiec szkoda jechac zawsze i co chwile kontrolować stan srub. dwa że jak dasz 2 rózne zebatki to inaczej bedzie sie do kazdej układał łancuch, wiec też lepiej dorwac 2 łancuchy. wiem że koszt 2X wiekszy ale duzo lepiej bedzie sie maszyna spisywała na SM na długich przełozeniach i w enduro na sensownych endurowych
raz że nie musisz sie bawić w przekłądanie zebatki - kilkanascie zmian i sruby beda do wywalenia, pozatym je trzeba dawac na klej a i tak lubią sie rozkręcać. wiec szkoda jechac zawsze i co chwile kontrolować stan srub. dwa że jak dasz 2 rózne zebatki to inaczej bedzie sie do kazdej układał łancuch, wiec też lepiej dorwac 2 łancuchy. wiem że koszt 2X wiekszy ale duzo lepiej bedzie sie maszyna spisywała na SM na długich przełozeniach i w enduro na sensownych endurowych
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Co może być przyczyną tego ze moto wydaje się slabawe? Kompresja bardzo dobra,sprzęgło nie ślizga, gaźnik wyczyszczony, filtr powietrza czysty. Co prawda to tylko 70 cc (airsal sport) ale mimo wszystko wydaje mi się ze nie osiąga tych 12-13 KM
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
może gaźnik nie wyregulowany. pozatym skoro wszystko sprawne to nie ma prawa czuć spadku mocy. no chyba że jeszcze sąjakies dziwne opory, np stary łancuch który sie nie chce kręcic, albo padniete łozyska w kołach ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Sprawdzałem gaźnik to śrubka od mieszanki paliwo-powietrze była wykrecona tylko o jeden obrót, czy to może być tego wina? Jeszcze chciałem podnieść iglice ale nie nie wiem gdzie (?) ona się znajduje ;d
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
generalnie jest przyjęte w terenie dla crossówek 1 bak = 1 mth = około 40-50 km.
jaki łancuch ? napisz jakie masz moto ?
FREDI - nie wiem czy tego wina, kazdy gaźnik ustawia sie indywidualnie. nikt ci przez neta nie powie na ile masz wykręcić. iglica jest w przepustnicy, musisz odkręcic tą pokrywke do któej wchodzi linka gazu, potem linke wypiąć żeby mozna było wysunąc iglice z przepustnicy
jaki łancuch ? napisz jakie masz moto ?
FREDI - nie wiem czy tego wina, kazdy gaźnik ustawia sie indywidualnie. nikt ci przez neta nie powie na ile masz wykręcić. iglica jest w przepustnicy, musisz odkręcic tą pokrywke do któej wchodzi linka gazu, potem linke wypiąć żeby mozna było wysunąc iglice z przepustnicy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości