Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 4/9/2010, 17:11

adhoc to zalezy czy dasz rade opanowac DRZ... tu kolega na forum nie miał nic i kupił SX 520.... generalnie bym odradził takiego wariata na 1 moto. ale jak widac odzywa sie na forum czyli jeszcze połamany nie lezy :D ale my cie nie znamy i nie wiemy czy 1 dnia sie nie zabijesz odkrecajac manetke na maxa. DRZ to nie jest wyczynówka tylko soft enduro wiec jest łatwa do opanowania. tylko ze sa kierowcy i kierowcy :)


piciasek wszystko dobrze ujął :D DTka nie jest liderem, nie ma najlepszego zawieszenia ale dla niektórych taka DT to bajka polatac. ja sam miałem stara DT jako 1 powazniejszy moto (wczesniej romety i mtx 50) to zawieszenie dla mnie było jak bajeczka. ale potem siadłem na cos wiekszego i DT wydawałą sie jak padaka. z kolei potem lepszy sprzet i znowu poprzedni był duzo słabszy... fajnie jakbys miał sam jak ocenic. przejechac sie DTtka i ocenic czy zawieszenie ci pasuje. DT jeszcze dobra bo najwiecej czesci zamiennych bo to najpopularniejsze moto chyba jakie powstało z 50 ccm :P hm i rmx (o rmx nie słyszałem zadnych opinii to nie wiem) skoro maja lepsze zawieszenie to na pewno lepiej sie spisuja. tylko kto wie czy np DT ci nie wystarczy :P reszta wyboru stoi przed toba. co do ceny 5 tysi za 50 to juz mozna cos ciekawego wyrwac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez piciasek » 4/9/2010, 23:49

Od piecdziesiatek nie ma co wymagać. A i uwierz ze z przesiadki np z rometa ta 50 to bedzie zabawa, ja na swoim RMX'ie popylalem ile fabryka dala i zabawa byla przednia.
Avatar użytkownika
piciasek
Świeżak
 
Posty: 255
Dołączył(a): 11/5/2008, 17:23


Postprzez henio12323 » 5/9/2010, 20:10

dokłądnie :) ja to samo. 50tka to 50. ale po romecie albo jako 1 moto to super zabawa. potem po przesiadce na lepsze moto bedzie jeszcze lepsze wrazenie itd :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez speedavi » 6/9/2010, 14:52

Dzięki za odpowiedz
Mam jeszcze takie pytanie co do konkretnych motocyklach, chciałbym się zapytać co o nich sądzicie, co można wykryć na pierwszy rzut oka. Oczywiście wiem że i tak będę mu8siał jechać i sprawdzić :)

http://otomoto.pl/suzuki-rmx-50-M1783875.html
Nie wydaje wam się że jest trochę rdzy na tarczy z tyłu na kole?

http://moto.allegro.pl/yamaha-dt-50r-i1217921142.html
Po za dosyć niskim przebiegiem jest jeszcze coś do wykrycia?

http://moto.allegro.pl/honda-hm-cre-50- ... 11207.html
Wydaje się chyba najrozsądniejsza

Pozdrawiam
speedavi
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 25/8/2010, 13:13

Postprzez piciasek » 6/9/2010, 22:20

Co do tej hondy to jakaś taka podejrzana koleś widać bajeruje, rama malowana oby nie była pęknięta, pali 3l chociaz nie wiem mój rmx więcej palił, 10tyś km na nowym tłoku taki motor mało, może się nie zna to po opisie a z fotek widać dba dba. RMX od dilera chyba więc to też ryzyko a DT'ka opisu zero a fotki to ma kostki oby nie był zażynany przez 13 latka ;)
Avatar użytkownika
piciasek
Świeżak
 
Posty: 255
Dołączył(a): 11/5/2008, 17:23

Postprzez goornik » 12/9/2010, 20:42

Szukam czegoś na pierwszy motor i kolega polecił mi Yamahę DR 350. Co sądzicie o tym motocyklu i jaki motor oprócz tego nadawał by się dla początkującego (czysty cross, nie musi mieć homologacji)
goornik
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/9/2010, 20:35
Lokalizacja: Otwock

Postprzez Landryss25 » 12/9/2010, 21:19

Yamaha DR? Lol pierwsze słyszę o takim moto.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez goornik » 13/9/2010, 07:14

Fail :D Myślałem o Suzuki a napisałem Yamaha :) przepraszam za błąd
goornik
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/9/2010, 20:35
Lokalizacja: Otwock

Postprzez henio12323 » 13/9/2010, 21:48

motor jak motor. na poczatek spoko. nie jest idealny w teren bo jest ciezki dosyc no i nie ma zawieszenia w ostry teren. ale mało pali i jest mega niezawodny. no i nie kosztuje duzo.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez guzik610 » 18/9/2010, 09:25

Jakie proponujecie moto oczywiście cross 50cc do 3500zł
guzik610
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18/9/2010, 09:19
Lokalizacja: Garwolin

Postprzez henio12323 » 18/9/2010, 09:43

hmmm nazywa sie regulamin. i chyba kazdy początkujący powinien od tego zacząć :)

bo nie dosc że twoje pytanie było zadawane nie raz. to jest zadane w złym miejscu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez adhoc111222 » 23/9/2010, 13:40

Jak wypada zywotnosc silnika w ktm exc 125, 200, 250, 525, husce te 410, 610, wr 250, yamaha wr 450 i 250??

podobno na exc 525 mozna przejechac 500 mth, to prawda? a jak inne pojemnosci exc?

huski te to soft enduro czy hard enduro? i jak wypadaja w nich remonty? i jak z remontami w husce wr?

a w yamaszce wr 450 i 250?
adhoc111222
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 14/4/2010, 21:48

Postprzez henio12323 » 23/9/2010, 13:49

omg wszystko było.... wszystko jak leci. ale napisze krótkie przypomnienie.
wszystkie te sprzęty to hard enduro. wiec żywotnosc krótka w miare.
im wieksza pojemnosc tym wieksza żywotnosc. exc 525 500 mth moze i nakręcisz ale spokojna jazda. przy normalnej ze 400. (generalnie po 300 mth ma byc remont)
ale żesz namieszał ? co cie interesują moto z całkiem róznych półek ? jak mozesz wpisywac exc 200 z ktmem 525 ? bez sensu....
no ale dobra
exc 200 zywotnosc jak to w 2T co nieco ponad sezon tzreba zmieniac tłok.
450 maja zblizona zywotnosc. nie wiem ile wynosi. ale czy exc czy WR to jest bardzo podobnie.
525 ma nieco wieksza żywotnosc niz 450. z racji tego ze ma podobna moc do 450 a nieco wieksza pojemnosc. huska 610 to klasa 525 wiec to samo z zywotnoscia.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez cciezki » 2/10/2010, 12:41

Witam,
od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna full crossa. I teraz zastanawiam się nad dwoma wariantami pojemności (125 lub 250) oraz nad dwoma wariantami modeli (yz lub sx). Mam lat 16, prawie 190 cm wzrostu, i waze okolo 73 kg. Co do doświadczenia to miałem yamahe tzr 50(o ile mozna nazwac to doswiadczeniem), jeździłem na dt 125, yz 80, i jeśli to coś zmienia to śmigałem troszkę na sportowych quadach od suzuki o pojemności 250 i 450. Pieniądze jakie moge wydać to coś do 8 tys.

Jakieś rady ? :)
cciezki
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2/10/2010, 12:31

Postprzez grunder » 2/10/2010, 13:14

masz 16 lat to napoczątek proponuje 125 pojemności, bo 250 to już troszke zadużo jak napoczątek. Fullcrosie nie liczy ile pociśniesz naprostej, lecz jak jej moc wykorzystasz w zakrętach itp.

Myślisz o KTM i Yamaszce? dobry sprzęt, ale zapomniałes też o Hondzie CR, Suzuki RM 125 o Kawasaki KX 125 nie wpsominam już bo się sypią...

Każda 125 jest taka sama, osiągi, moc są identyczne wkońcu to 2T. Jednak Honda jest najlżejsza ze wszystkich. Każda firma nie pakuje byle gówna w silniki, 125 różnią się tylko podzespołami typu: zawiecha...

Z doświadczenia wiem, ze 125 w 2T, napoczątek Ci wystarczy, ale radze też napoczątek się przejechać zobaczyć i wyczuć go. Do oceny są też w MX klasy 85 poj. ale tam się szybko zmienia tłoki.

PS: ja mam CR na sprzedaź, więcej na pw.

Twoja waga i wzrost Ci nie przeszkodzi, bo ja mam 55 kg i 1,70m i ledwie sięgam stopami ziemi. Zawsze możesz sobie wyregulować zawieche, ale to już po kupnie wybronaego przez ciebie 2T.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 2/10/2010, 18:28

i ja tez radze 125 na początek. nie masz zielonego pojecia o jeździe na moto w terenie wiec 250 bedzie za duza. bo dokładnie nie liczy sie to jak na prostej sobie dasz rade. bo mozesz nawet i na CR 500 siąść i moze byc ci ok. a potem 1 zakręt i z drzewa cie bedą skrobali. co do marek to równiez polecam ci cr yz sx rm to są najlepsze sprzęty za tą kase. co do tego że CR najlżejsza - to zalezy który rocznik, jaki model. no i jak nawet to bedzie róznica 1 -2 kg. fakt w MX to jest róznica - ale dla zawodowca. szczerze mówiąc smigajac czy na CR czy na yz np nie ma duzej róznicy. całą wygoda w prowadzeniu to kwestia dobrze ustawionego pod siebie zawieszenia.

co do CR kolegi to również ci ją polecam ;P to mój sąsiad akurat i wiem że jest w b dobrym stanie technicznym
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez cciezki » 3/10/2010, 11:37

Doskonale zdaje sobie sprawe z tego że offroad to nie szybka jazda po prostej, bo z reguły te proste są krótkie i jest ich mało. Ale chodzi o to, że nie chcę wymieniać po roku czasu motoru na większy. 80ccm nie wchodzi w gre ponieważ jest za słabe jak dla mnie. A różnica w cenie 125 i 250 jest bardzo niewielka, a więc jestem bardziej przekonany do tej 250'tki. Mam możliwość dojazdu do Goleniowa (ok. 60 km od mojej miejscowości) i sprawdzenia yamaszki yz 250 w terenie. Pojadę tam jak tylko będę miał okazję i sprawdzę jak sobie dam rade z taką pojemnością na bezdrożach. Ale jesteście przekonani, że stanowczo jest to za duża pojemność jak dla laika (który sie szybko uczy :D) ?


A ile byś sobie zawołał za tą cr'ke ?
cciezki
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2/10/2010, 12:31

Postprzez henio12323 » 3/10/2010, 12:12

tak 250 w full crossie to za duzo jak na 1 moto. jaki bys nie był to i tak za duzo. nawet tu nie chodzi o wiek umiejetnosci itp. wiem że jako 1 motor w teren 250 jest za duza. a ty jeszcze pewnie młody jestes wiec nawet sprawnosciowo mozesz miec problemy z maszyną. ja mam ktma no jazda jak jazda ale zrobie 1 kółko że sie bardziej przyłożę po torze i rąk nie czuje. wiec to samo moze byc u ciebie ze jazda moze nie dac ci satysfakcji. bierz lepiej 125. bedzie ci za mało za rok czy 2 sobie wymienisz na 250 ccm. no i co do remontów to i tu i tu są częste. w 250 troche rzadziej to fakt ale nie aż tak żebys zaoszczędził duzo na tym bo częsci są drozsze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez grunder » 3/10/2010, 13:09

Henio ma racje 125 ci wystarczy, ale nie będę Ciebie do tego zmuszał możesz sobie wybrac co chcesz. Twój problem, ale my na tym forum tylko doradzamy. Przejedź, zobacz się co to znaczy 250.

Ja już ją wystawiłem na Allegro:

http://allegro.pl/honda-cr-125-2005r-st ... 25622.html
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez cciezki » 3/10/2010, 15:25

Henio nie wiem ile masz lat i jakie doświadczenie w jeździe offroad ale jakby nie patrzeć masz hard enduro o pojemności 525ccm a więc nie dziwie się, że rąk nie czujesz. A właśnie, chodzi wam o to że za duże w sensie gabarytowym czy za mocne ? A 4t 250 ?

Jest ktoś na forum kto ZACZĄŁ od 250ccm ? Jeśli tak to wygłoście swoją opinie :D

edit:
A np. ktm sx 200 ? Dużo się różni od 125 i 250 ? Warto coś takiego kupić ? Myślę, że jest to pewnego rodzaju kompromis pomiędzy 125 a 250 :P
cciezki
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2/10/2010, 12:31

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr