Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
przede wszystkim do latania po lasaschh crossówki to nie najlepszy pomysł. jak sama nazwa mówi - to motocykle na tory crossowe. po lesie ksozta eksploatacji mogą mocno rosnac. zwłaszcza że tez nie kupisz swieżej maszyny. taka DT 125 bedzie ze 3X tansza w eksploatacji, i bedzie wygodniejsza do latania po lasach, fakt na podjazdy czy tor bedzie troche za słaba - ale na początek do nauki bedzie okej. no i kwestia 2T czy 4T ewentualnie, duzej róznicy nie ma, ale z mojego punktu widzenia 2T jest o tyle lepsze ze uczy trzymania gazu ( moto woli wysokie obroty ) i hamowania hamulcami - w 4T w nawyk wpada hamowanie silnikiem, a potem jak przyjdzie cos pokontrolowac hamulcem to noga jak zamurowana i ciezko sie przyzwyczaić. najlepsza pewnie opcją było by hard enduro - np ktm exc, yamaha WR, husqvarna WR i tego typu moto, niestety duzo ich nie ma - w sensie modeli w dobrej kasie, a jak sa to są zwykle sporo droższe niz crossówka czy soft enduro
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
hej
mogę prosić fachowców o ocenę stanu tłoka? Sworzeń jest do wymiany na pewno, ale dlaczego aż takie rowki powstały? (yzf 250)
http://imgur.com/a/k3egB
mogę prosić fachowców o ocenę stanu tłoka? Sworzeń jest do wymiany na pewno, ale dlaczego aż takie rowki powstały? (yzf 250)
http://imgur.com/a/k3egB
- kamix21
- Świeżak
- Posty: 55
- Dołączył(a): 31/3/2016, 15:18
juz po samym sworzniu widać że miał gdzies niedobory oleju..
a tłok jak i osad na denku swiadczą że pare razy w zyciu sobie zaciągnął troche syfu filtrem powietrza.
a tłok jak i osad na denku swiadczą że pare razy w zyciu sobie zaciągnął troche syfu filtrem powietrza.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
juz raczej sensu nie ma go zakładać. aczkolwiek żeby miec pewnosc to i tak trzeba zrobic pomiary niezbędne które na 100% powietrdzą czy sie nadaje czy nie. ale 90% szans że juz nie bedzie sie miesciło w normach, lub bedzie juz pod koniec norm... wiec troche bez sensu go zakładac żeby zaraz znowu pruć silnik.
wystarczy ze filtr jest stary sam w sobie, i juz mogło cos sie dostać.
moze i przypchane, powinna byc dysza natryskująca olej na denko tłoka, moze jest przypchana, moze pompy są kiepskie.... moze sam olej kiepski albo za rzadko zmieniany opcji wiele
wystarczy ze filtr jest stary sam w sobie, i juz mogło cos sie dostać.
moze i przypchane, powinna byc dysza natryskująca olej na denko tłoka, moze jest przypchana, moze pompy są kiepskie.... moze sam olej kiepski albo za rzadko zmieniany opcji wiele
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Przy wymianie korby razem z łożyskiem (2t) bez wymiany tłoka ani nic, trzeba na początku jakoś oszczędzać maszynę jak w przypadku wymiany tłoka?
- DeteosiemdziesiÄ…t
- Świeżak
- Posty: 72
- Dołączył(a): 27/4/2015, 18:23
zawsze warto troche spokojniej pojeździc żeby sie dotarło. łozyska czy kjorba też mogą miec kiepską obbróbke i warto żeby to sie " rozchodziło" tak samo jak tłoczek
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Mogło się coś stać, gdy wczoraj z 20km wracałem na stosunkowo wysokich obrotach (biegi nie wchodziły i całą drogę na dwójce zrobiłem)? Była to pierwsza jazda po zmianie korby
- DeteosiemdziesiÄ…t
- Świeżak
- Posty: 72
- Dołączył(a): 27/4/2015, 18:23
zawsze ise cos mogło stać. nawet jakbys jkechał " przepisowo" generalnie jak mtoo chodzi jak chodziło to sie nie ma czym przejmować . ewentualnie przejmowac tylko tym czemu nie wchodziły biegi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Planuje zakupić swój pierwszy motocykl i wybór padł na SXF 250 z 2006 roku za 6900zł (Zapewne zejdzie troche z ceny). Wizualnie prezentuje się dobrze ale będe jeszcze jechał zobaczyć stan techniczny.
Mam 17 lat, 185cm wzrostu i 85-90kg wagi. Czy jest to dobry wybór? Nie będzie dla mnie za mocny?
Szukam typowej crossówki ze względu na to, że w mojej miejscowosci jest całkiem fajny tor + planuje startować w zawodach za jakiś czas.
I czy mógłby mi ktoś wyjaśnic czym sie rózni 2t od 4t w praktyce?
Mam 17 lat, 185cm wzrostu i 85-90kg wagi. Czy jest to dobry wybór? Nie będzie dla mnie za mocny?
Szukam typowej crossówki ze względu na to, że w mojej miejscowosci jest całkiem fajny tor + planuje startować w zawodach za jakiś czas.
I czy mógłby mi ktoś wyjaśnic czym sie rózni 2t od 4t w praktyce?
- xKODI9
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 11/1/2017, 20:47
wybór spoko, czy nie bedzie za mocny to nie wiadomo. niektórym 50 ccm jest za duzo
sam sprzet jest spoko, chociaz osobiscie wolałbym dołozyc i kupic model 2007
czym sie rózni ? 2T trzeba kręcić bardziej po obrotach żeby jechał, gorszy dół, trzeba hamować bardziej tylnym hamulcem. - wiec wiecej uczy, jest lżejszy i poręczniejszy i troche bardziej narwany - wiec potrafi czasem zaskoczyć kierowce
4T stabilniejszy, mniej zaskakuje kierowce, równiej oddaje moc. hamuje mocno silnikiem, jest cięzszy itd..

sam sprzet jest spoko, chociaz osobiscie wolałbym dołozyc i kupic model 2007
czym sie rózni ? 2T trzeba kręcić bardziej po obrotach żeby jechał, gorszy dół, trzeba hamować bardziej tylnym hamulcem. - wiec wiecej uczy, jest lżejszy i poręczniejszy i troche bardziej narwany - wiec potrafi czasem zaskoczyć kierowce
4T stabilniejszy, mniej zaskakuje kierowce, równiej oddaje moc. hamuje mocno silnikiem, jest cięzszy itd..
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jak na razie ten 06 jest jedyną opcją bo jest dosyć blisko, zaledwie 80km do lublina.
Ojciec nie za bardzo chce spedząc cały dzien na jechanie 700km w obie strony zeby okazało się, że jest to złom.
A waga nie jest problemem - szczypiorkiem nie jestem XD
I jeszcze kwestia ciuchów. Na 24mx są dosyc fajne promocje, z kasą nie ma problemu ale warto pchać się w buty, ochraniacze etc. z wyższej półki tj. alpinestars etc? Bo różnica miedzy tymi najtanszymi a np. alpinestarsami wynosi zaledwie 100-200zł.
Ojciec nie za bardzo chce spedząc cały dzien na jechanie 700km w obie strony zeby okazało się, że jest to złom.
A waga nie jest problemem - szczypiorkiem nie jestem XD
I jeszcze kwestia ciuchów. Na 24mx są dosyc fajne promocje, z kasą nie ma problemu ale warto pchać się w buty, ochraniacze etc. z wyższej półki tj. alpinestars etc? Bo różnica miedzy tymi najtanszymi a np. alpinestarsami wynosi zaledwie 100-200zł.
- xKODI9
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 11/1/2017, 20:47
nie ma co kupować motocykla bo taki jest i już. jak chcesz dobrze kupic musisz śledzic oferty i kupić cos na prawde ciekawego. chyba że taki pierwszy lepszy jest dla ciebie ok .
to zalezy. alpinestars to nie jest jakas wysoka półka, poza tym taki astars wypuszcza kilka modeli, zazwyczaj firmy mają po 3 produkty - słabe, srednie i górna półka. słabe alpinestarsy, za 500 zł zwykle moga byc gorsze niż jakaś średnia półka butów np. forma. za ta samą kase. wiec wszystko kwestia konkretnych modeli itp itd. i od razu uprzedze - nie ma co sie pytać co wybrac, bo wybór jest ogromny, i cały czas sie zmienia, zwykle co sezon wchodza nowe modele. jedne idą czasem jakosciowo do przodu, a inne wręcz przeciwnie i są gorsze. wiec troche trzeba poszperać w necie np opinii jak juz ktoś cos ma, ewentualnie pojechac do sklepu i poprzymierzac konkretne modele. a na 24mx generalnie jest dosyc drogo, jedynie tak jak mówisz sie opłaca z wyprzedazy
to zalezy. alpinestars to nie jest jakas wysoka półka, poza tym taki astars wypuszcza kilka modeli, zazwyczaj firmy mają po 3 produkty - słabe, srednie i górna półka. słabe alpinestarsy, za 500 zł zwykle moga byc gorsze niż jakaś średnia półka butów np. forma. za ta samą kase. wiec wszystko kwestia konkretnych modeli itp itd. i od razu uprzedze - nie ma co sie pytać co wybrac, bo wybór jest ogromny, i cały czas sie zmienia, zwykle co sezon wchodza nowe modele. jedne idą czasem jakosciowo do przodu, a inne wręcz przeciwnie i są gorsze. wiec troche trzeba poszperać w necie np opinii jak juz ktoś cos ma, ewentualnie pojechac do sklepu i poprzymierzac konkretne modele. a na 24mx generalnie jest dosyc drogo, jedynie tak jak mówisz sie opłaca z wyprzedazy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no to jedź i oglądaj
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam, jaki olej do skrzyni biegów exc 200 2002 rok? W manualu jest napisane że ma być 80w, to np. castrol mtx 80w lub castrol axle epx 80w90 będzie dobry? Czy nie patrzeć na manual i zalać shell advance 4t ax7 15w50 i też będzie dobrze?
- naxozord
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 3/1/2015, 17:14
do skrzyni takiego ktma polecam motorexa do skrzyn 10w30 o ile masz zdrowe sprzegło. jak nie to np ipone xtrem box ( jc mam tanio taką litrówke )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
są licence ogólne, wydawane przez PZM
http://www.pzm.pl/regulaminy/licencje-s ... ochodowego
na stronie PZM wszystkie dokładne info dostaniesz
ogólnie chcesz startowac w zawodach ranki PP i MP musisz miec licencje, żeby ją wyrobić musisz raz pojechać na zawody teroetycznie zmiescic sie tam w jakiś normach ( zalezy od kategorii, ale licencja i tak jest tak jakby jedna) troche tam pogmatwane tez jest bo np w motocrossie, nie ma sensu pchać sie do grupy wysokiej, jak nie masz umiejętnosci, bo po większej hopie bedą ci skakali na plecy. dlatego maksymalnie grupa C, albo z amatorami w "d" z kolei w enduro to chyba sie od razu A dostaje, a potem jedzie w swojej klasie pojemnosciowej i wiekowej. wiec teoretycznie z licencja A zdobytej w enduro, mozesz sie scigac w MX z najlepszymi.
to tak duzo teorii bo w praktyce, nikt sie nie czepi że nie masz licencji i bedziesz sobie odwiedzał rózne zawody, dla nich sie liczy niestety ale w wiekszosci kasa... chociaaz mogą cie namawiac na licencje bo to też sie opłaca ( doczytaj ile bo co roku chyba inna składka ) z bonusów jest tyle że masz jakieś lepsze ubezpieczenie w razie co - normalnie ubezpieczenie wykupujesz sobie sam mozna jednorazowo to nie kosztuje duzo, np z 20-30 zł.
do tego tez musisz dać testy z wiedzy teoretycznej, też taka troche sciema, po zawodach gosc zada ci kilka pytan typu np co oznaczają chorągiewki itp.
i tyle
dodam ze w zyciu wystartowałem w kilku zawodach, i licencja mi do szczęscia potrzebna nie jest 
http://www.pzm.pl/regulaminy/licencje-s ... ochodowego
na stronie PZM wszystkie dokładne info dostaniesz
ogólnie chcesz startowac w zawodach ranki PP i MP musisz miec licencje, żeby ją wyrobić musisz raz pojechać na zawody teroetycznie zmiescic sie tam w jakiś normach ( zalezy od kategorii, ale licencja i tak jest tak jakby jedna) troche tam pogmatwane tez jest bo np w motocrossie, nie ma sensu pchać sie do grupy wysokiej, jak nie masz umiejętnosci, bo po większej hopie bedą ci skakali na plecy. dlatego maksymalnie grupa C, albo z amatorami w "d" z kolei w enduro to chyba sie od razu A dostaje, a potem jedzie w swojej klasie pojemnosciowej i wiekowej. wiec teoretycznie z licencja A zdobytej w enduro, mozesz sie scigac w MX z najlepszymi.
to tak duzo teorii bo w praktyce, nikt sie nie czepi że nie masz licencji i bedziesz sobie odwiedzał rózne zawody, dla nich sie liczy niestety ale w wiekszosci kasa... chociaaz mogą cie namawiac na licencje bo to też sie opłaca ( doczytaj ile bo co roku chyba inna składka ) z bonusów jest tyle że masz jakieś lepsze ubezpieczenie w razie co - normalnie ubezpieczenie wykupujesz sobie sam mozna jednorazowo to nie kosztuje duzo, np z 20-30 zł.
do tego tez musisz dać testy z wiedzy teoretycznej, też taka troche sciema, po zawodach gosc zada ci kilka pytan typu np co oznaczają chorągiewki itp.
i tyle


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości