Zobacz wÄ…tek - Rodzaj silnika a normy emisji spalin
NAS Analytics TAG

Rodzaj silnika a normy emisji spalin

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Rodzaj silnika a normy emisji spalin

Postprzez lothar » 30/3/2011, 10:48

Witam, nie znam się na mechanice a intryguje mnie fakt, czemu popularne 2 cylindrowe 500-tki zniknęły z rynku.

Wikipedia:
Ze względu na niespełnianie rygorystycznych norm środowiskowych EURO 3, produkcja CBF 500 została zakończona w roku 2007


W podobnym czasie na rynek wszedł Kawasaki ER-6, z większą pojemnością i podobnie jak CBF ma 2 cylindry.

Jak to jest, Kawasaki potrafiło przygotować moto pod nowe normy, a Honda zrobiła z CBFa większą pojemność z czterema cylindrami?

Jest jakaś zależność między ilością cylindrów a emisją spalin? Pomijając fakt, że rzędowa czwórka będzie się wyżej kręcić, ale nie da się jechać cały czas kręcąc do czerwonego pola.

To nie jest prowokacja, tylko ciekawość. :wink:

Pozdro
lothar
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19/5/2009, 21:02


Postprzez madcap » 30/3/2011, 15:56

nie ma jakiejkolwiek zależności między liczbą cylindrów a normami ojro x
stricte chodzi tylko o konstrukcję silnika - spalana ilośc paliwa, ilość i skład emitowanych spalin
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?


Postprzez RUTRA.RD » 4/4/2011, 13:41

a mnie zastanawia czemu tl 1000r ma silnik w ukladzie v zamiast r4. r4 jak dla mnie generuje same plusy
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Invi » 4/4/2011, 17:54

V2 mniej waży i jest węższe ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez C-bool » 4/4/2011, 18:07

Ponadto V2 lepiej idzie z niskich obrotów i lepiej brzmi.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez wasil1993p » 4/4/2011, 18:14

rzeczywiście v2 lepiej idzie z niskich obrotów ale zdecydowanie gorzej brzmi
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez RUTRA.RD » 5/4/2011, 07:37

ok ale teraz porównajcie możliwości serwisowe v2 z r2 nieporównywanie lepiej byłoby z r2. dlatego protestuje dalszej produkcji v2 i rzadam zastapienia ich r2
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez C-bool » 5/4/2011, 14:51

Teraz dlatego już raczej nie produkują dużo R2, bo V2 jest po prostu lepsze. Przy tej samej pojemności większa moc i moment (np. SV vs ER6).

A i prosiłbym o sprecyzowanie:
RUTRA.RD napisał(a):teraz porównajcie możliwości serwisowe v2 z r2 nieporównywanie lepiej byłoby z r2


Jedni wolą single, drudzy rzędówki, jeszcze inni V'ki. Ja najbardziej lubię V'ki, co nie znaczy, że ślepo uważam, że taki układ cylindrów jest najlepszy, a wszystko inne <blee>
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez RUTRA.RD » 5/4/2011, 15:07

serwisuje właśnie swojego tl jeden gar z przodu drugi z tylu przy r2 ogarniam oba jednocześnie mam jeden łańcuszek nie dwa :) zaoszczędzam czas i pieniądze
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez krydka » 11/4/2011, 17:14

OdpowiadajÄ…c na pytanie autora.
Silnik Hondy nie spełniał norm spalin, bo był to tylko trochę przerobiony, leciwy już silnik z Hondy CB500 i nie dało się go przystosowac do nowych wymagań odnosnie emisji spalin. Kawasaki budowała swój silnik w nowych realiach i brała pod uwage nowe rygorystyczne normy.
Jak zapewne zauwazyłeś jest moda na posiadanie mocnych motocykli. idzie klient do sklepu i widzi dwa motocykle koło siebie-Horneta i CBF500. Różnica cenowa niewielka, a Hornet ma duzo więcej mocy. Jak myslisz co klient kupi? Zwłaszcza że pojemnośc te "prawie" podobna. Po prostu Hondzie nie szły CBF500 więc wycofali się z pomysły silnika r2 o pojemności 500cc.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez Kris2k » 11/4/2011, 18:53

Ja sadze ze silnik z CB500 spelnialby normy czystosci spalin gdyby zaadoptowali do niego wtrysk paliwa, komputer i wszystko to odpowiednio zestroili... ale zadecydowaly koszty takiej zmiany i po prostu zrezygnowano z tego pomyslu.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez RUTRA.RD » 12/4/2011, 06:40

ja sie nie dziwie ludziom ze przy różnicy np 5000zl miedzy hornetem a cb500 wybierali horneta tym bardziej w polskich realiach
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê