Zobacz wątek - Czy moge nalać syntetyka??
NAS Analytics TAG

Czy moge nalać syntetyka??

i inne małe pojemności
_________

Czy moge nalać syntetyka??

Postprzez laufer13 » 6/6/2008, 20:52

Tak jak w tytule... Czy mogę nalać pełnego syntetyka do mojego skutera?? Ma przejechane jakieś 500km i od nowości ma wlany półsyntetyk Motul. Dodam ze to jest dwósuw
laufer13
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23/3/2008, 11:34
Lokalizacja: Kraków


Postprzez Fenek16 » 6/6/2008, 20:57

A są jakies przeciwskazania? Musi jeśli się znajdzie do mokrego sprzęgła i przekłądniowy z dobrą gęstościa...
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice


Postprzez laufer13 » 6/6/2008, 21:02

No tak ale wszędzie dookoła słyszę od ludzi ze nie można mieszać syntetyka z półsyntetykiem
laufer13
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23/3/2008, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Fenek16 » 6/6/2008, 22:29

A to ty chcesz mieszać ten stary i dolać troche tego co kupiłeś? :shock:
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez laufer13 » 6/6/2008, 22:45

Nie... mam od nowości wlany półsyntetyk a chcę później lać pełnego syntetyka tylko nie wiem czy mogę tak mieszać oleje
laufer13
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23/3/2008, 11:34
Lokalizacja: Kraków

Postprzez wiklad » 6/6/2008, 23:03

Jak ma tak mały przebieg to możesz lać spokojnie. Przy większych przebiegach odradzam - olej systetyczny jest rzadszy i może wypłukać osad który zgromadził sie w silniku i przez to rozszczelnić go (ale to w starych silnikach)
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez simonw » 7/6/2008, 10:34

Wiklad - OMFG - nie ma roznicy czy w gestosci czy olej jest taki cyz taki, tylko w technologii jego wykonania. To jest zludne przekonanie ze syntetyk jest rzadszy a costam innego nie - jesli by sie uprzec to mozna zrobic dowolnym olejem dowolna klase SAE ktora nie mowi o gestosci tylko lepkosci, cisnieniu i pompowalnosci przy roznych labolatoryjnych temperaturach. Odsylam do tematu pana profesora bodajze z Poznanskiego Uni, odnosnie olejow (cytowalem wieloktorotnie w.w profesora). Wiadomo ze olej syntetyczny ma dluzsza zywotnosc i jest drozszy bo jego produkcja ma taki a nie inny proces technologiczny.

Ten mit odnosi sie do dawnych lat PRLu gdzie autka jezdzily bez zmian oleju - i pozniej takze uzytkownicy lali co bylo w kraju - gromadzila sie masa nagaru - a olej syntetyczny posiada lepsze wlasciwosci czyszczace - i czesto zaniedbane uszczelki czy pierscienie trzymaly sie jedynie na nagarze - tak wiec wlanie syntetyka powodowalo rozszczelnienie. Natomiast - jelsi jest to nowa maszyna - to jest czysta - i wtenczas po okresie docierania na oleju mineralnym (szybsze docieranie) powinnismy bez pytania od razu lac syntetyk i na nim jezdzic. Przebieg nie ma tutaj nic do gadania - jedynie olej nie moze miec zadnych mobil doktorow, ceramiki i teflonu - ma byc olejem a nie zestawem ratowania trupów.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê