Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
Pierwszy cross
A więc tak obecnie jezdzam enduro Suzuki RMX 50 po wymianie tloka,cylindra itd na sportowy co daje mu dosc fajnego kopa (:D) ale z powodu juz sporego doswiadczenia z motorami crossowymi zamierzam sie przesiasc na typowego crossa i mam pytanko ktory z motocykli bylby najbardziej odpowiedni:
-po 1 musi to byc pojemnosc nie wieksza od 125 bo nie zamierzam z 50 przesiadac sie odrazu na 250
-po 2 nie moze byc drozszy niz 5tys chyba ze np 5200 to sie przezyje
-po 3 nie moze byc starszy niz 1998r
No i tu sie zastanawiam nad 4 motorkami:
-Suzuki RM 125
-Yamaha YZ 125
-Kawasaki Kx 125
-Honda Cr 125
Poza tym mam 16 lat ok 183cm wzrostu i 75kg
Prosze o pomoc i jakies porady. z góry dzięki
-po 1 musi to byc pojemnosc nie wieksza od 125 bo nie zamierzam z 50 przesiadac sie odrazu na 250
-po 2 nie moze byc drozszy niz 5tys chyba ze np 5200 to sie przezyje
-po 3 nie moze byc starszy niz 1998r
No i tu sie zastanawiam nad 4 motorkami:
-Suzuki RM 125
-Yamaha YZ 125
-Kawasaki Kx 125
-Honda Cr 125
Poza tym mam 16 lat ok 183cm wzrostu i 75kg
Prosze o pomoc i jakies porady. z góry dzięki
- Durante
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 28/9/2009, 22:01
- Lokalizacja: Kalisz
sam sobie odpowiedziałes. wymieniłes moto w tej kategori. wszystkie te moto są bardzo podobne do siebie i róznią sie niewielle. najwazniejsze podczas zakupu jest sprawdzenie stanu technicznego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Pierwszy cross
Durante napisał(a):A więc tak obecnie jezdzam enduro Suzuki RMX 50 po wymianie tloka,cylindra itd na sportowy co daje mu dosc fajnego kopa (:D) ale z powodu juz sporego doswiadczenia z motorami crossowymi zamierzam sie przesiasc na typowego crossa i mam pytanko ktory z motocykli bylby najbardziej odpowiedni:
-po 1 musi to byc pojemnosc nie wieksza od 125 bo nie zamierzam z 50 przesiadac sie odrazu na 250
-po 2 nie moze byc drozszy niz 5tys chyba ze np 5200 to sie przezyje
-po 3 nie moze byc starszy niz 1998r
No i tu sie zastanawiam nad 4 motorkami:
-Suzuki RM 125
-Yamaha YZ 125
-Kawasaki Kx 125
-Honda Cr 125
Poza tym mam 16 lat ok 183cm wzrostu i 75kg
Prosze o pomoc i jakies porady. z góry dzięki
sam sobie odpowiedziałes
moze uda sie wyrwac jakas cr
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
to juz od ciebie zalezy na czym ci lepiej jeźdfzic 4t czy 2t
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Buchal napisał(a):Powiedzcie mi jednym zdaniem... lepiej kupić 125 w 2t (np. rm 125) Czy 250 w 4t (np. yzf250)?
to tak 2t czesciej robisz remont ale jest tanszy i 2t jest zrywniejszy troche
a 4t to na niskich obrotach to troche mół ale za to mniej pali ale remonty sa drozsze i zadsze
125 w 2t i 250 w 4t maja porównalne osiagi tylko 4t fajny dziwiek
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
henio12323 napisał(a):sam sobie odpowiedziałes. wymieniłes moto w tej kategori. wszystkie te moto są bardzo podobne do siebie i róznią sie niewielle. najwazniejsze podczas zakupu jest sprawdzenie stanu technicznego
czyli mowicie ze te 4 motorki nie roznia sie za bardzo tak? ogolnie zrywnosc,moc i awaryjnosc jest bardzo podobna? bo zalezaloby mi na tym zebym nie wymienial tloka i reszty silnika po paru wyjezdzonych motogodzinach.[/b]
- Durante
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 28/9/2009, 22:01
- Lokalizacja: Kalisz
no to jest taki sport gdzie niestety tak sie robi. to jest mała pojemnosc dosyc silnik jest maxymalnie wycisnięty obroty silnika są naprawde wysokie wiec wiadomo częsci sie zuzywają. motor ma po prostu orac teren pod sobą bo po to jest zrobiony. jak nie masz kasy na takie remonty to lepiej zainwestuj w enduro tam nie ma takiej mocy ale i remonty robi sie rzadziej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
kumpel ma yamahe dt wycisnoł z niej 36 km
jeździł półtora roku i nie wsadził nawet złotówki w nią...
po terenie tez troche lata. tyle że ma na SM wiec raczej głownie ulica ale po torze tez nieźle skakał i wogule.


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tylko nie chce starej ,,detetki" bo one są strasznie kwadratowe, a nowsza DT + jej przerobienie troche by mnie kosztowało. Zreszta nie zalezy mi na tym by mialo homologacje itd bo i tak nie mam prawka na 125 tylko mam do pojemnosci 50. chcialbym tym troche pojeździć np. po łąkach, lesie polach ale takze na tor.
tzn moglbym przerobic 50tke ale taka wyżyłowana byłaby bardzo krótko żywotna a poza tym teraz wprowadzono przepis obowiązkowego przeglądu motorowerów :/
a jesli chodzi o crossa o ,,rasowego" crossa 125 to moglbym w niego rocznie wkładać maksymalnie ok 500zl , a ile trzeba jesli jezdzi sie ok 3 dni w tygodniu po 30-60min?
tzn moglbym przerobic 50tke ale taka wyżyłowana byłaby bardzo krótko żywotna a poza tym teraz wprowadzono przepis obowiązkowego przeglądu motorowerów :/
a jesli chodzi o crossa o ,,rasowego" crossa 125 to moglbym w niego rocznie wkładać maksymalnie ok 500zl , a ile trzeba jesli jezdzi sie ok 3 dni w tygodniu po 30-60min?
- Durante
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 28/9/2009, 22:01
- Lokalizacja: Kalisz
rocznie w moto wsadzac trzeba około 1000 zł... co do DT to nawet taką 50 juz mozna jeździc i żyłowac ją i nic jej nie będzie i tak będzie miałą większą wytrzymałosc niz np yz 85 czy inne 85 lub 125. tak jak piszesz to nie bedziesz miał. wiadomo kazdy by chciał motor do 3 tysięcy z 2010 roku
niestety takie rzeczy to tylko w erze..
P na twoim miejscu kupiłbym yamahe DT 125 bez papierów bo mozna kupic takie juz za 2500 w niezłym stanie., walnąc jakies fajne okleiny owiewke z przodu typu ufo i moto zmieni wygląd. i motor w miare mocne i z małym wkładem finansowym


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
sam nie wiem nie jestem do konca przekonany co do jej mocy i zachowania w terenie... znalazlem taka ,,detetke" i nie wiem czy bylaby ona dobra http://motoallegro.pl/item751715654_yam ... cross.html
- Durante
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 28/9/2009, 22:01
- Lokalizacja: Kalisz
- oleje
-płyny eksploatacyjne
-klicki hamulcowe
-tłok
-szlif sylindra
-łożyska
-uszczeki
-czasami regeneracja wału
-płyny eksploatacyjne
-klicki hamulcowe
-tłok
-szlif sylindra
-łożyska
-uszczeki
-czasami regeneracja wału
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
to jest orientacyjna cena że co roku musisz miec minimum 1000 zł odłozone na remonty płyny i tak dalej. to nie są tanie rzeczy. wiadomo jednego roku wydasz np 500 zł bo nic ci sie nie sypnie wiec same oleje smary i tak dalej. a raz ci sie sypnie cały silnik i naprawa wtedy te 1500 zł. wiec to i tak te 1000 zł to optymistyczna wersja ;p
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
jak chcesz nie chcesz robic co tydzien to tak
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
hmmm a wiec tak mam prawko tylko na motorowery i nie mam zadnego toru w poblizu a chcialbym posmigac po laskach i polach, ale chcialbym na droge tez wyjechac wiec co sadzicie o kupnie YAMAHY DT 50 przerobieniem jej na 125 , bo 50 dla mnie to zdecydowanie za malo jezdzam na 50 od 2 lat i mam juz dosc braku mocy :/ co sadzicie o tej yamaszce http://motoallegro.pl/item756610275_yamaha_dt_50r.html?
- Durante
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 28/9/2009, 22:01
- Lokalizacja: Kalisz
nie da sie przerobic 50 na 125. po 1 zapewne sie nie smiesci sam silnik a jak juz naaawet bys jakos przerrobił rame żeby ci setka wlazła to i tak rama ci tego nie wytrzyma. pozatym nie poprowadzisz układu wydechowego. pozatym jest to przestępstwo. zrób prawko na 125 i kup dt 125. innej opcji nie ma. co do tej DT to nie Dt tylko MBK
lżejsza jest niz seryjna detka

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości