Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
ogromna to znaczy ile ? sprawdz powinno byc napisane na zębatce ile ma zębów.
ale nawet jak masz oryginalną najwiekszą ( 53 zęby ) to nie ma zadnego znaczenia. opcje inne są 2 - łysa opona albo uszkodzone sprzęgło.
teoretycznie im wieksza zębatka z tyłu to łatwiej wyrwac na gume ( zobacz w stuncie jakie mają zebatki z tyłu - wielkosci prawie felgi ;P ) tylko że na sliskiej nawierzchni, większą zębatką łatwiej stracic trakcje
ale nawet jak masz oryginalną najwiekszą ( 53 zęby ) to nie ma zadnego znaczenia. opcje inne są 2 - łysa opona albo uszkodzone sprzęgło.
teoretycznie im wieksza zębatka z tyłu to łatwiej wyrwac na gume ( zobacz w stuncie jakie mają zebatki z tyłu - wielkosci prawie felgi ;P ) tylko że na sliskiej nawierzchni, większą zębatką łatwiej stracic trakcje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
sag poprawnie ustawiony? Amortyzator trzyma? Model opony? Może masz przód wpuszczony w półki?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Tylna zębatka 56 zębów, opona jest nówka ale jakaś no name "explorer" czy jakoś tak, sag ustawiany pod moją wagę przez poprzedniego właściciela, amor tylny w b.dobrym stanie, przednia laga jedna strona trochę się zaczyna pocić ale to nie jest wyciek, tylko zwyczajne początki zużycia, lagi rzeczywiście wpuszczone troche w półkę, to chyba nie jest normalne, ale poprzednik stwierdził że skoro tył zmieniamy to przód też trzeba obniżyć (waże 15 kg mniej od niego i jestem niższy, nie sięgałem podłoża, a teraz trzymam się na palcach) w załączeniu podeśle fote. I co wy na to wszystko ? 

- KrzysztofP
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 29/3/2016, 13:41
waga nie ma nic do wpuszczania lag w półki.
nic z tych rzeczy ( opona, zębatka, lagi) na pewno nie sprzyja stawianiu na gume, wręcz przeciwnie, ale nawet na takim zestawieniu na pewno się da
nic z tych rzeczy ( opona, zębatka, lagi) na pewno nie sprzyja stawianiu na gume, wręcz przeciwnie, ale nawet na takim zestawieniu na pewno się da
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Waga nic do tego nie ma, ale wzrost już chyba coś ma... Jak myślisz cofnąć te lagi tak jak były do początku ? coś to pomoże?
Pomijając gumowanie, można w ogole wysuwać lagi z półek? nie pierniczy się geometria moto?
Pomijając gumowanie, można w ogole wysuwać lagi z półek? nie pierniczy się geometria moto?
- krzychu_mlody
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44
też wzrost nie ma. tym sie ustawia kąt motocykla, im bardziej wpuszczone - motocykl lepiej skręca, gorzej sie prowadzi na przelotówkach, łatwiej wtedy złapać shimme.
nie wiem - kombinuj, wpuszczenie lagi w półki to 3 minuty roboty, dłuzej niz pisanie tego posta.
nie wiem - kombinuj, wpuszczenie lagi w półki to 3 minuty roboty, dłuzej niz pisanie tego posta.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Wał TOP RACING czy dobry jako zamiennik serii w DT 125 R 97r ?
http://allegro.pl/wal-korbowy-yamaha-dt ... 86120.html
http://allegro.pl/wal-korbowy-yamaha-dt ... 86120.html
DT 125 R 97 r KLR 650 c 2002r
- grzegorz77
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 18/5/2012, 20:10
- Lokalizacja: gdansk
miałem kiedys cylinder głowice tej firmy i była wykonana dosyc przyzwoicie, chociaz to chinszczyzna. wał podejrzewam też bedzie taki średni. zalezy do czego, jak sobie tak o latasz nie ciskasz 110% z motocykla to spoko mozna wsadzac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dzięki za info chyba pozostanę przy wersji oryginał plus korba wossnera
mam dobry zakład co przebija korby do crosow z lokalnych szkółek 


- grzegorz77
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 18/5/2012, 20:10
- Lokalizacja: gdansk
2017 wyszło dopiero wczoraj
wiec zapomnij o schematach. 2016 ciezko chyba ze fiszki. są dostępne rozstrzały częsci np na ktm.com w dziale częsci, wpisujesz model i masz rozstrzał. albo kristofsx.com - ksiązki serwisowe

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Trochę głupie pytanie, ile średnio się podniesie moc w 125 2t gdybym założył kompletny wydech fmf ?
Motorynka Pony 50 > Bemi 110 > Mrf 140 > Exc 200> Yz 125
-
matikupiec - Świeżak
- Posty: 139
- Dołączył(a): 1/4/2014, 19:08
- Lokalizacja: Busko Zdrój ;)
kilka % mozna uzyskać. ale sam wydech ogromu nie da, i to tez nie do konca " podnosi moc' a bardziej przesuwa moc i potrafi 'zabrać" tej mocy np z dołu i dać ją na wysokie obroty.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
to 2015/2016 modele są praktycznie bez zmian 2017stka niewielkie róznice.
ale ogólnie te silniki olbrzymich modyfikacji nie przeszły. systemy regulacji te same, duza róznica weszła w 2013 roku zmieniając sprzęgło na DDS
wczesniej była spora róznica zmieniajac cylinder, to rocznik chyba 2008 wprowadził. i tam sie kosmetycznie wszystko rózni, ale generalnie nie ma znaczących zmian konstrukcyjnych
troche tez zmienili kształt zaworu wydechowego.
teraz co roku wprowadzają jakies modyfikacje, ale na 1 rzut oka nawet jak sie cos rozbiera to róznic nie widać. a róznica moze byc np w nieco innym kształcie okien w cylindrze, troszke inne robią głowice. itp itd. czyli kosmetyka mocna
ale ogólnie te silniki olbrzymich modyfikacji nie przeszły. systemy regulacji te same, duza róznica weszła w 2013 roku zmieniając sprzęgło na DDS
wczesniej była spora róznica zmieniajac cylinder, to rocznik chyba 2008 wprowadził. i tam sie kosmetycznie wszystko rózni, ale generalnie nie ma znaczących zmian konstrukcyjnych
troche tez zmienili kształt zaworu wydechowego.
teraz co roku wprowadzają jakies modyfikacje, ale na 1 rzut oka nawet jak sie cos rozbiera to róznic nie widać. a róznica moze byc np w nieco innym kształcie okien w cylindrze, troszke inne robią głowice. itp itd. czyli kosmetyka mocna
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam.
Posiadam Diabolini XB-31 2014r z silnikiem FMM169 250cc na łańcuchu rozrządu, zrobiłem remont silnika (tłok, sworzeń, pierścienie, zawory, uszczelniacze zaworowe, poskręcałem to wszystko w kupę, ustawiłem luzy zaworowe: ssanie 0,05mm : wydech 0.07mm.
Zalałem silnik olejem i odpaliłem.
Niestety z silnika wydobywa się niepokojący metaliczny stukot, który nie jest jednostajny, gdy dodam gazu, stukot przyśpiesza.
Wrzucam parę filmików z pracy silnika.
https://youtu.be/Lovt_TJ0bMc
https://www.sendspace.com/file/5xxrxw
Co koledzy myślicie o tym?
Pozdrawiam.
Posiadam Diabolini XB-31 2014r z silnikiem FMM169 250cc na łańcuchu rozrządu, zrobiłem remont silnika (tłok, sworzeń, pierścienie, zawory, uszczelniacze zaworowe, poskręcałem to wszystko w kupę, ustawiłem luzy zaworowe: ssanie 0,05mm : wydech 0.07mm.
Zalałem silnik olejem i odpaliłem.
Niestety z silnika wydobywa się niepokojący metaliczny stukot, który nie jest jednostajny, gdy dodam gazu, stukot przyśpiesza.
Wrzucam parę filmików z pracy silnika.
https://youtu.be/Lovt_TJ0bMc
https://www.sendspace.com/file/5xxrxw
Co koledzy myślicie o tym?
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 18/5/2016, 08:26 przez kapten, łącznie edytowano 1 raz
- kapten
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 29/3/2015, 12:02
słychajc jakby rozrząd był przestawiony
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzięki za odpowiedz.
Rozrząd ustawiłem tak:
magneto na znak T (GMP tłoka)
następnie zębatka ma dwie poziome kreski, które ustawiłem w poziomie do silnika, tak jak na tym zdjęciu
(to zdjęcie sprzed remontu,jeszcze nic nie było rozbierane, te kreski nie są idealnie w poziomie,ale tak juz było)
http://fotowrzut.pl/7EUVZTQM97
Miałem problem z ustawieniem wałka rozrządu, nie wiedziałem czy te popychacze(krzywki) maja być u góry,czy na dole.
Orientujesz się może, jak ma być prawidłowo?
Rozrząd ustawiłem tak:
magneto na znak T (GMP tłoka)
następnie zębatka ma dwie poziome kreski, które ustawiłem w poziomie do silnika, tak jak na tym zdjęciu
(to zdjęcie sprzed remontu,jeszcze nic nie było rozbierane, te kreski nie są idealnie w poziomie,ale tak juz było)
http://fotowrzut.pl/7EUVZTQM97
Miałem problem z ustawieniem wałka rozrządu, nie wiedziałem czy te popychacze(krzywki) maja być u góry,czy na dole.
Orientujesz się może, jak ma być prawidłowo?
- kapten
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 29/3/2015, 12:02
obojętne jak, ale zwykle sie daje krzywkami do dołu. ( zeby mozna pokrywe załozyc łatwiej potem ) ale wystarczy że o 1 ząbek przypadkiem przestawiłes i moze byc problem. ustaw gmp jeszcze raz i zobacz jak wychodza znaki, czasami jak sie napnie łancuszek rozrządu ( potem po ustawieniu zaworów) to wychodzi że jednak jest o 1 ząbek przestawione. bo np łancuszek jest juz rozciągniety.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości