Zobacz wÄ…tek - YAMAH TZR 50 (chociaz zobacz)
 
NAS Analytics TAG

YAMAH TZR 50 (chociaz zobacz)

i inne małe pojemności
_________

YAMAH TZR 50 (chociaz zobacz)

Postprzez dezmont » 23/9/2006, 18:05

siemka wam.
kupilem dzisiaj tzr ... nauczylem sie wrzucac biegi itd. :P (dobra juz sie nie bede chwalil) :D
mam szereg pytan , narazie spytam o to jak zmieniac biegi , oraz czy jak jestem na postoju np. na swiatlach to musze wrzucic 1 (oczywiscie zeby sie lepiej rozpedzic)?? i czy jak mam stroma gorke w podjezdzie do mojego domu to jak zmienic z np.2 (biegu) na 1 (bieg) ??o i jesdzcze powiedzcie mi jaki olej kupic ( zeby byl najlepszy) ??ma ktos instrukcje do tzr 50 rocznik 2003 ( jak tak to czy moglby mi przeslac na e-mail lub jakos inaczej ??!!
Obrazek
Avatar użytkownika
dezmont
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 19/9/2006, 20:17
Lokalizacja: Chełm


Postprzez orlik1981 » 23/9/2006, 19:16

Jest już taki temat na forum, poszukaj a znajdziesz tam nawet Pająk malował komuś wykresy.
Avatar użytkownika
orlik1981
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 504
Dołączył(a): 12/9/2006, 14:19
Lokalizacja: Siemianowice Åšl. Aktualnie Londyn


Postprzez dezmont » 24/9/2006, 08:15

no sorry ale niestety nie znalazlem . moze daj mi linka
Obrazek
Avatar użytkownika
dezmont
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 19/9/2006, 20:17
Lokalizacja: Chełm

Postprzez mar111cin » 24/9/2006, 08:34

viewtopic.php?t=44&start=0

tylko nie wiadomo czy ma jeszcze materiały naukowo-dydaktyczne. Bo wykres zawsze można zrobić nowy.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez kopek92 » 24/9/2006, 10:49

GADETCBR125 napisał(a):hmmmmm...jak masz na 2 wrzucasz 1 poprzez nacisniejcie noga w dol:D...hehehehehehehehehehehe(...)
zamknij sie chłopak sie pyta i chce sie poprostu nauczyc a ty go wyśmiewasz głupku!!! wystarczy że ty gadet jesteś pośmiewiskiem na forum!!! :lol:
Avatar użytkownika
kopek92
Świeżak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28/7/2006, 10:51

Postprzez Wiewiór81 » 24/9/2006, 11:41

GADETCBR125 napisał(a):hmmmmm...jak masz na 2 wrzucasz 1 poprzez nacisniejcie noga w dol:D...hehehehe (...)

Gadet, jesteś u mnie na indeksie. Jeśli jeszcze raz (raz) zobaczę twojego posta, który mi się nie spodoba, dostaniesz bana na tydzień.
Zacznij traktować innych forumowiczów z szacunkiem. Wiem, że ty się urodziłeś ze wszystkimi umiejętnościami motocyklisty i pobiłbyś na torze Rossiego, ale NIE KAŻDY tak ma. Szczególnie, że na 50 ccm można wsiąść z ulicy, bez żadnego przygotowania teoretycznego.

dezmont napisał(a):mam szereg pytan , narazie spytam o to jak zmieniac biegi , oraz czy jak jestem na postoju np. na swiatlach to musze wrzucic 1 (oczywiscie zeby sie lepiej rozpedzic)?? i czy jak mam stroma gorke w podjezdzie do mojego domu to jak zmienic z np.2 (biegu) na 1 (bieg) ??o i jesdzcze powiedzcie mi jaki olej kupic ( zeby byl najlepszy) ??ma ktos instrukcje do tzr 50 rocznik 2003 ( jak tak to czy moglby mi przeslac na e-mail lub jakos inaczej ??!!


Jak zmieniać biegi?
Dopóki dobrze nie wyczujesz moto, bieg zmieniasz tak:
- Wciskasz sprzęgło
- Odpuszczasz gaz
- Zmieniasz bieg (w górę lub w dół, zależnie od potrzeb)
- Odpuszczasz stopniowo sprzęgło i równocześnie dodajesz gazu (jak przy ruszaniu, tylko szybciej)

Na światłach jedynkę możesz wrzucać - ale nie po to, żeby się szybciej rozpędzić, tylko po to, żeby jak zobaczysz w lusterku, że ktoś zamierza ci wjechać w tyłek, szybciej uciec - nie tracąc czasu na wrzucanie biegu.

Pod górkę nie używa się raczej jedynki - to bieg tylko do ruszania. Moto spokojnie podjedzie pod górkę na dwójce - chyba, że jedziesz 2 kmph.
Z dwójki na jedynkę zrzucasz tak samo jak z 4 na 3, tylko musisz to zrobić delikatnie i przy naprawdę małej prędkości.

pozdro, WR81
Ostatnio edytowano 24/9/2006, 11:45 przez Wiewiór81, łącznie edytowano 1 raz
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Avatar użytkownika
Wiewiór81
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 632
Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz

Postprzez kopek92 » 24/9/2006, 12:48

i dobrze zrobisz jak mu dasz bana on zaczyna wszyskich denerwować
Avatar użytkownika
kopek92
Świeżak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28/7/2006, 10:51

Postprzez Pisiu » 24/9/2006, 14:51

Gadżetcbr125 to sie zaczyna robić taki jak Thores :evil:
Pisiu
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Postprzez dezmont » 24/9/2006, 20:35

wiewior81 a czy cos sie stanie jak nacisne sprzeglo i nieodpuszcze gazu - zmienie bieg na wiekszy??
Obrazek
Avatar użytkownika
dezmont
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 19/9/2006, 20:17
Lokalizacja: Chełm

Postprzez Manhatan » 24/9/2006, 20:43

Jedyne co będzie to wielkie yyyyyyyy i wskazówka obrotomierza na ok. 11 tys. obrotów :wink:
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez dezmont » 24/9/2006, 21:21

ahha . :) no i wszystko jasne (hehe) :lol:
Obrazek
Avatar użytkownika
dezmont
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 19/9/2006, 20:17
Lokalizacja: Chełm

Postprzez Wiewiór81 » 25/9/2006, 07:45

dezmont napisał(a):wiewior81 a czy cos sie stanie jak nacisne sprzeglo i nieodpuszcze gazu - zmienie bieg na wiekszy??

Troszeczkę odpuścić musisz. Żeby zmieniać biegi gładko, bez zgrzytów i stuków skrzyni, musisz nauczyć się odpuszczać gaz minimalnie - tak, żeby do wrzucenia wyższego biegu obroty zdążyły spaść max o tysiąc, półtora. Dlaczego?

Jeśli jedziesz (przykładowo) na trójce i masz 7 tys. rpm, to po zmianie biegu na wyższy obroty spadną - o około 1,5 rpm, do 5,5. Przed zmianą biegu należy więc odjąć gaz nie do zera, tylko o tyle, żeby obroty ustawiły się o tą wartość niżej. Zadziałasz dzięki temu jak samochodowy synchronizator - bieg wejdzie ci gładziutko tak, że nawet nie poczujesz że go zmieniłeś.
Dokładnie odwrotnie musisz zrobić przy redukcji - w tym przypadku po zmianie obroty będą wyższe, więc musisz tuż przed zmianą leciutko na ułamek sekundy gazu dodać i od razu odpuścić, żeby uniknąć szarpnięcia.

Takie zachowanie nazywa się przegazówka - warto to sobie wypracować, skrzynia mniej się niszczy i nie ma problemów z uślizgami przy mokrej nawierzchni :)
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Avatar użytkownika
Wiewiór81
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 632
Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz

Postprzez dezmont » 25/9/2006, 19:40

ahha dzieki jak bede mial z czyms problem to jeszcze napisze :)
Obrazek
Avatar użytkownika
dezmont
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 19/9/2006, 20:17
Lokalizacja: Chełm

Postprzez 4R8EN » 30/9/2006, 16:00

Dam Ci dobra rade : odlacz pompe oleju i mieszaj olej (specjalny do 2taktow)z benzyna- w 2taktach jest taka sprawa ze na wolnych obrotach to olej nie jest dostarczany do silnika i slnik pracuje wtedy na sucho.

Aha i nigdy nie redukuj biegu na zakrecie tzr ma taki nieprzyjemny zwyczaj ze mocno zarzuca wtedy tylkiem.

I jeszcze jedno dopuki nie wyczujesz motoru lepiej nie jedz na miasto - w awaryjnej sytuacji masz wtedy 100% glebe

No to tyle zycze Ci wielu udanych kilometrow na twoim sprzecie

PS na swiatlach lepiej jest wrzucic na luz - poprostu oszczedzasz sprzeglo

Pozdro
......::::2006 Honda CBR 600 RR:::::........
Avatar użytkownika
4R8EN
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 15/4/2006, 14:18

Postprzez kam123 » 30/9/2006, 18:02

ile wyciagnie maly scigacz
kam123
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 30/9/2006, 17:50

Postprzez dezmont » 7/10/2006, 11:03

moj wyciaga 80 km\h ale mam jeszcze jedna blokade w tlumiku :)


PYTANIE : Jak wyrwac na gume moja 50-siatke???????????
Obrazek
Avatar użytkownika
dezmont
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 19/9/2006, 20:17
Lokalizacja: Chełm

Postprzez kopek92 » 7/10/2006, 11:52

normalnie ! najlepiej przedni hamulec i gaz !!! troche przestawaj trzymając sprzegło bo może sie troche mulić :) i nie siedz na nim tylko stuj :)
Avatar użytkownika
kopek92
Świeżak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28/7/2006, 10:51

Postprzez dezmont » 7/10/2006, 12:03

dobra juz po mnie :P
Obrazek
Avatar użytkownika
dezmont
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 19/9/2006, 20:17
Lokalizacja: Chełm

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości




na górê