Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 16/5/2010, 13:04

ja sprowadzalem :P transport mialem za free :P jeżeli chodzi o crossa to sie nawet oplaca. koszt sprowadzenia to 100o i w góre do 2000 nawet. zależy jaka częsc Anglii i czy w kupno ogranicza sie do zapakowania moto czy dojazd do jakiegos goscia tam zakup moto i przywiezenie pod dom. ale często sie oplaca bo są okazje że za pol ceny mozna moto kupic ( wzgledem polski) ale niestety czasami zdarzaja sie wpadki czyli moto perelka a potem sie okazuje że to padlo :P wiec czasem lepiej samemu obejrzeć taki moto żeby potem nie bylo lipy. co do transportu niektore firmy przewozowe sie w to bawią. np firmy ktore maja busy i ludzi wożą do UK często maja odgrodzona czesc busa na paczki itp i czesto ciągną lawete :P wezmą 1 czy 2 moto dla kogos i juz im sie praktycznie pol benzyny zwraca :P także tu mozna pytac. jeszcze czasami tirowcy smigaja. ja tak mam blisko mnie gosc smiga tirem. do UK tam czasem wozi towary np banany :D i moto mozna wsadzic w luk dla palet (pod naczepą) i sie nikt nie czepia. tyle moge od siebie powiedziec. ale czasem warto dac więcej w PL i samemu obejrzec motor i dokladnie ocenic :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Anty1234 » 16/5/2010, 14:32

aha :P no bo tak liczylem to za 4000zl kupil by juz fajnego sprzecika no i gdyby ten dowoz kosztowal 1000zl to by sie oplacalo... ale jak sie nie mam znajomosci to raczej odpada takie sprowadzanie .. ?
Anty1234
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 5/5/2010, 20:38


Postprzez henio12323 » 16/5/2010, 15:05

no napisalem przecież firma transportowa może kupic moto ale nie wiadomo w jakim będzie stanie. wygladac moze fajnie ale co jak sie okaże że to padaka :P w tym problem. wiec na jedno mozna zaryzykowac tylko że jak trafisz w badziew od razu 2 -3 tysie mozliwe że bedzie trzeba wsadzic w moto. czasem to i tak wychodzi na plus w w stosunku z cenami w PL. no ale jednak 4K na moto 1500 zl powiezmy transport i 2 -3 w remont to juz sumka jakas jest. tylko ze wtedy masz pewny i dobry i pewny moto. ale te 8k musisz miec :) jak masz mniej to lepiej kup cos starszego ale zadbanego w PL przynajmniej bedziesz mial pewnosc większa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Anty1234 » 16/5/2010, 15:43

no jak bym mial 8k to bym nie kombinowal tylko w polsce kupowal ;p ale ze mam 5k to mylse co sie bardziej oplaca, ale raczej w polsce kupie bo jeszcze wtopie kase i tyle z tego bedzie xD
Anty1234
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 5/5/2010, 20:38

Postprzez Kamusial » 16/5/2010, 20:16

Siemacie,
strasznie się wkręciłem w jazdę w terenie po ostatniej przygodzie offroadowej TDMą. Szkoda mi jej ciągać po lasach, polach i szutrach, stąd pomyślałem o kupnie enduro.
Ważę 80 kg, 178 cm, doświadczenie motocyklowe tylko na szosie + kilka wypadów TDMą w lekki teren.
Motocykl miałby służyć do jazdy w każdym terenie, ale że mieszkam w mieście, to przydałaby się homologacja na dojazd.
Oczywiście im mniej wydam na maszynę i eksploatację, tym lepiej- motocykl na sprawdzenie, czy to w ogóle mi się spodoba. Chętnie pogrzebię sobie przy silniku, więc 2t 125 ccm powinien być ok. Fajnie by było, gdyby części były łatwo dostępne.
Yamaha Dt 125 wydaje się być oczywistym wyborem, ale po lekturach kilku tematów, mam wątpliwości do jej zawieszenia. Z drugiej strony Husqvarna wr125 i Yamaha Yz 125 przerażają mnie mocą (odblokowana DT również). Zastanawiałem się nawet nad 80ccm- tylko czy jest sens?
Jakieś wskazówki czego szukać?
Ostatnio edytowano 16/5/2010, 20:57 przez Kamusial, łącznie edytowano 3 razy
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Purpurowy Kutacz » 16/5/2010, 20:24

Witam,
mam zamiar kupic jakies male enduro, zebym mogl posmigac i w lekkim terenie i po drodze. Z tym rzecz, ze dopiero zaczynam przygode zwiazana z lasem a moje jedyne doswiadczenie to pare tysiecy kilosow przejechanych simsonkiem. Mam pare typow, ale nie wiem ktory bylby odpowiedni. Najbardziej glowie sie czy brac yamaszke dt 80 lc2 czy jakas 125 (widzialem pare ciekawych dt, kwx). Kolejna rzecz w tym, ze dopiero skonczylem 15 lat, wiec a1 robilbym dopiero za pare miesiecy, wiec kupic lepiej 80/125 na motorower czy brac na motor zarejestrowane?

Chcialbym kupic rozsadnie, nic ponad moje mozliwosci, z gory dzieki za pomoc :)
Purpurowy Kutacz
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16/5/2010, 20:14

Postprzez Anty1234 » 16/5/2010, 20:59

Kamusial

Jak dla ciebie Yamaha Dt 125 bedzie idealna. Moc nie jest taka duza :P a zawias... jezeli zamierzasz nia latac po torze to faktycznie bedzie za slabe. Ale do lajtowego latania po lesie i male skoki to ci wystarczy. Jezeli chcesz daleko skakac i motor z homologacja to Husqa WR 125, Ktm exc 125 i inne hard enduro. Co do Yamahy yz 125 to jest to typowa crossowka, bez homologacji
Anty1234
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 5/5/2010, 20:38

Postprzez henio12323 » 16/5/2010, 21:08

kamusial nie boj sie DT jest dla początkujących. jak juz latasz TDM to nie ma co sie bac tylko smialo DT. co do zawieszenia to nie jest tak że w DT jest slabe :P jak jest zdrowe to duzo zniesie i daje komfort po dobrym ustawieniu. jednak w husce i innych mocniejszych sprzetach są lepsze w teren. z tego to powodu że DT to dual wiec na ulicy ma nie bujac ma byc twardo a w terenie wystarczająco a WR ma na ulicy byc miekko a za to w terenie ma sie lepie latac. ale nie ma aż takiej wielkiej rożnicy żeby dyskwalifikowac DT :P bo znam ludzi ktorzy przerabiaja DT 125 na fulle (wywalaja wszystko co zbędne) i czasem smigaja lepiej niz ci na wyczynach :P co do DT to dobry sprzet bo niezawodny WR to częstsze remonty. jednak większa moc i fajnie sie smiga. co do yz - to chyba chciales enduro :P ale ogolnie jaki moto nie kupisz powinno ci sie lepiej latac niz TDM :P najlepiej obczaic kazdy sprzet z osobna i wybrac co ci podpasuje z mocą osiągami trakcją wyglądem i cena :P


jeżeli zaczynasz to DT bedzie spoko. po simsonku nie bedzie aż tak wielkiego skoku jednak od razu wyjdzie jakosc wykonania i lepsze prowadzenie niz simsonek :P no i silnik mocniejszy ale nie żeby cie z butów wyrywal :P co do wyboru pojemnosci to 50 i 80 nie ma aż tak wielkiej roznicy. wiec albo 80 albo 125. to juz musisz sam zdecydowac. bo moto nie jest aż tak zrywne w opcji 125 żebys nie mógl tego opanowac. jednak tez ci sie szybko nie powinno znudzic :D ale wszystko jest dla ludzi i jak tez wyzej pisalem to jest to sprzet wrecz dla początkujących. co do rejestracji - motorower to moto o poj 50 ccm. jak kupisz 80 ccm to juz motocykl 125 oczywiscie tez. wiec albo kupujesz i po prostu nie rzucasz sie policji w oczy :D ale kupujesz 50 i smigasz na legalu. kupno 125/50 czy 80/50 to większe ryzyko bo jak spowodujesz wypadek ostro po tylku dostaniesz nie ty a twoi rodzice. szczerze to juz lepiej kupic 125/125 albo 80/80 i smigac bez prawka dostaniesz co najwyzej mandat za brak dokumentow ;P bo glowniej sie liczy jak masz OC wykupione :P druga sprawa prowadzają jak nie juz wprowadzili coroczne przeglądy motorowerow wiec nie wiadomo czy 125/50 przejdzie przegląd :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kamusial » 16/5/2010, 21:30

Dzięki za odpowiedź. DT będzie chyba faktycznie najlepszym wyborem- dużo części, pewnie łatwiej sprzedać, rzadsze remonty w porównaniu do hard enduro. Teraz trzeba znaleźć dobrą sztukę i wynaleźć kasę na ciuchy.

edit: czy ze względu na małą popularność, warto rozglądać się za KTM LC2- ponoć silnik ten sam co DT, tylko lepsze wyposażenie- ele. rozrusznik, lepsze zawieszenie i gaźnik. Jak wygląda kwestia dostępności części?
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez henio12323 » 17/5/2010, 07:18

lc2 to to samo co DT tylko ma jeszcze nicasil. co do rozrusznika bylby to dodatek gdyby moto mialo kopke :P sam rozrusznik w teren sie nie bardzo nadaje bo kumplowi (ma lc2) cos padlo i pali tylko z pycha. wiec w cięzkim terenie ma problem. co do zawieszenia nie wiem czy aż takie super jest moze troche wiekszy skok niz w DT. co do częsci troche jest. ale kumpel w serwisie jak oddal (serwis ktm) to nie chcieli mu przyjąc bo mowili że częsci do tego nie mają.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Purpurowy Kutacz » 17/5/2010, 18:17

dzieki henio :)
upatrzylem kmxa z 1999 w rzekomo idealnym stanie za 4900 do negocjacji, oplaca sie?

i zastanawia mnie, czy duze jest prawdopodobienstwo, ze zatrzyma mnie policja? wiem, ze wrozkami nie jestescie ;d ale jezdzac od czasu do czasu po miescie i na niedlugie trasy (raczej nie glowne) jestem mocno zagrozony? dodam ze na simku nigdy nie zostalem zlapany, zadnej kontroli dokumentow, nic. co mi ewentualnie grozi, jesli zatrzymaja mnie z karta motorowerowa na 125?
Purpurowy Kutacz
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16/5/2010, 20:14

Postprzez Anty1234 » 17/5/2010, 19:30

ta karta ci nic nie da ;p Jak bedziesz jezdzil z przepisami i w motorku wszystkie swiatla i to co potrzeba bedzie to nie beda mieli powodu cie lapac.
Aczkolwiek najlepiej omijac takich glownych drog, mozna czasami przejechac pare km ale bez przesady...

Czy sie oplaca... ?? no jezeli to naprawde super stan do ktorego nie bedzie sie mozna doczepic to moze byc, ale sa lepsze za te pieniadze. Tu masz zarejestrowana na motorower jednak to jest przestepstwo i odradzam kupowac takiego motocykla http://moto.allegro.pl/item1032285444_k ... iciel.html
Anty1234
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 5/5/2010, 20:38

Postprzez henio12323 » 17/5/2010, 20:11

czy sie oplaca sam sobie odpowiedz. mi tak kmx sie nie podobai nigdy bym takiego nie chcial miec :P

co do jazdy nie wiadomo czasem crossistow zatrzymujÄ… jak jest ich troche w okolicy i np ludzie sie skarza mnie tez kilka razy zatrzymywali bez przyczyny. zalezy od policji itp :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Anty1234 » 17/5/2010, 21:11

no... o gustach sie nie rozmawia, ale tez wolal bym jakas yamaszke dt od tego kmx xD
Anty1234
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 5/5/2010, 20:38

Postprzez Kamusial » 17/5/2010, 23:08

Właśnie pogadałem z kumplem który bawił się w crossy i polecał mocniejsze sprzęty- hard enduro 125 -> WR, WRE, KDX, RX, ewentualnie CRM. Przeszukałem allegro i w promieniu 200km od swojej chałupy znalazłem tego strasznie mało (w porównaniu do DT/KMX/MTX itp).
Trzy pytanka:
O ile więcej należy liczyć na utrzymanie hard enduro wyżej wymienionych względem bardziej lajtowych DT, czy KMX?
Drugie, tendencyjne pytanie, na które wróżka mi odpowie- kiedy zacznę odczuwać braki w zawieszeniu i mocy, jeżeli decydowałbym się na soft enduro? Póki co mam doświadczenie tylko z sezonu na szosach i kilku mniejszych wyprawach TDMą w lekki teren.
Zamierzam latać tym sprzętem w każdym terenie, jedynie dojazd po asfalcie. Zapewne tylko w weekendy, zupełnie amatorsko.
Trzecie- jeżeli chodzi o dojazd- rozumiem, że na crosie nie mogę poruszać się po drogach publicznych. Jak się domyślam nie raz zdarza się to zrobić. Jakie są tego konsekwencje prawne?
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez henio12323 » 18/5/2010, 10:34

generalnie w hard endurakach tlok sie zmienia co mniej wiecej rok (w fullach musowo co rok - soft powiedzmy co poltora roku) ale nie ma aż takiej tragedii bo zalezy jeszcze ile kto jeździ. jak ktos ma 1 moto to smiga nic w wakacje np codziennie wiec po połtora sezonu tlok do wymiany a jak masz zamiar od czasu do czasu wyskoczyc 2 lata tlok moze pociągnąc (ale wtedy licząc DT sarczy ci na 4 lata :P ) hardy maja gdzies o polowe obniżoną żywotnosc. zależy jeszcze jaki. a co do tego ile ci wystarczy nie wiadomo na co sie napalasz :D kumpel mial DT 80 mówil że by nie zamienil na nic innego że da sie polatac w terenie zawieszenie mu bylo wystarczające. tylko że jak ja na to siadlem to dla mnie nie mialo wogóle zawieszenia. wiec wiesz ....kumpel tą DT mial ponad rok i mu wystraczala potem sprzedal bo kasy potrzebowal a tak to by pewnie do dzisiaj ją mial
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kamil9292 » 18/5/2010, 19:40

Witam
Nawiązując jeszcze do mojego postu co do wybrania crosa mam pewien dylemat ponieważ niewiem co wybrac tz motory są mnie wiecej w tych samych odległościach ale w przeciwne strony oto dwie propozycje co byście wybrali ?
http://moto.allegro.pl/item1029044070_k ... rx_yz.html
czy
http://moto.allegro.pl/item1039628852_h ... ielce.html
Z tego co wiem huska niema lampy kopki i ma pekniety plastik ale podobno wszystko super działa albo sprzedawca opusci na cenie natomiast kawka ma super wyglad ale widze na zdieciu cos bylo w rurze grzebane i w sumie te super wyglady sa bardzo zdradliwe naprawde mam wielki dylemat huska mnie przyciaga mocą kawka wygladem co wybrac ?
kamil9292
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 12/5/2010, 17:03
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Anty1234 » 18/5/2010, 19:43

najlepiej skoczyc do obu i wybrac lepszego... jak nie daleko masz to obskocz tu i tam ;p Ale ja bym bral kawasaki ;p
Anty1234
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 5/5/2010, 20:38

Postprzez nargun » 28/5/2010, 21:43

Witam
Chciał bym kupić jakiegoś crossa lub enduro. Motorek taki który można by zarejestrować na kartę motorowerową czyli najlepiej jakąś 80 zarejestrowana na 50. Motorkiem chciał bym poszaleć ale i też żebym mógł nim pojechać do np. szkoły
Wzrost - ok 170 cm
Waga - ok 52 kg
Cena - max 3 tys. ale może być mniej
Myślałem żeby kupić yamahe dt 80 ale nie wiem więc proszę o rade i może jakiś link.
nargun
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28/5/2010, 20:26
Lokalizacja: fałkowo

Postprzez henio12323 » 29/5/2010, 18:24

nargun z tą iloscią kasy praktycznie tylko DT, mozna popatrzec podobne jakies derbi senda itp. BTW to i tak są podobne sprzety do dT bo maja ten sam silnik. co do pojemnosci nie wiem czy wiesz ale są obowiązkowe przeglady motorowerów wiec 80 ccm moze nie przejsc badania technicznego. wiec szukaj jakiejs DT 50 no chyba ze nie bd jeździł po asfalcie i moze byc enduro bez papierów to DT 80. innych sprzętów nie jest duzo albo są droższe , albo są gorsze :D bo nie polecam MTX chyba ze nowszego ale do niego ciezej z czesciami
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê