Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 19/2/2011, 17:38

na99% tak. gaźniki są te same róznia sie gardziela i dyszami. a ssanie pasuje do róznych motocykli.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez barek253 » 20/2/2011, 08:33

zalozmy ze jade 4 na full odkrecona manetka
czy moge popuscic ja do polowy tak powoli i jechac na pol manetki?
czy jest wtedy smarowanie?mozna tak?


i druga sprawa jesli chce wymienic lozyska tylniego kola to ile tam jest lozysk 2 czy 3?i trzeba je wybijac czy musi byc jakis sciagacz?
da rade to tak normalnie zrobic?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez henio12323 » 20/2/2011, 10:34

mozesz :)



2) zwykle są 3 łozyska ale sa piasty tez i na 2 łozyska. w CRkach zawsze 3 widziałem wiec pewnie tyle masz. 2 sa po stronie zebatki. da sie wybic. i róznie z tym bywa jak dobrze zabezpieczone były i jakos w miare niedawno były ruszane to moga pójść łatwo, ale z reguły troche trzeba sie młotkiem nastukać żeby powyłaziły
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Bostorn » 20/2/2011, 16:25

barek253 napisał(a):zalozmy ze jade 4 na full odkrecona manetka
czy moge popuscic ja do polowy tak powoli i jechac na pol manetki?
czy jest wtedy smarowanie?mozna tak?


i druga sprawa jesli chce wymienic lozyska tylniego kola to ile tam jest lozysk 2 czy 3?i trzeba je wybijac czy musi byc jakis sciagacz?
da rade to tak normalnie zrobic?


1 możesz bez problemu

2 http://www.youtube.com/watch?v=ArFC3xPH ... re=channel odpowiedź na twoje pytanie

i przy okazji na 3cie
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Inigram » 20/2/2011, 20:27

Mam kilka pytań dotyczących silnika Rotax'a 123.
1 Czy to prawda co piszą że te silniki potrafią przejechać po 30-40 tys km bez remontu? A jak nie to ile przejadą?
2 Jaka robi siÄ™ mieszanke do normalnej jazdy, a jaka na dotarcie?
3 Jestem w trakcie remątu silnika, wymieniam tylko tłok i korbe bo cylka nie ma co robić bo jeszcze na nim pojeździ. I tu pytanie, ile km trzeba przejechać aby to się prawidłowo dotarło?
Inigram
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 1/2/2011, 17:18

Postprzez henio12323 » 20/2/2011, 21:01

po 1) nie wiem ile dokładnie. ale to zalezy od jazdy. jak ktos oszczędza sprzęt i dba o niego. dobre oleje leje, dobrze rozgrzewa przed jazda. jest wsadzony dobry tłoczek. to powinien tyle nakręcic. przy średnio ostreej jeździe wymienia sie tłok co około 20 tys.
2) na dotarcie powinienes ustawic w gazniku nieco wieksza dawke mieszanki, i po 2 masz dozownik czy sam mieszasz ? nie jestem pewien jaka powinna byc mieszanka (jak sam mieszasz ) ale obstawiam że w granicach 1:25. trzeba próbowac tez bo nie kazdy sprzęt to przepali. a najlepiej jakby miał najwiecej oleju. ja docierałem CR na 1:15 i spoko przepalała ten olej. z kolei niektóre silniki nie przepala 1:25 nawet. ale od takiej proporcji bym zaczał pierwszego litra wyjeździc :D
3) około 500 km docierania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Inigram » 21/2/2011, 09:34

Jeżdziłem na dozowniku, ale na dotarcie chyba go zdejme. Troche się zdziwiłem że tyle km trzeba docierać korbe i tłoczek ^^.

Jaki olej najlepiej lać do skrzyni a jakim robić mieszanke?

PS. Henio, dzieki za info ale chciałbym żeby się wypowiedział ktoś, kto ma lub miał styczność z rotaxem 123/122. (chodzi mi tu jaka dawka mieszanki)
Inigram
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 1/2/2011, 17:18

Postprzez henio12323 » 21/2/2011, 16:36

nie liczy sie to jaki jest to silnik. liczy sie pojemnosc i stopien wyzyłowania tyle samo oleju trzeba lać żeby docierac minarelke np.
olej do skrzyni - motul transoil 10W40. olej do benzyny castrol power 2T
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez danonek7 » 21/2/2011, 17:20

Witam ostatnio ciekawi mnie jedna rzecz. Dlaczego kask do jazdy na cross'ie lub enduro wygląda tak a nie inaczej, np. zamiast szybki jak w zwykłym kasku ma gogle?. Zaciekawiło mnie to dlatego bo znajomy ostatnio zapytał dlaczego do jazdy na motocyklu cross'owym nie można np kupić zwykłego kasku takiego jak mają ludzie jeżdżący na ścigaczach. Czy mają jakieś inne właściwości ochronne czy jak?
Avatar użytkownika
danonek7
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 24/4/2010, 20:04

Postprzez henio12323 » 21/2/2011, 18:02

po 1 wentylacja. jadąc po torze nie jest lekko. w zwyklym kasku nie ma tej wentylacji. 2 sprawa to nie musisz miec ochrony przed owadami jak w przypadku asfaltu gdzie cisniesz duuzo km h i mucha może boleć xd. tutaj predkosci nie sa takie duże wiec nie musi ma potrzeby pełnej ochrony. nastepna sprawa daszek - chroni przed błotem i słońcem. no i same google. zwykła szybka jest oddalona o kilka cm od oczu wiec widzisz kazdą ryske kazdy skrawek błota i to utrudnia widocznosc. w przypadku googli. masz wszystko bardziej schowane wiec juz sie mniej brudzi a jak juz to rzadko kiedy błoto zalewa ci centralnie pole widzenia a jak juz to masz zrywki wiec zrywasz i masz gogle jak nowe w przypadku szybek nie ma takich patentów i na szybko widocznosci nie poprawisz a w zawodach nie ma czasu na szmatka i do czysta :D stąd róznice. no i sama budowa jest nieco inna bo nieco inaczej chroni
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez barek253 » 21/2/2011, 18:10

hej
zlalem olej z lag i bylo ok 250ml
a w serwisowce pisze 585ml
i pytanie czemyu tak malo bylo?
aha jak teraz nalewam to lac tyle co serwisowka mowi tak?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 21/2/2011, 18:14

byc moze pociekło, byc moze ktos za mało nalał. w CR masz jeszcze troche oleju pod taką pokrywką wiec tez z tamtąd musisz zlać. zalej tyle co mówi serwisówka. a jestes pewien ze 585 ? u mnie w cr 250 szło po pół litra
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez barek253 » 21/2/2011, 19:23

tak 585 tyle pisze
ok juz zalalem
a jeszcze jedno
spr glowke ramy tzn lozyska
igielki sa w dobrym stanie bo mialem luz i jesli sa ok lozyska to co moglo byc powodem tego luzu zle dokrecona sruba
bo zrobilem tak ze ta srube pod polka mocno skrecilem i na polce srube mocno bardzo dokrecilem i jak teraz krece kierownica to czy te lozyska igielkowe jak te walecki sie kreca czuc to na kierownicy
tak ma byc?czy za mocno skrecilem?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 21/2/2011, 19:28

a czy jak masz stare łozysko z luzami jestes w stanie oczami stwierdzic że łozysko ma luz ? tego nie widać na oko. jak masz luz to znaczy że masz łozyska do wymiany i tyle. no chyba że jak mówisz że miałes na prawde lekko dokręcone. ale wystarczy z minimalną siłą dokręcic i luzu nie powinno byc juz. popatrz w serwisówce jaki mniej wiecej moment siły powinien byc uzyty na dokręcenie poszczególnych śrub :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez barek253 » 21/2/2011, 19:37

gorna pisze 150nm
a ta dolna pod polka ma takie zabki i ja trzeba srubokretem
i jak ja wogole skrece zeby cos trzymala to czuje waleczki lozysk jak sie ruszaja tak ma byc?
bo wczesniej tak nie bylo
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 21/2/2011, 19:54

jak masz łozysko posypane i potem znowu złozysz to wtedy często tak sie układa że właśnie czuć te przeskoki. ja to samo po złozeniu miałem. potem rozebrałem na nowo i nawaliłem smaru to troche sie polepszyło ale dalej na podnosniku miałem takie przeskoki wałeczków. masz na 99% łozyska do wymiany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez barek253 » 21/2/2011, 20:32

uhy
a moge to zrobic zeby sciasnac ta srube i zeby to bylo czuc czy musi byc tak ze nie mozna tego czuc
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 21/2/2011, 20:51

kombinuj. ale raczej zbytnio scisnieta śruba sprawy nie załatwi :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez barek253 » 21/2/2011, 20:55

tak ja wiem tylko czy jak za mocno scisne to moga te igielki jeszcze bardziej sie zniszczyc
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 21/2/2011, 20:59

z tego co mi wiadomo za mocno docisnąc nie mozna :) jak masz 150 NM to docisnij mocno i ma byc. a jak igiełki przeskakuja to wymień łozysko
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê