Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
noo oferta niezła. bo tego typy sprzętów za duzo nie ma. jest własnie suza RMX ale nie wiem w jakich latach ją robli... ale cos koło 2000 na pewno były. huska miała chyba też WRE 250. ktm miał hard enduro, honda to samo. kawasaki nie miało nic w tych latach z 2T... także moto troche nietypowe i jak dla mnie niezłe stosunkowo cena do rocznika i własciwosci jezdnych ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Niestety nie było wre 250
. No zawias marzochi więc chyba dobry, czytałem jakiś angielski test nawet nie najgorzej wypadł tu link: http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... 2001-2005/ tylko jak patrze na moc to jest potężnie przymulony bo 20 km, i brak części... Ale ogólnie nawet fajnie wygląda na zdjęciach to full orginał, i ta cena.

-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
Witam mam pytanie...co lepiej wybrac yz 125 czy yzf 250.Wiem ze motocykle mocowo sa podobne ale ktory z nich bedzie lepszy?Mlodsza yz czy starsza yzf250 mam 180cm 62kg wczesniej je3zdzilem na chinczyku 125 i 250 na moto mam 7500 inne modele nie wchodza w gre(zawsze chcialem miec Yamache)Jezdzil bede glownie po haldach ktore sa niczym tor:D i troche po lasach,tor rzadziej...Wiem ze enduro w moim przypadku byloby lepsze ale chce full crossa.Motor bede kupowal uzywany i mechanik mi go przygotuje do sezonu...Wiec stan techniczny bedzie tak czy tak dobry.
- Arnold23
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 23/1/2013, 10:51
Jezdziles kiedys na 2t? jak nie to moze ci sie nie spodobac charakterystyka bo jest że tak powiem dziki
no i to troche mocniejsze motory bo chinczyk moim zdaniem nie jedzie
ja tam bym brał to co młodsze i bardziej zadbane


ja tam bym brał to co młodsze i bardziej zadbane

2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
to zalezy jak stara miała by byc 250tka... bo jak bardzo stara np ponizej 2005 roku to bym sie w nia nie pchał...
z kolei jak młodsza to juz zalezy od stanu technicznego. no i od tego co ty wolisz. jedni wolą 2T inni 4T. koszta utrzymania tu i tu są wysokie. nieco wyzsze moga byc w przypadku 4T. najlepiej jak bys sie przejechał i sam ocenił. po chinczykach które są w 4T łatwiej bedzie ci sie przyzwyczaic do charakterystyki 250tki.
z kolei jak młodsza to juz zalezy od stanu technicznego. no i od tego co ty wolisz. jedni wolą 2T inni 4T. koszta utrzymania tu i tu są wysokie. nieco wyzsze moga byc w przypadku 4T. najlepiej jak bys sie przejechał i sam ocenił. po chinczykach które są w 4T łatwiej bedzie ci sie przyzwyczaic do charakterystyki 250tki.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Mój kolega miał yzf 250 z 2002 r. i co prawda nic się mu nie sypało. Mówił mi że te koszty utrzymania nie są takie duże jak mówią fakt kupił po remoncie na ostatniej selekcji tłoka, i powiedział tak że zmienia olej z filtrem co 8 mth filtr czyści co wyjazd, zmieniał takie rzeczy tam napęd uszczelniacze zawieszenia itp. po 100 mth zmienił tłok z cylindrem za 1500 po czym sprzedał koledze który jeździł sezon i zrobił 60 mth też dbał i powiedział że zmieni tłok z korbom przy 100 mth więc te kosz ta nie są duże. Oczywiście wszystkie naprawy robi sam. Io ile nie walnie zawór i dbasz to można jeździć bez dużych wkładów.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
no dbac zamierzam regularnie chociaz nie znam sie kompletnie na mechanice to oddawac do serwisu zamierzam co 2 miesiace na przeglad i bede mial na to max 500zl.Nigdy nie mialem przyjemnosci jezdzic na 2t i slyszalem ze dla amatora to nie za bardzo jest przyjemna jazda...Ogolnie ogarniam motory(tak mi sie wydaje;p)jezdzilem tak jak wspominalem na 2 chinczykach 3 sezony ale totalnie amatorsko w weekendy i czasami po pracy:)do tego kilka przejazdzek na scigaczu no nie liczac motorynek ogarow itp:)yamaszka ma byc moja profesionalna zabawka na weekendy
- Arnold23
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 23/1/2013, 10:51
co do serwisu - lepiej podstawy samemu ogarnąć żeby wiedziec kiedy oddac do mechanika. a takie rzeczy jak zmiana oleju i filtrów, czyszczenie filtra powietrza to norma i ja bym nawet tym nie chciał tyłka zawracac mechanikowi.
co do kosztów 500 zł na przegląd starczy ;P ale czy na czesci to moze byc róznie. krótki spis co musisz często wymienic ; 5 zaworów z spręzynkami z 1000 zł, ( zalezy czy stalowe czy tytanowe bo tytanowe kosztują nawet 2X tyle ) tłok z 500-800 zł korba tyle samo, łancuszek troche ponad 100 zł. ( ceny wszystkie z głowy mniej wiecej ) to juz masz spore koszta, a takie remonty robi się co 60-80 mth tłok, i co 2X tyle generalka silnika czyli korba itp itd. ja w sezonie robie spoko ponad 100 motogodzin.
a co do 2T i 4T. to najlepiej jak bys sam sie przejechał. to nie prawda że jest nie przyjemny, po prostu oddaje moc tak a nie inaczej
4T ciagnie z dołu dajesz gaz a on od razu całą mocą idzie, ale jest cięzszy, i ma mniej mocy w stosunku do pojemnosci. z kolei 2T dodajesz gazu, a on sie dopiero wbija na obroty, jak sie otworzy zawór wydechowy masz nagle skok mocy i leci jak torpeda i moto lekkie co jest plusem.
ale coraz wiecej ludzi w wielu warunkach przesiada się na 4T. praktycznie kazda dyscyplina off roadowa jest możliwa do robienia na 4T... pare lat temu nikt nie pomyslał o zakupie 4T do FMXu, a teraz backflipy kręcą czterotaktami, to samo superenduro - gdzie fakt 2T daje duuze pole do popisu bo jest lekki i łatwiej smiga się po wszystkich przeszkodach ale dla błazusiaka ogarniecie 4T w SE sie jakos udało i odnosi sukcesy. w motocrossie to samo, gdyby nie 65/85 to praktycznie jeździły by wiekszosci 4T.
co do kosztów 500 zł na przegląd starczy ;P ale czy na czesci to moze byc róznie. krótki spis co musisz często wymienic ; 5 zaworów z spręzynkami z 1000 zł, ( zalezy czy stalowe czy tytanowe bo tytanowe kosztują nawet 2X tyle ) tłok z 500-800 zł korba tyle samo, łancuszek troche ponad 100 zł. ( ceny wszystkie z głowy mniej wiecej ) to juz masz spore koszta, a takie remonty robi się co 60-80 mth tłok, i co 2X tyle generalka silnika czyli korba itp itd. ja w sezonie robie spoko ponad 100 motogodzin.
a co do 2T i 4T. to najlepiej jak bys sam sie przejechał. to nie prawda że jest nie przyjemny, po prostu oddaje moc tak a nie inaczej

ale coraz wiecej ludzi w wielu warunkach przesiada się na 4T. praktycznie kazda dyscyplina off roadowa jest możliwa do robienia na 4T... pare lat temu nikt nie pomyslał o zakupie 4T do FMXu, a teraz backflipy kręcą czterotaktami, to samo superenduro - gdzie fakt 2T daje duuze pole do popisu bo jest lekki i łatwiej smiga się po wszystkich przeszkodach ale dla błazusiaka ogarniecie 4T w SE sie jakos udało i odnosi sukcesy. w motocrossie to samo, gdyby nie 65/85 to praktycznie jeździły by wiekszosci 4T.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No z olejami i filtrami sobie napewno poradze:)ale takie rzeczy jak ustawienie zaworow to raczej nie...Mysle ze przy mojej jezdzie w weekendy to jedna korba i jeden tlok na sezon wystarcza...Ja nie zamierzam startowac w zadnych zawodach:)Mysle ze jak kupie w marcu to kape silnika w grudniu zrobie jak barborke dostane:DA co do 2t czy4t to ja wole oddawanie mocy od samego dolu:)A jeszcze takie pytanie...w 4t jak sie jezdzi to trzymac motor na maksymalnych obrotach czy raczej wczesniej zmieniac bieg?aha i jak jest z chamowaniem biegami lepiej czy sprzeglo i hamulec?
- Arnold23
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 23/1/2013, 10:51
W sumie to mozesz jezdzic na nizszych obrotach bo ciagnie od dolu , bo 2t trzeba trzymac wysoko , wjedziesz na zbyt wysokim biegu w zakret i mozesz nie miec mocy przy wyjsciu z niego 

2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
- Damianooo1998
- Świeżak
- Posty: 278
- Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
- Lokalizacja: Poddębice
Tak, to prawda, w 2T cylinder i tłok jest smarowany olejem którym dolejesz do paliwa, jeżeli zaczniesz mocno hamować biegami na zamkniętej manetce gdy gażnik nie podaje paliwa to faktycznie może się w pewnym stopniu niszczyć. W 4T nie ma takiego problemu, bo cylinder i tłok są smarowane olejem silnikowym
-
FireBlade954 - Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 3/9/2011, 07:28
- Lokalizacja: Małopolska
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3041858289
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 41858289_1
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 41858289_7
Który to rocznik kawy kxf 250? Wszystko lata, silnik ok, zawieszenie bez luzów, opony, naped, sprzęgło skrzynia stan bdb
za ile mogę ją kupić ? jeżeli jest w bdb stanie bez luzów i wad?
jakieÅ› problemy fabryczne z tym rocznikiem ? to stalowa rama
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 41858289_1
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 41858289_7
Który to rocznik kawy kxf 250? Wszystko lata, silnik ok, zawieszenie bez luzów, opony, naped, sprzęgło skrzynia stan bdb
za ile mogę ją kupić ? jeżeli jest w bdb stanie bez luzów i wad?
jakieÅ› problemy fabryczne z tym rocznikiem ? to stalowa rama
- krzysieg3
- Świeżak
- Posty: 47
- Dołączył(a): 13/8/2012, 23:04
Jak myślicie, dał bym rade jeździć na kawasaki kmx 125 lub yamaha dt 125? moja waga to 48-50 kg a wzrost 150 cm.
Ile kosztuje utrzymanie takiego motocykla na sezon?
i co byście mi bardziej polecali ? Kmxa czy Dt ?
I chciał bym jeździć ogólnie po lasach,polach i po drodze.
Ile kosztuje utrzymanie takiego motocykla na sezon?
i co byście mi bardziej polecali ? Kmxa czy Dt ?
I chciał bym jeździć ogólnie po lasach,polach i po drodze.
Motorynka --> PGO 50 --> ATV 150 --> Kawasaki Kmx 125 --> Szukam
-
piston998 - Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 7/10/2012, 20:10
piston ile razy jeszcze sie zapytasz nim cos kupisz ?
pytałes juz o to chyba
obojetne co kupisz. DT bardziej popularna, kmx nieco mocniejszy
utrzymanie w zaleznosci od tego w jakim stanie kupisz i jak bedziesz potrafił go uzytkowac i utrzymywac. koszta od 200 zł do 2000 zł rocznie.
pytałes juz o to chyba
obojetne co kupisz. DT bardziej popularna, kmx nieco mocniejszy
utrzymanie w zaleznosci od tego w jakim stanie kupisz i jak bedziesz potrafił go uzytkowac i utrzymywac. koszta od 200 zł do 2000 zł rocznie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
hej, co sądzicie czy warto się w to pchać http://tablica.pl/oferta/ktm-exc-125-ex ... 6c6e5;r:;s:
gość może trochę opuści nie wiem. Ale jeśli nie to czy warto to kupić za 3950 zł i wyremontować silnik nwm. co z nim będzie bo z opisu wynika że wał się kręci, co myślicie bo oprócz silnika wygląda fajnie?
gość może trochę opuści nie wiem. Ale jeśli nie to czy warto to kupić za 3950 zł i wyremontować silnik nwm. co z nim będzie bo z opisu wynika że wał się kręci, co myślicie bo oprócz silnika wygląda fajnie?
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
no nie wiem czy sie to by opłąciło no bo zarzućmy ze naprawa będzie kosztować ok 2 tys bo nie wiadomo co jest tak naprawde zepsute no to za motocykl wyjdzie ok 6000 no i jak bys chciał go chciał zarejstrowac to kolejne wydatki ;/ plus do tego musisz jeszcze dołożyć ok 700 zł na tylną opne i napęd bo widać ze sa juz na wykończeniu wiec może lepiej poczekac i za 7000 tys na powinieneś wyrwać coś młodszego 

--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
O.o Ja bym tyle nie dał, Sam sprzedałem rok temu coś takiego (lecz było na chodzie i wpełni sprawne) za 4200 Więc ta cena jest według mnie wygórowana
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości