Zobacz wątek - Praca tłoka w cylindrze. (TZR 50)
 
NAS Analytics TAG

Praca tłoka w cylindrze. (TZR 50)

i inne małe pojemności
_________

Praca tłoka w cylindrze. (TZR 50)

Postprzez kalboy92 » 13/8/2010, 17:31

Witam :!:
Jestem po dotarciu Yamahy TZR 50 i odczuwam bardzo niskie osiągi tj. nie wkręca się na obroty na 5 i 6 biegu jedzie max. 85km/h a jechała przed zatarciem 115km/h :P
Docierałem w 100% prawidłowo, bo to nie pierwszy motorek który docieram...
Mam małe pytanie, bo z ciekawości podniosłem głowicę do góry i jest tam ok 3-5mm luzu (niewytartego miejsca od tłoka przy głowicy) Czy to niewytarte miejsce w cylindrze jest progiem, czy może tłok jest po prostu za krótki? I stąd tak małe osiągi i nie wkręcanie się na obroty powyżej 9-10tys?
Tłok powinien dochodzić maksymalnie wysoko do głowicy, czy jak?
Avatar użytkownika
kalboy92
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 2/5/2008, 18:32
Lokalizacja: Kalisz


Postprzez maciek.046 » 13/8/2010, 18:13

prog sie bierze stad ze tlok jest mniej wiecej na rowni z koncem cylindra w GMP ale pierscienie sa nizej... co do osiagow polecam wyregulowac gaznik, prawdopodobnie dodatkowo dla prawidlowej pracy silnika zwiekszyc dysze
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28


Postprzez kalboy92 » 13/8/2010, 19:59

Gaźnik był regulowany...
Czy jeśli zeszlifuje z tych 5mm progu tak o połowe, to powinno się polepszyć?
Avatar użytkownika
kalboy92
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 2/5/2008, 18:32
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez maciek.046 » 13/8/2010, 21:25

nic nie szlifuj!

wymieniales caly cylinder plus tlok czy szlifowales stary cylinder i kupiles tlok?
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez krzysieg » 14/8/2010, 06:34

Może źle sie dotarł sprawdź kompresje .
Już czytałem nie dawno na forum że ktoś na nowym zestawie dotartym
ma gorsze osiągi niż na starym oryginalnym.
Ile masz zrobione km ? skąd wiesz że już jest dotarty ?
A na 4 lub niższym biegu wchodzi na pełne obroty ?
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez kalboy92 » 14/8/2010, 13:52

Wygląda to mniej więcej tak:
Pierwszy bieg - kręci do końca
Drugi bieg - kręci do końca
Trzeci bieg - kręci do końca, ale czuć jakąś przerwę przy 9tys.
Czwarty bieg - już jest gorzej, ale z oporem po przytrzymaniu kręci do ok 11tys
Piąty bieg - kręci góra do 10tys z oporem.
Szósty bieg - kręci do 6-9tys zalezy jak na poprzednich biegach potrzymam, po czym obroty spadają i trzeba redukować...
Kupiłem cylinder nowy razem z tłokiem.
Na forym yamahy tzr majÄ… wszyscy ten sam problem po dotarciu :(
Szlifować może ten próg czy całość...
Avatar użytkownika
kalboy92
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 2/5/2008, 18:32
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez maciek.046 » 14/8/2010, 14:08

nic nie szlifuj jeszcze raz powtarzam bo tlok bedzie Ci walil w glowice...

moze to kwestia tloka... moze wlozyles tlok z plaskim denkiem a byl z wypuklym? moze gorszej firmy? uszczelka moze pod glowica jest uszkodzona?
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez krzysieg » 14/8/2010, 16:06

Na forym yamahy tzr majÄ… wszyscy ten sam problem po dotarciu Sad

Nie ważne czy na nowym zestawie obojętnie jakiej firmy ?
czy po zrobieniu szlifu w starym cylindrze ?
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez swirus2007 » 14/8/2010, 23:02

jak sciagniesz glowice i i jak przesuniesz tloka w GMP to jest idealnie z cylindrem??
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez kalboy92 » 15/8/2010, 13:33

Tak, wszystko jest dobrze, tylko na wyższych biegach już się nie przebija... :(
Wszyscy mają ten problem po dotarciu na nowych zestawach tj. tłok + cylinder.
Widać ten mój próg gołym okiem, conajmniej 4mm.
Jeden chłopak podjął się szlifowania o 0.3mm i po założeniu podobno jest ogromna zmiana, ale jeszcze szlifuje o 0.2mm i powinno być dobrze, co o tym myślicie? Możliwe to jest?
Avatar użytkownika
kalboy92
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 2/5/2008, 18:32
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez swirus2007 » 15/8/2010, 14:19

kalboy92
zrób fotke jak ten "próg" wyglada bo nie czaje

tłok jak jest w GMP to jest idealnie z cylindrem czy nie
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez kalboy92 » 15/8/2010, 18:06

swirus2007 napisał(a):kalboy92
zrób fotke jak ten "próg" wyglada bo nie czaje

tłok jak jest w GMP to jest idealnie z cylindrem czy nie


Sorry nie doczytałem dokładnie Twojego posta...
Dzisiaj już raczej nie ściągnę głowicy, ale jutro zrobię zdjęcie i tutaj wstawie, i przy okazji zobaczę, czy dochodzi na samą górę...

Edit: znalazłem zdjęcie w internecie, to nie mój cylinder, ale ten próg wygląda identycznie! nawet podobna wielkość.
Obrazek
Avatar użytkownika
kalboy92
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 2/5/2008, 18:32
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez swirus2007 » 15/8/2010, 19:40

aha
tego progu nie rusyaj bo on powstal bo pierscienie nie dochodyilz do konca i wyszlifowaly sobie miejsce w cylindrze

PS jak powstal ten próg to z jakiegos kijowego materiau byl
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez Koval135 » 15/8/2010, 21:46

Pewnie masz gówniany zestaw tłok-cylinder.Weź sprawdź kompresje.Co do szlifowania to mozesz najwyzej głowice splanowac.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez krzysieg » 16/8/2010, 06:36

To normalne że pierścienie nie dochodzą do końca , w innych używanych zestawach od innego silnika też można to zauważyć ale ledwo widać
a w tym na zdjęciu jak był nowy to cały miał taki ciemniejszy kolor wewnątrz a teraz został tylko próg-nie wiem co to jest jakaś powłoka ?
Mam oryginalny cylinder i też tam jest taki próg ale myśle że ten cylinder
nie jest zajechany- po włożeniu nowego pierścienia przerwa na zamku 0,30mm.

:arrow: kalboy92 Ty i inni jakie zestawy kupowali ?
Szlif w granicach 100zł +dobry tłok nadwymiarowy ok 150zł - myślę że to
sie bardziej opłaca bo za 250zł dobrego zestawu nie kupisz .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez swirus2007 » 16/8/2010, 08:46

Szlif w granicach 100zł


tutaj troche pojechales
jak bylem sie pytac to mi powiedzieli 210zł za szlif

wiadomo ze zeliwo wiecej sie wytrzee ale zeby az tak to chyba raczej nie

poprostu jakosc tego zestawu to poraszka i nie ma nic do gadania
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez balchan1 » 16/8/2010, 09:15

Ja płaciłem za szlif z honowaniem do swojego KLX 650 80zł :) Szlif 50 kosztuje u mnie 50zł, współczuję tych cen. Kalboy, czy przy zdjętej głowicy denko tłoka w GMP jest na równo z płaszczyzną cylindra? Zmierz też kompresje, bo to że powstaje próg na cylindrze to normalne zjawisko, chyba że czuć już pod palcem stopień. Jeżeli tak jest to docieranie było przeprowadzone niepoprawnie.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez kalboy92 » 16/8/2010, 11:40

No ja za szlif też płacę 50zł.
Słuchajcie, jeden chłopak na forum dzisiaj pisał (ten sam zestaw co ja TNT) że po wymianie tłoka i zrobieniu szlifu motorek wkręca się na każdym biegu na obroty :)
Pisał, że tłok kupił z allegro za 80zł.
Ja dla pewności kupię jakiś dobry tłok, zrobię szlif i będę docierał jeszcze raz...

Bardzo mi pomogliście :)

P.S. kompresji pokazuje coś ponad 10, bo na pierwszych biegach ma moc jak cholera, tylko jak na wyższych biegach jest to porażka... =/
Dodam, ze jak z górki go się przetrzyma i z oporem dobije np. na 5 biegu do 11tys czy nawet na 4 biegu to strasznie się cały motorek trzęsie jakby rzeczywiście tłok w coś tam walił, może to wina tego progu... i próg jest lekko wyczuwalny palcem.
Avatar użytkownika
kalboy92
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 2/5/2008, 18:32
Lokalizacja: Kalisz



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 34 gości




na górê