Sen zimowy a motocykl - Poprawne garazowanie motocykla
Posty: 74
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
A ja mam takie pytanko. otóż radzone jest wymienienie oleju w silniku przed zimą.
A czy przez ten długi okres postoju z oleju nie wytrącąją się jego jakieś ważne właściwości?
Czy może lepiej zalać jakimś najtańszym olejem pod korek na zimę, a po zimie go spuścić i znów wlać tylko już dobry markowy olej?
P.S I co jeśli ktoś nie zdążył umyć motocykla (lub kupił w zimę i nie jest dobrze umyty), a mrozy na to nie pozwalają ?
A czy przez ten długi okres postoju z oleju nie wytrącąją się jego jakieś ważne właściwości?
Czy może lepiej zalać jakimś najtańszym olejem pod korek na zimę, a po zimie go spuścić i znów wlać tylko już dobry markowy olej?
P.S I co jeśli ktoś nie zdążył umyć motocykla (lub kupił w zimę i nie jest dobrze umyty), a mrozy na to nie pozwalają ?
-
gruby33 - Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 6/11/2010, 10:22
Z tym myciem nie musisz pucować wodą weź szmatke i naprzód ! potem zabezpiecz woskiem i git
sc33 FireBlade
-
JędrekZDW - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Jak miałem F2 ,zawsze przepalałem i w ciągu 2 lat ani razu mi świece nie padły...
ADHD Squad | | http://www.bikepics.com/members/pisiu/
- Pisiu
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 993
- Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
- Lokalizacja: Czarnobyl
gruby
olej chłodzi i smaruje silnik, więc powinien być czysty
olej ma to do siebie, że smarując, czyli również płucząc zbiera różne syfy i sadzę
teraz sam sobie odpowiedz, czy chciałbyś aby te zanieczyszczenia zimą wytrącały się z oleju?
olej chłodzi i smaruje silnik, więc powinien być czysty
olej ma to do siebie, że smarując, czyli również płucząc zbiera różne syfy i sadzę
teraz sam sobie odpowiedz, czy chciałbyś aby te zanieczyszczenia zimą wytrącały się z oleju?
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Dodatkowo olej zawiera też opiłki. W starym oleju wytrącają się związki chemiczne niebezpieczne dla komory silnika i uszczelek.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Jaki olej polecacie 10W40? Rozumiem, że Motul ale jego jest parę rodzai w tej lepkości.
I czy przepalanie raz na 2 tygodnie wystarczy?
I czy przepalanie raz na 2 tygodnie wystarczy?
-
gruby33 - Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 6/11/2010, 10:22
a czy ktoś z was widział jakiś syf w silniku w którym regularnie wymienia się olej ? bo ja nie. co do przepalania są rożne teorie ja wiem tylko na pewno ze lepiej aku wyciągnąć szczególnie jak jest grubo poniżej 0
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
tak
jeśli chcesz dowodu na to, po zlany olej odstaw na lika dni w przezroczystym plastikowym pudle - takim co byś dobrze widział
poczekaj kilka dni i zobaczysz ile syfu zsedymentuje na dnie
co do przepalania już napisałem
trzeba pamiętać, ze silnik benzynowy ze względu na jego termodynamikę oraz smarowania powinien być poddany od razu obciążeniu by jak najszybciej uzyskał właściwą temperaturę pracy
odpalanie bez obciążenia, gdy silnik powoli się dogrzewa jest najzwyczajniej dla niego szkodliwe właśnie z powodu braku właściwego smarowania (olej gęstnieje wraz ze spadkiem temperatury)
jeśli chcesz dowodu na to, po zlany olej odstaw na lika dni w przezroczystym plastikowym pudle - takim co byś dobrze widział
poczekaj kilka dni i zobaczysz ile syfu zsedymentuje na dnie
co do przepalania już napisałem
trzeba pamiętać, ze silnik benzynowy ze względu na jego termodynamikę oraz smarowania powinien być poddany od razu obciążeniu by jak najszybciej uzyskał właściwą temperaturę pracy
odpalanie bez obciążenia, gdy silnik powoli się dogrzewa jest najzwyczajniej dla niego szkodliwe właśnie z powodu braku właściwego smarowania (olej gęstnieje wraz ze spadkiem temperatury)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
jeśli to beznzyna to tak
przez obciążenie można rozumieć również trzymanie na gazie
i to nie 200 obrotów więcej od przełożenia jałowego, tylko conajmniej na standardowym przedziale roboczym
przez obciążenie można rozumieć również trzymanie na gazie
i to nie 200 obrotów więcej od przełożenia jałowego, tylko conajmniej na standardowym przedziale roboczym
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Pierwszy raz coś takiego słyszę żeby na zimnym silniku wstawiać w palnik. Rób tak dalej to Twój silnik długo nie pożyje. Zimny olej nie ma tak dobrych właściwości smarnych i przy większych obrotach nie zapewnia dobrego smarowania do tego nie zdąży rozprowadzić się po całym silniku.
-
adamRS - Świeżak
- Posty: 486
- Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
- Lokalizacja: Wieluń/Poznań
adam rs
tak się dziwnie składa, że najczęstszym rozwiązaniem napędu pompy olejowej jest wał korbowy
teraz sam sobie odpowiedz co jest lepsze dla silnika
czy lepiej aby pompa przepchnęła zimny olej i zaczął on szybko łapać temperaturę celem zmiay gęstości a wskutek tego wytworzenie właściwego smarowania, czy też powolna praca silnika bez właściwego smarowania
jeśli uważasz, że jest inaczej proponuję spytać się conajmniej kilku mechaników
tak się dziwnie składa, że najczęstszym rozwiązaniem napędu pompy olejowej jest wał korbowy
teraz sam sobie odpowiedz co jest lepsze dla silnika
czy lepiej aby pompa przepchnęła zimny olej i zaczął on szybko łapać temperaturę celem zmiay gęstości a wskutek tego wytworzenie właściwego smarowania, czy też powolna praca silnika bez właściwego smarowania
jeśli uważasz, że jest inaczej proponuję spytać się conajmniej kilku mechaników
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
haha dokładnie macie racje chłopaki. nie wiem skad to sie bierze... no ale tak to jest ktos komuś powie i tak potem jest...
nawet nie chodzi o to czy olej gesty czy nie. zaraz po odpaleniu nim pompa wtłoczy olej na np zawory troche czasu mija. to samo nim olej zostanie rozchlapany czy rozpylony jak to teraz bywa na tłoki tez jakis czas musi upłynąc ( na ciepłym silniku olej w mig sie rozprowadza na zimnym juz nie ) i pierwsze sekundy po uruchomieniu to silnik pracuje praktycznie na sucho. jedynie wał jest zamoczony i wszystkie elementy na dole silnika. a zawory czy tłok z cylkiem kilka razy muszą sie poobarac żeby zostały polane olejem :d i od czestego odpalania w zimie na zimnym silniku - silnik sie niszczy bardziej niz te same odpalania w lecie :d
nawet nie chodzi o to czy olej gesty czy nie. zaraz po odpaleniu nim pompa wtłoczy olej na np zawory troche czasu mija. to samo nim olej zostanie rozchlapany czy rozpylony jak to teraz bywa na tłoki tez jakis czas musi upłynąc ( na ciepłym silniku olej w mig sie rozprowadza na zimnym juz nie ) i pierwsze sekundy po uruchomieniu to silnik pracuje praktycznie na sucho. jedynie wał jest zamoczony i wszystkie elementy na dole silnika. a zawory czy tłok z cylkiem kilka razy muszą sie poobarac żeby zostały polane olejem :d i od czestego odpalania w zimie na zimnym silniku - silnik sie niszczy bardziej niz te same odpalania w lecie :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Ja przepalam moto co jakiś czas. Zostawiając motocykl na kilka m-cy (w nieogrzewanym garażu) można mieć sporo problemów z jego ponownym uruchomieniem. Odpalając daję mu parę minut aby smarowanie zaczęło działać a potem trzymam na wyższych obrotach tak do 2-4 tys. rpm.
-
bryk77 - Stały bywalec
- Posty: 1212
- Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
- Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin
Ponowie pytanie bo już zaginęło w tłumie.
Przepalanie raz na 2 tygodnie będzie ok?
Jaki motul 10w40 będzie najlepszy?
Przepalanie raz na 2 tygodnie będzie ok?
Jaki motul 10w40 będzie najlepszy?
-
gruby33 - Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 6/11/2010, 10:22
jezeli odpalisz i rozgrzejesz tak jak przy normalnej jeździe to nic sie niestanie. ale jak odpalisz na 2 minuty - wiecej narobisz szkody niz pozytku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 74
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości