YAMAH TZR 50 (chociaz zobacz)
YAMAH TZR 50 (chociaz zobacz)
siemka wam.
kupilem dzisiaj tzr ... nauczylem sie wrzucac biegi itd.
(dobra juz sie nie bede chwalil)
mam szereg pytan , narazie spytam o to jak zmieniac biegi , oraz czy jak jestem na postoju np. na swiatlach to musze wrzucic 1 (oczywiscie zeby sie lepiej rozpedzic)?? i czy jak mam stroma gorke w podjezdzie do mojego domu to jak zmienic z np.2 (biegu) na 1 (bieg) ??o i jesdzcze powiedzcie mi jaki olej kupic ( zeby byl najlepszy) ??ma ktos instrukcje do tzr 50 rocznik 2003 ( jak tak to czy moglby mi przeslac na e-mail lub jakos inaczej ??!!
kupilem dzisiaj tzr ... nauczylem sie wrzucac biegi itd.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
mam szereg pytan , narazie spytam o to jak zmieniac biegi , oraz czy jak jestem na postoju np. na swiatlach to musze wrzucic 1 (oczywiscie zeby sie lepiej rozpedzic)?? i czy jak mam stroma gorke w podjezdzie do mojego domu to jak zmienic z np.2 (biegu) na 1 (bieg) ??o i jesdzcze powiedzcie mi jaki olej kupic ( zeby byl najlepszy) ??ma ktos instrukcje do tzr 50 rocznik 2003 ( jak tak to czy moglby mi przeslac na e-mail lub jakos inaczej ??!!
-
dezmont - Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 19/9/2006, 20:17
- Lokalizacja: Chełm
viewtopic.php?t=44&start=0
tylko nie wiadomo czy ma jeszcze materiały naukowo-dydaktyczne. Bo wykres zawsze można zrobić nowy.
tylko nie wiadomo czy ma jeszcze materiały naukowo-dydaktyczne. Bo wykres zawsze można zrobić nowy.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
było gsx600f, było ZX12R
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
zamknij sie chłopak sie pyta i chce sie poprostu nauczyc a ty go wyśmiewasz głupku!!! wystarczy że ty gadet jesteś pośmiewiskiem na forum!!!GADETCBR125 napisał(a):hmmmmm...jak masz na 2 wrzucasz 1 poprzez nacisniejcie noga w dol:D...hehehehehehehehehehehe(...)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
kopek92 - Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 28/7/2006, 10:51
GADETCBR125 napisał(a):hmmmmm...jak masz na 2 wrzucasz 1 poprzez nacisniejcie noga w dol:D...hehehehe (...)
Gadet, jesteś u mnie na indeksie. Jeśli jeszcze raz (raz) zobaczę twojego posta, który mi się nie spodoba, dostaniesz bana na tydzień.
Zacznij traktować innych forumowiczów z szacunkiem. Wiem, że ty się urodziłeś ze wszystkimi umiejętnościami motocyklisty i pobiłbyś na torze Rossiego, ale NIE KAŻDY tak ma. Szczególnie, że na 50 ccm można wsiąść z ulicy, bez żadnego przygotowania teoretycznego.
dezmont napisał(a):mam szereg pytan , narazie spytam o to jak zmieniac biegi , oraz czy jak jestem na postoju np. na swiatlach to musze wrzucic 1 (oczywiscie zeby sie lepiej rozpedzic)?? i czy jak mam stroma gorke w podjezdzie do mojego domu to jak zmienic z np.2 (biegu) na 1 (bieg) ??o i jesdzcze powiedzcie mi jaki olej kupic ( zeby byl najlepszy) ??ma ktos instrukcje do tzr 50 rocznik 2003 ( jak tak to czy moglby mi przeslac na e-mail lub jakos inaczej ??!!
Jak zmieniać biegi?
Dopóki dobrze nie wyczujesz moto, bieg zmieniasz tak:
- Wciskasz sprzęgło
- Odpuszczasz gaz
- Zmieniasz bieg (w górę lub w dół, zależnie od potrzeb)
- Odpuszczasz stopniowo sprzęgło i równocześnie dodajesz gazu (jak przy ruszaniu, tylko szybciej)
Na światłach jedynkę możesz wrzucać - ale nie po to, żeby się szybciej rozpędzić, tylko po to, żeby jak zobaczysz w lusterku, że ktoś zamierza ci wjechać w tyłek, szybciej uciec - nie tracąc czasu na wrzucanie biegu.
Pod górkę nie używa się raczej jedynki - to bieg tylko do ruszania. Moto spokojnie podjedzie pod górkę na dwójce - chyba, że jedziesz 2 kmph.
Z dwójki na jedynkę zrzucasz tak samo jak z 4 na 3, tylko musisz to zrobić delikatnie i przy naprawdę małej prędkości.
pozdro, WR81
Ostatnio edytowano 24/9/2006, 11:45 przez Wiewiór81, łącznie edytowano 1 raz
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Where my white horse rides
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
Gadżetcbr125 to sie zaczyna robić taki jak Thores ![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
ADHD Squad | | http://www.bikepics.com/members/pisiu/
- Pisiu
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 993
- Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
- Lokalizacja: Czarnobyl
dezmont napisał(a):wiewior81 a czy cos sie stanie jak nacisne sprzeglo i nieodpuszcze gazu - zmienie bieg na wiekszy??
Troszeczkę odpuścić musisz. Żeby zmieniać biegi gładko, bez zgrzytów i stuków skrzyni, musisz nauczyć się odpuszczać gaz minimalnie - tak, żeby do wrzucenia wyższego biegu obroty zdążyły spaść max o tysiąc, półtora. Dlaczego?
Jeśli jedziesz (przykładowo) na trójce i masz 7 tys. rpm, to po zmianie biegu na wyższy obroty spadną - o około 1,5 rpm, do 5,5. Przed zmianą biegu należy więc odjąć gaz nie do zera, tylko o tyle, żeby obroty ustawiły się o tą wartość niżej. Zadziałasz dzięki temu jak samochodowy synchronizator - bieg wejdzie ci gładziutko tak, że nawet nie poczujesz że go zmieniłeś.
Dokładnie odwrotnie musisz zrobić przy redukcji - w tym przypadku po zmianie obroty będą wyższe, więc musisz tuż przed zmianą leciutko na ułamek sekundy gazu dodać i od razu odpuścić, żeby uniknąć szarpnięcia.
Takie zachowanie nazywa się przegazówka - warto to sobie wypracować, skrzynia mniej się niszczy i nie ma problemów z uślizgami przy mokrej nawierzchni
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Where my white horse rides
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
Dam Ci dobra rade : odlacz pompe oleju i mieszaj olej (specjalny do 2taktow)z benzyna- w 2taktach jest taka sprawa ze na wolnych obrotach to olej nie jest dostarczany do silnika i slnik pracuje wtedy na sucho.
Aha i nigdy nie redukuj biegu na zakrecie tzr ma taki nieprzyjemny zwyczaj ze mocno zarzuca wtedy tylkiem.
I jeszcze jedno dopuki nie wyczujesz motoru lepiej nie jedz na miasto - w awaryjnej sytuacji masz wtedy 100% glebe
No to tyle zycze Ci wielu udanych kilometrow na twoim sprzecie
PS na swiatlach lepiej jest wrzucic na luz - poprostu oszczedzasz sprzeglo
Pozdro
Aha i nigdy nie redukuj biegu na zakrecie tzr ma taki nieprzyjemny zwyczaj ze mocno zarzuca wtedy tylkiem.
I jeszcze jedno dopuki nie wyczujesz motoru lepiej nie jedz na miasto - w awaryjnej sytuacji masz wtedy 100% glebe
No to tyle zycze Ci wielu udanych kilometrow na twoim sprzecie
PS na swiatlach lepiej jest wrzucic na luz - poprostu oszczedzasz sprzeglo
Pozdro
......::::2006 Honda CBR 600 RR:::::........
-
4R8EN - Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 15/4/2006, 14:18
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości