Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 11/7/2014, 19:44

transoil to poprawny olej ale sam on jest dosyć słaby, mało który sprzęt dobrze reaguje na ten olej, a raczej mało które sprzegło :D

no to nie rozumiem kupiłes wyczynówka a nie masz kasy :D tutaj sie wiecej remontuje niż jeździ praktycznie ;P jak masz dzieloną pokrywe a powinieneś mieć to warto tam zajrzeć żeby przynajmniej juz przeglądac ogłoszenia ;D

zobacz jaki olej przewiduje ksiązka serwisowa, jest 10W40 z tego co pamiętam, wiec 80 w sie nie nadaje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez rakasza » 11/7/2014, 21:03

Siema , to znowu ja i moje TS 50 XK.

Mój tłumnik to stara ruina , pusta rura, nie tłumiąca absolutnie nic.

Raczej potrzebny jest nowy tłumnik , a jeśli tak to jaki ?
Opłaca się założyć od jakiejś 125 ?
rakasza
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16/5/2014, 21:18


Postprzez henio12323 » 11/7/2014, 21:17

nie opłaca, załoz obojętne jaki od jakiegos motoroweru czy np crossowej 65tki kup cos taniego tutaj nie ma co kasy pchac, a nie moze byc za duzy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez rakasza » 12/7/2014, 06:37

No pasuje cos zeby ze dwa lata wytrzymalo .
Bede patrzyl na tablicy i allegro , moze znajde o. Jak rozpoznac czy uzywany przez kogos jeszcze sie do czegos nadaje ?
rakasza
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16/5/2014, 21:18

Postprzez henio12323 » 12/7/2014, 16:47

jedynie rozpoznanie to wtedy kiedy pojedziesz i obejrzysz, o ile sie znasz, jak nie to jak weźmiesz jeszcze kogos ze soba. pozdjęciach czy opisie nic nie wywnioskujesz sensownego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Musicman1997 » 13/7/2014, 20:36

Cześć
Mógłby ktoś mi przedstawić ile wyniesie utrzymanie exc 450 wciągu 250 mth używane przez amatora jeśli wszystkie naprawy będę przeprowadzał sam ?
2. Ile weźmie mechanik za wymianę korby i tłoka ?
Yamaha WR 450 2004
Musicman1997
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 30/6/2013, 13:41
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez henio12323 » 13/7/2014, 21:55

za wymiane korby i tłoka 600-1500 zł zaleznie jaki mechanik itp itd. trzeba calutki silnik rozpoławiac, od razu wymieniac łozyska wału itp itd, bo by się przydało wiec roboty mało nie jest.

250 mth zakładając że motocykl jest w perfekcyjnym stanie to jakieś 3000 zł w sam silnik. licze tak raczej maksymalnie, tłok 700 zł, korba tutaj uśredniam 800 zł ( oryginał 1500 zamienniki od 500 zł mozna dorwac ) zawory 600 zł uszczelki i łozyska dobre 800 zł.

ale wystarczy że np padnie wałek rozrzadu + 150 zł/uzywka do 400 zł za nówke, łancuszek rozrządu 200 zł, łozyska dzwigienek zaworowych 200 zł. ( mówie tutaj o ktmie 450 RFS czyli 00-07 rok ) sprzegło - 150-1000 zł zaleznie czy tarcze czy cały kosz, skrzynia też moze byc 1500 zł za głupich kilka trybów czy wodzików. pompy oleju..... nowy cylinder z tłokiem 2300 zl. wiec koszta pisałem na motocykl powiedzmy jakby nowy. jak kupisz starego trupa to mozna sie liczyc z róznymi dodatkowymi kosztami

no i to czesci samego silnika ;D jeszcze dochodzi rama ;D nie kosztuje to mało. ale jak zrobisz dobry remont to te 250 mth spoko nalatasz bez zaglądania praktycznie ( tyle co do zaworów, filtrów powietrza i oleju )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Musicman1997 » 13/7/2014, 22:54

tłok sam bym wymieniał, ale nie wiem jak z korbą bo nigdy tego nie robiłem
Ile godz by się zeszło z rozebraniem silnika i wymianą wszystkich łożysk, tłoka i korby ?
Czy przeciętny użytkownik dałby rade zrobić taki remont z serwisówką w ręce ?

Jaką prędkość max taki exc 450 osiągnie ? (wiem że najważniejsza jest moc, ale chce uniknąć sytuacji gdy np. jadąc w terenie niezabudowanym przy prędkości 60km/h silnik wyje bo osiągnął swoje maximum)
Musicman1997
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 30/6/2013, 13:41
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez henio12323 » 14/7/2014, 20:28

korba to tylko oddajesz wał do zakładu, sam nie przebijesz, tzn mozesz ale musisz miec duzą prase, i "wyważarke" do wału no i troche wprawy ale za stówke masz przebitą korbe w jakims zakładzie motocyklowym i po sprawie, jkedynie jeszcze bieżnie łozyska bedą do wymiany no to sciągacz sobie za 50 zł kupisz albo też komus to zlecisz.

ja jak cos mi raz padło i musiałem na szybko złozyc to jak od południa siadłem to nastepnego ranka juz odpalałem. nie wiem do której w nocy robiłem pewnie koło 12-1 w nocy, tylko że miałem wszystkie narzędzia, i silnik mam juz obcykany co i jak, najwiecej czasu zajmuje wyjęcie i wsadzenie w rame ( tzn nie sam ten proces tylko przygotowanie, rozebranie wszystkich linek, przewodów itp itd ) no i najwiecej schodzi się na mycie i weryfikacje częsci.

ja zawsze to robie na zime na spokojnie, silnik rozebrany leży miesiac a jak trzeba to i dłużej, po kolei sprawdzam i robie co trzeba. na szybko nie ma sensu robić. dobre rozebranie silnika to dobrych kilka dni tak na prawde.

wszystko jest dla ludzi, i bez super narzędzi wszystko da się ogarnąc przynajmiej ja nie miałem zadnych problemów,. wystarczy klucz dynamometryczny, sciągacz do magneta, i sciągacz do łozysk, niektóre są wbite w kartery i nie ma dostepu od drugiej strony, wiec ich nie wybijesz, tutaj największy problem bo trzeba sobie kombinowac jakies sciągacze.

hehe o to sie nie martw, moje 525 na endurowych przełozeniach wyciska jakies 160 km h. 450tka jest niewiele słabsza 140 spoko poleci. ja swoim na trasie po asfalcie jak jade 90-100 to silnika prawie że nie słysze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez maniutek1996 » 16/7/2014, 09:24

Witam, moje suzuki dr 350 ciezko paliło, okazało sie za zawór sie podparł, usterka naprawiona, motocykl przez kilka dni palił dobrze, a potem z dnia na dzien odmówił posłuszeństwa. Na zimnym palil od kopa na ciepłym jedynie na pycha, wczoraj wgl przestal odpalać, okazali sie, ze nie ma iskry na kablu. Co to moze. Byc? Zepsuty modul?
warto dodać ze przyspawałem cos do ramy, ale stacyjka byla wylaczona wiec chyba to nie uszkodzilo modulu, zresztą jeszcze przed tym nie chcial palic, ale czy moglem uszkodzić cos jeszcze?
znajomy mechanik (samochodowy) twierdzi ze to bly typowe objawy psujacego sie modulu.
mogę podlaczyc modul od innego motocykla, tylko na sprawdzenie czy będzie iskra?
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25

Postprzez henio12323 » 16/7/2014, 22:13

może byc, to nic że kluczyk wyłączony, przebicie na moduł poszło i spokojnie mógł się zjarać. moduł sie zawsze wypina i najlepiej odpiąc aku do spawania.

mozesz podpiąc inny moduł, ale nie znajdziesz z pasującą wtyczką, a dojsc co do czego - za duzo roboty i czasami to się nawet nie uda, bo musisz znaleźć taki z identyczną iloscia aktywnych pinów odpowiadających za to samo ;P także tylko musiz sprawdzic moduł. ale sprawdz wczesniej wymien przewód WN wymien fajke, zobacz czy do cewki przewody dobrze masują itp itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez maniutek1996 » 17/7/2014, 17:54

To modul, dzis dalem go do sprawdzenia, teraz pytanie czy naprawiają moduly i czy sie to oplaca? Używki okolo 200zl.
jeszcze jedno pytanie czy zamawiać odrazu nowa cewkę? Czy nie koniecznie nawalila? Moga byc zamienniki za 50zl czy lepiej oryginał a używany?
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25

Postprzez henio12323 » 17/7/2014, 22:15

jak za 200 zł uzywka to sie nie opłaca naprawiac, o ile w ogóle się da. też zalezy od modułu. niektóre to proste płytki drukowane zalane, niektóre są troche bvardziej skomplikowane.

cewka moze byc praktycznie obojętna, mozesz nawet kupic chinską za kilka zł na próbe jak nic nie zmieni to lepiej oryginalna załozyc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez maniutek1996 » 18/7/2014, 12:09

Dobra, moduł zamówiony, dam znać jak przyjdzie, co było przyczyną usterki i czy została zlikwidowana.
Ale zanim założę nowy moduł wolę sie upewnić, czy nic nie powinno mi go przepalić? Czy możliwe że zrobiło się jakieś zwarcie i trzeba je usunąć?
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25

Postprzez MathewPL » 18/7/2014, 14:30

Wiec tak mam plastiki barwione tzn pleksi. I pojawiają się białe plamy na plastiku i nie wiem jak je usunąć. Opalarka coś tam daje ale szału nie ma. Wiec czym się tego pozbyć bo oszpeca plastiki które wokół białej plamy są ładne...
MathewPL
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 13/7/2013, 18:58
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez henio12323 » 18/7/2014, 20:46

maniutek - mało prawdopodobne bo jeżeli zrobiło się zwarcie to po prostu moduł nie dostanie nic. moto nie odpali.


pleksi ? pleksa to bezbarwny plastik. podgrzej opalarką pomoże ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lazy1 » 24/7/2014, 20:23

Panowie jest sprawa.. akumulator w moim kx podczas ładowania prądem zmiennym lub stałym po jakimś czasie zaczyna bulgotać/gotować (widać przez ściankę bulgotanie). Co może być przyczyną? Za mało cieczy? Wody destylowanej trzeba dolać? I jeszcze taka sprawa, gdy włączę światła "długie lub zwykłe do jazdy dziennej" kabel + od akumulatora zaraz przed bezpiecznikiem się nie grzeje - Dorobiłem wentylator bodajże 0.23A + kontrolkę. Gdy włącze wszystko na raz kabeleki + przed bezpiecznikiem i za zaczynają się grzać. Bezpiecznik nie się nie pali!. Macie jakieś sugestie?
lazy1
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/6/2014, 18:20

Postprzez henio12323 » 24/7/2014, 20:44

po 1 w kx nie ma akumulatora. po 2 akumulatory ładuje sie prądem stałym.
po 3 w terenowych motocyklach nie powinno się stosowac obsługowych akumulatorów, tylko żelówki albo bezobsługowe.

to że bulgocze to normalnie - ładuje i tworzą się reakcje, chemikiem nie jestem ale zauwazyłem że w kazdym aku tak jest.

no chyba normalne że jak dowaliłes duze obciązenie to przewód się nagrzewa, bezpiecznik moze jest za duzy i dopiero spięcie go przepali, a nie ten pobór prądu, tak czy siak nie podpinaj się pod swiatła, lepiej pod akumulator
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lazy1 » 24/7/2014, 20:58

henio12323 napisał(a):po 1 w kx nie ma akumulatora. po 2 akumulatory ładuje sie prądem stałym.
po 3 w terenowych motocyklach nie powinno się stosowac obsługowych akumulatorów, tylko żelówki albo bezobsługowe.

to że bulgocze to normalnie - ładuje i tworzą się reakcje, chemikiem nie jestem ale zauwazyłem że w kazdym aku tak jest.

no chyba normalne że jak dowaliłes duze obciązenie to przewód się nagrzewa, bezpiecznik moze jest za duzy i dopiero spięcie go przepali, a nie ten pobór prądu, tak czy siak nie podpinaj się pod swiatła, lepiej pod akumulator


sory KDX, nie kx. Bezpiecznik jest ciut mniejszy od oryginalnego i go nie pali więc jest okej. Skoro to normalne, że bulgocze to nie ma sprawy. To samo z tym nagrzewaniem, jak będę chciał w korku włączyć wentylator to przełączę światła na postojowe i problem z głowy. Tak więc chciałem się tylko was naradzić bo byłem myśli że jak się akumulator "rozgrzeje" to strzeli. Dzięki wielkie : )
lazy1
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/6/2014, 18:20

Postprzez odiro » 26/7/2014, 15:30

Witam zainteresował mnie Ktm LC4 625sc 2002 jest to Hard enduro czy bardziej dual, jak jest z serwisem awaryjnością tego motocykla, nadaje się do ,,codziennej" jazdy? Czy dam rade go poskromić z 4 letnim doświadczeniem na dt 80 potem kmx 125 ?

http://olx.pl/oferta/ktm-lc4-625sc-supe ... e906c95b48
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości




na górê