Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
Na co trzeba zwrócić uwage kupując uzywany motor o pojemności 125. Prosze o porady. Co sądzicie o HUSQVARNA WRE 125.
Dzięki za porady.
Dzięki za porady.
- damian12081991
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 21/10/2007, 14:35
supermoto
Witam.
Mam pytanie, a raczej mały problem, gdyż nie oriętuje się zbytnio w motorkach. A więc chodzi mi o 1 zakup motorka do jazdy po mieście.
Problemem jest brak prawa jazdy i kraj gdzie jest ścigana jazda bez prawa jazdy. :/
Wybór trafił na motorek offroad'owy, bliżej mówiąc myśle o supermoto niestety 50cc. Co móżecie mi doradzić?... (chodzi o bezawaryjność i przyjemność z jazdy - zrywność itp. mieszkam niedaleko lasku więc chciałbym troszke pobawić się na chopkach itd.) Ile takie maszyny mniej więcej kosztują i jakie marki polecacie.
Kolega radził mi zakup keeway'a x-rays - http://www.keeway.pl/main.php?subSite=products&id=30
Co o tym sądzicie?
Byłbym wdzięczny za pomoc, gdyż jak pisałem wyżej to mój pierwszy start w motorki, a chciałbym taki zwłaszcza na drogi (zrywną, fajną, szybką maszyne), ale nie ukrywam, że do lasku na chopki pewnie też się wybiore.
Z góry wielkie dzięki.

Mam pytanie, a raczej mały problem, gdyż nie oriętuje się zbytnio w motorkach. A więc chodzi mi o 1 zakup motorka do jazdy po mieście.
Problemem jest brak prawa jazdy i kraj gdzie jest ścigana jazda bez prawa jazdy. :/
Wybór trafił na motorek offroad'owy, bliżej mówiąc myśle o supermoto niestety 50cc. Co móżecie mi doradzić?... (chodzi o bezawaryjność i przyjemność z jazdy - zrywność itp. mieszkam niedaleko lasku więc chciałbym troszke pobawić się na chopkach itd.) Ile takie maszyny mniej więcej kosztują i jakie marki polecacie.
Kolega radził mi zakup keeway'a x-rays - http://www.keeway.pl/main.php?subSite=products&id=30
Co o tym sądzicie?
Byłbym wdzięczny za pomoc, gdyż jak pisałem wyżej to mój pierwszy start w motorki, a chciałbym taki zwłaszcza na drogi (zrywną, fajną, szybką maszyne), ale nie ukrywam, że do lasku na chopki pewnie też się wybiore.
Z góry wielkie dzięki.

- d2kkk
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 28/1/2008, 04:13
Nie kupuj keewaya pomyśl nad takimi moto jak Aprilia MX, Yamaha DT sm i Derbi Senda Sm. Jeśli chodzi o bezawaryjność i zrywność to ja polecam Sendę.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Landryss25 napisał(a):Nie kupuj keewaya pomyśl nad takimi moto jak Aprilia MX, Yamaha DT sm i Derbi Senda Sm. Jeśli chodzi o bezawaryjność i zrywność to ja polecam Sendę.
Jaka jest różnica między Aprilia MX a Aprilia SX. Ta 2-ga szczerze mówiąc spodobała mi się. Jest piękna, ale nie wiem jak to z osiągami jest... Jaki ma v-max, oczywiście po odblokowaniu? (Jakieś podpowiedzi?)
A tak na marginesie, gdzie bede mógł potem swoją maszynke odblokować?
Manhatan napisał(a):Derbi Senda 50 SM ~ 5500zł
Yamaha DT 50 SM ~ 6000zł
Ja bym sobie darował te wynalazki i zainwestował w coś sprawdzonego...
Co masz konkretnie na myśli?


-----
Dzięki chłopaki za pomoc.

P.S A jak z moto ze stajni Peugeot'a?
- d2kkk
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 28/1/2008, 04:13
Z tymi wynalazkami miałem na myśli właśnie wszystko typu Keeway itd. Nie warto według mnie w takie sprzęty inwestować... Może kiedyś jak będą bliżej poziomu japończyków, czy włochów.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Na co trzeba zwrócić uwage kupując uzywany motor o pojemności 125. Prosze o porady. Co sądzicie o HUSQVARNA WRE 125.
Dzięki za porady.
Dzięki za porady.
- damian12081991
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 21/10/2007, 14:35
Motocykl pokroju DT i CRM. Oczywiście zawieszenie UPS-DWN i kilka innych bajerów stawia ją troszeczkę wyżej. Jeżeli chodzi o te nowsze wersje ma ogromny plus za design. Jeżeli się nie mylę i silnik jest taki sam jak w wersji SMS, to mogę powiedzieć, że nawet dało by się tym pojeździć zarówno na szosie jak i w terenie. Miałem okazję dosiąść SMS'a i mogę powiedzieć, że bardzo przyjemny sprzęt, moc fajna dla początkujących, którzy nie mają jeszcze ogarniętej dobrze manetki i nawet przy jej odkręceniu sporo wybaczy. WRE ma chyba ten sam silnik co SMS, tak jak już wyżej pisałem, więc jeżeli ma tyle samo mocy co SMS i tak samo się prowadzi, to polecam.
Co do sprawdzania motocykla przy kupnie. Przedewszystkim na felgi, czy nie są porzywione, scentrowane, stan napędu i klocków. Jeżeli napęd i klocki będą na wykończeniu, oznaczać to będzie wydatek rzędu 500zł (jeżeli mowa o dobrym napędzie i klockach) Przedewszystkim kompresja. Dużo się dowiesz od tego jak wysoka jest kompresja. Jeżeli podczas próby naciskania na kopnik ręką okaże się, że schodzi on w dół jak w masło, to pierwszy objaw tego, że będzie należało wymienić tłok. Posprawdzaj dokładnie czy na którejś z dźwigni nie ma wbyt dużego luzu, może to oznaczać, że motocykl był ostro eksploatowany. Kolejną ważną rzeczą jest napewno zawieszenie, spraw czy nic nie cieknie, nie ma luzów itd. To również może być dla Ciebie spory wydatek, a w motocyklach terenowych często się zdaża, że przednie zawieszenie cieknie, jest duży luz na łożysku w główce ramy, czt tylnie zawieszenie ma luz. Kompletna naprawa przedniego i tylniego zawieszenia to koszt w granicach 1000zł, więc radziłbym je dokładnie obejrzeć. Ogólnikowo mówiąc patrz na każdy szczegół, bo to one zdradzają przeszłość motocykla i jeżeli tylko coś wzbudza Twoje zainteresowanie pytaj sprzedającego dlatego tak jest.
Podejrzewam, że ominąłem kilka czynności jeszcze, ale jedna dobra rada, sprawdzaj wszystko, bez wyjątków.
Co do sprawdzania motocykla przy kupnie. Przedewszystkim na felgi, czy nie są porzywione, scentrowane, stan napędu i klocków. Jeżeli napęd i klocki będą na wykończeniu, oznaczać to będzie wydatek rzędu 500zł (jeżeli mowa o dobrym napędzie i klockach) Przedewszystkim kompresja. Dużo się dowiesz od tego jak wysoka jest kompresja. Jeżeli podczas próby naciskania na kopnik ręką okaże się, że schodzi on w dół jak w masło, to pierwszy objaw tego, że będzie należało wymienić tłok. Posprawdzaj dokładnie czy na którejś z dźwigni nie ma wbyt dużego luzu, może to oznaczać, że motocykl był ostro eksploatowany. Kolejną ważną rzeczą jest napewno zawieszenie, spraw czy nic nie cieknie, nie ma luzów itd. To również może być dla Ciebie spory wydatek, a w motocyklach terenowych często się zdaża, że przednie zawieszenie cieknie, jest duży luz na łożysku w główce ramy, czt tylnie zawieszenie ma luz. Kompletna naprawa przedniego i tylniego zawieszenia to koszt w granicach 1000zł, więc radziłbym je dokładnie obejrzeć. Ogólnikowo mówiąc patrz na każdy szczegół, bo to one zdradzają przeszłość motocykla i jeżeli tylko coś wzbudza Twoje zainteresowanie pytaj sprzedającego dlatego tak jest.
Podejrzewam, że ominąłem kilka czynności jeszcze, ale jedna dobra rada, sprawdzaj wszystko, bez wyjątków.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
- Mx forever
- Świeżak
- Posty: 119
- Dołączył(a): 27/12/2007, 10:09
Mam do was, mam nadzieje (:P) ostatnie pytanko...
Wpadły mi ostatnio w ręce ogromny katalog offroad'owy... No i ciekawi mnie wasza opinia co do kilku egzemplarzy SM.
Gilera SMT 50
Peugeot XPS 50 Top-Road
Peugeot XP6 50 Top-Road
Peugeot XPS 50 Street EVO3
Możecie mi powiedzieć coś o powyższysz "maszynkach"?
Interesuje mnie moc silnika (m.in. v-max), awaryjność, jazda...
Jak narazie najbardziej jestem za kupieniem Aprilia SX50, bądz Yamahy SD50X...
Proszę o rade...

Wpadły mi ostatnio w ręce ogromny katalog offroad'owy... No i ciekawi mnie wasza opinia co do kilku egzemplarzy SM.




Możecie mi powiedzieć coś o powyższysz "maszynkach"?

Interesuje mnie moc silnika (m.in. v-max), awaryjność, jazda...
Jak narazie najbardziej jestem za kupieniem Aprilia SX50, bądz Yamahy SD50X...

Proszę o rade...

- d2kkk
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 28/1/2008, 04:13
kubol napisał(a):jeszcze takie pytanko czy pięćdziesiątka nie będzie na mnie za mała jesli mam 164 cm wzrostu i waże 52 kg?






Ostatnio edytowano 3/2/2008, 01:56 przez AlexRx, łącznie edytowano 1 raz
" Każdy motor jest inny, bo każda zębatka inaczej drze łańcuch..." 

-
AlexRx - Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 1/2/2008, 23:25
- Lokalizacja: Łęczyca
Flamma napisał(a):Witam doświadczonych kolegów
Jako ,że jestem zielona w tej dziedzinie jak szczypiorek na wiosne, także chciałabym zasięgnąć opinii fachowców .
Nie wiem co wybrać na swój pierwszy motor... :/
Ścigacze są nice...ale to nie to co prawdziwy kontakt z terenem.
Co radzicie młodej kobiecie zatem Panowie? Dodam ,że nieduża ze mnie istota : 162 cm wzrostu i 50 kg wagi. Jednak zadziorna i zacięta.Znowu nie taki słabeusz.
Moją uwagę głównie przykuł KTM 690 Supermoto, tylko czy to nie za odważny wybór jak na pierwszy motocykl?
Chciałabym żeby to był motor zarówno do jazdy w mieście i terenie.
Czy KTM 690 SM mają homologację i są dopuszczone do użytkowania w mieście?
Dodam , że wcześniej nie jeździłam...także dopiero raczkuję w tej dziedzinie.
Te wszystkie upadki, siniaki i zmagania nie zrażają mnie, wręcz odwrotnie
No więc czekam na wasz odzew Panowie
Hehe






" Każdy motor jest inny, bo każda zębatka inaczej drze łańcuch..." 

-
AlexRx - Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 1/2/2008, 23:25
- Lokalizacja: Łęczyca
Witam! Chciałbym sobie kupic jakis motorek w teren i ewentualnie na droge wiec mysle o enduro ze wzgledu na homologacje. Nie mialem jeszcze kontaktu z takimi maszynami wiec nie chce jakiegos potwora 250+ tylko 125. Ale chciałbym jednak troche poszalec po lesie i jestem dość wytrzymały na ból także poniżej 10 KM raczej odpada;) Nie mam tez za dużych funduszy max do 5000zl i wolałbym cos z niedużymi kosztami eksploatacji:) No koniec moich wymagań:) mam 19 lat 170cm wzrostu i 60 kilo wagi. Możecie coś doradzić?
- kowalak88
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 5/2/2008, 18:53
- Mx forever
- Świeżak
- Posty: 119
- Dołączył(a): 27/12/2007, 10:09
No 125 w 4t mają niewiele powyżej 10km bo 14-16. Ja bym Ci radził poszukać Yamahy Dt 125 ponieważ jest niezawodna i jest masa części jeszcze możesz poszukać Kawy KMX 125 ale nie wiem jak z nią jest i Suzi TS 125 ja osobiście posiadam takie moto i spisuje się bardzo dobrze, jest niezawodne jak DT ale części jest o wiele mniej i ma trochę mniejszą moc od Yamahy. Z tego co rozmawiałem z użytkownikami Dt'tek to wyszło na to że Suzi ma lepsze zawieszenie jeśli chodzi o właściwości terenowe. Na twoim miejscu celował bym w Dt pozdr 

,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
co sadzicie o czyms takim na poczatek?
http://moto.allegro.pl/item305816645_su ... _cm3_.html
chcial bym sobie kupic krosika wlasnie nie za drogiego bo nie mam az tyle kasy, i sluzyl by on puki co tylko lajtowej jazdy po lesie
http://moto.allegro.pl/item308504956_cr ... _raty.html
albo cos takiego?
co o tym myslicie
http://moto.allegro.pl/item305816645_su ... _cm3_.html
chcial bym sobie kupic krosika wlasnie nie za drogiego bo nie mam az tyle kasy, i sluzyl by on puki co tylko lajtowej jazdy po lesie
http://moto.allegro.pl/item308504956_cr ... _raty.html
albo cos takiego?
co o tym myslicie
- swierzakk
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 11/2/2008, 22:45
Ja mam oblatane te sprzęty... Chujnia jak nie wiem, ale za to w porównaniu z Simsonami i MZ'kami to to idzie. Zwinne w lesie, ogólnie frajda z jazdy niesamowita... Problem tylko w tym, że trwałość tych sprzętów jest lekko mówiąc do dupy. Nie wiem dokładnie jak ma się sprawa w tych modelach, ale ogólnie chińczyki są bardzo słabe pod względem jakośći materiałów z których zostały poskładane...
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Oooo, temat dla mnie.
No to od poczatku, o motorach wiem... maja 2 kola kierownice silnik itd... no i na tym moja wiedza sie konczy.
To teraz opis sytuacji, szukam wlasnego transportu i chce robic na niego prawko, samochod mi nie podchodzi z paru powodow. Miedzy innymi dlatego ze nie stac mnie na terenowke z wyciagarka, a wiem jak terenowka potrafi sie wkopac, ze utkne w korku, i ze zazwyczaj pali za duzo.
Param sie fotografia, wiec szukam czegos czym moge przejechac dajmy na to 300km a pozniej nie zakopac sie w srodku lesnej drogi.
Predkosc raczej nie gra roli, chodzi o to zeby dojechac, a nie zeby przeleciec 100 metrow przy spotkaniu z przeszkoda.
Naturalnie wazna jest tez cena, najlepiej do 3,5-4k im taniej tym lepiej.
Btw ile motor wlasciwie pali?
No, to na tyle. Licze na jakas w miare konkretna odpowiedz.
No to od poczatku, o motorach wiem... maja 2 kola kierownice silnik itd... no i na tym moja wiedza sie konczy.
To teraz opis sytuacji, szukam wlasnego transportu i chce robic na niego prawko, samochod mi nie podchodzi z paru powodow. Miedzy innymi dlatego ze nie stac mnie na terenowke z wyciagarka, a wiem jak terenowka potrafi sie wkopac, ze utkne w korku, i ze zazwyczaj pali za duzo.
Param sie fotografia, wiec szukam czegos czym moge przejechac dajmy na to 300km a pozniej nie zakopac sie w srodku lesnej drogi.
Predkosc raczej nie gra roli, chodzi o to zeby dojechac, a nie zeby przeleciec 100 metrow przy spotkaniu z przeszkoda.
Naturalnie wazna jest tez cena, najlepiej do 3,5-4k im taniej tym lepiej.
Btw ile motor wlasciwie pali?
No, to na tyle. Licze na jakas w miare konkretna odpowiedz.
- Astar
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 15/2/2008, 01:17
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości