Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez barek253 » 25/10/2011, 16:52

chodzi mi o dokladne spr bo tak to wiele nie ocenie
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez kris514 » 25/10/2011, 17:26

ale 2t czy 4t??
możesz za mniej niż 100 kupić licznik motogodzin i wszystko wiadomo
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez barek253 » 25/10/2011, 17:52

podpisa mam exc 200 wiec 2t
liczink za ta cene mierzy cala prace silnika wiec nie jest dokladny
mie nie chodzi o to
chce spr czy mam juz zmnieniac tloczek czy nie i dlatego pytam o ta kompreche
czy jest tak ze jesli ona spadnie to wymiana zeby sie nie stalo cos takiego ze przeskocze 2 selekcje
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 25/10/2011, 18:04

te liczniki są dokładne :) na tyle dokładne że pod nie spoko mozna serwisowac sprzęt - bo po to one sa. wiadomo że nawet na luzie jak pyrka to sie nabija licznik. ale to tez w pewnym stopniu zuzywa tłok itp itddd.... pozatym to są ułamkowe czasy w porównaniu z jazdą. wiec licznik warto miec jak ktos chce wymieniac na czas.

tak jak juz pisałem. sprawdzenie przez wydech da tyle że sprawdzisz czy tłok nie jest zatarty. mierzenie kompresji moze byc miarodajne. o ile nikt nie wymienił np samych pierscieni. ale najlepsza metoda to pomiar cylindra i tłoka i okreslenie spasowania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MJR128 » 25/10/2011, 22:32

I dalej henio nie odpisałeś dlaczego twierdzisz, że na małych luzach zaworowych można pojeździć dłużej bez sprawdzania.
Nie żebym się czepiał, ale wprowadzasz kogoś w błąd.

A te tzw. "liczniki motogodzin" mierzą godziny pracy silnika bez względu na jakich obrotach pracuje silnik. Tak gwoli jasności. Mimo tego, może on być wyznacznikiem dla serwisu.
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Bostorn » 26/10/2011, 09:51

MJR a co Heniek odpisał powyżej? na co piszesz to samo co on? licznik jak licznik, liczy czas pracy silnika, prawdziwy licznik MTH kosztuje dużo więcej i mało kto go posiada. Fabrycznie EXC posiadają takowe
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 26/10/2011, 13:48

MJR w koncu nie wiem czy koledze sie luzy powiekszajączy maleja, bo kolega sam nie wiem. wiec nie moge mu doradzic ;P jak zawory są świeże i luzy sie zwiększają to jak sie ustawi pod nizszą wartosc to nim osiągnie wyzszą minie wiecej czasu, niz ustawienie w połowie wartosci i do czasu uzywkania wiekszej wartosci.... z kolei odwrotnie jest jak zawory sie konczą i scieniają swą grubosc i wpadają. wtedy najlepiej je wymienic. albo ustawic wiekszy luz ( ale w normie podanej w serwisówce) żeby za jakis czas luzy sie zmniejszyły i doszły do nizszej wartosci luzu :D proste i logiczne, aby tylko wiedziec w jakim stanie te zaworki są.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 26/10/2011, 20:38

czy to prawda ze jak opona jest homologowana mowie o kostce to ma ograniczenie wysokosci bieznika do 13mm?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez MJR128 » 26/10/2011, 23:02

No i dobrze henio, że wyjaśniłeś dlaczego akurat tak poleciłeś ustawić. Teraz autor weźmie pod uwagę w jakiej kondycji ma zawory. Najprawdopodobniej nowe nie są i bezpieczniej jest ustawić luz maksymalny, a w przypadku zbyt dużego poklepywania lekko zmniejszyć. Ustawienie minimalnego luzu, w przypadku nie nowych zaworów szybko da efekt wypalonych gniazd zawodowych, co nie jest takie proste do naprawy. Także podłączając się do ciekawości henia zapytam... Kris jaka jest historia twoich zaworów?
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez kris514 » 27/10/2011, 09:54

Spytałem się na innym forum i powiedzieli mi że się zmniejszają na logikę też tak wychodzi więc zrobię największe luzy. Wole tak niż żeby były za małe (szkoda mi gniazd). Boję sie że w moim moto są za stare zawory niż że są nowe.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez wawzon » 28/10/2011, 18:35

Mial ktos stycznosc z oponka pirelli scorpion mx chodzi o przod
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez henio12323 » 28/10/2011, 20:14

jedne z popularniejszych opon :D są niezłe :P ale zalezy pod co sie je bierze. wiadomo że kazdy tym jest pod inny teren. wiec np po błocie mogą byc ok, ale na suchym moga byc perfekcyjne :D wiec nie wiem o co konkretnie pytasz ;P zreszta jak chcesz sprawdzic do czego oponka jest to wbijasz na stronke producenta i szukasz modelu oponki i czytasz co i jak
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez rafal124jdm » 29/10/2011, 06:52

Witam mam pytanko,jaki powinien wynosić punkt zapłonu przed GMP w yamaha yz 125 1992r? oraz czy da radę go ustawić bez pomocy lampy stroboskopowej np; miernikiem?
Ile powinien wynosić stopień sprężania w takiej yamaszce?Jaką kupić świece(oznaczenie).
rafal124jdm
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 5/9/2011, 06:41
Lokalizacja: TOS

Postprzez henio12323 » 29/10/2011, 07:46

czasy ustawiania zapłonu "ręcznie" daaawno mineły i nie licz na szybką odpowiedź do takiego starego sprzętu :D radził bym raczej poszukac w necie ksiązki serwisowej i tam na 100% bedzie opisane jak to ustawic odpowiednio. tam pewnie ustawia sie w GMP a potem jeszcze o jakis kąt obraca wałem ( lub tłok opuszcza o ileśtam mm ) i od tego punktu sie sie ustawia sam stator. co do stopnia tez nie mam pojęcia :D stary sprzęt wiec nie jest tak zakompresiony jak nowsze wyczyny. co do swiecy polecam standardową NGK BR9EG
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 29/10/2011, 21:04

jeśli chodzi jak ustawić zapłon to powinieneś mieć na karterze jakiś znak który łączy się ze znakiem na magnecie(wewnętrzna część) i w ten sposób masz ustawiony zapłon nie wiem jak to jest z silnikiem ale możesz wejść na mojego chomika i zobaczyć serwisówkę do 1996r Chomik godzillaaaa
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 29/10/2011, 21:29

ee ? jak by tak było to nie było by sensu ustawianie zapłonu :P tylko by zrobili jedną pozycje :D po to jest przestawny żeby sobie wyregulowac. kiedys pełno czynników wpływało na kąt zapłonu. teraz wszystko załatwia czujnik halla :d i nie ma zadnego ustawiania :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez rafal124jdm » 30/10/2011, 07:04

wszelkie info będzie przydatne serwisówka jak najbardziej.
rafal124jdm
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 5/9/2011, 06:41
Lokalizacja: TOS

Postprzez ganek_95 » 30/10/2011, 10:26

Witam! Mam taki problem z Hondą xr 125l. Otóż jest to moje pierwsze moto i nie wiem co powinno jak chodzić. Posiadam Hondę od sierpnia 2010 więc trochę kilometrow zrobilem-3500km około. Teraz gdy skręcam kierownicą w prawą na postoju to obroty silnika wzrastają. Jak odpalałem ją latem w tamtym roku to bez ssania i chodziła a teraz to z ssaniem jest problem. Nie wiem co jest grane. Dodam ze przy odpalaniu na zimnym kiedys to dodałem gazu troszkę i wkęcała sie na obroty , a teraz to otworzę przepustnicę o kilka milimetrów i gaśnie. Jak się już rozgrzeje to tak nie ma , ale gdy dam do konca to przerywa. Pomóżcie bo nie wiem co robić. Z góry dzięki.
Honda XR 125L --> YZ 125
ganek_95
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 24/11/2010, 16:02
Lokalizacja: Łagów Lubuski

Postprzez kris514 » 30/10/2011, 10:48

Henio czujnik znajduje sie na płytce którą przykręca się do karteru (ta sama gdzie jest stator) między tą płytką a karterem są znaczki które mówią jak przykręcić całą płytkę. jeśli chodzi o czujnik to masz rację że mówi kiedy ma być iskra (zastąpił platynki) ale skąd miał by on wiedzieć kiedy ma puścić iskrę jak by było obojętne ustawienie??
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez mikozniak » 30/10/2011, 11:26

Tej Hondzie by się przydała regulacja gaźnika i wymiana filtrów. I powinno być git :D
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na gr