Kupno crossa 50 dla 16latka
Posty: 24
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Nie chcę się spierać, ale ostrożny bym był z użyciem słowa "drastycznie zmienia"
Niech zainteresowany podejdzie do najbliższego dealera Yamaha i sprawdzi, czy przewidują przełożenie mocowania amortyzatora tylnego.
Jeżeli chodzi o przód, to jest znany sposób nawet z motocykli sportowych na asfalt i w krzaki:)
Czasem można zobaczyć na lagach znaczniki, albo zakres od-do.
Jeżeli robi się te ustawienia z głową i w takim zakresie, to ani chopper, ani dragster z DTka nie będzie.
Daleki jestem od szkodliwych "patentów", ale czujność jest wskazana, bo licho nie śpi.
Patent z kanapą dobry, ale chłopak pewnie jeszcze rośnie.
Pozdrawiam
Sumomoto
Niech zainteresowany podejdzie do najbliższego dealera Yamaha i sprawdzi, czy przewidują przełożenie mocowania amortyzatora tylnego.
Jeżeli chodzi o przód, to jest znany sposób nawet z motocykli sportowych na asfalt i w krzaki:)
Czasem można zobaczyć na lagach znaczniki, albo zakres od-do.
Jeżeli robi się te ustawienia z głową i w takim zakresie, to ani chopper, ani dragster z DTka nie będzie.
Daleki jestem od szkodliwych "patentów", ale czujność jest wskazana, bo licho nie śpi.
Patent z kanapą dobry, ale chłopak pewnie jeszcze rośnie.
Pozdrawiam
Sumomoto
Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
tak przednie zawieszenie ma nacięcie które pomaga w ustawieniach przodu, niestety nie jest to ustawienie pod wzrost kierowcy, tylko pod kąty zawieszenia, wpuszczenie lagi w półki spowoduje że sterowanie stanie sie bardziej agresywne - dobre na tudny teren gdzie liczy sie zwrotność. z kolei na prostych odcinkach, w szczególności nierównych moto ma tendencje do wpadnia w shimme. z kolei wypuszczenie na odwrót - moto nieco ciezej skręca, ale z kolei na np grząskim piachu duzo lepiej sie prowadzi - przede wszystkim pewniej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
napisałem (chyba?), że nie po to są, ale mogą pomóc chłopakowi.
swoja droga wyżsi zawodnicy ustawiają często inaczej niż niżsi i jakoś tendencyjnie niezależnie od terenu:).
Zmiana ustawień, parametrów czegokolwiek niczego nie zmieni tak naprawdę w życiu kogoś, kto jest na początku swojej kariery motocyklisty.
Przykładowo S1000RR i mapa zapłonów (4połozenia?) deszcz, sport, slick, no i chyba jakieś jeszcze.
Myslę, że dla kogoś kto R1, S-ką cz H RR uzywał 1-2lata, to czy włączy na slicka, czy race (nie mówię o skrajnych) ma niewielkie znaczenie (cokolwiek by nie powiedział).
podobnie jest z innymi ustawieniami.
ma to znaczenie np dla" prof." Janusza O. w Poznaniu, Jacka C. w Chile, Tadka B w USA.
Pisze bez nazwisk, bo tak nieprzyzwoicie panowie jeżdża, że powinno sie ich pozamykać chyba:))
Już więcej nie pisze o tym, bo to nie dla nas jest wątek, tylko dla młodszego kolegi:).
jak tak dalej będzie, to kupi traktor:(.
Pozdrowienia
Sumomoto
PS. ...tez w teren:)
swoja droga wyżsi zawodnicy ustawiają często inaczej niż niżsi i jakoś tendencyjnie niezależnie od terenu:).
Zmiana ustawień, parametrów czegokolwiek niczego nie zmieni tak naprawdę w życiu kogoś, kto jest na początku swojej kariery motocyklisty.
Przykładowo S1000RR i mapa zapłonów (4połozenia?) deszcz, sport, slick, no i chyba jakieś jeszcze.
Myslę, że dla kogoś kto R1, S-ką cz H RR uzywał 1-2lata, to czy włączy na slicka, czy race (nie mówię o skrajnych) ma niewielkie znaczenie (cokolwiek by nie powiedział).
podobnie jest z innymi ustawieniami.
ma to znaczenie np dla" prof." Janusza O. w Poznaniu, Jacka C. w Chile, Tadka B w USA.
Pisze bez nazwisk, bo tak nieprzyzwoicie panowie jeżdża, że powinno sie ich pozamykać chyba:))
Już więcej nie pisze o tym, bo to nie dla nas jest wątek, tylko dla młodszego kolegi:).
jak tak dalej będzie, to kupi traktor:(.
Pozdrowienia
Sumomoto
PS. ...tez w teren:)
Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
tak jak mówi Henio, wpuszczone, bądź wypuszczone zawieszenie przednie nie służy do obniżenia wysokości maszyny, lecz ustawienia go pod konkretne warunki jezdne.
Jeżeli chce się obniżyc sprzęt to jedynym rozwiązaniem jest regulacja tylniego zawieszenia, o ile taka jest, dodatkowo dodam że obowiązkiem kierowcy nie jest opieranie się na 2 nogach, tylko na 1 i jeżeli na tej jednej sobie daje radę,
wówczas motorower jest pod jego wzrost, dodam jeszcze że oczywiście musi miec siłę go podniesc jak się przewróci,
czy też w ogóle dac sobie radę nim jeździc.
mam nadzieję że jest to zrozumiałe dla szerszego grona użytkowników
Jeżeli chce się obniżyc sprzęt to jedynym rozwiązaniem jest regulacja tylniego zawieszenia, o ile taka jest, dodatkowo dodam że obowiązkiem kierowcy nie jest opieranie się na 2 nogach, tylko na 1 i jeżeli na tej jednej sobie daje radę,
wówczas motorower jest pod jego wzrost, dodam jeszcze że oczywiście musi miec siłę go podniesc jak się przewróci,
czy też w ogóle dac sobie radę nim jeździc.
mam nadzieję że jest to zrozumiałe dla szerszego grona użytkowników
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Posty: 24
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości