Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Stawanie na kole
Witam,
W swoim "nowym" crossie mam problem stanąć na tylnym kole, zamiast podnosić motocykl do góry to ślizga się tylne koło (tył prawie wyprzedza przód) dodam, że mocy ma ogromnie dużo (450ccm). Zauważyłem że tylna zębatka jest jakaś taka dużo większa niż u reszty, czy to może być przyczyna??
Pozdrawiam
W swoim "nowym" crossie mam problem stanąć na tylnym kole, zamiast podnosić motocykl do góry to ślizga się tylne koło (tył prawie wyprzedza przód) dodam, że mocy ma ogromnie dużo (450ccm). Zauważyłem że tylna zębatka jest jakaś taka dużo większa niż u reszty, czy to może być przyczyna??
Pozdrawiam
- krzychu_mlody
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44
Opony są nowe. Właśnie chodzi mi o przyrost mocy, bo skoro to jest prawie 60 konny cross i ma wrzuconą jakąś ogromną zębatkę to czy tej mocy nie jest za dużo i zamiast rwać w górę to zaczyna się drift Dodam jeszcze że jak znajde jakiś kamień, dołek, korzeń który pomoże unieść koło do góry to później już normalnie leci, ale tak z prostej to nie moge..
- krzychu_mlody
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44
kwestia techniki, skoro slizga sie opona - to za mało dociązasz tylne koło, pewnie zebami trzymasz kierownice ;P pochyl sie mocno do tyłu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Kwestia techniki... możliwe, zawodowcem nie jestem ale wcześniej problemu z tym nie było a technika taka sama. Henio czyli moja ogromna zębatka tylnego koła nie ma nic do tego ? naprawde technika heh?? przecież jak śmigałem na słabszych maszynach to podnoszenie na koło to był najmniejszy problem, a jak pamietam początki to niekontrolowane dodanie gazu skutkowało zawsze spektakularną gumą
- krzychu_mlody
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44
ogromna to znaczy ile ? sprawdz powinno byc napisane na zębatce ile ma zębów.
ale nawet jak masz oryginalną najwiekszą ( 53 zęby ) to nie ma zadnego znaczenia. opcje inne są 2 - łysa opona albo uszkodzone sprzęgło.
teoretycznie im wieksza zębatka z tyłu to łatwiej wyrwac na gume ( zobacz w stuncie jakie mają zebatki z tyłu - wielkosci prawie felgi ;P ) tylko że na sliskiej nawierzchni, większą zębatką łatwiej stracic trakcje
ale nawet jak masz oryginalną najwiekszą ( 53 zęby ) to nie ma zadnego znaczenia. opcje inne są 2 - łysa opona albo uszkodzone sprzęgło.
teoretycznie im wieksza zębatka z tyłu to łatwiej wyrwac na gume ( zobacz w stuncie jakie mają zebatki z tyłu - wielkosci prawie felgi ;P ) tylko że na sliskiej nawierzchni, większą zębatką łatwiej stracic trakcje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
sag poprawnie ustawiony? Amortyzator trzyma? Model opony? Może masz przód wpuszczony w półki?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Tylna zębatka 56 zębów, opona jest nówka ale jakaś no name "explorer" czy jakoś tak, sag ustawiany pod moją wagę przez poprzedniego właściciela, amor tylny w b.dobrym stanie, przednia laga jedna strona trochę się zaczyna pocić ale to nie jest wyciek, tylko zwyczajne początki zużycia, lagi rzeczywiście wpuszczone troche w półkę, to chyba nie jest normalne, ale poprzednik stwierdził że skoro tył zmieniamy to przód też trzeba obniżyć (waże 15 kg mniej od niego i jestem niższy, nie sięgałem podłoża, a teraz trzymam się na palcach) w załączeniu podeśle fote. I co wy na to wszystko ?
- KrzysztofP
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 29/3/2016, 13:41
waga nie ma nic do wpuszczania lag w półki.
nic z tych rzeczy ( opona, zębatka, lagi) na pewno nie sprzyja stawianiu na gume, wręcz przeciwnie, ale nawet na takim zestawieniu na pewno się da
nic z tych rzeczy ( opona, zębatka, lagi) na pewno nie sprzyja stawianiu na gume, wręcz przeciwnie, ale nawet na takim zestawieniu na pewno się da
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Waga nic do tego nie ma, ale wzrost już chyba coś ma... Jak myślisz cofnąć te lagi tak jak były do początku ? coś to pomoże?
Pomijając gumowanie, można w ogole wysuwać lagi z półek? nie pierniczy się geometria moto?
Pomijając gumowanie, można w ogole wysuwać lagi z półek? nie pierniczy się geometria moto?
- krzychu_mlody
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44
też wzrost nie ma. tym sie ustawia kąt motocykla, im bardziej wpuszczone - motocykl lepiej skręca, gorzej sie prowadzi na przelotówkach, łatwiej wtedy złapać shimme.
nie wiem - kombinuj, wpuszczenie lagi w półki to 3 minuty roboty, dłuzej niz pisanie tego posta.
nie wiem - kombinuj, wpuszczenie lagi w półki to 3 minuty roboty, dłuzej niz pisanie tego posta.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Wał TOP RACING czy dobry jako zamiennik serii w DT 125 R 97r ?
http://allegro.pl/wal-korbowy-yamaha-dt ... 86120.html
http://allegro.pl/wal-korbowy-yamaha-dt ... 86120.html
DT 125 R 97 r KLR 650 c 2002r
- grzegorz77
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 18/5/2012, 20:10
- Lokalizacja: gdansk
miałem kiedys cylinder głowice tej firmy i była wykonana dosyc przyzwoicie, chociaz to chinszczyzna. wał podejrzewam też bedzie taki średni. zalezy do czego, jak sobie tak o latasz nie ciskasz 110% z motocykla to spoko mozna wsadzac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
dzięki za info chyba pozostanę przy wersji oryginał plus korba wossnera mam dobry zakład co przebija korby do crosow z lokalnych szkółek
- grzegorz77
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 18/5/2012, 20:10
- Lokalizacja: gdansk
2017 wyszło dopiero wczoraj wiec zapomnij o schematach. 2016 ciezko chyba ze fiszki. są dostępne rozstrzały częsci np na ktm.com w dziale częsci, wpisujesz model i masz rozstrzał. albo kristofsx.com - ksiązki serwisowe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Trochę głupie pytanie, ile średnio się podniesie moc w 125 2t gdybym założył kompletny wydech fmf ?
Motorynka Pony 50 > Bemi 110 > Mrf 140 > Exc 200> Yz 125
-
matikupiec - Świeżak
- Posty: 139
- Dołączył(a): 1/4/2014, 19:08
- Lokalizacja: Busko Zdrój ;)
kilka % mozna uzyskać. ale sam wydech ogromu nie da, i to tez nie do konca " podnosi moc' a bardziej przesuwa moc i potrafi 'zabrać" tej mocy np z dołu i dać ją na wysokie obroty.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości