Zobacz wątek - sprej a olej do lancucha
NAS Analytics TAG

sprej a olej do lancucha

Enduro, Cross
_________

Postprzez mentorsct » 22/7/2011, 09:58

henio12323 - o napęd to wal do sobka, wiesz którego. Ja u niego łańcych D.I.D kupiłem za 189zł a w sklepie na allegro najtańszy 268zł :) Ja jeźdzę na x-ringowym. Ale do mojego moto wg serwisówki jest zalecany bezringowy hiper wzmocniony. Ale dla takiego leszcza jak ja wystarczy VX :) super wzmocniony.
A tu obrazki co do oznaczeń:
Obrazek

a X-Ring to jest to samo uszczelnienie tyle że ma przekrój litery X
O-Ring dobry, X-Ring jeszcze lepszy.
Obrazek

Co do smaprowania istnieją też preparaty do "gotowania" łańcuchów zwykłych. Łańcuch taki umieszcza się w pojemniku ze specjalnym smarem i stawia na ogniu. Po kilku minutach wyciąga się go i wiesza do "wysuszenia". Tak zakonserwowany i przesmarowany łańcuch montuje do motocykla. Łańcuch myjemy naftą. Umycie łańcucha benzyną źle wpływa na gumowe o-ringi i spowoduje ich przedwczesne zużycie. Do smarowania łańcucha najlepiej używać oleju przekładniowego, nanosząc go na łańcuch pędzelkiem. Wbrew ogólnie przyjętym standardom jest to najwłaściwsza forma smarowania łańcucha. Możemy oczywiście używać preparatów w sprayu. Przy doborze sprayu zwrócić jednak trzeba uwagę do jakiego typu łańcucha jest przeznaczony.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada


Postprzez henio12323 » 22/7/2011, 10:26

co do łancucha wcale jakos kosmicznie mało nie dałes bo kumpel ten łancuch kupił za niecałe 180 zł z wysyłką :P tez chyba z serwisu ktma w lublinie. tam maja najnizsze ceny w pl ;P co do róznic X ring a o ring. to oring źle wpływa na małe pojazdy. tzn ma spore opory podczas pracy. X ring uszczelnia tak samo ale dzieki mniejszej powierzchni tarcia nie męczy tak silnika :D bo róznica jest odczuwalna w moto klasy 125 ccm w 2T i mniejszych. do jazdy ostrej moze i super wzmacniany bezoringowy moze byc :P ale do jazdy turystycznej/amatorskiej. po prostu zeby na długo wszystko starczyło stosuje sie zębatki stalowe, a łancuchy oringowe.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez piceer » 22/7/2011, 13:17

czyli w sumie każdy jeden trzeba dobrze umyć wodą pod ciśnieniem i przesmarować. A skąd będę wiedzieć że mam dobrze nasmarowany i wyczszczony i dlaczego nie castrola bo ja mam akurat spray castrola chain lube chyba. Ciągle dręczy mnie kwestia że napier ..dalałem ten mój bez oringowy łańcuch drucianką :(
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
Avatar użytkownika
piceer
Świeżak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37

Postprzez henio12323 » 22/7/2011, 13:44

tak kazdy. wtedy jest nasmarowany jak nei szelesci. ja stawiam moto na stojak, odpala, wbijam bieg i z 20 sekund psikam na łancuch. czytaj uwaznie - castron szybko sie wypłukiwał w kontakcie z wodą. to nie czysc go szczotkądruciana i juz... czysc zwykłą szczotką
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piceer » 22/7/2011, 14:48

no to jest taki MOTUL OFF ROAD CHAIN czy ten się nadaje do łańcucha bez o ringu ? bo nie widzę na allegro żeby w ogóle o tym pisali w aukcji.. No teraz Henio już wiem bo mi powiedzieliście tylko pytanie bo ja go tak z 5 x porządnie przejechałem tą drucianką czy on nie dostał w dupę ?
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
Avatar użytkownika
piceer
Świeżak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37

Postprzez henio12323 » 22/7/2011, 15:30

zalezy jak tarłeś jak mocno po oringach mogłes je troszke uszkodzic. na aukcji na pewno pisze czy do oringowego czy nie :P ale spoko mozna taki stosowac do twojego łancucha
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piceer » 22/7/2011, 16:34

no przecież henio ja nie mam oring, ja mam zwykły bez o ring ! więc o to chodzi tylko kupiłem bo było napisane że i do takich i do takich jest ten motul
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
Avatar użytkownika
piceer
Świeżak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37

Postprzez barek253 » 22/7/2011, 16:49

wg mnie do oringow jak jest to mozesz zwykly psikac tym tylko na odwrot raczej nie
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 22/7/2011, 16:59

no jasne. zwykły łancuch mozna psikac wszystkim. a oringowy x ringowy itp dla pewnosci lepiej psikac czyms do oringów. choc to nie znaczy że jak sie psiknie zwykłym to ci sie uszkodzi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na gr