Zobacz wątek - Stan paliwa w moto bez wskaźnika.

Stan paliwa w moto bez wskaźnika.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Stan paliwa w moto bez wskaźnika.

Postprzez sonsiat » 25/3/2008, 14:28

Witam.
Jestem początkującym motÓrzystą, i jako pierwszy poważny motocykl na odstrzał idzie kawa gpz 500.
Jeśli w motocyklach takich jak np. GPZ, GS itd. nie ma wskaźnika poziomu paliwa ani tym bardziej kontrolki, to w jaki sposób orientować się o stanie paliwa??
Zajżeć do zbiornika czy poczekać aż zgaśnie silnik i wtedy dopiero przełączyć na rezerwę??
prosze o odpowiedz bo może sie myle.
Jak wygląda spalanie gpz-ta w mieście i na trasie?? I na ile kilometrrów jest przewidziana rezerwa w gpz??
Avatar użytkownika
sonsiat
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
Lokalizacja: biskupiec


Postprzez thor » 25/3/2008, 15:01

Patrzysz w zbiornik , jakiś patyk czy cokolwiek.

Jak wiesz ile Ci pali na 100km to po zalaniu do pełna sobie obliczysz ile masz jeszcze benzy tak orientacyjnie
jest:
XR 200 R 83r
motocykl x
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r :)
Avatar użytkownika
thor
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 8/8/2006, 14:54
Lokalizacja: Wójtowo

Postprzez MadboY » 25/3/2008, 15:09

Dobrze jest pamietac stan licznika w momencie zalania i sobie szybko obliczyc za ile km powinno sie skonczyc.
A jak przejedziesz tyle ile wyliczyles to czekasz az silnik zacznie mulic i szybko przekrecasz kranik i jedziesz dalej w poszukiwaniu najblizszej stacji ;)
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez palgumeniedusze » 25/3/2008, 16:12

generalnie tankowac do pelna co 15 kilosow....to ci nie zabraknie nigdy:) albo odkrecasz korek swiecisz sobie zapalniczka i widzisz ile jest!
Ostatnio edytowano 25/3/2008, 16:28 przez palgumeniedusze, łącznie edytowano 1 raz
habba babba!
Avatar użytkownika
palgumeniedusze
Stały bywalec
 
Posty: 1295
Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
Lokalizacja: WLKP

Postprzez elco » 25/3/2008, 16:15

W Hondzie jest np. montowany licznik przebiegu dziennego. Ja sugeruje sie zwykle nim, a czasami jezeli nie zwracam na to uwagi to jade do momentu, w ktorym silnik przestaje normalnie pracowac i wtedy dopiero przelaczam na rezerwe. Jezeli motocykl nie jest wyposazony w licznik przebiego dziennego, to trzeba pamietac ostatni przebieg jak napisal Madboy. Nie mniej jednak musisz najpierw zoorientowac sie ile spala twoj motocykl.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez sonsiat » 25/3/2008, 16:26

A żeby sprawdzić spalanie, to można zalać do pełna, przejechać 100km, i ponownie zalać do pelna. Tyle ile wejdzie tyle pali. Dobrze myśle?? i na ile sprawdza się ta metoda??
Avatar użytkownika
sonsiat
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
Lokalizacja: biskupiec

Postprzez elco » 25/3/2008, 16:37

mozna tak to zrobic. Wtedy otrzymasz dosc obiektywny wynik spalania w okreslonych warunkach tj. spalanie miescie, poza obszarem zabudowanym lub miasto+obszar zabudowany, zaleznie od tego jaka trase obrales. Wyjezdzenie calego baku i przeliczenie tego na kilometry nigdy nie daje dokladnego wyniku, chyba ze przejedzies caly dystans na autostradzie, lub miescie.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez dambandit » 25/3/2008, 16:50

Ale nie trzeba koniecznie przejechac 100 km mozna obojetnie na jakiej wartosci . Zalewasz do pełna jezdzisz ile chcesz , a pózniej znowu dolewasz do pełna i dzielisz litry z dystrubutora przez kilometry a nastepnie mnozysz razy 100 i to daje spalanie .

W moim bandicie gdzie bak ma pojemnośc 20 litrów a rezerwa 4,5 po około 250 km musze przełonczyć na rezerwe , spalanie wychodzi wtedu okolo 6 litrów .

Jednak nie wiem czy takie mierzenie jest obiektywne . Ponieważ jadąc paliwo w baku cały czas sie przemieszcza , to na lewo to na prawo i jego poziom gdy zaczyna brakować , może wynikac z faktu że np ostro przyspieszamy lub hamujemy . trzeby by zatankować na ful i jezdzic aż braknie paliwa na rezerwie wtety wyszlo by prawdziwe spalanie . Tylko do nastepnej stacji trzeba by pchać motocykl .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez sonsiat » 25/3/2008, 16:50

A jak właśnie jest z ilością paliwa w rezerwie?? Kiedyś słyszałem że to zawsze jest ilośc starczająca na 100km jazdy do CPNu. Moze tak jest w samochodach, a jak w motocyklach??
Avatar użytkownika
sonsiat
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
Lokalizacja: biskupiec

Postprzez elco » 25/3/2008, 17:18

U mnie 16 litrowy zbiornik paliwa posiada rezerwe 2,4 litra, ktora wystarcza raptem na pokonanie około 40km. I tak jest w wiekszosci motocykli sportowych i szosowych. W motocyklach typowo turystycznych, o duzych pojemnosciach baku zostawia sie rezerwe na przejechanie 100km.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez sonsiat » 25/3/2008, 17:45

A czy waszym zdaniem brak wskaźnika jest dużym utrudnieniem w codziennym przemieszczaniu sie do szkoły, pracy??
Avatar użytkownika
sonsiat
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
Lokalizacja: biskupiec

Postprzez dambandit » 25/3/2008, 18:15

To zadne utrudnienie przynajmniej dlamnie . Czasami tylko przełączenie na rezerwe nastepuje w najmniej odpowiednim momencie i to jest troche denerwujące .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez slow69 » 25/3/2008, 18:35

gpz pali w okolicach 5 l \100km w trybie mieszanym tak do 120\130 km\h
kiedys z pasazerem i sakwami po górach przy spokojnej jezdzie łykneła mi 5,5 ( ale jak sie postarasz to i powyzej 7 wezmie). W gpz masz 2 liczniki dziennego przebiegu wiec jak ustalisz spalanie bedziesz znał zasieg
suzuki ale dlaczego biało-niebieskie
Avatar użytkownika
slow69
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 12/5/2006, 13:02
Lokalizacja: lublin/ puławy

Postprzez pioterjawa » 25/3/2008, 20:00

ja liczylem kiedys na rezerwe z kranika i sie przeliczylem Nie wiem czemu tak sie stalo w cb 500:
-jechalem na Normalnym noi moto gasnie mowie o czas wrzucic rezerwe co sie okazalo ze bak jest pusty &^#$#@ to bylo zaraz po kupnie chcialem wypalic caly bak zeby sprawdzic spalanie ehh...
-zamawialem taxi na stacje benzynowa zeby wrocic i napelnic baniak od teraz leje do pelna zeruje licznik i wiem kiedy tankowac na rezerwe kranika nie licze dla pewnosci sam na Oko sprawdzam

Nie wnikam czemu rezerwa nie zadzialala Chyba ze RES gorne polozenie w CB to nie rezerwa moze ktos mnie sprostuje ;)

POZDR.
Avatar użytkownika
pioterjawa
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
Lokalizacja: mam wiedziec? Piła

Postprzez SQ » 25/3/2008, 20:44

brak wskaźnika nie jest jakimś dużym utrudnieniem. jak poznasz moto to się przyzwyczaisz. wiadomo jednak, że człowiek szybko się do dobrego przyzwyczaja i przesiadając się z moto ze wskaźnikiem na taki co go niema można trochę pnarzekać.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez FZR600R » 25/3/2008, 20:45

ja w fzr600r przy tankowaniu kasuje licznik.patrze ile wlałem no i ma się mniej więcej orientację ile można zrobić na tym kloców.
FZR600R ---> GSX-R 1000 K6
ET 11.851

Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
FZR600R
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 4/10/2006, 22:26

Postprzez sonsiat » 25/3/2008, 20:59

Zauważyłem że w GPZcie są trzy liczniki kilometrów. W prędkościomierzu główny i dzienny, a w obrotomierzu jest jeszcze jeden. Do czego on służy??
Avatar użytkownika
sonsiat
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
Lokalizacja: biskupiec

Postprzez Urbud » 25/3/2008, 21:23

To jest tez dzienny.
Motorynka>Skuter>Simson>Suzuki rg80>obecnie GPZ 500s
Avatar użytkownika
Urbud
Świeżak
 
Posty: 253
Dołączył(a): 13/2/2008, 22:31
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez SQ » 25/3/2008, 21:28

ogólny wiadomo - nie trzeba wyjaśnieć. dwa dzienne są dla ułatwienia obliczeń. jak jedziesz w długą podróż to kasujesz obydwa dzienne. a potem jeden z nich co tankowanie, żeby wiedzieć ile jeszcze km zostało do tankowania. drugiego nie kasujesz i wiesz ile zrobiłeś km podczas całej podróży.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez Kedar-88 » 25/3/2008, 22:47

...osobiście stan benzyny ustalałem na ucho...tzn.. parę razy ruszyć sprzętem i się słyszy ja benzyna obija się o ściany zbiornika
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr