obalmy mity z allegro,ile co ma kucy???????
i poco robic motongi >1000 jak mozna kupic gs dac gosciowi na tunning i kazda busa zostaje w tyle
nsr125------>dr350
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
- patrykmulek
- Bywalec
- Posty: 562
- Dołączył(a): 28/5/2007, 16:32
- Lokalizacja: Osieck
Tuning wykładniczo skraca życie elementów. Dlatego producent dochodzi w pewnym momencie do kompromisu między żywotnością a mocą silnika. Powodzenia życzę z 50 KM i 160 cm3 silnika.
Popularne 600-ki i tak osiągają ponad 200 KM z litra. Turbina w motocyklu "sztucznie" podniosłaby pojemność silnika (moment obrotowy) tracąc niewiele na masie. Ale taki silnik ma za długi czas reakcji na manetkę.
Z tych wszystkich względów bardziej opłacalne jest zwiększenie pojemności. GSXR 1000 jest równie szybki jak nie szybszy od większego brata Sokoła, ale przeznaczenie tych motocykli jest zupełnie inne.
Tak czy inaczej dla mnie moc maksymalne nie jest tak ważna jak moment obrotowy, mam gdzieś to co pisze kolo odnośnie mocy maksymalnej i tak tego pewnie nie sprawdzę i na 100% nie wykorzystam.
Popularne 600-ki i tak osiągają ponad 200 KM z litra. Turbina w motocyklu "sztucznie" podniosłaby pojemność silnika (moment obrotowy) tracąc niewiele na masie. Ale taki silnik ma za długi czas reakcji na manetkę.
Z tych wszystkich względów bardziej opłacalne jest zwiększenie pojemności. GSXR 1000 jest równie szybki jak nie szybszy od większego brata Sokoła, ale przeznaczenie tych motocykli jest zupełnie inne.
Tak czy inaczej dla mnie moc maksymalne nie jest tak ważna jak moment obrotowy, mam gdzieś to co pisze kolo odnośnie mocy maksymalnej i tak tego pewnie nie sprawdzę i na 100% nie wykorzystam.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
właśnie Falconiforme , gdzieś ostatnio wyczytałem że konie mechaniczne to pierwsza pochodna momentu obrotowego, czyli jakby to była bardzo mocno od siebie uzależnione. Chociaż z drugiej strony patrząc na wszelkie dane techniczne czegoś mi jednak tutaj brakuje, bo jednak patrzac na wykresy nie powiedziałbym do końca że to pierwsza pochodna.
Swoją drogą byś musiał mieć gangsterską ksywke z 15 na końcu żeby 2 konie mechaniczne zrobiły Ci różnice.
Swoją drogą byś musiał mieć gangsterską ksywke z 15 na końcu żeby 2 konie mechaniczne zrobiły Ci różnice.

<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Ciekawe ile będzie miała do setki po zdjęciu blokady z wydechu jak już ma 3,5 sekundypatrykmulek napisał(a):nie chcialem zakladac nowego tematu wiec pisze to tu i wlasciwie ma to wiele wspolnego z tym watkiem. zobaczcie sami:
http://allegro.pl/item259884275_aprilia ... 0_km_.html
zastanawiam sie co ten koles bierze ze takie glupoty wypisuje











-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
mar111cin napisał(a): gdzieś ostatnio wyczytałem że konie mechaniczne to pierwsza pochodna momentu obrotowego,
Matematycznie to nie jest pochodna, ale konie pochodzÄ… od momentu

- Moment obrotowy to siła pomnożona przez dźwignie. Dobrze wiesz, że jak masz 2 razy dłuższą dźwignię to możesz coś kręcić z 2 razy większą siłą pokonując 2 razy większą drogę. 1Nm oznacza, że silnik potrafi wywołać siłę 1 N (Niutona) na obwodzie koła o promieniu jednego metra.
- Praca to siła razy przesunięcie. 1 J = 1 N * 1 s
- Moc. To jest praca w czasie. 1 W (Wat) to praca 1 J (Joul) w czasie 1s. Kilowat to 1000W
Teraz zajmiemy się połączeniem tych trzech pojęć:
JeÅ›li „jednoniutonometrowy” silnik w czasie 1 sekundy wykona 1 obrót koÅ‚em o dowolnym promieniu to wykona pracÄ™ 2 PI (6,28 ) J w czasie 1 sek, czyli osiÄ…gnie moc 6,28W (Wata).
Dlaczego ? Koło się obróci raz czyli po obwodzie, więc droga będzie 2 PI r. A Siła = moment / r. Koło o r =1 m ma obwód 6,28 m, i na jego obwodzie wystąpi siła 1 N. Koło o r = 0,5 m będzie miało obw = 3,14 m ale na jego obwodzie wystąpi siła 2 N
Przejdźmy na ciekawsze jednostki.
1KM = 0,75 kW
1000 RPM = 16,666.. obr/s. Czyli „jednoniutonometrowy” silnik przy takich obrotach bÄ™dzie osiÄ…gaÅ‚ moc 104,72 W czyli ok. 0,14KM
Dla przykładu 10 000 RPM i moment 130 Nm dadzą moc 136 kW czyli 181 KM
PodsumowujÄ…c:
Moc [kW] = moment * obroty / 9554 kto nie wierzy niech przeliczy na podst w/w argumentów.
Teraz chciałbym coś na temat przyspieszania. Często ludzie powtarzają, że to moment się liczy a nie moc. To nie do końca prawda. Bo zwykłą przekładnią 1:2 mogę moment podwoić ale za to stracę na obrotach. Z resztą od tego jest skrzynia biegów. Moc łączy moment obrotowy z obrotami i bardziej nam mówi, co silnik potrafi. Sam moment zawsze trzeba rozpatrywać z obrotami*.
Trzeba pamiętać, że (za wyjątkiem pojazdów ze sprzęgłem hydrokinetycznym) bardzo trudno jest przyspieszać trzymając silnik w okolicach maksymalnej mocy. Przekładając bieg w górę schodzimy z obrotami w dół w pole mniejszej mocy
I tu dochodzimy do sedna sprawy. Silnik, który ma krzywą momentu bardzo wysoko w szerokim zakresie obrotów, będzie lepiej przyspieszał od silnika, który ma szczyt krzywej wysoko tylko w jednym miejscu. Do tego dochodzi masa pojazdu i zestopniowanie skrzyni biegów.
*Wielu rozpływa się widząc olbrzymie momenty obrotowe diesli, zapominając, że występują one na często połowę niższych obrotach jak w benzyniaku. A skrzynia biegów zaraz ten moment zamieni na prędkość obrotową.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
No właśnie.
Teraz dwa motocykle Z 1000 127 KM, Hornet 900 110KM.
Moment obrotowy w Z jest dość wysoko dlatego taka moc maksymalna. Z Hornecie natomiast do 8000 mamy dużo lepszą elastyczność. Czyli tam gdzie w 80 % wykorzystujemy silnik. Z-ka jak to kawasaki jest jak zwykle trochę dzika
. http://www.mcnews.com.au/testing/Kawasa ... Z1_CB9.htm
Teraz dwa motocykle Z 1000 127 KM, Hornet 900 110KM.
Moment obrotowy w Z jest dość wysoko dlatego taka moc maksymalna. Z Hornecie natomiast do 8000 mamy dużo lepszą elastyczność. Czyli tam gdzie w 80 % wykorzystujemy silnik. Z-ka jak to kawasaki jest jak zwykle trochę dzika

Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
falconiforme napisał(a):Popularne 600-ki i tak osiągają ponad 200 KM z litra. Turbina w motocyklu "sztucznie" podniosłaby pojemność silnika (moment obrotowy) tracąc niewiele na masie. Ale taki silnik ma za długi czas reakcji na manetkę.
Wybacz, nie rozumiem. Moglbys to wyjasnic

Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
Jesli moto o pojemnosci 600ccm ma moc 120KM
600ccm =120KM
To jesli podzielimy to przez 6 a potem pomnozymy przez 10 uzyskamy ile taki silnik osiagnalby majac litr pojemnosci... wiadomo ze w pratyce bedzie inaczej
120KM/6=20
20*10=200(KM)
600ccm =120KM
To jesli podzielimy to przez 6 a potem pomnozymy przez 10 uzyskamy ile taki silnik osiagnalby majac litr pojemnosci... wiadomo ze w pratyce bedzie inaczej

120KM/6=20
20*10=200(KM)
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Poszukiwania znowu rozpoczete...
-
M. - Świeżak
- Posty: 336
- Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa
Co do czasu reakcji…
Odkręcasz gaz, rośnie ilość spalin, te rozkręcają turbinę, ta pompuje więcej powietrza, to daje więcej spalin, które mocniej rozkręcają turbinę itd., a to trwa nawet do 1 sek.
W gównianych samochodach czujesz jako opóźnione kopniÄ™cie w d… i zwane jest to turbodziurÄ….
Odkręcasz gaz, rośnie ilość spalin, te rozkręcają turbinę, ta pompuje więcej powietrza, to daje więcej spalin, które mocniej rozkręcają turbinę itd., a to trwa nawet do 1 sek.
W gównianych samochodach czujesz jako opóźnione kopniÄ™cie w d… i zwane jest to turbodziurÄ….
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Bi-turbo jak najbardziej działa i eliminuje efekt dziury turbo ale w motocyklach ze względu na ograniczoną ilość miejsca nie do zastosowania. Najczęściej są to dwie turbiny (mała i więkrza) mała daje kopa w dolnym zakresie obrotów a więkrza rozpędza się dużo wolniej i działa z opóźnieniem przy wyższych obrotach.
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
hahhahahahahahahahahaha buhahahahhaha hahahahhihihihii o kuwa nie moge hahhaha maslo maslane hahhahaha nie moge zaraz padnefalconiforme napisał(a):Tuning wykładniczo skraca życie elementów. Dlatego producent dochodzi w pewnym momencie do kompromisu między żywotnością a mocą silnika. Powodzenia życzę z 50 KM i 160 cm3 silnika.
Popularne 600-ki i tak osiągają ponad 200 KM z litra. Turbina w motocyklu "sztucznie" podniosłaby pojemność silnika (moment obrotowy) tracąc niewiele na masie. Ale taki silnik ma za długi czas reakcji na manetkę.
Z tych wszystkich względów bardziej opłacalne jest zwiększenie pojemności. GSXR 1000 jest równie szybki jak nie szybszy od większego brata Sokoła, ale przeznaczenie tych motocykli jest zupełnie inne.
Tak czy inaczej dla mnie moc maksymalne nie jest tak ważna jak moment obrotowy, mam gdzieś to co pisze kolo odnośnie mocy maksymalnej i tak tego pewnie nie sprawdzę i na 100% nie wykorzystam.
nsr125------>dr350
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
- patrykmulek
- Bywalec
- Posty: 562
- Dołączył(a): 28/5/2007, 16:32
- Lokalizacja: Osieck
patrykmulek napisał(a):hahhahahahahahahahahaha buhahahahhaha hahahahhihihihii o kuwa nie moge hahhaha maslo maslane hahhahaha nie moge zaraz padnefalconiforme napisał(a):Tuning wykładniczo skraca życie elementów. Dlatego producent dochodzi w pewnym momencie do kompromisu między żywotnością a mocą silnika. Powodzenia życzę z 50 KM i 160 cm3 silnika.
Popularne 600-ki i tak osiągają ponad 200 KM z litra. Turbina w motocyklu "sztucznie" podniosłaby pojemność silnika (moment obrotowy) tracąc niewiele na masie. Ale taki silnik ma za długi czas reakcji na manetkę.
Z tych wszystkich względów bardziej opłacalne jest zwiększenie pojemności. GSXR 1000 jest równie szybki jak nie szybszy od większego brata Sokoła, ale przeznaczenie tych motocykli jest zupełnie inne.
Tak czy inaczej dla mnie moc maksymalne nie jest tak ważna jak moment obrotowy, mam gdzieś to co pisze kolo odnośnie mocy maksymalnej i tak tego pewnie nie sprawdzę i na 100% nie wykorzystam.



to ze "Popularne 600-ki i tak osiÄ…gajÄ… ponad 200 KM z litra" nie jest maslem maslanym a faktem i pierwszym moto, ktory tego dokonal byla bodajze pierwsza generacja R6 a zaraz za nia kolejne modele konkurencji, wiec nie rozumiem tego smiechu..
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu 

-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
no sory ale jest to napisane w ten sposob ze pierwsze co to chce sie smiac... to jest moje zdanie i mam do tego prawo i bede sie smial
nsr125------>dr350
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
- patrykmulek
- Bywalec
- Posty: 562
- Dołączył(a): 28/5/2007, 16:32
- Lokalizacja: Osieck
a np to ze 600tka nie 1000cm pojemnosci. wiem wiem oco ci chodzi. ale jak sie czyta to tak jak jest napisane to jest to poprostu smieszne
nsr125------>dr350
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
- patrykmulek
- Bywalec
- Posty: 562
- Dołączył(a): 28/5/2007, 16:32
- Lokalizacja: Osieck
patrykmulek napisał(a):a np to ze 600tka nie 1000cm pojemnosci. wiem wiem oco ci chodzi. ale jak sie czyta to tak jak jest napisane to jest to poprostu smieszne
a mi się chce śmiać z tego

naprawde też nie widze co widzisz w tym śmiesznego, wszystko jest bardzo zrozumiale napisane.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
a jak to inaczej opisac? Tak jest najprosciej i najtrafniej..
A moze mial napisac, ze stosujac proporcje:
600ccm - 120KM
1000ccm - x KM
wychodzi, ze x= (1000*120) / 600 = 200?
A moze mial napisac, ze stosujac proporcje:
600ccm - 120KM
1000ccm - x KM
wychodzi, ze x= (1000*120) / 600 = 200?
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu 

-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
Oj kravec nie wrzucaj mu on jeździ cińskim Rometem ogarem 900 życie go już dostatecznie ukarało 

-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości