Zobacz wÄ…tek - widelec usd - czy warto ?
 
NAS Analytics TAG

widelec usd - czy warto ?

Enduro, Cross
_________

widelec usd - czy warto ?

Postprzez amahay » 13/10/2010, 18:59

Witam !
Widelec Up Side Down jest potocznie uważany za dużo lepszy niż "zwyczajny".
jak to przekłada się w praktyce ?
czy skok na dole pomaga podczas precyzyjnej jazdy w terenie ?
pzdr
Avatar użytkownika
amahay
Stały bywalec
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez grunder » 13/10/2010, 20:14

nigdy dotąd się tym nie interesowałem. Zaciekawiło mnie to i poczekam na wypowiedzi innych użytkowników.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa


Postprzez amahay » 13/10/2010, 20:49

grunder napisał(a):nigdy dotąd się tym nie interesowałem. Zaciekawiło mnie to i poczekam na wypowiedzi innych użytkowników.

no ale tak jest ? nie mylÄ™ siÄ™ ?
jak masz do wyboru moto z USD i bez za tą samą kwotę to bierzesz ten z USD (oczywiście w tym samym stanie technicznym) .
Avatar użytkownika
amahay
Stały bywalec
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez grunder » 13/10/2010, 20:55

to teraz mi powiedz zasade działania teleskopowego i usd nie wrzucając w google. Czy warto wziąść USD czy zwykłe?

Czemu uważasz że mam brać z USD?
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez amahay » 13/10/2010, 21:09

hehe ! no właśnie one budowe w środku maja taką samą . więc to nie ma najmniejszego znaczenia raczej chodzi o miejsce skoku. I dlatego pytam : czyż cholera jasna USD wpływa najakość jazdy przy precyzyjnej jeździe na torze or lesie.
relax
Avatar użytkownika
amahay
Stały bywalec
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez amahay » 13/10/2010, 21:12

grunder napisał(a):
Czemu uważasz że mam brać z USD?


nie mówiłem że masz barać USD tylko przeciętny Kowalski widząc usd woli usd
Avatar użytkownika
amahay
Stały bywalec
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez niuniek909 » 13/10/2010, 21:19

a ja chciałbym się dowiedzieć w końcu który jest lepszy USD czy zwykły
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez grunder » 13/10/2010, 21:38

No właśnie ja też zamierzam się dowiedzieć który jest lepszy, ale dotąd nie uzyskałem fachowej odpowiedzi.

amahay edytuj posty...
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez henio12323 » 14/10/2010, 20:40

juz mówie chociaz tez tematu nie ogarniałem. zwykła zawieszka z tego co wiem nie jest tak prosta w regulacji. mylisz sie mówiac ze tu i tu ta sama budowa. usd jest twardszy. wiem ze 1 usd nie chetnie były nabywane bo były za twarde. ale generalnie odchodzi sie od zwykłych (nie ma juz crossówek ze zwykłymi) poniewaz usd ma lepsze tłumienie ;D a czemu to nie wiem ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez amahay » 15/10/2010, 20:30

i tak dziękujemy za jakiekolwiek rozjaśnienie.wydaje mi się że budowa w środku jest taka sama tylko odwrócona. twardość możliwe że zależy od tego że olej jest na dole. ale nie za bardzo to kumam wiec nie dam se głowy uciąć czy to napewno tak działa.
Avatar użytkownika
amahay
Stały bywalec
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 15/10/2010, 20:53

wiem jeszcze że usd jest o tyle lepszy ze ma mniejsza mase nieresorowaną tzn. mniejsza masa maja golenie na dole niz cała reszta która jest juz resorowana. czyli dół lekki (zestaw golenie koło zaciski sa lezejsze) a góra czyli spręzyna olej górna rurka jest juz niewliczane w mase :D to jest na plus. budowa jest inna. usd jest po prostu lepsze ;D i praktycznie nie ma wad. mówia ze wadami jest wyciek oleju. ale przeciez w zwykłych teleskopach tez siadały uszczelniacze i tez ciekło. moze z tym wyjątkiem ze zanim olej drastycznie wyciekł mijało troche czasu - w usd moze nie byc nic widoczne a drugiego dnia moze nie byc w ogóle oleju ;P ale ja bym tym sie nie przejmował :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez amahay » 20/10/2010, 08:11

a jak się przekłada się usd a nie usd na technike i precyzje jazdy ?
Avatar użytkownika
amahay
Stały bywalec
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 20/10/2010, 12:51

nie ma duzych róznic to juz raczej kwestia dopasowania ustawienia pod siebie i swój styl jazdy (pod wage teren itp)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez 7beat » 20/10/2010, 13:41

jest jedna zasadnicza różnica, jeśli przywalisz na czołówkę i masz USD to najprawdopodobniej pójdzie ci rama a jak masz zwykłe to przeważnie one się
gną/ pękają a rama i główka ramy są całe
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez henio12323 » 20/10/2010, 15:23

tez prawda :D ale CRka raczej czołowac sie nie będziesz :P
jak juz napisałem USD ma mniejsza mase nieresorowana stad lepsze prowadzenie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez amahay » 20/10/2010, 21:55

no to temat zamknięty . dziękuje wszystkim za pomoc !
Avatar użytkownika
amahay
Stały bywalec
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Manhatan » 4/11/2010, 18:35

Widelec typu "Upside-down" został skonstruowany w celu polepszenia właściwości jezdnych motocykli, a co się tego tyczy zmniejszenia masy nieresorowanej motocykla (opony, felgi, zaciski hamulcowe razem z klockami i dolne fragmenty zawieszenia) Dodatkowo dochodzi do tego zwiększona sztywność, jako kolejny aspekt lepszego "handlingu". Zazwyczaj stosowane dotychczas w sportach, gdzie zawieszenie pełni kluczową rolę w walce o ułamki sekund. Możliwość pełnej regulacji tego typu zawieszeń zależy już od konstrukcji (nie koniecznie muszą być w pełni regulowane).

Temat na pracę magisterską, albo nawet i książkę, gdyby rozpatrywać przypadek USD w porównaniu z tradycyjnymi widelcami teleskopowymi.

Jak znajdę chwilę czasu, to może jeszcze coś uda mi się dorzucić do tematu. Przy okazji postaram się znaleźć kogoś na uczelni, kto na bazie mechaniki ogólnej będzie mógł mi ten temat bardziej rozwinąć.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez grunder » 4/11/2010, 18:52

No to Manhatan czekam na twoją wypowiedź :D i końcową opinie który zasługuje na medal :D
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez amahay » 18/11/2010, 20:23

Manhatan - dziękuje, bardzo rozjaśniła temat twoja wypowiedź.
Avatar użytkownika
amahay
Stały bywalec
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê