Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez kamik555 » 23/9/2010, 18:27

No dzieki bardzo grunder ;) Co do oleju to sam sie przekonalem na poczatku jak zaczynalem jezdzic w sklepie doradzili mi olej do filtra w spreju. 500ml starczylo mi na 3-4 nasaczenia :P
Jeszzce jedno pytanie :D jak nasaczasz filtr ? lejesz na nego olej czy przesaczasz i lejkiem splywa reszta do pojemnika?
kamik555
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:12
Lokalizacja: Radom ^^


Postprzez grunder » 23/9/2010, 18:41

kamik555 napisał(a): lejesz na nego olej czy przesaczasz i lejkiem splywa reszta do pojemnika?


Ja mam inna metode. Wlewam trochę płynu do Sprayu (to psikadło po myciu do szyb itp) i psikam na caly filter, aż nie będzie żadnej przerwy. Następnie zakładam jednorazowe rękawiczki biore filter i wkładam go do siatki. Teraz go tak jakby wcieram w siatce od zewnatrz. Czyli wcieram ten płyn do filtra ale przez siatke aby mi się palce nie pokleiły. Następnie sprawdzam czy gdzieś nie ma jakiegoś mijaka. Po sprawdzeniu czy filter jest dobrze nasączony wieszam filter na dworze na 2h. Po tej operacji delikatnie i ostroznie zakładam filter na swoje miejsce.

Henio to ma swoją własna metode, ale każda jest najlepsza, ważne aby filter był dobrze nasączony.

A i przy tym psikaniu tym sprayem to wybierz stumień ten co leje na wprost a nie sie rozbryzguje.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa


Postprzez henio12323 » 23/9/2010, 18:47

co do płynów. tez nie wiem skąd roznice w cenie ja za swój silkolene dałem tez 80 zł. ale na allegro za 70 mozna kupic. są tez chyba belraya po około 50 zł. i tez mówią ze są dobre. co do samego płynu kazdy jest taki ze jest mokry a po jakims czasie robi sie lepki. on jest na bazie alkoholu czy czegostam i jak wyparuje alkohol to sie kazdy robi na maxa lepki :P ja jc silkolene tez polecam bo nigdy mnie nie zawiódł. no i oczywiscie czyszczenie to wazna sprawa. ja biore proszek do prania. do miski. wsadzam filtr i zalewam wrzątkiem :D po minucie dolewam troche zimnej wody. i rękami juz piore filtr. cały syf i stary płyn schodzi jak marzenie ;D potem biore troche mydłą na filtr i pod bierzącą wodą spłukuje. i filtr jak nowy :P
co do ponownego nasaczania to ja wsadzam filtr do woreczka foliowego i zalewam płynem i wyciskam. zakładam filtr od razu do moto ale od razu nie jade tylko czekam troche aż wyparuje.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Pawel221 » 24/9/2010, 15:25

Czy gdy się przestawia iglicę wyżej to trzeba względem tego coś przestawiać w Air Screw ?
Honda cr 125 2006 rok :)
Avatar użytkownika
Pawel221
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 11/5/2010, 18:15

Postprzez henio12323 » 24/9/2010, 17:57

generalnie i tak i nie. szczerze mówiąc to troche mnie zagiąłes tym pytaniem. ale to pewnie zalezy od tego co ustawiasz. jezeli moto nie ma mocy na wysokich obrotach czyli sie dusi za duza iloscia powietrza albo za mała iloscią benzyny to podnosisz iglice i nie powinno sie majstrowac z powietrzem jeszcze. ale moze niech ktos sie wypowie jeszcze kto cos wie na ten temat ;D bo sam na 100% pewien nie jestem. wiem ze jak przestawiałem iglice to nie dłubałem nic przy powietrzu i było dobrze :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KIMETEK » 24/9/2010, 19:15

Mam DT 80 LC II i gdy nie chodzi na ssaniu to zaraz gaśnie, lecz gdy cały czas mam ssanie włączone to wszystko gra i jest super, no ale silnik zalewa. Był wymieniany gaźnik, bo poprzedni był popękany, ale wcześniej ładnie chodziło bez włączonego ssania. To oznacza, że gaźnik do regulacji czy może coś innego, a iglica ma być na środku ustawiona ? Z ciekawości to ile taka DTtka spali, bo w sumie w tym sezonie więcej ją robiłem niż jeździłem i nawet nie wiem :D A gaźnik w czym czyścić ? Tata mówił, że najlepiej w myjce ultradźwiękowej czy jakoś tak, tak od kolegi słyszał.
KIMETEK
Świeżak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 16/1/2010, 19:26
Lokalizacja: Sułków nie daleko Leszna

Postprzez leszeks » 24/9/2010, 19:40

pomocy mam gilere 125 enduro na popych ciezko ale zapali na kopa niechce
leszeks
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 16/5/2009, 17:42

Postprzez kielbasa96 » 24/9/2010, 19:58

Mam pytanie odnosnie yamahy dt 125 Rn czym sie rozni od 125 R. Dokladnie chodzi mi o ta yamahe... http://allegro.pl/yamaha-dt-125-rn-1998 ... 74949.html czy sadzicie ze jest warta ogladniecia?? Dzieki
Ostatnio edytowano 24/9/2010, 20:28 przez kielbasa96, łącznie edytowano 1 raz
kielbasa96
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 25/8/2010, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 24/9/2010, 20:18

kimetek. hmm jezeli wczesniej było ok. to kwestia regulacji lub czyszczenia. mozna myc w ultradzwiękowej. oddaj do serwisu stihla i temu podobnemu jak sie podejmą to ci super wyczyszcza. ja sam czyszcze benzyna i spręzarką. co do iglicy to zalezy jak gaznik jest czy wyrobiony czy itp. to jest regulacja. serwisowo jest ustawiana na środku. i od tej regulacji trzeba wyjsc.


leszeks - kopaj mocniej to odpali :) co ja mam ci doradzic ? zmien silnik to pomoże :)

nie ma róznic 125 / 124 to tylko nazwa robocza. bo własciwie to nie ma konkretnie 125 ccm tylko 148.5 powiedzmy (zalezy jeszcze jaki szlif) i jedni mówia 125 inni 124 :P ktos tak po prostu napisał. róznice są tylko w literkach R, RN itp itd.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KIMETEK » 24/9/2010, 20:26

Ok, dzięki za pomoc, co do czyszczenia to kolega taty prowadzi taki serwis kosiarek i pilarek, więc się podejmie. Co do regulacji gaźnika to nigdy tego nie robiłem, ale myślę że sobie poradzę, jest w tym coś skomplikowanego ?
KIMETEK
Świeżak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 16/1/2010, 19:26
Lokalizacja: Sułków nie daleko Leszna

Postprzez grunder » 24/9/2010, 20:27

Heniu kiedy jedziemy do Chełma? xD , raz dwa wypatrzymy jego wady i zalety :)

Wiesz przez internet cięzko stwierdzic, najlepiej podjechac.

Opony ma zjechane, to widac.

R to najmocniejsza wersja, ate RN, to nie mam zielonego pojęcia.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 24/9/2010, 20:34

na opony tez nie ma co az tak patrzec. bo sobie potem zmieniasz na takie jakie chcesz )teren/ ulica)
po fotkach raczej duzo nikt ci nie powie.
co do literek to i ja moge powiedziec ze R to sportowa - lekka i mocna i mi sie zdaje że RN to cięższe enduro. jest chyba forum yamahy DT i tam są roztłumaczone literki ale to chyba mozesz kolego sam sie pofatygowac o to :)


co do regulacji gaznika. nie ma nic trudnego wystarczy kręcic 1 śrubką. ale czy zrobisz to poprawnie :) ? musisz wiedziec czy to juz jest dobrze czy nie. ja kiedys koledze ustawiałem gaznik i sprawa wygladała tak. dokręcam srubke od powietrza na maxa. potem wykręcam ją o jakies 2.5 obrotów bo to jest mniej wiecej norma. a potem odpalam i gaz na maxa. i kręce w jednąw druga aż moto łapie najwyzsze obroty. potem puszczam gaz i reguluje niski zakres obrotów i tyle D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kielbasa96 » 24/9/2010, 20:34

To mozecie tez ta obejzec xD tez w chelmie :) ja tam pare kilosow mam 250 bo ja z wawy :0 http://allegro.pl/yamaha-dt-125-rn-1998 ... 74949.html
kielbasa96
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 25/8/2010, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez KIMETEK » 24/9/2010, 20:43

To chyba najlepszym wyjściem, będzie podjechanie gdy dostanę moto od elektryka do znajomego mechanika i wyregulowanie gaźnika z nim, poprawnie wtedy będzie i dowiem się dokładnie co i jak. Mam nadzieję jeszcze trochę pojeździć, bo cały sezon to tylko naprawy :D
KIMETEK
Świeżak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 16/1/2010, 19:26
Lokalizacja: Sułków nie daleko Leszna

Postprzez macion14 » 26/9/2010, 16:40

Witam. Mam pytanie odnoście rozrządu. Czy przy wymianie łańcuszka trzeba wymienić także wałki (te koła zębate) ? Przy wymianie napędu wymienia się łańcuch i żebatki czy w tym przypadku jest tak samo ?
macion14
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1/3/2009, 18:15

Postprzez mentorsct » 26/9/2010, 18:54

Również podłączam się do pytanie kolegi z góry. I mam jeszcze jedno pytanie odnośnie ogumienia. Jakiej firmy opony polecacie? Obecnie latam na oponach mitas i są ok. W sumie dla mnie sezon sie wczoraj zakończył gdyż wyciąłem zdrowo w drzewo i chyba w lagu mi uszczelniacz puścił. Czas pomyśleć o remoncie a chcę zrobić kapitalny remont wymieniając nawet szprychy w kołach. Dzięki za odpowiedź.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez grunder » 26/9/2010, 19:48

Nie wiem jak ci Mitas się sprawuje, ale u mnie kosta po bokach sie pozrywała, może dlatego że za mocna się kłade na zakrętach, Ja ci polecam Michelina S12, YOKOHAMA SUPER DIGGER i wiele innych, masa tego jest popatrz na allegro.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 26/9/2010, 19:58

co do rozrządu nie trzeba wymieniac zębatek wałków póki nie są zjechane. nie wiem jaka maja zywotnosc w stosunku do łancuszka. ale wiem że nie ma aż takiej potrzeby zeby zmieniac wszystko razem z łancuszkiem
co do gum. to kenda, mitas to sa najtansze oponki. sa dobre na 1 wypad - dla zawodowców to jest akurat bo maja dobre oponki a i tak zmieniaja je co chwila. z kolei ja polecam michelinki dunlopy pirelli te opony crossy i enduraki maja fabrycznie zakładane. fakt są drogie ale i długo służą. kumpel miał DR-Z 400 i po zakupie zmieniał oponki dał z 700 zł na nowe micheliny przód i tył. latał około 3 lat na nich i latał różnie asfalt / teren fakt nie latał często ale jak juz to nie oszczędzał oponek i były w stanie idealnym tylko ze juz kostka troche przy mała. i potem tez kupował to tylko pełen zestaw michelina i zawsze był z nich zadowolony. duzo kasy w to pakował ale nigdy nie miał problemów z urywanymi kostkami czy słaba przyczepnoscia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mentorsct » 26/9/2010, 22:25

No mitasa dostałem nówkę za darmo i założyłem. Test mi wyszedł tak jak na zdjęciu: http://wstaw.org/w/c5E/
Wcześniej miałem starą i tak nie szarpała, a na tej mnie poniosło jak nie wiem.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez henio12323 » 27/9/2010, 08:43

bo moze stara była gorsza ? ja miałem stara mitasa i juz sie przyzwyczaiłem w sumie gładko moto smigał. teraz wsadziłem uzywke michelina. z niezłymi kostkami to strach w teren wjechac :P tez wszystkie zakręty wyrzuca bo ma lepszą przyczepnosc moto ciezkie i trzeba na nowo uczyc sie opanowywac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê