Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 6/12/2013, 13:13

napisz co to za moto niklt nie ma idealnej pamięci żeby po nicku wiedziec kto jakie ma moto ;/

stawiał bym bardziej na skrzynie albo na napęd. ( nie jest za luźny albo za bardzo zuzyty ? ) łancuszek rozrzadu jakby tak trzaskał to by przeskoczył od razu, raz a dobrze i juz maszyny bys nie odpalił
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez maniutek1996 » 14/12/2013, 14:28

Dopiero odpisuje, bo dopiero mam dostęp do internetu.
Motocykl to suzuki dr 125 98r, możliwe, że to skrzynia, ponieważ ciężko wbić luz (jedynie na rozgrzanym silniku, bo jak jest zimny to wszystko ok) od razu przeskakuje na 2, lub 1. A między 5, a 6 idzie wbić luz, jeżeli delikatnie pukniemy dźwignię w górę, zamiast do końca.
Teraz mam pytanie, czy można jeździć do końca życia skrzyni, bądź większych utrudnień, czy taka skrzynia może coś rozwalić przy okazji w silniku?
Pozdro.
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25


Postprzez henio12323 » 14/12/2013, 23:13

miedzy 1 a 2 czesto jest trudno wbic luz przez zajeżdzone sprzegło albo lipny olej. no jedynie miedzy 5 a 6 no toi kwestia skrzyni :D
na zwykle wbijanie luzu miedzy biegiem jak lekko nacisniesz to nie jest cos mega powaznego jak np luzy które mogą spowodować rozwalenie skrzyni ;D u ciebie po prostu przyspiesza sie zuzycie kłów itp itd. szczerze jak masz zamiar moto sprzedac niebawem to pojeździj i sprzedaj uwzględniając tą awarie w cenie. z kolei jak chcesz moto na lata, póki zima zajrzał bym co tam sie dzieje. tylko ze pewnie sam tego nie zrobisz, a remont takiego silnia za samą robocizne to koszt sporego ułamka wartosci całegoi motocykla. więc mało nie zapłacisz.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez maniutek1996 » 15/12/2013, 02:19

Wpakowałem w ten motor już grubo ponad tysiaka, a jeszcze czeka mnie wymiana membrany i iglicy w gaźniku., może to nie dużo, ale przy zakupie za dwa tysiące, to jednak połowa ceny. Myślę, że narazie nie będę ruszał tej skrzyni. Olej jaki leje to castrol power1 dla 4t, więc chyba nie najgorszy, ale nigdy nie wiadomo co lał poprzednik.
Motocykl bardzo fajny, ale dłużej niż przyszły sezon to na pewno go trzymać nie będę, bo jednak nie dla mnie spokojne zwiedzanie lasu, wolę trochę w nim poszaleć ;)
Choć nie powiem, na pierwszy motocykl nadaje się w sam raz, a spalanie... coś pięknego :P

PS: Witam, czy mechanik mówiąc, że w gaźniku membrany są stare i nie da się przez to wyregulować dawki paliwa/powietrza, a przez to zamula na wolnych i trzeba założyć zestaw naprawczy miał na myśli ten zestaw? http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-gazn ... 48502.html
Czy dał bym radę to wymienić z kumplem który robi tam jakieś wski, jawy, a następnie wyregulować według serwisówki (bo tak chyba będzie najlepiej?)
Pozdro.
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25

Postprzez FreshyONE » 18/12/2013, 16:11

Czym najlepiej tankować Yamahe DT 125? Dla lepszego sprawowania się w średnim terenie leśniczym?
FreshyONE
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 18/11/2013, 20:41
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez Effendi » 18/12/2013, 17:17

Średnim terenie lesniczym? A cóż to, rozumiem, że chodzi o tereny typowe enduro, czyli lasy, pola itp. Najlepiej byłoby benzyną ;) Spokojnie możesz lać 95, chyba, że wolisz wydać więcej i zalać 98, różnicy nie poczujesz praktycznie żadnej. No i nie zapominaj o oleju do mieszanki.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Street4Fun » 18/12/2013, 17:24

Może chodzi o olej do mieszanki ?
Olej : Motul 800
Benzyna : 95 z jakiś lepszych stacji, broń Boże typu : Tesco, "Cerfur".
Skoro producent zaleca 95, to nie lejemy 98 i odwrotnie ;)
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 18/12/2013, 18:23

maniutek - serwisówka mówi jak ustawic żeby odpaliła. reguluje się pod warunki atmosferyczne. stan motocykla itp itd.

obojętne co zalejesz. nie ma sensu lać 98 bo niepotrzebnie przepłacasz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez FreshyONE » 20/12/2013, 12:54

Dzięki wielkie panowie, tak nawet dobrze że dodałeś olej który mam lać. Dziękuje wam serdecznie jeszcze raz ! ;)
FreshyONE
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 18/11/2013, 20:41
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez wawzon » 27/12/2013, 16:25

Mam problem z obrotami w kawie pod dłuższej przerwie ok 3 miechy po wymianie dwoch sprezyn zaworowych i regeneracji gniazda moto nie trzyma obrotow : http://www.youtube.com/watch?v=BvQF7Ola7fc w czym moze tkwic problem ?
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez henio12323 » 27/12/2013, 17:32

wyczyscił bym gaźnik i sprawdził swiece
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez dawidsx » 28/12/2013, 20:06

Mam takie pytanko...
Wszyscy mówią że na długie proste, podjazdy i dłuższe wyprawy powinno sie kupować enduro bo crossówka dostaje po dupie za bardzo.
Dlaczego wiec KTM,Yamaha,Honda czy nawet Suzuki nie puszczają na rajdy typu Dakar enduraków tylko przerobione crossówki?
Bo enduro to to nie jest, inaczej byłoby WR450F Dakar a nie YZ450F Dakar....
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 28/12/2013, 23:38

hehe to tylko kwestia nazwy.... tak na prawde crossówka enduro a dakarówka to 3 rózne maszyny, i enduro i cross są jeszcze praktycznie zblizone, dakar to troche inne wynalazki, silniki niby na bazie cross/enduro ale są w duzym stopniu przerabiane nie przerobisz w domu od tak crossówki na dakarówke ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Vaaak » 29/12/2013, 17:48

Witam.
Mam kilka pytań do osób które posiadają lub dobrze znają się na 2 crossach, a mianowicie na Yamaha yzf 250 z 2005r i Kawasaki kxf 250 2005r.

1 pytanie to jak wygląda eksploatacja obu motorów ( czy jest droga, częsta i co się najczęściej psuje )
2 i ostatnie pytanie jak wygląda spalanie. Czytając opinie użytkowników tych motorów przeraziłem się ponieważ niektórzy pisali, że potrafi 15l na 100 spalić.

I jeżeli była by taka możliwość to prosił bym o opinie który motor jest lepszy.
Vaaak
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26/12/2013, 12:42
Lokalizacja: Opole

Postprzez Effendi » 29/12/2013, 20:19

1. Są to maszyny wyczynowe, a więc koszta eksploatacji są naprawdę duże, musisz się liczyć, przy amatorskiej jeździe z minimum 2 tysiakami do wydania w ciągu sezonu. Częstotliwość napraw czy okresowych serwisów zależy od tego jak jeździsz, ile, no i też gdzie, wiadomo zawodnik na torze w ciągu sezonu nawet i 3 razy może robić remont, ale średnio dla amatora wychodzi remont raz w sezonie. Części są drogie, jak to w japońcach i są to maszyny 4t, co też wpływa na koszta(części 4t są droższe niż 2t). Tu nie ma takiej części, która się psuje najczęściej, jeżeli dbasz o regularne serwisowanie nic się nie będzie psuło, a przynajmniej zmniejszysz szanse do minimum.
2. Spalanie nie jest wcale duże, tu też wpływ ma gdzie jeździsz i jak jeździsz. 15l na 100? Gdzie oni te 100km liczyli, bo jeżeli chodzi o przejechanie 100km na w pełni odkręconej manetce to może i tyle spali. Tutaj nie ma jakiegoś ogólnego przelicznika spalania, bo to jest nawet zależne od pogody. Myślę, że przy amatorskiej jeździe na torze spalanie będzie wynosiło 8-10 litrów, tylko tutaj nie ma przelicznika na 100km, a na przykład na 8 godzin ;)

Tutaj nie ma co pisać, który jest lepszy, bo jedno i drugie to spokrewnione ze sobą motocykle. Czemu bierzesz pod uwagę tylko tą dwójkę, zerknij jeszcze na KTM sxf i Honda crf.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Postprzez henio12323 » 29/12/2013, 21:31

1) tak jak kolega było o tym duzo pisane wiec sobie doczytaj
po 2 na 100 km - ale zalezy jaki teren, ja czasami robie 100 km w godzine a czasami robie kilometr w godzine. i wtedy spalanie rózne moze byc. chyba że liczone na torze wtedy mysle że to było by realne. kółko ma zwykle nieco ponad kilometr, więc 100 kółek zrobić :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Vaaak » 29/12/2013, 21:35

Przez ostatni sezon na quadzie zrobiłem nie całe 500 km, czy gdybym tyle jeździł na crossie nie katując go ominą bym może remont silnika co sezon ?
Vaaak
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26/12/2013, 12:42
Lokalizacja: Opole

Postprzez piegus159 » 3/1/2014, 12:44

witam, jest ktos w stanie podac wymiary łozyska, simmerów do koła tylnego. yz 250 95'
z góry dzięki
piegus159
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 20/8/2013, 22:10

Postprzez henio12323 » 3/1/2014, 14:21

500 km to praktycznie dotarty silnik dopiero ;D więc jeszcze bys remontu nie musiał robić.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kiepski » 4/1/2014, 09:05

Witam chodzi tu o ocenę kogoś doświadczonego co mysli o http://tablica.pl/oferta/sprzedam-super ... 4x6cZ.html tym motocyklu, rozmawiałem z właściciele(wydaje sie rozsądny, spokojnie mówi, wszytko tak jak w ogłoszeniu po prostu chyba sie zna), a chodzi mi o części jak zostały użyte do remontu. cotam jeszcze powiem motocykl ma 14 tyś przejechane. A i jak ogólnie oceniacie model XPS ms? O i pytanie odnoście startera/rozrusznika bo nie ma od kopniaka tylko pali z startera.
kiepski
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/1/2014, 09:59
Lokalizacja: Łosiewice

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr