Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
adhoc to zalezy czy dasz rade opanowac DRZ... tu kolega na forum nie miał nic i kupił SX 520.... generalnie bym odradził takiego wariata na 1 moto. ale jak widac odzywa sie na forum czyli jeszcze połamany nie lezy
ale my cie nie znamy i nie wiemy czy 1 dnia sie nie zabijesz odkrecajac manetke na maxa. DRZ to nie jest wyczynówka tylko soft enduro wiec jest łatwa do opanowania. tylko ze sa kierowcy i kierowcy
piciasek wszystko dobrze ujął
DTka nie jest liderem, nie ma najlepszego zawieszenia ale dla niektórych taka DT to bajka polatac. ja sam miałem stara DT jako 1 powazniejszy moto (wczesniej romety i mtx 50) to zawieszenie dla mnie było jak bajeczka. ale potem siadłem na cos wiekszego i DT wydawałą sie jak padaka. z kolei potem lepszy sprzet i znowu poprzedni był duzo słabszy... fajnie jakbys miał sam jak ocenic. przejechac sie DTtka i ocenic czy zawieszenie ci pasuje. DT jeszcze dobra bo najwiecej czesci zamiennych bo to najpopularniejsze moto chyba jakie powstało z 50 ccm
hm i rmx (o rmx nie słyszałem zadnych opinii to nie wiem) skoro maja lepsze zawieszenie to na pewno lepiej sie spisuja. tylko kto wie czy np DT ci nie wystarczy
reszta wyboru stoi przed toba. co do ceny 5 tysi za 50 to juz mozna cos ciekawego wyrwac.


piciasek wszystko dobrze ujął



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dokłądnie
ja to samo. 50tka to 50. ale po romecie albo jako 1 moto to super zabawa. potem po przesiadce na lepsze moto bedzie jeszcze lepsze wrazenie itd 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzięki za odpowiedz
Mam jeszcze takie pytanie co do konkretnych motocyklach, chciałbym się zapytać co o nich sądzicie, co można wykryć na pierwszy rzut oka. Oczywiście wiem że i tak będę mu8siał jechać i sprawdzić
http://otomoto.pl/suzuki-rmx-50-M1783875.html
Nie wydaje wam się że jest trochę rdzy na tarczy z tyłu na kole?
http://moto.allegro.pl/yamaha-dt-50r-i1217921142.html
Po za dosyć niskim przebiegiem jest jeszcze coś do wykrycia?
http://moto.allegro.pl/honda-hm-cre-50- ... 11207.html
Wydaje się chyba najrozsądniejsza
Pozdrawiam
Mam jeszcze takie pytanie co do konkretnych motocyklach, chciałbym się zapytać co o nich sądzicie, co można wykryć na pierwszy rzut oka. Oczywiście wiem że i tak będę mu8siał jechać i sprawdzić

http://otomoto.pl/suzuki-rmx-50-M1783875.html
Nie wydaje wam się że jest trochę rdzy na tarczy z tyłu na kole?
http://moto.allegro.pl/yamaha-dt-50r-i1217921142.html
Po za dosyć niskim przebiegiem jest jeszcze coś do wykrycia?
http://moto.allegro.pl/honda-hm-cre-50- ... 11207.html
Wydaje się chyba najrozsądniejsza
Pozdrawiam
- speedavi
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 25/8/2010, 13:13
Co do tej hondy to jakaś taka podejrzana koleś widać bajeruje, rama malowana oby nie była pęknięta, pali 3l chociaz nie wiem mój rmx więcej palił, 10tyś km na nowym tłoku taki motor mało, może się nie zna to po opisie a z fotek widać dba dba. RMX od dilera chyba więc to też ryzyko a DT'ka opisu zero a fotki to ma kostki oby nie był zażynany przez 13 latka 

-
piciasek - Świeżak
- Posty: 255
- Dołączył(a): 11/5/2008, 17:23
Yamaha DR? Lol pierwsze słyszę o takim moto.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
motor jak motor. na poczatek spoko. nie jest idealny w teren bo jest ciezki dosyc no i nie ma zawieszenia w ostry teren. ale mało pali i jest mega niezawodny. no i nie kosztuje duzo.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
hmmm nazywa sie regulamin. i chyba kazdy początkujący powinien od tego zacząć
bo nie dosc że twoje pytanie było zadawane nie raz. to jest zadane w złym miejscu.

bo nie dosc że twoje pytanie było zadawane nie raz. to jest zadane w złym miejscu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jak wypada zywotnosc silnika w ktm exc 125, 200, 250, 525, husce te 410, 610, wr 250, yamaha wr 450 i 250??
podobno na exc 525 mozna przejechac 500 mth, to prawda? a jak inne pojemnosci exc?
huski te to soft enduro czy hard enduro? i jak wypadaja w nich remonty? i jak z remontami w husce wr?
a w yamaszce wr 450 i 250?
podobno na exc 525 mozna przejechac 500 mth, to prawda? a jak inne pojemnosci exc?
huski te to soft enduro czy hard enduro? i jak wypadaja w nich remonty? i jak z remontami w husce wr?
a w yamaszce wr 450 i 250?
- adhoc111222
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 14/4/2010, 21:48
omg wszystko było.... wszystko jak leci. ale napisze krótkie przypomnienie.
wszystkie te sprzęty to hard enduro. wiec żywotnosc krótka w miare.
im wieksza pojemnosc tym wieksza żywotnosc. exc 525 500 mth moze i nakręcisz ale spokojna jazda. przy normalnej ze 400. (generalnie po 300 mth ma byc remont)
ale żesz namieszał ? co cie interesują moto z całkiem róznych półek ? jak mozesz wpisywac exc 200 z ktmem 525 ? bez sensu....
no ale dobra
exc 200 zywotnosc jak to w 2T co nieco ponad sezon tzreba zmieniac tłok.
450 maja zblizona zywotnosc. nie wiem ile wynosi. ale czy exc czy WR to jest bardzo podobnie.
525 ma nieco wieksza żywotnosc niz 450. z racji tego ze ma podobna moc do 450 a nieco wieksza pojemnosc. huska 610 to klasa 525 wiec to samo z zywotnoscia.
wszystkie te sprzęty to hard enduro. wiec żywotnosc krótka w miare.
im wieksza pojemnosc tym wieksza żywotnosc. exc 525 500 mth moze i nakręcisz ale spokojna jazda. przy normalnej ze 400. (generalnie po 300 mth ma byc remont)
ale żesz namieszał ? co cie interesują moto z całkiem róznych półek ? jak mozesz wpisywac exc 200 z ktmem 525 ? bez sensu....
no ale dobra
exc 200 zywotnosc jak to w 2T co nieco ponad sezon tzreba zmieniac tłok.
450 maja zblizona zywotnosc. nie wiem ile wynosi. ale czy exc czy WR to jest bardzo podobnie.
525 ma nieco wieksza żywotnosc niz 450. z racji tego ze ma podobna moc do 450 a nieco wieksza pojemnosc. huska 610 to klasa 525 wiec to samo z zywotnoscia.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam,
od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna full crossa. I teraz zastanawiam się nad dwoma wariantami pojemności (125 lub 250) oraz nad dwoma wariantami modeli (yz lub sx). Mam lat 16, prawie 190 cm wzrostu, i waze okolo 73 kg. Co do doświadczenia to miałem yamahe tzr 50(o ile mozna nazwac to doswiadczeniem), jeździłem na dt 125, yz 80, i jeśli to coś zmienia to śmigałem troszkę na sportowych quadach od suzuki o pojemności 250 i 450. Pieniądze jakie moge wydać to coś do 8 tys.
Jakieś rady ?
od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna full crossa. I teraz zastanawiam się nad dwoma wariantami pojemności (125 lub 250) oraz nad dwoma wariantami modeli (yz lub sx). Mam lat 16, prawie 190 cm wzrostu, i waze okolo 73 kg. Co do doświadczenia to miałem yamahe tzr 50(o ile mozna nazwac to doswiadczeniem), jeździłem na dt 125, yz 80, i jeśli to coś zmienia to śmigałem troszkę na sportowych quadach od suzuki o pojemności 250 i 450. Pieniądze jakie moge wydać to coś do 8 tys.
Jakieś rady ?

- cciezki
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 2/10/2010, 12:31
masz 16 lat to napoczątek proponuje 125 pojemności, bo 250 to już troszke zadużo jak napoczątek. Fullcrosie nie liczy ile pociśniesz naprostej, lecz jak jej moc wykorzystasz w zakrętach itp.
Myślisz o KTM i Yamaszce? dobry sprzęt, ale zapomniałes też o Hondzie CR, Suzuki RM 125 o Kawasaki KX 125 nie wpsominam już bo się sypią...
Każda 125 jest taka sama, osiągi, moc są identyczne wkońcu to 2T. Jednak Honda jest najlżejsza ze wszystkich. Każda firma nie pakuje byle gówna w silniki, 125 różnią się tylko podzespołami typu: zawiecha...
Z doświadczenia wiem, ze 125 w 2T, napoczątek Ci wystarczy, ale radze też napoczątek się przejechać zobaczyć i wyczuć go. Do oceny są też w MX klasy 85 poj. ale tam się szybko zmienia tłoki.
PS: ja mam CR na sprzedaź, więcej na pw.
Twoja waga i wzrost Ci nie przeszkodzi, bo ja mam 55 kg i 1,70m i ledwie sięgam stopami ziemi. Zawsze możesz sobie wyregulować zawieche, ale to już po kupnie wybronaego przez ciebie 2T.
Myślisz o KTM i Yamaszce? dobry sprzęt, ale zapomniałes też o Hondzie CR, Suzuki RM 125 o Kawasaki KX 125 nie wpsominam już bo się sypią...
Każda 125 jest taka sama, osiągi, moc są identyczne wkońcu to 2T. Jednak Honda jest najlżejsza ze wszystkich. Każda firma nie pakuje byle gówna w silniki, 125 różnią się tylko podzespołami typu: zawiecha...
Z doświadczenia wiem, ze 125 w 2T, napoczątek Ci wystarczy, ale radze też napoczątek się przejechać zobaczyć i wyczuć go. Do oceny są też w MX klasy 85 poj. ale tam się szybko zmienia tłoki.
PS: ja mam CR na sprzedaź, więcej na pw.
Twoja waga i wzrost Ci nie przeszkodzi, bo ja mam 55 kg i 1,70m i ledwie sięgam stopami ziemi. Zawsze możesz sobie wyregulować zawieche, ale to już po kupnie wybronaego przez ciebie 2T.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
i ja tez radze 125 na początek. nie masz zielonego pojecia o jeździe na moto w terenie wiec 250 bedzie za duza. bo dokładnie nie liczy sie to jak na prostej sobie dasz rade. bo mozesz nawet i na CR 500 siąść i moze byc ci ok. a potem 1 zakręt i z drzewa cie bedą skrobali. co do marek to równiez polecam ci cr yz sx rm to są najlepsze sprzęty za tą kase. co do tego że CR najlżejsza - to zalezy który rocznik, jaki model. no i jak nawet to bedzie róznica 1 -2 kg. fakt w MX to jest róznica - ale dla zawodowca. szczerze mówiąc smigajac czy na CR czy na yz np nie ma duzej róznicy. całą wygoda w prowadzeniu to kwestia dobrze ustawionego pod siebie zawieszenia.
co do CR kolegi to również ci ją polecam ;P to mój sąsiad akurat i wiem że jest w b dobrym stanie technicznym
co do CR kolegi to również ci ją polecam ;P to mój sąsiad akurat i wiem że jest w b dobrym stanie technicznym
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Doskonale zdaje sobie sprawe z tego że offroad to nie szybka jazda po prostej, bo z reguły te proste są krótkie i jest ich mało. Ale chodzi o to, że nie chcę wymieniać po roku czasu motoru na większy. 80ccm nie wchodzi w gre ponieważ jest za słabe jak dla mnie. A różnica w cenie 125 i 250 jest bardzo niewielka, a więc jestem bardziej przekonany do tej 250'tki. Mam możliwość dojazdu do Goleniowa (ok. 60 km od mojej miejscowości) i sprawdzenia yamaszki yz 250 w terenie. Pojadę tam jak tylko będę miał okazję i sprawdzę jak sobie dam rade z taką pojemnością na bezdrożach. Ale jesteście przekonani, że stanowczo jest to za duża pojemność jak dla laika (który sie szybko uczy
) ?
A ile byś sobie zawołał za tą cr'ke ?

A ile byś sobie zawołał za tą cr'ke ?
- cciezki
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 2/10/2010, 12:31
tak 250 w full crossie to za duzo jak na 1 moto. jaki bys nie był to i tak za duzo. nawet tu nie chodzi o wiek umiejetnosci itp. wiem że jako 1 motor w teren 250 jest za duza. a ty jeszcze pewnie młody jestes wiec nawet sprawnosciowo mozesz miec problemy z maszyną. ja mam ktma no jazda jak jazda ale zrobie 1 kółko że sie bardziej przyłożę po torze i rąk nie czuje. wiec to samo moze byc u ciebie ze jazda moze nie dac ci satysfakcji. bierz lepiej 125. bedzie ci za mało za rok czy 2 sobie wymienisz na 250 ccm. no i co do remontów to i tu i tu są częste. w 250 troche rzadziej to fakt ale nie aż tak żebys zaoszczędził duzo na tym bo częsci są drozsze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Henio ma racje 125 ci wystarczy, ale nie będę Ciebie do tego zmuszał możesz sobie wybrac co chcesz. Twój problem, ale my na tym forum tylko doradzamy. Przejedź, zobacz się co to znaczy 250.
Ja już ją wystawiłem na Allegro:
http://allegro.pl/honda-cr-125-2005r-st ... 25622.html
Ja już ją wystawiłem na Allegro:
http://allegro.pl/honda-cr-125-2005r-st ... 25622.html
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Henio nie wiem ile masz lat i jakie doświadczenie w jeździe offroad ale jakby nie patrzeć masz hard enduro o pojemności 525ccm a więc nie dziwie się, że rąk nie czujesz. A właśnie, chodzi wam o to że za duże w sensie gabarytowym czy za mocne ? A 4t 250 ?
Jest ktoś na forum kto ZACZĄŁ od 250ccm ? Jeśli tak to wygłoście swoją opinie
edit:
A np. ktm sx 200 ? Dużo się różni od 125 i 250 ? Warto coś takiego kupić ? Myślę, że jest to pewnego rodzaju kompromis pomiędzy 125 a 250
Jest ktoś na forum kto ZACZĄŁ od 250ccm ? Jeśli tak to wygłoście swoją opinie

edit:
A np. ktm sx 200 ? Dużo się różni od 125 i 250 ? Warto coś takiego kupić ? Myślę, że jest to pewnego rodzaju kompromis pomiędzy 125 a 250

- cciezki
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 2/10/2010, 12:31
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości