Zobacz wÄ…tek - Sen zimowy a motocykl - Poprawne garazowanie motocykla
NAS Analytics TAG

Sen zimowy a motocykl - Poprawne garazowanie motocykla

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez DajmosX » 1/12/2010, 17:39

Dzieki za wszystkie wpisy oraz wstawione linki

:D
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm


Postprzez gruby33 » 1/12/2010, 22:58

A ja mam takie pytanko. otóż radzone jest wymienienie oleju w silniku przed zimą.
A czy przez ten długi okres postoju z oleju nie wytrącąją się jego jakieś ważne właściwości?

Czy może lepiej zalać jakimś najtańszym olejem pod korek na zimę, a po zimie go spuścić i znów wlać tylko już dobry markowy olej?

P.S I co jeśli ktoś nie zdążył umyć motocykla (lub kupił w zimę i nie jest dobrze umyty), a mrozy na to nie pozwalają :P?
Avatar użytkownika
gruby33
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 6/11/2010, 10:22


Postprzez JÄ™drekZDW » 1/12/2010, 23:04

Z tym myciem nie musisz pucować wodą weź szmatke i naprzód ! potem zabezpiecz woskiem i git
sc33 FireBlade
Avatar użytkownika
JędrekZDW
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez Pisiu » 1/12/2010, 23:17

Jak miałem F2 ,zawsze przepalałem i w ciągu 2 lat ani razu mi świece nie padły...
Pisiu
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Postprzez madcap » 1/12/2010, 23:28

gruby
olej chłodzi i smaruje silnik, więc powinien być czysty
olej ma to do siebie, że smarując, czyli również płucząc zbiera różne syfy i sadzę
teraz sam sobie odpowiedz, czy chciałbyś aby te zanieczyszczenia zimą wytrącały się z oleju?
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez limak14 » 2/12/2010, 10:10

Dodatkowo olej zawiera też opiłki. W starym oleju wytrącają się związki chemiczne niebezpieczne dla komory silnika i uszczelek.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez gruby33 » 2/12/2010, 11:12

Jaki olej polecacie 10W40? Rozumiem, że Motul ale jego jest parę rodzai w tej lepkości.

I czy przepalanie raz na 2 tygodnie wystarczy?
Avatar użytkownika
gruby33
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 6/11/2010, 10:22

Postprzez RUTRA.RD » 2/12/2010, 11:14

a czy ktoś z was widział jakiś syf w silniku w którym regularnie wymienia się olej ? bo ja nie. co do przepalania są rożne teorie ja wiem tylko na pewno ze lepiej aku wyciągnąć szczególnie jak jest grubo poniżej 0
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez madcap » 2/12/2010, 12:07

tak
jeśli chcesz dowodu na to, po zlany olej odstaw na lika dni w przezroczystym plastikowym pudle - takim co byś dobrze widział
poczekaj kilka dni i zobaczysz ile syfu zsedymentuje na dnie

co do przepalania już napisałem
trzeba pamiętać, ze silnik benzynowy ze względu na jego termodynamikę oraz smarowania powinien być poddany od razu obciążeniu by jak najszybciej uzyskał właściwą temperaturę pracy
odpalanie bez obciążenia, gdy silnik powoli się dogrzewa jest najzwyczajniej dla niego szkodliwe właśnie z powodu braku właściwego smarowania (olej gęstnieje wraz ze spadkiem temperatury)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez RUTRA.RD » 2/12/2010, 12:16

to co najlepiej jak mam samochód i jest -10 to po odpaleniu od razu ruszyć ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez madcap » 2/12/2010, 12:23

jeśli to beznzyna to tak
przez obciążenie można rozumieć również trzymanie na gazie
i to nie 200 obrotów więcej od przełożenia jałowego, tylko conajmniej na standardowym przedziale roboczym
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez adamRS » 2/12/2010, 19:13

Pierwszy raz coś takiego słyszę żeby na zimnym silniku wstawiać w palnik. Rób tak dalej to Twój silnik długo nie pożyje. Zimny olej nie ma tak dobrych właściwości smarnych i przy większych obrotach nie zapewnia dobrego smarowania do tego nie zdąży rozprowadzić się po całym silniku.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez madcap » 2/12/2010, 21:10

adam rs
tak się dziwnie składa, że najczęstszym rozwiązaniem napędu pompy olejowej jest wał korbowy
teraz sam sobie odpowiedz co jest lepsze dla silnika
czy lepiej aby pompa przepchnęła zimny olej i zaczął on szybko łapać temperaturę celem zmiay gęstości a wskutek tego wytworzenie właściwego smarowania, czy też powolna praca silnika bez właściwego smarowania
jeśli uważasz, że jest inaczej proponuję spytać się conajmniej kilku mechaników
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez henio12323 » 2/12/2010, 22:13

haha dokładnie macie racje chłopaki. nie wiem skad to sie bierze... no ale tak to jest ktos komuś powie i tak potem jest...
nawet nie chodzi o to czy olej gesty czy nie. zaraz po odpaleniu nim pompa wtłoczy olej na np zawory troche czasu mija. to samo nim olej zostanie rozchlapany czy rozpylony jak to teraz bywa na tłoki tez jakis czas musi upłynąc ( na ciepłym silniku olej w mig sie rozprowadza na zimnym juz nie ) i pierwsze sekundy po uruchomieniu to silnik pracuje praktycznie na sucho. jedynie wał jest zamoczony i wszystkie elementy na dole silnika. a zawory czy tłok z cylkiem kilka razy muszą sie poobarac żeby zostały polane olejem :d i od czestego odpalania w zimie na zimnym silniku - silnik sie niszczy bardziej niz te same odpalania w lecie :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez bryk77 » 2/12/2010, 23:02

Ja przepalam moto co jakiś czas. Zostawiając motocykl na kilka m-cy (w nieogrzewanym garażu) można mieć sporo problemów z jego ponownym uruchomieniem. Odpalając daję mu parę minut aby smarowanie zaczęło działać a potem trzymam na wyższych obrotach tak do 2-4 tys. rpm.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez RUTRA.RD » 3/12/2010, 08:36

raczej nikt z nas motorem nie jeździ przy -10 wiec ten olej wcale nie taki gesty jest
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez gruby33 » 3/12/2010, 10:14

Ponowie pytanie bo już zaginęło w tłumie.
Przepalanie raz na 2 tygodnie będzie ok?
Jaki motul 10w40 będzie najlepszy?
Avatar użytkownika
gruby33
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 6/11/2010, 10:22

Postprzez RUTRA.RD » 3/12/2010, 12:08

motul 5100

niektórzy twierdza ze tak niektórzy ze nie wybór należy do ciebie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Dikey » 3/12/2010, 12:12

Motul 10w40 300V Double Ester, a co do przepalania, bardziej liczy się to na jak długo odpalisz moto a nie jak często.
Wywrotka to nie wstyd, ważne żeby wstać i dalej gnać!
Avatar użytkownika
Dikey
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 28/12/2007, 22:44

Postprzez henio12323 » 3/12/2010, 12:20

jezeli odpalisz i rozgrzejesz tak jak przy normalnej jeździe to nic sie niestanie. ale jak odpalisz na 2 minuty - wiecej narobisz szkody niz pozytku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości




na górê