Czy moge nalać syntetyka??
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Czy moge nalać syntetyka??
Tak jak w tytule... Czy mogę nalać pełnego syntetyka do mojego skutera?? Ma przejechane jakieś 500km i od nowości ma wlany półsyntetyk Motul. Dodam ze to jest dwósuw
- laufer13
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 23/3/2008, 11:34
- Lokalizacja: Kraków
Jak ma tak mały przebieg to możesz lać spokojnie. Przy większych przebiegach odradzam - olej systetyczny jest rzadszy i może wypłukać osad który zgromadził sie w silniku i przez to rozszczelnić go (ale to w starych silnikach)
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto



-
wiklad - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
- Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
Wiklad - OMFG - nie ma roznicy czy w gestosci czy olej jest taki cyz taki, tylko w technologii jego wykonania. To jest zludne przekonanie ze syntetyk jest rzadszy a costam innego nie - jesli by sie uprzec to mozna zrobic dowolnym olejem dowolna klase SAE ktora nie mowi o gestosci tylko lepkosci, cisnieniu i pompowalnosci przy roznych labolatoryjnych temperaturach. Odsylam do tematu pana profesora bodajze z Poznanskiego Uni, odnosnie olejow (cytowalem wieloktorotnie w.w profesora). Wiadomo ze olej syntetyczny ma dluzsza zywotnosc i jest drozszy bo jego produkcja ma taki a nie inny proces technologiczny.
Ten mit odnosi sie do dawnych lat PRLu gdzie autka jezdzily bez zmian oleju - i pozniej takze uzytkownicy lali co bylo w kraju - gromadzila sie masa nagaru - a olej syntetyczny posiada lepsze wlasciwosci czyszczace - i czesto zaniedbane uszczelki czy pierscienie trzymaly sie jedynie na nagarze - tak wiec wlanie syntetyka powodowalo rozszczelnienie. Natomiast - jelsi jest to nowa maszyna - to jest czysta - i wtenczas po okresie docierania na oleju mineralnym (szybsze docieranie) powinnismy bez pytania od razu lac syntetyk i na nim jezdzic. Przebieg nie ma tutaj nic do gadania - jedynie olej nie moze miec zadnych mobil doktorow, ceramiki i teflonu - ma byc olejem a nie zestawem ratowania trupów.
Ten mit odnosi sie do dawnych lat PRLu gdzie autka jezdzily bez zmian oleju - i pozniej takze uzytkownicy lali co bylo w kraju - gromadzila sie masa nagaru - a olej syntetyczny posiada lepsze wlasciwosci czyszczace - i czesto zaniedbane uszczelki czy pierscienie trzymaly sie jedynie na nagarze - tak wiec wlanie syntetyka powodowalo rozszczelnienie. Natomiast - jelsi jest to nowa maszyna - to jest czysta - i wtenczas po okresie docierania na oleju mineralnym (szybsze docieranie) powinnismy bez pytania od razu lac syntetyk i na nim jezdzic. Przebieg nie ma tutaj nic do gadania - jedynie olej nie moze miec zadnych mobil doktorow, ceramiki i teflonu - ma byc olejem a nie zestawem ratowania trupów.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości