Zobacz wątek - Stan paliwa w moto bez wskaźnika.
NAS Analytics TAG

Stan paliwa w moto bez wskaźnika.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez MadboY » 25/3/2008, 23:22

jedynym minusem czekania az silnik z braku benzyny zacznie mulic jest ryzyko, ze nastapi to w zlozeniu i silnik przestanie ciagnac - nic milego. Dlatego jesli nie ma potrzeby ciagnac do ostatniej kropli a zna sie juz motocykl na tyle, aby przewidziec spalanie - to najlepiej zalac zanim bedzie potrzeba wlaczenia RES.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa


Postprzez willyfog » 25/3/2008, 23:24

co do rezerwy to kazda instrukcja dokladnie podaja jaka ilosc paliwa stanowi rezerwa
________________________________________
Ducati Monster 800 '04
Avatar użytkownika
willyfog
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 5/11/2007, 10:23


Postprzez marcio » 25/3/2008, 23:50

sprawdzić ile zupy? :D żaden problem :D wystarczy potrząsnąć maszyną i wiadomo :lol:
SM
Avatar użytkownika
marcio
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 20/1/2007, 15:39
Lokalizacja: z rambo

Postprzez dambandit » 25/3/2008, 23:52

No i co z tego . Moj bandit sredno spala kolo 6-7 litrow ale nie oblicze dokladnie kiedy mam przełonczyc na rezerwe .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez pol3k » 26/3/2008, 07:07

Ja mam zepsuty wskaźnik paliwa i polegam na liczniku dziennym a w praktyce tankuję go zawsze w łykend do pełna raz w sobotę (po całym tygodniu latania do pracy) i raz w niedziele (po łykendowym śmiganiu). Wychodzi po kilkanaście zł a mam zawsze pewność że się nie zatrzymam gdzieś po drodze
Zephyr 550 "RUDA SUKA"
Avatar użytkownika
pol3k
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 8/1/2008, 14:44
Lokalizacja: W-W

Postprzez sonsiat » 26/3/2008, 10:11

Pytanie do kolegi z ZEPHYRem. Akurat o 550 też myślałem. Jak oceniasz ten motocykl. Właściwości jezdne, obsługa. Wiem że te moto jest mało popularne i np na allegro prawie nie ma częsci do niego. Jak wygląda dluższa jazda, czy brak szyby sprawia duży opór?? I jak sprawdzaja się tylne zawieszenie, czy jest duża różnica między centralnym amorkiem a dwoma elementami resorująco tłumiącymi :)
Avatar użytkownika
sonsiat
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
Lokalizacja: biskupiec

Postprzez Ryba » 26/3/2008, 10:48

Ja też miałem kiedyś zephyra i jako motocykl, szczególnie na miasto jest genialny, bo bardzo zwrotny, a w trasie tez niczego sobie tyle ze musisz pamietac ze przyjemnosc z jazdy konczy sie powyzej 130km/h... potem zaczyna sie walka z naporem powietrza ;), ale w te wakacje przejechałem 6000km do Rzymu i z powrotem i było ok.
co do czesci to na allegro rzeczywiscie mało... pozostaje szukać w Larssonie lub kupować oryginalne u Kawasaki.
Przy przebiegu 80 tys km mial rozbieramy silnik i praktycznie bylo zerowe zuzycie cylindra... Co do zawieszenia to jest najsłabsza część tego motocykla (tył i przód dobija jak załadujesz motocykl), ale na pocieche jest fajny silnik i bardzo dobre hamulce... ogólnie polecam, tylko uważaj żeby nie trafić zaniedbanego egzemplarza, tak jak ja (musiałem wymienić zawory)

a co do paliwa to licznik przebiegu dziennego i naucz się na pamięć gdzie jest kranik paliwa, żebyś podczas jazdy mógł go szybko przekręcić na rezerwę... ;)

pozdrawiam!
przyczajony tygrys, ukryty smok... zielony smok... Kawasaki
Obrazek
Avatar użytkownika
Ryba
Świeżak
 
Posty: 184
Dołączył(a): 22/9/2006, 10:10
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sonsiat » 4/4/2008, 22:31

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :) To co chciałem wiedzieć, już wiem, także myślę, że ten temat można już zamknąć.
Avatar użytkownika
sonsiat
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
Lokalizacja: biskupiec

Postprzez cezare » 5/4/2008, 07:33

oujałbym gdyby mi się rezerwa nie świeciła - a bez licznika kasowalnego po tankowaniu ? podziwiam Was panowie bardzo podziwiam.

u mnie 20L + 4,5 rezerwy - średnio po mieście 240km i zaczyna świecić - zalewam - wchodzi 14,5-15 - czyli fajnie pali ;) ....ma lu sio !
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez bast » 16/1/2009, 12:07

Witam
Postanowilem troszke odswierzyc temat bo mam podobny problem. W moim radianie tez nie ma zadnych wskaznikow, zastanawialem sie czy nie ma jakis patentow gotowych zeby sobie wskaznik dorobic, tak jak niektorzy dorabiaja sobie temp lub cisnienie.
Inaczej bedzie trzeba polegac na liczniku, tylko musze dojsc czemu nie moge go skasowac :/

pioterjawa napisał(a):ja liczylem kiedys na rezerwe z kranika i sie przeliczylem
Nie wnikam czemu rezerwa nie zadzialala Chyba ze RES gorne polozenie w CB to nie rezerwa moze ktos mnie sprostuje ;)


Moze przed toba sie ktos do tego dobieral i przykrecil pokretlo od kurka jakos na odwrot :) przynajmniej w moim na kraniku jest przykrecane platikowe pokretlo ktore pewnie mozna zle zamontowac
SPIDER DIARIES (otwórz link)

Yamaha YX 600 Radian ---> Suzuki DR-Z 400 SM
Avatar użytkownika
bast
Bywalec
 
Posty: 849
Dołączył(a): 7/7/2008, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Landryss25 » 16/1/2009, 18:47

Jeśli masz kranik z rezerwą to nie musisz nawet polegać na liczniku km. Jak czujesz że zaczyna gasnąć to przełączasz na rezerwę i wiesz ile przejedziesz na niej
(nie trudno sprawdzić).
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Taser » 16/1/2009, 20:54

Ej....dobra a gdzie jest zazwyczaj umieszczony kranik rezerwy?
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...

Yamaha YZF 600 Thundercat :D
Avatar użytkownika
Taser
Bywalec
 
Posty: 577
Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
Lokalizacja: Nadarzyn

Postprzez Traperoso » 16/1/2009, 21:15

Z regóły lewej strony motocykla (chyba) ^^ jak na nim siedzisz to na wyciągnięcie ręki :P Dość dziwne pytanie :P

http://piotrela.x.pl/strona/image/Clip(2).jpg

http://www.ksm.riders.pl/elementy/kranik-res.jpg

P.S. Ja mam wskaźnik poziomu paliwa, kranika nie używam mam wyjeb*** no i raz przez to pchałem 2km motor, najgorsze 2km w moim życiu O_o
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Qba_Zeus » 16/1/2009, 21:31

A czy jest jakiś standard kranika? Że np. zazwyczaj dolne położenie oznacza przejście na rezerwę?
SV 650 N
Avatar użytkownika
Qba_Zeus
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Landryss25 » 16/1/2009, 23:32

Kurek kranika ma 3 położenia: OFF, ON, RES.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez kszyysiek » 17/1/2009, 00:11

wlasnie to jest do kitu ze niema wskaznika paliwa to samo moalem w swoim
kszyysiek
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 7/4/2008, 22:29

Postprzez Konig » 17/1/2009, 12:40

Landryss25 napisał(a):Kurek kranika ma 3 położenia: OFF, ON, RES.


Nie zawsze....
Np Gs ma 3 położenia, ale są to ON RES i PRI
Konig
Świeżak
 
Posty: 433
Dołączył(a): 14/8/2008, 20:21
Lokalizacja: Triocity

Postprzez grzesko » 17/1/2009, 13:43

Qba_Zeus napisał(a):A czy jest jakiś standard kranika? Że np. zazwyczaj dolne położenie oznacza przejście na rezerwę?


jesli nie wiesz jakie polozenie co oznacza to najlepszym wyjsciem bedzie wykrecenie kranika i poprzez ogledziny powinienes dojsc w jakim polozeniu jest rezerwa albo ON i OFF. To nie jest skomplikowane urzadzenie ;)
Avatar użytkownika
grzesko
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 14/1/2009, 14:10
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Postprzez dambandit » 17/1/2009, 14:38

dr.artur napisał(a):ja rozpoznaje po chlupotaniu w baku ile jest jeszcze paliwa


No musze przyznać że tez rozpoznaje w ten sposób moment nadejścia rezerwy
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Adriano » 20/4/2009, 14:30

panowie, mam Hondę CB 500, 2001 r., nie rozumiem zbytnio funkcjonowania kranika. Prosiłbym o opisanie kiedy włączamy poszczególne pozycje. Kiedy mamy OFF - paliwo jest jak mniemam nie dostarczane do silnika i się nie uruchomi, więc kiedy w takiej pozycji się ustawia? Pozycja ON przeważnie zawsze w większości przypadków, a RES włączamy jak moto zaczyna szarpać, pierdzieć i jakby się dławił? Proszę o sprostowanie :=]
Nieoficjalna mapa forumowiczów scigacz.pl ->
<b>MAPA</b> (otwórz link)
w sprawie dodania kontakt na priv z user-rem maciek.046
Adriano
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27/2/2009, 11:05
Lokalizacja: Brańsk

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości




na górê