Redukcja, więcej mocy
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Redukcja, więcej mocy
Witam !
Mam pytanie odnoście redukcji biegów. Przykładowo, jeśli jadę w terenie (las) 40km/h na 3 biegu i zbliża się górka lub grząski piach i potrzebuje szybkiej dostawy mocy zmieniam bieg na 2 jednak nie hamuje. Czy to jest dobrze, czy trzeba zwolnić aby zredukować bieg na niższy i dostać dopływ mocy ? Jak wy zachowujecie się w takich sytuacjach ?

Mam pytanie odnoście redukcji biegów. Przykładowo, jeśli jadę w terenie (las) 40km/h na 3 biegu i zbliża się górka lub grząski piach i potrzebuje szybkiej dostawy mocy zmieniam bieg na 2 jednak nie hamuje. Czy to jest dobrze, czy trzeba zwolnić aby zredukować bieg na niższy i dostać dopływ mocy ? Jak wy zachowujecie się w takich sytuacjach ?
- ertrol
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 5/7/2014, 21:13
nie zadawaj setek podobnych tematów, pisz juz w jednym...
ak chcesz zredukować to w czym problem, mozesz, aby nie katowac bezsensownie po obrotach, bo najlepiej mtoo jedzie przy 2T w jakims 75% odkręcenia gazu, nizej i wyzej nie ma pełnej mocy i momentu
ak chcesz zredukować to w czym problem, mozesz, aby nie katowac bezsensownie po obrotach, bo najlepiej mtoo jedzie przy 2T w jakims 75% odkręcenia gazu, nizej i wyzej nie ma pełnej mocy i momentu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Redukuj z międzygazem. Wjeżdżając pod wzniesienie gdy zaobserwujesz spadek obrotów to szybka redukcja i jazda. I nie musisz kręcić do czerwonego pola, czterosuwy osiągają swój maksymalny moment obrotowy przy ok 4-6tyś obrotów na minutę, zależy od silnika i skoku tłoka. W 2T jest wyżej gdy załącza się rezonans, zwykle od ok 6-8 tysięcy obrotów. Jeśli chodzi o przyhamowanie to tak, hamuję przed przeszkodami typu głębsze brody, wyżłobione koleiny, uskoki itd ale to chyba logiczne. W piachu nie musisz obowiązkowo redukować, skup się raczej na optymalnym torze jazdy i dociążeniu tyłu, bo z ciężkim przodem gwiźniesz na bok tak jak przy gwałtownym skręcie w bok.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości