Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
 
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez niuniek909 » 20/7/2010, 20:44

na niemieckiej stronie huseq stoi coś koło 15 (250ccm) a 125 niecałe 50 sztuk (ceny zaczynają się od 1,5 tyś euro), lecz specjalnie jeździć do Niemiec po części raczej nie będę jeździł. Chyba kupie husqe 250 ale to za rok jak nabiorę masy lub za 2 wtedy będzie prawko i więcej kaski, jeszcze się zastanowię, pogadam z wujem (mechanik) i wtedy podejmę decyzje czy wybrać KTM-a czy Husqe. Dzięki za fatygę i pozdrawiam.
Do tego czasu będę się turlał Simkiem enduro:) nabiorę wprawy i będę miał potem łatwiej z opanowaniem nowego sprzętu.
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki


Postprzez henio12323 » 20/7/2010, 21:04

akurat nawet po latach simkiem jazda nawet na 125 bedzie to ostry strzał :P bo 125 przy simku to rakieta :P a 250 juz nie wspomne :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez niuniek909 » 20/7/2010, 21:41

Diabeł wcielony w motor. Odkręcę manetkę i zobaczę aniołki a potem diabła i rura:)
niuniek909
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13/6/2010, 20:59
Lokalizacja: okolice Trzcianki

Postprzez piciasek » 20/7/2010, 23:19

Witam ja chciałbym sie zapytać co wybrać, a mianowicie są do wyboru ktm exc 250, ktm exc-f 450, wr 250, wr-f 426 bądź 450. Czy dam radę, jak na razie ujeżdżam honde xl250r a na zime planuje coś mocniejszego, bardziej wolałbym 2t ponieważ po przeczytaniu artykułu porównujący dwa exc, jeden 250 w 2t a jeden 450 w 4t przekonał mnie 2t. Ale musze przyznać że dalej 4t mnie kusi tym oddawaniem swojej mocy, spalaniem i oczywiście mruczeniem. I jeszcze chcialem sie zapytać czy duża jest przepaść pomiędzy remontowaniem takiej yamahy wr 450 a yzf 450, czy faktycznie częściej trzeba remontować.
Avatar użytkownika
piciasek
Świeżak
 
Posty: 255
Dołączył(a): 11/5/2008, 17:23

Postprzez kuba26 » 23/7/2010, 18:06

kuba26
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24/5/2009, 16:08
Lokalizacja: Sanok

Postprzez crossdownhill » 23/7/2010, 18:16

crossdownhill
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23/7/2010, 17:40
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez arti16 » 24/7/2010, 13:34

Do Kuba26
Wszystkie sa dosyc dobre i maja te same silniki. Najlepiej pojedz, poogladaj i wez ten, ktory jest w najlepszym stanie, ewentualnie kieruj sie wygladem.
Mi podobaja sie najbardziej z tych co podales dt i MBK :D
arti16
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04

Postprzez alkopoligama » 24/7/2010, 15:45

a możecie powiedzieć coś o Peugeot'cie XPS? należy on do jednych z większych 'pięćdziesiątek'? Jak wypada w porównaniu z DTkiem(pod względem wysokościowym)?
alkopoligama
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 16/6/2010, 18:28

Postprzez pawlak200192 » 25/7/2010, 01:36

Szukam motocykla enduro, którym mógł bym się przemieszczać na codzień i czasem w terenie, leśnymi/polnymi drogami. Chcę żeby był tani w utrzymaniu, nie za duzo palił (5-7l/100) oraz był w miare lekki.
Podoba mi sie yamha tt 600 r z roczników około 95', jak myślicie czy to odpowiedni motocykl dla mnie? Wcześniej jezdziłem na derbi sendzie po tuningu, a potem skuterem, który miał około 20km i bardzo duże osiągi więc raczej dam rade. Chciałbym tez żeby jakoś w miare wyglądał i miał dwa hamulce tarczowe. Do wydania mam około 6tyś zł.

czy przebieg rzędu 30-40 tyś km w tym moto to dużo? ile da rade taki motocykl przejechać żeby koszty remontu nie przekroczyły jego wartosci?
wiem, ze tłok, korbe, uszczelnaicze zaworowe oraz łańcuszek rozrządu trzeba czasem wymianiac ale chodzi mi o pozostałem podzespoły...

Słyszałem, ze ta tt ma suchą miskę olejową i dobre smarowanie. więc jak będe dosyć długo jechał na kole lub próbował stuncic to nie ma obaw, że coś sie stanie silnikowi?

Gdybym już zdecydował sie na tą tt-tkę to jak sprawdzić czy silnik jest w dobrej kondycji. Wiem, żen i ma kopcic z wydechu, nie pocic sie itp ale jak sprawdzic np czy silnik nie ma problemu z zaworami, łańcuszkiem rozrządu i innymi dolegliwościami silników 4t? Znam sie na mechanice ale nigdy nie miałem tego typu motocykla. Zajmowałem sie głównie silnikami 2t i nie mają dla mnie tajemnic, a z 4 t znam tylko budowe i sposób działnia dlatego pytam.

Moze maci inne propozycje dla mnie? minimalna pojemnosc to 250cc i około 30km...
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36

Postprzez henio12323 » 25/7/2010, 13:09

hmm motor który wybrales nie wiem czy bedzie idealnym pomysłem na 1 :dorosły: motor. sam miałem skutera który miał ponad 30 koni :) i 125 w 2T była potworem w stosunku do skuterka. ale powiem tak najlepiej jest sie przejechac takim i samemu ocenic. bo jeden kupi taką tt na 1 motocykl po miesiącu jąspoko opanuje. ale dla innych moze byc niestety za cięzka albo moze miec za duzy moment obrotowy. co do budowy silnika to nie wiem czy da sie nią smigac na kole bez problemu czy nie to juz ktos musiał by miec taki moto i ci doradzic. jak sprawdzic to proste słuchasz. jak cos puka w silniku to cos juz moze byc nie tak - regulacja albo wymiana. zawory majątylko delikatnie klikac. no a łancuszek to tez słuchac buczenie z niego jak jest cos nie tak. ale samemu nie ocenisz dobrze jakby fachowiec z tobą pojechac kupic. bo on juz jest osłuchany i tak dalej i wie kiedy jest ok a kiedy nie. bo sam kupowałem ktma i strasznie cos pukało juz sie wystraszyłem a to sie okazało że ktm ma takąkostrukcje że musi pukac i puka sprzęgło wiec sie nie martwie tylko latam. ale z kolei w tt takie pukanie moze oznaczac konczące sie zawory. co do innych moto TT jest chyba dobrym wyborem podobne moto to suzuki DR 350/650 w sumie za tą jase duzo nie kupisz żeby podchodził pod twoje wymagania. popatrz zresztą na allegro cenowo co za te 6 tysi mozesz kupic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez klima » 25/7/2010, 20:09

Czy myślicie ze 250 4T to donbr pomysł na pierwsze moto ???

Duzo jeźdze po górkach na rowerze więc pewne przydatne odruchy mam ale i tak wiem ze długgggggggaaaaaa droga zeby jako tako motocykl w terenie opanować

chce coś typu hard enduro (miło zeby dalo sie zarejestrowac) za ok, 10 tyś, jeśli wytrzymam jeszcze do wiosny może tak powiedzmy za ok 12-13 tyś

raczej 4T bo myśle ze to łatwiej opanować, mam tylko stracha zeby silnik nie był zajechany bo bede kupował niestety urzywke ;/

nie chce duzo mocy ale chciałbym zeby motor sie nie męczył na trasie np. kraków terenem w jakies górki, beskidy i z powrotem

wzrostu mam ok 175cm waga (ciut za dużo :D ) pod 85 kg

myśle coś o exc-f 250 a poza tym to sam nie wiem yamaha wr z jakims mniejszym motorkiem, suzuki, kawasaki na jakie patrzec modele ???
klima
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/8/2007, 19:02

Postprzez mentorsct » 25/7/2010, 21:11

klima - jak już miał bym brać to WR. Ja na pierwsze moto kupiłem SX 520 :D i nie żałuje. Przez miesiąc latałem po okolicznych lasach ale bardziej na płaskim terenie tak pół na pół. A yamaha WR to klasyczne Hard Enduro, nie do skakania (choć wiem ze skaczą bez problemu) itp, ale bardziej bym powiedział do jazdy krajoznawczej, a swoją moc ma, także i w trudniejszym terenie nie powinna cie zawieźć.
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: IÅ‚owo-Osada

Postprzez henio12323 » 25/7/2010, 21:12

modele wpisz sobie w allego i patrz za 10 tysi juz cos niezłego nawet kupisz. nie starego aż tak. suzuki kawasaki ktm yamaha honda na te głównie mozesz patrzec. czy dobry pomysł ? zalezy milion razy powtarzam zalezy co i komu. moze sie zabijesz 1 dnia ? a moze po tygodniu ci bedzie za mało ? tego nie wiem i raczej nikt nie wie prócz ciebie wiec bezsensowne jest pytanie czy taki motor jest dobry na 1 moto. nie jest to najmocniejszy sprzęt na pewno łatwiej opanowac niz 450 ale trudniej niz 125... jak dobrze trafisz to nie kupisz źle wystarczy ze podjedziesz z kims kto by sie troche znał to ci szybko wyczai czy motorek dobry czy nie. akurat hard enduraki nie lubą tras wiec w kazdej trasie sie męczą. ale nie tak jak fulle. zresztą dobrze jakbys sie najpierw takim przejechał i sam ocenił i potem szukał czegos mocniejszego albo słabszego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Daromaniak » 4/8/2010, 13:32

Co sądzicie o tym? http://moto.allegro.pl/item1170069079_y ... _kola.html . Niby wygląda, ale mam dziwne przeczucie, że coś jest z nim nie tak. Jest w moim mieście, ale chcę na początku się dowiedzieć jak to wygląda ze strony zdjęć, czy w ogóle warto się tym zainteresować.

Druga opcja to ten : http://moto.allegro.pl/item1174266866_yamaha_yz_85.html .
Daromaniak
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12/6/2010, 11:58
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Edy » 6/8/2010, 09:44

Pytanie dotyczace Hondy HM CRE 50 (80). Jak czesto trzeba przeprowadzac rematy i jaki jest dostep do czesci?? Nie chce nim jezdzic "wyczynowo".
Edy
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26/6/2010, 12:11

Postprzez Edy » 6/8/2010, 15:59

A dokladniej cos mozecie powiedziec o rematach? Jak czesto je trzeba robic? Tlok co rok? czy jak w full co 25mh?
Edy
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26/6/2010, 12:11

Postprzez henio12323 » 6/8/2010, 18:53

w takiej hondzie silniki to minarelki duzo zniosa. minimum 15 tys km. wiec akurat problem remontów tego sprzetu az tak nie dotyczy :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez piciasek » 9/8/2010, 12:20

ktm exc 250 2t czy 125 2t jeśli wcześniej jeździlem na hondzie xl250r 4t??
Avatar użytkownika
piciasek
Świeżak
 
Posty: 255
Dołączył(a): 11/5/2008, 17:23

Postprzez henio12323 » 9/8/2010, 18:54

zalezy jak sobie poradzisz :) nie wiemy jak jezdzisz czy dasz rade fizycznie i psychicznie ogarnac 250. jeden od razu kupuje 250 i daje rade a ktos inny nie moze pójsc dalej niz 125... xl jest slaba i nawet 125 bedzie mocniejsza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez iHadToGo » 18/8/2010, 21:33

Witam.
Ostatnio pojawiła się u mnie pewna chęć kupienia jakiegoś crossa, enduro do 4000zl ew do 5000zl.

1. Jaki motor proponujecie? Mam chrapkÄ™ na Yamahe DT 125.
2. Czy jeżeli mam prawko na kat. B muszę robić kat A1, aby móc jeździć taką DT 125?
3. Co się najczęściej psuje w takich motorach i ile można pojeździć powiedzmy taką DT z 1999' bez pierwszej naszej naprawy? bo jestem zielony :D
iHadToGo
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18/8/2010, 21:22

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości




na górê