Zobacz wÄ…tek - Zwinnosc i jazda po winklach 600tka a litrem??
NAS Analytics TAG

Zwinnosc i jazda po winklach 600tka a litrem??

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Zwinnosc i jazda po winklach 600tka a litrem??

Postprzez romus » 12/9/2010, 19:37

Witam, jak wedlog was wyglada jazda po ciasnych winklach litrem(sport)?? Czy litrem da sie tak szybko i pewnie wchodzic w waskie zakrety i czy tak latwo przeklada sie ze strony na strone, i czy wogóle jest tak poreczny jak 600?? Chodzi mi o takie motocykle jak 600rr&1000RR czy np r6&r1. Nie interesuje mnie roznica w mocy, tylko wlasciwosci jezdne.
yzf r6 skuter!
romus
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 26/6/2006, 20:44


Postprzez grzybek124 » 12/9/2010, 21:09

Mam starego litra. FZR 1000. MA sporo większy rozstaw osi i dużo więcej waży niż obecne litry nie mówiąc już o 600. Mimo to da się nim spokojnie jeździć po ciasnych zakrętach i z przekładaniem też nie ma problemów. Różnica jest taka, że musisz dać mu trochę więcej siły i trzeba go trochę bardziej złożyć żeby pojechać po tym samym torze i przy tej samej prędkości co sprzęt z mniejszym rozstawem osii. Niewiem jak to się ma w porównaniu do 600 ponieważ nigdy nie jeździłem.
FZR 1000
Avatar użytkownika
grzybek124
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 19/3/2009, 23:05
Lokalizacja: wiocha


Postprzez SzpiceR » 12/9/2010, 22:11

powiem tak, F2 600 ciezje sie wchodzi w zakrety niz 1000RR :) te nowe sprzety to naprawde bajka... a jak ktos mowi ze jest ciezej to po prostu jest wybredny
ten co sobie nie żałuje
Avatar użytkownika
SzpiceR
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3773
Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
Lokalizacja: SÅ‚upsk

Postprzez kosta » 13/9/2010, 10:35

no dobra, moją 954 trudniej sie łapie winkle niż k8 600 mojej żony.........
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez sepo » 13/9/2010, 11:53

Mnie też o niebo lepiej się wchodziło w winkle hornetem niz 929, dlatego chyba wymienię 929 na Horniego 900
Hornet-->929-->954-->DRZ 400 SM k6 | http://bikepics.com/members/sepo/
Avatar użytkownika
sepo
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1587
Dołączył(a): 6/11/2007, 20:06
Lokalizacja: ZÄ…bki

Postprzez cichy » 13/9/2010, 13:50

Zapominacie o pewnej ważnej kwestii.

Różnica między wchodzeniem w zakręt na oponach pilot road, a pilot power jest kolosalna. Mimo tego że to ten sam producent te same motocykle i podobny stopień zużycia.

Do ciasnych winkli to sÄ… motocykle supermoto, a nie sporty.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez SzpiceR » 13/9/2010, 17:07

cichy napisał(a):Zapominacie o pewnej ważnej kwestii.

Różnica między wchodzeniem w zakręt na oponach pilot road, a pilot power jest kolosalna. Mimo tego że to ten sam producent te same motocykle i podobny stopień zużycia.

Do ciasnych winkli to sÄ… motocykle supermoto, a nie sporty.



mÄ…drego dobrze posluchac :)
ten co sobie nie żałuje
Avatar użytkownika
SzpiceR
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3773
Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
Lokalizacja: SÅ‚upsk

Postprzez romus » 13/9/2010, 17:24

no to moze kupie stara fjr 1200 i zaloze najlepsze gumy na rynku i bedzie moto swietnie jezdzilo po winklach?? ludzie troche mniej zlosciwosci, jak masz wieksza wiedze to napisz cos wiecej i mÄ…drzej a nie nasmiewaj sie z innych.
yzf r6 skuter!
romus
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 26/6/2006, 20:44

Postprzez cichy » 14/9/2010, 07:40

A kto się naśmiewa.

Po prostu zwracam wam uwagÄ™, na istotne przeoczenie.

Jeżeli chodzi o zwrotność motocykla, to poza jego masą, ma na nią wpływ sporo czynników.
Geometria zawieszenia, masa kół i tarcz hamulcowych, także masa elementów wirujących w silniku, np wału korbowego.
Te elementy plus wirujące koła tworzą moment żyroskopowy który ciągnie motocykl do góry.
Na tej samej zasadzie jak działa bączek.
Albo jak spróbujecie pomachać włączonym diaksem.

Litr ma troszkę cięższy wał korbowy i tylne koło, które musi przenieść większy moment na asfalt, przy czym, w kwestii zwrotności ważniejsze jest przednie koło.

Różnica jest, ale nie jest wielka.
Większa jest między motocyklami starej generacji.

Do bardzo zwrotnych należą też motocykle sportowe z silnikami V2 np: RSV1000 VTR1000 sp1 i sp2
Ponieważ mają krótki i lekki wał korbowy.

Ale do ciasnych winkli, takich jak na torach kartingowych nie nadają się żadne z powyższych.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez romus » 14/9/2010, 12:49

no teraz juz wiem o co Ci chodzilo;) tak wiec postawie jednak na litra rn09 albo 954. mysle ze wazniejsza bedzie wygoda z wiekszych gabarytow niz troche lepsze i latwiejsze prowadzenie a malo miejsca w siodle;) no i wogole wiekszy silnik to latwiej sie jezdzi.
yzf r6 skuter!
romus
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 26/6/2006, 20:44

Postprzez cichy » 14/9/2010, 14:58

Oj z tą wygodą to bym nie przesadzał, to nie są motocykle budowane do turystki. Tak naprawdę to do końca nie wiadomo, po co ktoś zakłąda do wyścigowego motocykla lampy i lusterka.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez romus » 14/9/2010, 16:50

no ale chyba nie do konca masz racje, cbr 954 mozna jezdzic turystycznie( kolega byl nia w alpach i byl zadowolony) a nowa 600rr to juz poza tor to juz nigdzie chyba sie wybrac nie mozna, nie mowiac ze przypomina motocykl 125 ccm(przynajmniej gabarytowo;))
yzf r6 skuter!
romus
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 26/6/2006, 20:44

Postprzez cichy » 15/9/2010, 07:29

Mnie wszystko boli po godzinie jazdy, lepsza by była wysoka kierownica.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez falconiforme » 15/9/2010, 21:59

Jedynie mogę potwierdzić słowa cichego.
Aprilia SL 1000 + felgi OZ Racing + EBC ultra light zabiera 5,5kg z mas nieresorujÄ…cych.
Aż nudno jest wchodzić w zakręty z takim zestawem.

Szkoda że Japończyki nie mają poważnej konkurencji w klasie sportowych V2 z włochami.
Do tego tylko włosi stosują wypasione wersje takie jak Factory na pełnym Ohlinsie i kutymi felgami.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez madcap » 16/9/2010, 06:51

cichy napisał(a):Tak naprawdę to do końca nie wiadomo, po co ktoś zakłąda do wyścigowego motocykla lampy i lusterka.


tak naprawdÄ™ to wiadomo
mimo, że okreslone bajki konstruuje się na tor, to nim uzyska kwalifikację motocykla torowego musi też spełnić kilka dodatkowych demarkatorów. jednym z nich dopuszczenia do ruchu ulicznego.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Invi » 16/9/2010, 10:35

pan_wiewiorka napisał(a):To co z motórami MotoGP czy Moto2? :shock:


One nie muszÄ… ;)

Ale chyba nie chodzi o homologację tylko o ilość sprzedanych sztuk? 1000 musi być czy coś w tym stylu. ZX6RR miał homologację? Taka R7 raczej miała homologację, tylko czy ona startowała w supersportach?
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez madcap » 16/9/2010, 13:24

hm....
żeby móc sprzedać w opcji dopuszczony do ruchu ulicznego, to musi być shomologowany
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Pat123 » 17/9/2010, 10:18

romus napisał(a):no to moze kupie stara fjr 1200 i zaloze najlepsze gumy na rynku i bedzie moto swietnie jezdzilo po winklach?? ludzie troche mniej zlosciwosci, jak masz wieksza wiedze to napisz cos wiecej i mądrzej a nie nasmiewaj sie z innych.

zamiast od razu walic kontre moze wypadalo by sie troch enad wypowiedzia starszego kolegi zastanowic. Tuning motocykla zaczyna sie od opon a starosc czy mlodosc sprzeta niema tu ( po czesci ) z tym nic wspolnego

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez falconiforme » 17/9/2010, 11:55

Pat123 napisał(a):
romus napisał(a):no to moze kupie stara fjr 1200 i zaloze najlepsze gumy na rynku i bedzie moto swietnie jezdzilo po winklach?? ludzie troche mniej zlosciwosci, jak masz wieksza wiedze to napisz cos wiecej i mądrzej a nie nasmiewaj sie z innych.

zamiast od razu walic kontre moze wypadalo by sie troch enad wypowiedzia starszego kolegi zastanowic. Tuning motocykla zaczyna sie od opon a starosc czy mlodosc sprzeta niema tu ( po czesci ) z tym nic wspolnego

:wink:


Własny przykład:
Starą oponę z przodu zamieniłem na Pilot Power 2CT. Prędkość w winklach +20km/h. Dla mnie na razie to jedyna opona nadająca się do obecnego układu hamulcowego (320mm tarcze, stalowy oplot, pompa promieniowa) niezależnie od pogody.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Trimix » 17/9/2010, 14:17

falconiforme napisał(a):Własny przykład:
Starą oponę z przodu zamieniłem na Pilot Power 2CT. Prędkość w winklach +20km/h.


Nie wiem zbytnio z czego się cieszysz , 2CT słabo się grzeje i dość ciężko utrzymać na niej dogrzanie . MICHELIN PILOT SPORT bije je na głowę mimo że to jej poprzedniczka :twisted:

falconiforme napisał(a):Dla mnie na razie to jedyna opona nadająca się do obecnego układu hamulcowego (320mm tarcze, stalowy oplot, pompa promieniowa) niezależnie od pogody


Na jakich i ilu producentów oponach jeżdziłeś?? że takie osądy do publicznej wiedzy podajesz??
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê