Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez damian12081991 » 26/1/2008, 15:16

Na co trzeba zwrócić uwage kupując uzywany motor o pojemności 125. Prosze o porady. Co sądzicie o HUSQVARNA WRE 125.
Dzięki za porady.
damian12081991
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 21/10/2007, 14:35


supermoto

Postprzez d2kkk » 28/1/2008, 05:21

Witam. :)

Mam pytanie, a raczej mały problem, gdyż nie oriętuje się zbytnio w motorkach. A więc chodzi mi o 1 zakup motorka do jazdy po mieście.
Problemem jest brak prawa jazdy i kraj gdzie jest ścigana jazda bez prawa jazdy. :/
Wybór trafił na motorek offroad'owy, bliżej mówiąc myśle o supermoto niestety 50cc. Co móżecie mi doradzić?... (chodzi o bezawaryjność i przyjemność z jazdy - zrywność itp. mieszkam niedaleko lasku więc chciałbym troszke pobawić się na chopkach itd.) Ile takie maszyny mniej więcej kosztują i jakie marki polecacie.

Kolega radził mi zakup keeway'a x-rays - http://www.keeway.pl/main.php?subSite=products&id=30
Co o tym sądzicie?

Byłbym wdzięczny za pomoc, gdyż jak pisałem wyżej to mój pierwszy start w motorki, a chciałbym taki zwłaszcza na drogi (zrywną, fajną, szybką maszyne), ale nie ukrywam, że do lasku na chopki pewnie też się wybiore.

Z góry wielkie dzięki. :)
d2kkk
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 28/1/2008, 04:13


Postprzez Manhatan » 28/1/2008, 10:52

Derbi Senda 50 SM ~ 5500zł
Yamaha DT 50 SM ~ 6000zł

Ja bym sobie darował te wynalazki i zainwestował w coś sprawdzonego...
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez Landryss25 » 28/1/2008, 16:50

Nie kupuj keewaya pomyśl nad takimi moto jak Aprilia MX, Yamaha DT sm i Derbi Senda Sm. Jeśli chodzi o bezawaryjność i zrywność to ja polecam Sendę.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez d2kkk » 29/1/2008, 04:45

Landryss25 napisał(a):Nie kupuj keewaya pomyśl nad takimi moto jak Aprilia MX, Yamaha DT sm i Derbi Senda Sm. Jeśli chodzi o bezawaryjność i zrywność to ja polecam Sendę.

Jaka jest różnica między Aprilia MX a Aprilia SX. Ta 2-ga szczerze mówiąc spodobała mi się. Jest piękna, ale nie wiem jak to z osiągami jest... Jaki ma v-max, oczywiście po odblokowaniu? (Jakieś podpowiedzi?)
A tak na marginesie, gdzie bede mógł potem swoją maszynke odblokować?

Manhatan napisał(a):Derbi Senda 50 SM ~ 5500zł
Yamaha DT 50 SM ~ 6000zł

Ja bym sobie darował te wynalazki i zainwestował w coś sprawdzonego...

Co masz konkretnie na myśli? :) (Dzięki za pomoc) :)

-----
Dzięki chłopaki za pomoc. :)

P.S A jak z moto ze stajni Peugeot'a?
d2kkk
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 28/1/2008, 04:13

Postprzez Manhatan » 29/1/2008, 13:12

Z tymi wynalazkami miałem na myśli właśnie wszystko typu Keeway itd. Nie warto według mnie w takie sprzęty inwestować... Może kiedyś jak będą bliżej poziomu japończyków, czy włochów.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez damian12081991 » 29/1/2008, 17:56

Na co trzeba zwrócić uwage kupując uzywany motor o pojemności 125. Prosze o porady. Co sądzicie o HUSQVARNA WRE 125.
Dzięki za porady.
damian12081991
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 21/10/2007, 14:35

Postprzez Manhatan » 29/1/2008, 21:00

Motocykl pokroju DT i CRM. Oczywiście zawieszenie UPS-DWN i kilka innych bajerów stawia ją troszeczkę wyżej. Jeżeli chodzi o te nowsze wersje ma ogromny plus za design. Jeżeli się nie mylę i silnik jest taki sam jak w wersji SMS, to mogę powiedzieć, że nawet dało by się tym pojeździć zarówno na szosie jak i w terenie. Miałem okazję dosiąść SMS'a i mogę powiedzieć, że bardzo przyjemny sprzęt, moc fajna dla początkujących, którzy nie mają jeszcze ogarniętej dobrze manetki i nawet przy jej odkręceniu sporo wybaczy. WRE ma chyba ten sam silnik co SMS, tak jak już wyżej pisałem, więc jeżeli ma tyle samo mocy co SMS i tak samo się prowadzi, to polecam.

Co do sprawdzania motocykla przy kupnie. Przedewszystkim na felgi, czy nie są porzywione, scentrowane, stan napędu i klocków. Jeżeli napęd i klocki będą na wykończeniu, oznaczać to będzie wydatek rzędu 500zł (jeżeli mowa o dobrym napędzie i klockach) Przedewszystkim kompresja. Dużo się dowiesz od tego jak wysoka jest kompresja. Jeżeli podczas próby naciskania na kopnik ręką okaże się, że schodzi on w dół jak w masło, to pierwszy objaw tego, że będzie należało wymienić tłok. Posprawdzaj dokładnie czy na którejś z dźwigni nie ma wbyt dużego luzu, może to oznaczać, że motocykl był ostro eksploatowany. Kolejną ważną rzeczą jest napewno zawieszenie, spraw czy nic nie cieknie, nie ma luzów itd. To również może być dla Ciebie spory wydatek, a w motocyklach terenowych często się zdaża, że przednie zawieszenie cieknie, jest duży luz na łożysku w główce ramy, czt tylnie zawieszenie ma luz. Kompletna naprawa przedniego i tylniego zawieszenia to koszt w granicach 1000zł, więc radziłbym je dokładnie obejrzeć. Ogólnikowo mówiąc patrz na każdy szczegół, bo to one zdradzają przeszłość motocykla i jeżeli tylko coś wzbudza Twoje zainteresowanie pytaj sprzedającego dlatego tak jest.

Podejrzewam, że ominąłem kilka czynności jeszcze, ale jedna dobra rada, sprawdzaj wszystko, bez wyjątków.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez Mx forever » 30/1/2008, 18:18

a co mi prponujecie z 250 4t tych nowszych
Mx forever
Świeżak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 27/12/2007, 10:09

Postprzez Beavis » 30/1/2008, 22:12

Manhatan! Nie marnuj czasu na pisanie na forum, tylko weź się za jeżdżenie! :)
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: Słoneczne Aspen

Postprzez d2kkk » 31/1/2008, 14:27

Mam do was, mam nadzieje (:P) ostatnie pytanko... :)
Wpadły mi ostatnio w ręce ogromny katalog offroad'owy... No i ciekawi mnie wasza opinia co do kilku egzemplarzy SM.

:arrow: Gilera SMT 50
:arrow: Peugeot XPS 50 Top-Road
:arrow: Peugeot XP6 50 Top-Road
:arrow: Peugeot XPS 50 Street EVO3

Możecie mi powiedzieć coś o powyższysz "maszynkach"? :?:
Interesuje mnie moc silnika (m.in. v-max), awaryjność, jazda...

Jak narazie najbardziej jestem za kupieniem Aprilia SX50, bądz Yamahy SD50X... :wink:

Proszę o rade... :wink:
d2kkk
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 28/1/2008, 04:13

Postprzez AlexRx » 3/2/2008, 01:49

kubol napisał(a):jeszcze takie pytanko czy pięćdziesiątka nie będzie na mnie za mała jesli mam 164 cm wzrostu i waże 52 kg?


:) Ja mam 160 cm wzrostu waze 50 kg jestem dziewczyną :P i śmigam Aprilią RX 80 :) z łatwością sięgam nogami do ziemii ;) ale na wiekszosci enduro mialam problemy z tym :P Skoro jestes taki niski to lepiej po prostu przejedz sie na gielde moto usiądź na jakims enduro ktore Cie interesuje i sam sprawdz jak to jest ;))
Ostatnio edytowano 3/2/2008, 01:56 przez AlexRx, łącznie edytowano 1 raz
" Każdy motor jest inny, bo każda zębatka inaczej drze łańcuch..." ;)
Avatar użytkownika
AlexRx
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1/2/2008, 23:25
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez AlexRx » 3/2/2008, 01:54

Flamma napisał(a):Witam doświadczonych kolegów :)
Jako ,że jestem zielona w tej dziedzinie jak szczypiorek na wiosne, także chciałabym zasięgnąć opinii fachowców .
Nie wiem co wybrać na swój pierwszy motor... :/
Ścigacze są nice...ale to nie to co prawdziwy kontakt z terenem.
Co radzicie młodej kobiecie zatem Panowie? Dodam ,że nieduża ze mnie istota : 162 cm wzrostu i 50 kg wagi. Jednak zadziorna i zacięta. :) Znowu nie taki słabeusz.
Moją uwagę głównie przykuł KTM 690 Supermoto, tylko czy to nie za odważny wybór jak na pierwszy motocykl?
Chciałabym żeby to był motor zarówno do jazdy w mieście i terenie.
Czy KTM 690 SM mają homologację i są dopuszczone do użytkowania w mieście?
Dodam , że wcześniej nie jeździłam...także dopiero raczkuję w tej dziedzinie.
Te wszystkie upadki, siniaki i zmagania nie zrażają mnie, wręcz odwrotnie :)
No więc czekam na wasz odzew Panowie






Hehe :D taki szatan na pierwszy motor to chyba nie za dobry pomysl :P biorąc pod uwage ze nigdy nie jezdzilas i jestes troche mala (tak jak i ja z resztą :P ) radziłabym Ci raczej jakies enduro o mniejszej pojemnosci od w przedziale 80-125 , na innym przykro mi to mowic ale sama wbijesz sobie gwóźdź do trumny :P lepiej kup cos o mniejszej mocy zobacz czy w ogole dajesz sobie rade z jazdą i dopiero pomysl o czyms wiekszym ;) Pozdro ;)
" Każdy motor jest inny, bo każda zębatka inaczej drze łańcuch..." ;)
Avatar użytkownika
AlexRx
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1/2/2008, 23:25
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez kowalak88 » 5/2/2008, 19:14

Witam! Chciałbym sobie kupic jakis motorek w teren i ewentualnie na droge wiec mysle o enduro ze wzgledu na homologacje. Nie mialem jeszcze kontaktu z takimi maszynami wiec nie chce jakiegos potwora 250+ tylko 125. Ale chciałbym jednak troche poszalec po lesie i jestem dość wytrzymały na ból także poniżej 10 KM raczej odpada;) Nie mam tez za dużych funduszy max do 5000zl i wolałbym cos z niedużymi kosztami eksploatacji:) No koniec moich wymagań:) mam 19 lat 170cm wzrostu i 60 kilo wagi. Możecie coś doradzić?
kowalak88
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 5/2/2008, 18:53

Postprzez Mx forever » 5/2/2008, 19:57

10 km ? takie moto mają w granicach 30km.
Mx forever
Świeżak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 27/12/2007, 10:09

Postprzez Landryss25 » 5/2/2008, 20:48

No 125 w 4t mają niewiele powyżej 10km bo 14-16. Ja bym Ci radził poszukać Yamahy Dt 125 ponieważ jest niezawodna i jest masa części jeszcze możesz poszukać Kawy KMX 125 ale nie wiem jak z nią jest i Suzi TS 125 ja osobiście posiadam takie moto i spisuje się bardzo dobrze, jest niezawodne jak DT ale części jest o wiele mniej i ma trochę mniejszą moc od Yamahy. Z tego co rozmawiałem z użytkownikami Dt'tek to wyszło na to że Suzi ma lepsze zawieszenie jeśli chodzi o właściwości terenowe. Na twoim miejscu celował bym w Dt pozdr :)
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez swierzakk » 11/2/2008, 22:50

co sadzicie o czyms takim na poczatek?

http://moto.allegro.pl/item305816645_su ... _cm3_.html

chcial bym sobie kupic krosika wlasnie nie za drogiego bo nie mam az tyle kasy, i sluzyl by on puki co tylko lajtowej jazdy po lesie

http://moto.allegro.pl/item308504956_cr ... _raty.html
albo cos takiego?
co o tym myslicie
swierzakk
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 11/2/2008, 22:45

Postprzez falken86 » 14/2/2008, 14:24

swierzak jak ci sie podoba to kup twoja sprawa i twoje pieniadze,to ma sie tobie podobac a nie nam.Ja za ta kase wolalbym kupic cos co przypomina motocykl,jakiegos simsonka albo etz 251
papa
falken86
Świeżak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 11/5/2007, 16:33

Postprzez Manhatan » 14/2/2008, 15:51

Ja mam oblatane te sprzęty... Chujnia jak nie wiem, ale za to w porównaniu z Simsonami i MZ'kami to to idzie. Zwinne w lesie, ogólnie frajda z jazdy niesamowita... Problem tylko w tym, że trwałość tych sprzętów jest lekko mówiąc do dupy. Nie wiem dokładnie jak ma się sprawa w tych modelach, ale ogólnie chińczyki są bardzo słabe pod względem jakośći materiałów z których zostały poskładane...
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez Astar » 15/2/2008, 01:27

Oooo, temat dla mnie.
No to od poczatku, o motorach wiem... maja 2 kola kierownice silnik itd... no i na tym moja wiedza sie konczy.
To teraz opis sytuacji, szukam wlasnego transportu i chce robic na niego prawko, samochod mi nie podchodzi z paru powodow. Miedzy innymi dlatego ze nie stac mnie na terenowke z wyciagarka, a wiem jak terenowka potrafi sie wkopac, ze utkne w korku, i ze zazwyczaj pali za duzo.
Param sie fotografia, wiec szukam czegos czym moge przejechac dajmy na to 300km a pozniej nie zakopac sie w srodku lesnej drogi.
Predkosc raczej nie gra roli, chodzi o to zeby dojechac, a nie zeby przeleciec 100 metrow przy spotkaniu z przeszkoda.
Naturalnie wazna jest tez cena, najlepiej do 3,5-4k im taniej tym lepiej.
Btw ile motor wlasciwie pali?

No, to na tyle. Licze na jakas w miare konkretna odpowiedz.
Astar
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15/2/2008, 01:17

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr