Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez Hamulec » 6/10/2009, 21:02

... do zabawy wiadomo jakiej jak najbardziej 2t, ale Killaz w 1szym poście chciał moto do stuntu i prędkości, ja nie mówię, że nie można szybko jeżdzić ale mówię, że nie na długich odcinkach, chyba,że chce się non stop bawić w mechanika. Pewnie, że stuntować można, ale do tego są inne lepsze sprzęty niż fulle :P
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna


Postprzez henio12323 » 6/10/2009, 21:12

są ale fulem jest adrenalinka :P jak 40 koni stawia cie na koło :D a nie 15 jak w przypadku innych moto :PP i ci powiem że takie smiganie na gumie to tak samo zuzywa silnik jak ajzda po torze:P jedynie długie proste źle działają na silnik :D

na kostkach jeździ sie tak że masz kilku krotnie gorszą przyczepnosc no i nosi cie po całej ulicy. dodatkowo dochodzą podmuchy powietrza przy większych prędkosciach to jest niebezpieczne :P

co do cup.... to polecam ci yamahe DT 50. motor stosunkowo tani dobry wytrzymały częsci tanie jak barszcz i ogólnodostępne, za tą kase juz cos kupisz. czy sie opłąca z niemiec w tym przypadku niekoniecznie. kumpel handluje samochodami z niemiec wiec ma okazje często kupic jakies moto ale mówi że sie nie opłąca bo jedna cena chyba że trafic jakąs okazje. ale kupując w polsce sam idziesz oglądac i wiesz co kupujesz. pozatym za granicą nie kupisz tak tanio żeby ci sie zwróciły koszty transportu i przerejestrowania wiec korzystniej wyjdzie kupic w PL. taką dt około 110 powinienes wycisnąc wiesz zalezy od przełozen. im większy v max tym słabsze przyspieszenie. ale zawsze mozna wsadzic sportowy wydech czy cylinder i oczywiscie zmodyfikowac gaźnik to mozna wycisnąc i więcej v maxu i lepsze przyspieszenie. i własnie widze chcesz powyzej cos nowego nie wiem czy za tą cene kupisz cos nowego. ale nie patrz aż tak na rok tylko na cene. tam od 94 (chyba) siedzą juz minarelli am6 wiec nie róznią sie od nowszych no jedynie wygląd. to juz zalezy co trafisz. pamietaj nie jeździsz na roczniku tylko na stanie moto :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Hamulec » 6/10/2009, 21:18

henio o te długie odcinki mi najbardziej chodziło :P


cup12552, też Ci polecam DT.
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez cup12552 » 7/10/2009, 13:20

hmm dzięki za polecenie dt.Szukać odrazu w wersji super moto czy t bez znaczenia a później zmienić tylko koła?


Tą z Niemiec to ja będę oglądał.I transport mam za darmo dlatego myślałem że dam rade za 3200 +300 na rejestrację znaleźć coś w miarę dobrego.

Na rocznik muszę patrzeć ze względu na ojca.po prostu nie pozwoli mi kupić nic zbyt starego bo się będzie bał że się rozleci.On mnie na nowego chińczyka namawia xDD ale to już mu wytłumaczyłem że nie warto.


http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1553870


Co myślicie o tym?mieszka ktoś blisko?Miałem po niego jechać ale mam dosyć daleko i ojciec nie ma czasu.


Ponieważ nie płace za transport i oglądam sam wydawało mi się że lepiej z niemiec kupić.


nic poza dt nie polecacie? bo wtedy mógłbym szukać wśród kilku modeli.Czy przerobienie enduro na supermoto to tylko zmiana kół?(ew.przekładni ale tego nie zamierzam robić)
cup12552
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 6/10/2009, 20:46

Postprzez henio12323 » 7/10/2009, 13:52

no :P lepiej kupic starÄ…dt niz nowego hinczyka :d
co do tej cre to ten sam silnik wiadomo wygląd ładniejszy tylko jakos nie duzo sie gosc za to ceni. mało tego jeździ wiec częsci ramy mogą byc cięzkie do zdobycia (np plastiki) ale moto wygląda imponująco. jest jeszcze aprilia są różne podróbki DT typu motohispania xD czy inne wynalazki niby ten sam silnik moze inny wygląd ale cos sie sypnie z elektryką czy cos i moze byc problem. ja ci polecam jeszcze takie cos jak MBK tez niby podróba ale niczym sie nie rózni tyle że jest lżejsza i niby wszystko to samo a kumpla DT była o wiele cięzsza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez swirus2007 » 7/10/2009, 15:02

dokłanie
mało tego jezdzi...
ale z tego co sie kumpla pytalem to nie ma problemów zbytnich z czesciami
czywisie czeba poczekac az zamówia
ale duzo tez podobno podchodzi z innych moto...
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez henio12323 » 7/10/2009, 17:25

no tak hamulce napewno stosowane są w skuterkach (przód) i innych moto jak DT. silnik wiadomo minarelka tu problemu nie ma z częsciami. :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez swirus2007 » 7/10/2009, 17:32

mam do wak koledzy pytanie
od któego roku montowano w aprili rx silnik "am"

czy w tych juz jest:
1994r http://www.allegro.pl/item759675999_apr ... warto.html

1998r http://www.allegro.pl/item759199832_apr ... zesci.html
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez Landryss25 » 7/10/2009, 18:15

Obydwie mają minarelli Am ale ta z 94 ma Am4 chyba a z 98 ma Am6. Cyferka przy oznaczeniu Am oznacza ilość biegów.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez swirus2007 » 7/10/2009, 18:29

reszta silnika taka sama??
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez Mister » 7/10/2009, 19:27

Witam grono motocyklistów. W przyszłą zimę przymierzam się do zakupu mojego pierwszego motoroweru. Będzie to enduro na kartę motorowerową. Najbardziej przypada mi do gustu HONDA HM CRE 50 six lub HONDA HM CRE 50.

+ Duża moc jak na swoją klasę, chłodzona cieczą, zrywna, dobre zawieszenie
- mała dostępność do motocykla jak i części

Moim drugim typem jest Aprilia RX 50
+ nieco słabsza od HMki, dobre zawieszenie, chłodzona cieczą, zrywna.
+ duża dostępność motocykla, duża dostępność części do motocykla

Moim pierwszym motocyklem chcę jeździć głównie w terenie i do szkoły. Jest to w przybliżeniu 75% terenu i 25% asfaltu (tak przypuszczam moje trasy).

ProszÄ™ o fachowe porady.

Pytanie 1:
Czy dobra opona kostka za ok. 400 zł jedna nie zedrze mi się szybko na asfalcie przy jeździe 75% teren 25% asfalt?

Co polecacie mi w klasie 50ccm do kwoty przyjmijmy 4000zł(nie wiem jeszcze jaki bd miał budżet, to zależy od rodziców).

Pozdrawiam. Szerokości.
Mister
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3/10/2009, 19:15
Lokalizacja: Gałajny

Postprzez swirus2007 » 7/10/2009, 19:46

masz racje do hmki jest mało czsci
polecam aprilke rx lyb yamahe dt bo to najbardziej a przynajniej w najczesciej spotykanchych moto poza skutami i jest bardzo duzo czescie do nich

ja w twojej sytuacji kupiłbym najtansza opone i co sezon wymieniał bo nie ma chyba kostki na asfalt
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez Landryss25 » 7/10/2009, 20:20

Do HM nie jest mało części bo jest składana na takich samych jak inne motorowery. Silnik Am6 hamulce typowe itp. Jedyne części z jakimi mogą być trochę większe problemy to elementy nadwozia. Co do mocy to jeśli już jest różnica pomiędzy HM a RX to jest ona spowodowana innym rozmiarem gaźnika bo silnik jest ten sam.

Miałem RX i mogę polecić. Właściwie HM i RX to praktycznie najlepsze 50 w swojej klasie i są porównywalne.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 7/10/2009, 21:40

zawsze mozna zrobic tuning silnika np w DT i uzyskÄ…c moc uzyskiwanÄ… w rx czy cre :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Killaz » 8/10/2009, 15:51

Mam pytanie. Jaki cross/enduro ma największą moc? Czy cross bez świateł może mieć homologację? Bo jestem zainteresowany kupnem jakiegoś 125cc cross lub enduro, ale zupełnie nie mam pojęcia w tym temacie ;) I czym różni się cross od enduro?

A, jeszcze jedno. Ile pali np. Suzuki RM 125 przy spokojnej jeździe nie przekraczającej 90-100 km/h? I apropo tej homologacji. Na niektórych aukcjach jest "kit drogowy", zawierający lusterka, światła itd. W takim razie, czy każdy cross ma homologację (myślę tu o RM, bo mi się spodobał) i wystarczy tylko te parę rzeczy jak światło i lusterka zamontować?
Killaz
Świeżak
 
Posty: 206
Dołączył(a): 13/8/2009, 00:23

Postprzez swirus2007 » 8/10/2009, 16:25

Killaz napisał(a):Mam pytanie. Jaki cross/enduro ma największą moc? Czy cross bez świateł może mieć homologację? Bo jestem zainteresowany kupnem jakiegoś 125cc cross lub enduro, ale zupełnie nie mam pojęcia w tym temacie ;) I czym różni się cross od enduro?

A, jeszcze jedno. Ile pali np. Suzuki RM 125 przy spokojnej jeździe nie przekraczającej 90-100 km/h? I apropo tej homologacji. Na niektórych aukcjach jest "kit drogowy", zawierający lusterka, światła itd. W takim razie, czy każdy cross ma homologację (myślę tu o RM, bo mi się spodobał) i wystarczy tylko te parę rzeczy jak światło i lusterka zamontować?


jaki ma nawieksza moc to niewiem ale chyba honda cr
2 cros bes swiatel mozemiec homologacje
cross od enduro wrózni sie tym ze
cross
bardziej wyżyłowany silnik
wieksze spalanie
wieksza moc
czestrze remonty silnikia
czasmi z holologacja a czasami bez

enuro
słabdzy silnik
mniej pali
mniejsza moc
zadsze remonty
100 z homologacja (chyba ze go ktos nierejestrowal to ma,a jesli wyrejestrowany to nie mozna juz zarejestrowac)

chodzi ci chyba o to ze jak kupisz crossa i bedziesz cchiał go zarejestrowac t załozysz to co tam wymieniłes i chcesz zarejestrowac??
jsli toak to mozesz tylko ze musisz miec homologacje
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez CrEaTiVxD » 8/10/2009, 17:09

Witam wszystkich . Planuje kupić hondę cr 125 do 4000tyś mam 14 lat wzrost ok.170 . Mozę ktoś mi powiedzieć jakie ma + i - . I czy ktoś może by mi odradził coś innego ,mam jako tako pojęcie o
crossach.Jestem na foum nowy .
CrEaTiVxD
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 8/10/2009, 16:50

Postprzez CrEaTiVxD » 8/10/2009, 17:09

Witam wszystkich . Planuje kupić hondę cr 125 do 4000tyś mam 14 lat wzrost ok.170 . Mozę ktoś mi powiedzieć jakie ma + i - . I czy ktoś może by mi odradził coś innego ,mam jako tako pojęcie o
crossach.Jestem na forum nowy .
CrEaTiVxD
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 8/10/2009, 16:50

Postprzez swirus2007 » 8/10/2009, 17:42

powiedz mi czy wczesniej jezdziłes na czyms?? (cross/enduro)
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez henio12323 » 8/10/2009, 17:59

kumpel najpierw półroku jexdził dt 50 :P potem kupił rm 125 i daje rade wiec mysle że początkujący tez da rade okiełznać takie cos pod warunkiem że bedzie jeździł rozważnie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê