Stan paliwa w moto bez wskaźnika.
Posty: 43
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Stan paliwa w moto bez wskaźnika.
Witam.
Jestem początkującym motÓrzystą, i jako pierwszy poważny motocykl na odstrzał idzie kawa gpz 500.
Jeśli w motocyklach takich jak np. GPZ, GS itd. nie ma wskaźnika poziomu paliwa ani tym bardziej kontrolki, to w jaki sposób orientować się o stanie paliwa??
Zajżeć do zbiornika czy poczekać aż zgaśnie silnik i wtedy dopiero przełączyć na rezerwę??
prosze o odpowiedz bo może sie myle.
Jak wygląda spalanie gpz-ta w mieście i na trasie?? I na ile kilometrrów jest przewidziana rezerwa w gpz??
Jestem początkującym motÓrzystą, i jako pierwszy poważny motocykl na odstrzał idzie kawa gpz 500.
Jeśli w motocyklach takich jak np. GPZ, GS itd. nie ma wskaźnika poziomu paliwa ani tym bardziej kontrolki, to w jaki sposób orientować się o stanie paliwa??
Zajżeć do zbiornika czy poczekać aż zgaśnie silnik i wtedy dopiero przełączyć na rezerwę??
prosze o odpowiedz bo może sie myle.
Jak wygląda spalanie gpz-ta w mieście i na trasie?? I na ile kilometrrów jest przewidziana rezerwa w gpz??
-
sonsiat - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
- Lokalizacja: biskupiec
Patrzysz w zbiornik , jakiÅ› patyk czy cokolwiek.
Jak wiesz ile Ci pali na 100km to po zalaniu do pełna sobie obliczysz ile masz jeszcze benzy tak orientacyjnie
Jak wiesz ile Ci pali na 100km to po zalaniu do pełna sobie obliczysz ile masz jeszcze benzy tak orientacyjnie
jest:
XR 200 R 83r
motocykl x
DT 80 93r supermoto --> no co?
cipkowóz (różowy komar
)
fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r
XR 200 R 83r
motocykl x
DT 80 93r supermoto --> no co?

cipkowóz (różowy komar

fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r

-
thor - Świeżak
- Posty: 82
- Dołączył(a): 8/8/2006, 14:54
- Lokalizacja: Wójtowo
Dobrze jest pamietac stan licznika w momencie zalania i sobie szybko obliczyc za ile km powinno sie skonczyc.
A jak przejedziesz tyle ile wyliczyles to czekasz az silnik zacznie mulic i szybko przekrecasz kranik i jedziesz dalej w poszukiwaniu najblizszej stacji
A jak przejedziesz tyle ile wyliczyles to czekasz az silnik zacznie mulic i szybko przekrecasz kranik i jedziesz dalej w poszukiwaniu najblizszej stacji

Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu 

-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
generalnie tankowac do pelna co 15 kilosow....to ci nie zabraknie nigdy:) albo odkrecasz korek swiecisz sobie zapalniczka i widzisz ile jest!
Ostatnio edytowano 25/3/2008, 16:28 przez palgumeniedusze, łącznie edytowano 1 raz
habba babba!
-
palgumeniedusze - Stały bywalec
- Posty: 1295
- Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
- Lokalizacja: WLKP
W Hondzie jest np. montowany licznik przebiegu dziennego. Ja sugeruje sie zwykle nim, a czasami jezeli nie zwracam na to uwagi to jade do momentu, w ktorym silnik przestaje normalnie pracowac i wtedy dopiero przelaczam na rezerwe. Jezeli motocykl nie jest wyposazony w licznik przebiego dziennego, to trzeba pamietac ostatni przebieg jak napisal Madboy. Nie mniej jednak musisz najpierw zoorientowac sie ile spala twoj motocykl.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
mozna tak to zrobic. Wtedy otrzymasz dosc obiektywny wynik spalania w okreslonych warunkach tj. spalanie miescie, poza obszarem zabudowanym lub miasto+obszar zabudowany, zaleznie od tego jaka trase obrales. Wyjezdzenie calego baku i przeliczenie tego na kilometry nigdy nie daje dokladnego wyniku, chyba ze przejedzies caly dystans na autostradzie, lub miescie.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Ale nie trzeba koniecznie przejechac 100 km mozna obojetnie na jakiej wartosci . Zalewasz do pełna jezdzisz ile chcesz , a pózniej znowu dolewasz do pełna i dzielisz litry z dystrubutora przez kilometry a nastepnie mnozysz razy 100 i to daje spalanie .
W moim bandicie gdzie bak ma pojemnośc 20 litrów a rezerwa 4,5 po około 250 km musze przełonczyć na rezerwe , spalanie wychodzi wtedu okolo 6 litrów .
Jednak nie wiem czy takie mierzenie jest obiektywne . Ponieważ jadąc paliwo w baku cały czas sie przemieszcza , to na lewo to na prawo i jego poziom gdy zaczyna brakować , może wynikac z faktu że np ostro przyspieszamy lub hamujemy . trzeby by zatankować na ful i jezdzic aż braknie paliwa na rezerwie wtety wyszlo by prawdziwe spalanie . Tylko do nastepnej stacji trzeba by pchać motocykl .
W moim bandicie gdzie bak ma pojemnośc 20 litrów a rezerwa 4,5 po około 250 km musze przełonczyć na rezerwe , spalanie wychodzi wtedu okolo 6 litrów .
Jednak nie wiem czy takie mierzenie jest obiektywne . Ponieważ jadąc paliwo w baku cały czas sie przemieszcza , to na lewo to na prawo i jego poziom gdy zaczyna brakować , może wynikac z faktu że np ostro przyspieszamy lub hamujemy . trzeby by zatankować na ful i jezdzic aż braknie paliwa na rezerwie wtety wyszlo by prawdziwe spalanie . Tylko do nastepnej stacji trzeba by pchać motocykl .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
U mnie 16 litrowy zbiornik paliwa posiada rezerwe 2,4 litra, ktora wystarcza raptem na pokonanie około 40km. I tak jest w wiekszosci motocykli sportowych i szosowych. W motocyklach typowo turystycznych, o duzych pojemnosciach baku zostawia sie rezerwe na przejechanie 100km.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
gpz pali w okolicach 5 l \100km w trybie mieszanym tak do 120\130 km\h
kiedys z pasazerem i sakwami po górach przy spokojnej jezdzie łykneła mi 5,5 ( ale jak sie postarasz to i powyzej 7 wezmie). W gpz masz 2 liczniki dziennego przebiegu wiec jak ustalisz spalanie bedziesz znał zasieg
kiedys z pasazerem i sakwami po górach przy spokojnej jezdzie łykneła mi 5,5 ( ale jak sie postarasz to i powyzej 7 wezmie). W gpz masz 2 liczniki dziennego przebiegu wiec jak ustalisz spalanie bedziesz znał zasieg
suzuki ale dlaczego biało-niebieskie
-
slow69 - Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 12/5/2006, 13:02
- Lokalizacja: lublin/ puławy
ja liczylem kiedys na rezerwe z kranika i sie przeliczylem Nie wiem czemu tak sie stalo w cb 500:
-jechalem na Normalnym noi moto gasnie mowie o czas wrzucic rezerwe co sie okazalo ze bak jest pusty &^#$#@ to bylo zaraz po kupnie chcialem wypalic caly bak zeby sprawdzic spalanie ehh...
-zamawialem taxi na stacje benzynowa zeby wrocic i napelnic baniak od teraz leje do pelna zeruje licznik i wiem kiedy tankowac na rezerwe kranika nie licze dla pewnosci sam na Oko sprawdzam
Nie wnikam czemu rezerwa nie zadzialala Chyba ze RES gorne polozenie w CB to nie rezerwa moze ktos mnie sprostuje
POZDR.
-jechalem na Normalnym noi moto gasnie mowie o czas wrzucic rezerwe co sie okazalo ze bak jest pusty &^#$#@ to bylo zaraz po kupnie chcialem wypalic caly bak zeby sprawdzic spalanie ehh...
-zamawialem taxi na stacje benzynowa zeby wrocic i napelnic baniak od teraz leje do pelna zeruje licznik i wiem kiedy tankowac na rezerwe kranika nie licze dla pewnosci sam na Oko sprawdzam
Nie wnikam czemu rezerwa nie zadzialala Chyba ze RES gorne polozenie w CB to nie rezerwa moze ktos mnie sprostuje

POZDR.
-
pioterjawa - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
- Lokalizacja: mam wiedziec? Piła
brak wskaźnika nie jest jakimś dużym utrudnieniem. jak poznasz moto to się przyzwyczaisz. wiadomo jednak, że człowiek szybko się do dobrego przyzwyczaja i przesiadając się z moto ze wskaźnikiem na taki co go niema można trochę pnarzekać.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
ja w fzr600r przy tankowaniu kasuje licznik.patrze ile wlałem no i ma się mniej więcej orientację ile można zrobić na tym kloców.
-
FZR600R - Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 4/10/2006, 22:26
ogólny wiadomo - nie trzeba wyjaśnieć. dwa dzienne są dla ułatwienia obliczeń. jak jedziesz w długą podróż to kasujesz obydwa dzienne. a potem jeden z nich co tankowanie, żeby wiedzieć ile jeszcze km zostało do tankowania. drugiego nie kasujesz i wiesz ile zrobiłeś km podczas całej podróży.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Posty: 43
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości