[Zipp Neken ] Zipp Neken - tanie wozidełko
W nekenie nie ma żadnych blokad a tym bardziej na liczniku!!!!<br><hr>Kamil1214Komentatorzy napisał(a):Kogg mam GB i nie narzekam odpukać z silnikiem nie mam zadnych przygód. Jak założyłem 72 cyl i gaznik od 50 idzie spokojnie 90 a spalanie nie przekracza 2,5l/100km. <br><hr>JaNoSiK<br>Komentatorzy napisał(a):Słuchajcie mam Zipp Neken od 2 lat i nie wiem gdzie jest blokada z licznika ktos pomorze !!?? jaki kabelek czy coś <br><hr>Radlin<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zgadzam się z przedmówcą - w Nekenie nie ma żadnych blokad - powiedział mi to mechanik w autoryzowanym srewisie !!!Komentatorzy napisał(a):Kogg mam GB i nie narzekam odpukać z silnikiem nie mam zadnych przygód. Jak założyłem 72 cyl i gaznik od 50 idzie spokojnie 90 a spalanie nie przekracza 2,5l/100km. <br><hr>JaNoSiK<br>Komentatorzy napisał(a):Słuchajcie mam Zipp Neken od 2 lat i nie wiem gdzie jest blokada z licznika ktos pomorze !!?? jaki kabelek czy coś <br><hr>Radlin<br>Komentatorzy napisał(a):W nekenie nie ma żadnych blokad a tym bardziej na liczniku!!!!<br><hr>Kamil1214<br>
Neken jest zblokowany masą - dość dużą jak na 50 ccm, ale i tak idzie 62 km/h !
Licznik jest natomiast całkowicie mechaniczny, a jedyny kabelek może być tylko od podświetlenia. Samo wykonanie prędkościomierza pozostawia wiele do życzenia, bo powyżej 65 km/h leci(przynajmniej mi) do końca skali. Kiedyś nawet odpuściłem gaz, bo się bałem, że się złamie wskazówka ;P<br><hr>Nekenoman
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zgadzam się z przedmówcą - w Nekenie nie ma żadnych blokad - powiedział mi to mechanik w autoryzowanym srewisie !!!Komentatorzy napisał(a):Kogg mam GB i nie narzekam odpukać z silnikiem nie mam zadnych przygód. Jak założyłem 72 cyl i gaznik od 50 idzie spokojnie 90 a spalanie nie przekracza 2,5l/100km. <br><hr>JaNoSiK<br>Komentatorzy napisał(a):Słuchajcie mam Zipp Neken od 2 lat i nie wiem gdzie jest blokada z licznika ktos pomorze !!?? jaki kabelek czy coś <br><hr>Radlin<br>Komentatorzy napisał(a):W nekenie nie ma żadnych blokad a tym bardziej na liczniku!!!!<br><hr>Kamil1214<br>
Neken jest zblokowany masą - dość dużą jak na 50 ccm, ale i tak idzie 62 km/h !
Licznik jest natomiast całkowicie mechaniczny, a jedyny kabelek może być tylko od podświetlenia. Samo wykonanie prędkościomierza pozostawia wiele do życzenia, bo powyżej 65 km/h leci(przynajmniej mi) do końca skali. Kiedyś nawet odpuściłem gaz, bo się bałem, że się złamie wskazówka ;P<br><hr>Nekenoman
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ja opowiem o swoim nekenie, na dzień 23.06.2012 mam zrobione ponad 7800 km, naprawy jakie w nim były robione to przy niespełna 2000 km wymieniony został tłumnik, następnie wymieniona została skrzynia biegów gdyż nie było 1 i 2, tak naprawdę wszystkie poważne naprawy były przed 4000 km, jak narazie odpukać nic się nie dzieje, no chyba że ktoś zwraca uwagę na spaloną żarówkę z przodu i z tyłu żarówkę stopu, planuję zmianę cylindra na większy, lecz nie dla tego że chcę jechać szybciej lecz po to by lepiej mi się pokonywało górki, bo neken waży 115 kg. co na niespełna 4 km jest za dużo, z napraw jakie mnie czekają to wymiana klocków hamulcowych z tyłu, a co do napraw mogę dodać także że wymieniałem rączkę od hamulca gdyż poprostu się złamała. Jeśli chodzi o jakąś radę co do tego motorka to wymiana cylindra na większy wraz z cały kompletem żeby nie zniszczyć silnika, a także wymiana przedniego koła, podziękujecie jak będzie padał deszcz
do tego można się zaopatrzyć w kilka żarówek do lampy z tyłu i przodu bo lubią się często palić. A także co przy tym motorku jest najważniejsze sprawdzać i dokręcać często wszystkie śrubki najlepiej tak co 1000 km:D
<br><hr>kamil5991

<br><hr>kamil5991
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
simeno mam zippa nekena ma juz przejechane 14 tys i btył tylko łancuhc wymieniony i chdozi juz od nowosci rok i zadnych awari polecam tego sprzeta spalanie 2,6 litra na sto<br><hr>KacperKomentatorzy napisał(a):"Mało pali" - czyli ile?<br><hr>e_gregor<br>Komentatorzy napisał(a):2,5 litra max<br><hr>ka<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
mam zipp"a neken i jestem z niego naprawde zadowolony na początku jeździłem powoli bo na dotarciu. docierałem go przez 1000km a nie 300. dla początkujących zmieniajcie bieg 5000-6500 obr/min przez pierwsze 1000km. Lecz jak pisałem po pierwszym 1000 zaczeła sie jazda zobaczyłem ile on wyciągnie to tak na 1 biegu 25km/h 2 bieg 40km/h 3 bieg 65km/h a 4 bieg do 95 km/h liczone honda nsr 125 jest to 50ccm niezdejmowane blokady nic w nim nie zmieniałem wszystro jest orginalne.Więc polecam warto kupić ten motorek przyspieszenie ma tak sobie ale jak sie rozpędzi to jest frajda.Kupujcie ten moto bo warto nie patczcie ze chinol bo zipp'y idą w góre więc polecam<br><hr>masterKomentatorzy napisał(a):neken nie ma zadnych blokad i pali 1.7-2.5 na 100 km.Mam nekena i jestem zadowolony jego maksymalna predkosc to jest okolo jakies 100 km/h.<br><hr>szczur1214<br>Komentatorzy napisał(a):cZy neken ma blokady? jak go kupie odrazu z salonu???<br><hr>ZiPper<br>Komentatorzy napisał(a):neken nie ma zadnych blokad.Ja go kupilem ze salonu i nie ma zadnych blokad.Ja sam lece gdziesz okolo 100 km/h
<br><hr>szczur1214<br>Komentatorzy napisał(a):taa chyba w snach lub przy pojemności 125ccm. Mam nekena przejechane ok 1600 km i z trudnością umiem wycisnąć 70km/h z górki a silnik wyje jak by miał wyskoczyć zaraz<br><hr>neken<br>Komentatorzy napisał(a):ja mam przejechane 2100 i dochodze do zera czyli gdzie tak okolo 90-100.Zalezy od tego czy pod wiatr czy z wiatrem i wez przytrzym sobie licznik jak bedziesz jechal.Bo te liczniki jak jest duza predkosc cofaja i jak go przyciszniesz to jest ok.<br><hr>szczur1214<br>Komentatorzy napisał(a):i kogo chcecie w chu** zrobic czy chcecie sie popisac chetnie bym obejrzal jak wam to 100 leci chyba tarcze licznika sobie wydrukowaliscie jakas dziwna. Jakos nikt wam w te bajki nie wierzy Honda Nsr 125 cm3 leci co najwyzej 170 km/h Honda NS1 montesa 50 cm3 jedzie max 120km/h przy 6 biegach to o czym wy tu piszecie ze neken wyciagnie 100 km/h na 4 bez przerobek silnika. Zapraszam na forum simsony.net tam zalozcie temat ze wam neken 100 leci to was wysmieja<br><hr>celfun<br>Komentatorzy napisał(a):mi leci 80 z góry a po prostej 65 max a moduł mam wymieniony więc kicha z tymi modułami jedynie jakiś kabel albo gaźnik z tego co wiem
mi na początku "zamykał" licznik po prostej ale potem musiałem cylinder wymienić bo się tuleje stopiły
mam juz 3500 km zrobione <br><hr>Arek<br>Komentatorzy napisał(a):Mnie też szafę zamykał jak był nowy. Teraz po dotarciu 65 km/h idzie na fabrycznym module. Za miesiąc moduł zmieniam to wam powiem ile mój idzie.<br><hr>Nekenoman<br>Komentatorzy napisał(a):Ja też mam zipka nekena mam przejechane okolo 2600 i leci mi 90 mierzone honda cbr 600<br><hr>misiu<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Z pionowej górki to spoko pójdzie:)). Spadek swobodny:)<br><hr>markKomentatorzy napisał(a):Ja mam takiego nakena od tygodnia.Wiem ze trzeba go dobrze dotrzec,ale chcialem sprawdzic ile pojdzie ma blokade poniewaz jest z salonu lecialem nim 80km/h i jeszcze sie bujal ale juz nie chcialem wiecej bo na dotarciu tak normalnie to jezdze 50km/h,a we dwoch 45km/h.Bylem bardzo zdziwiony ze "NEKEN"z blokada polecial az 80km/h.<br><hr>Naznaczony<br>Komentatorzy napisał(a):Niesamowite, jak zdejmiesz blokady to pewnie poleci ze 130km/h, a z górki 200km/h<br><hr>Banan<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ja tez mam Zipp Neken nie powiem po małych przeróbkach wyciogałem nim ok 100km na godzine ale przy takiej wiracji ( chciało mi sie odrazu ru***) tylnia lewa stopka to konkretna porazka jak uczyłem sie jezdzic na 1 kole to od tej wibracji czyłem jak by mi miały zaraz paznokcie zejsc ale nuta ma zaden skuter niemiał polotu chyba ze zipp quantum 2 sów to tez inna bajka on ma go na 80 brzerobionego to ma ok 6-8 km tylko ze on niema ( biegów) wiec lepiej sie zbiera ale na predkosc niemiał polotu przy 75 na moim liczniku juz go dochodziłem ale ze on zbytnio nie umial jedzic jachalismy obie razem na Niewiasty ( dziewczyny ) i tak wyjebal orła ze tłok mu wyskoczył a lezał 6 dni w szpitalu miał 6 złaman tak sie konczy jazda zippem który warzył 136 kg o kierowac 57kg ja waze 95 wiec mój zipp jest dlamnie dozyc lekki. Tylnia opona niemiało juz bieznika po 2800km bo paliłem gume 3 razy take g.... ale na łysej nie radze jezdzic po deszczu nie wychamujeszKomentatorzy napisał(a):Zipp Neken – opinia
ZAKUP
Kupiłem pod koniec sezonu 2010 motorower Zipp Neken. Całe wakacje pracowałem na niego, miała to być ogromna przyjemna nagroda za ciężką pracę. Udałem się do autoryzowanego sklepu Zipp w moim mieście. Powiedziałem co i jak, zapłaciłem 3400 zł i udałem się z Fakturą VAT zarejestrować Nekena. Ubezpieczenie w PZU (OC+AC+NW) kosztowało 430 PLN. Z tablicami wróciłem do sklepu, pokazali mi panowie jak go włączyć itp. Udałem się do domu.
PIERWSZE WRAŻENIA
Silniczek jest dobry na wyższych obrotach. Biegi łatwo wyczuć, dla wygody zamontowano fabrycznie wyświetlacz biegów (zdarza się, że wskazuje źle bieg). Czasem wyskakują np. jadę na 2 biegu i nagle luz. Biegi wyglądają następująco: 1-N-2-3-4. Pierwszy bieg jest wyłącznie do ruszenia. Przedni hamulec – tarcza, tył – bęben. Neken ma alarm z uruchamianiem zdalnym zapłonu, czego nie polecam bo nigdy nie jesteśmy pewni czy motorek jest na luzie. Schowek pod siedzeniem służy do umieszczenia klucza, ewentualnie jakiegoś małego przedmiotu (bo inaczej nie zamkniemy siedziska). Dużo miejsca jest w osłonach bocznych – tylnych. Bez problemu w lewej umieściłem kamizelkę odblaskową a w prawej siatkę na kask. Motorower radzi sobie na poza drogami lecz nie lubi żwiru i piachu. Całą zimę przejeździłem
KŁOPOTÓW NADSZEDŁ CZAS
Przednia opona – porażka. Jak można coś takiego zamontować?! Przecież to prawie rowerówka! Hamowanie przodem wyłącznie na prostych kołach, hamowaniem pulsacyjnym bo „miniABS” jest chiński i nic nie daje.
Silnik generuje tak duże wibracje, że większość śrubek pogubiłem. Pękło mi mocowanie błotnika przedniego, pękło mocowanie osłony łańcucha (i zgubiłem obie śrubki), guma trzymająca akumulator nie wytrzymała 2000 kilometrów. Podkładki gumowe trzymające osłony boczne pogubiłem. Zgubiłem śrubę hamulca tylnego od jego położenia i puściła czujka światła hamulca. Wszystkie plastiki mam usztywnione od wewnątrz styropianem i pozaginanym kartonem. Dodatkowo sznurkiem. Motoroweru jeszcze nie odblokowywałem, jednakże prędkość maksymalna wynosi 76 km/h wg wskazań licznika rowerowego i GPS ponieważ założony fabrycznie jaja sobie robi. Stopka centralna jest niebezpieczna, przy składaniu się w zakręcie lewym można zahaczyć o podłoże stopką. Przy przebiegu 420 km na postoju złapałem kapcia tylnego koła… nie byle jak! Otóż od dętki odłączył się zaworek! Musiałem wszystko zdemontować, kupić nową dętkę i wulkanizator ją wymienił. Nie da się jeździć z pasażerem – ciężko utrzymać równowagę, skręcanie – porażka. Przednie koło czuć jakby się miało podnieść. Próbowałem pasażera ważącego 45 kg i 70 kg, ja ważę 60 kg.
TUNING
Szyba PUIG (od wibracji pogubiłem śruby mocujące), zamalowanie czarną farbą z połyskiem napisów ZIPP oraz NEKEN. W ich miejsce naklejenie naklejek HONDA.
HISTORIA
180 km – nie odpala i wylewa paliwo przez wężyk przelotowy
420 km – zepsuta dętka
861 km – przepalenie żarówki światła przedniego pozycyjnego
1980 km – zamontowanie licznika rowerowego
<br><hr>krzysztof163<br>Komentatorzy napisał(a):jeżdzisz jeszcze tym motorkiem???<br><hr>pawel<br>Komentatorzy napisał(a):chyba jeździć nim nie umiesz. Ja mam nekena i przyjechałem nim już 300 km. Jestem z niego mega zadowolony. Niem mam z nim żadnych problemów i super się nim jeździ<br><hr>qwerty<br>



- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dokładnie, żadnej blokady nie ma w tym motorku. wiem, bo jeżdżę już rok streetem. Tu trzeba tylko dotrzeć prawidłowo i tyleKomentatorzy napisał(a):Witam Ja mam Nekena Yamasaki YM 50-8 i mi leci max 65km/h i pali 3,5l/100 i słyszałem że ma gdzieś blokady tylko chce dowiedziec sie dokładnie gdzie one moga byc (modół,tłumnik,gaźnik,wariator??).<br><hr>Hawe<br>
Komentatorzy napisał(a):Nie wiem dokładnie ale mi się wydaje że w yamasaki jak w gb street nie ma blokad poza modułem zapłonowym a tak propo tego co napisałeś widać że nie jesteś rozgarniety xD bo w jak w biegowym moto znajdzjesz wariator xDDDDDDDD radze ci następnym razem patrz co piszesz <br><hr>Romiko<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ja też opowiem o swoim tyle że GB Motors STREET czyli w 100% bliźniaczy sprzęcik moja opowieść jest trochę długa więc postanowiłem nagrać film mam nadzieję że nie będzie przeszkodą podać tutaj linka do niego film ma 16 minut i postarałem się opowiedzieć o wszystkim mój GB ma przejechane 8200 kilometrów i film prezentuje go właśnie po takim przebiegu pozdrawiam
Link z filmem --> <a href="http://www.youtube.com/watch?v=MSjLLnlXstU" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=MSjLLnlXstU</a><br><hr>Carol
Link z filmem --> <a href="http://www.youtube.com/watch?v=MSjLLnlXstU" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=MSjLLnlXstU</a><br><hr>Carol
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
poojeeebało za przegląd 200zł ? hahahah .śmiech na saliKomentatorzy napisał(a):Witam wszystkich. Kilka słów na temat nekena ... kupiłem go jakiś miesiąc, temu i dojeżdżam nim do pracy jakieś 60 km w dwie strony dziennie. Ma już przejechane 1200 km i za sobą pierwszy przegląd. Jeżeli ktoś potrzebuje taniego wozidełka to nie wiem czy jest to najlepszy wybór. Za motorower dałem 3799 PLN i dostałem kaskPierwszy przegląd kosztował 200 PLN (nie uważacie że za dużo???) teraz będę jechał na 2 przegląd za niedługo i wygląda na to ze będę jeździł co jakieś 1,5 miesiąca i wydawał 200 PLN za przegląd. Hmmm trochę to dla mnie bezsensowne, bo w ciągu lata wydam jakieś 800 PLN za same przeglądy, a miało być tanie wozidełko
Tanie jest ale chyba jak sie nim mało jeździ
Co do usterek to w tym czasie rozsypał się wydech, brzęczy w środku (sprawa opisywana na różnych forach), potem padła stacyjka, blokuje się i muszę włożyć do środka inny klucz (zdjąłem naklejkę) aby ją odblokować, dziś, czyli dokładnie po 1200 km odpadł wydech, a dokładniej jedna śruba mocująca. Z biegami jest problem też szeroko opisywany ale da się przyzwyczaić. Mam go na gwarancji więc liczę na naprawę wszystkich usterek, ale jeżeli macie zamiar go kupić to radzę uzbroić się w cierpliwość i jeżeli chcecie go mocno dosyć eksploatować to weźcie pod uwagę koszt serwisowania. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania zapraszam do kontaktu. Chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami: neken1979@wp.pl
Jeszcze przedni hamulec notorycznie się luzuje i muszę go dokręcać, z tego co widzę to brakuje tam jednej blokady śruby czy nita który to przytrzymuje.
Nie spodziewałem się tu mega jakości ale to już mnie zaczyna denerwować powoli wszystko
A czy wie ktoś może czy on powinien mieć podświetlane zegary bo jechałem ostatnio w nocy i nic mi się tam nie świeci<br><hr>Mario<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
debil to ty jestes nie on <br><hr>ffffKomentatorzy napisał(a):PRZECZYTAJCIE TO!!
SŁUCHAJCIE!! NIE ZNACIE SIĘ TO NIE PISZCIE.
JA MAM TEGO ZIPPA I POWIEM WAM ŻE:
1 NA OSIĄGI WCALE NIE NARZEKAM 3.8KM NA BLOKADACH, PO ZDJĘCIU ICH JEST JAKIES 7-8KM
PS JEDYNĄ BLOKADĄ JEST MODUŁ KOSZTUJE 50-60ZŁ
A JAK MACIE NA GWARANCJI TO TYLKO PODPINACIE STARY I MOŻECIE JECHAĆ DO SERWISU. V-MAX ZALEŻY OD DOTARCIA. TO JEST 80-90KMH.
2 JEŹDZI SIĘ BARDZO WYGODNIE. PO PRZEJECHANIU 2H NIE BOLI MNIE **** ANI KRĘGOSŁUP ;]
3 SPALANIE TO JEGO NAJWIĘKSZY ATUT. PO MIEŚCIE PRZY MAKSYMALNEJ PRĘDKOŚCI JAKĄ DA SIE JECHAĆ W GODZINACH SZCZYTU PALI 1.5-2L
TO NIE ŻARTY. NIE DZIAŁA MI KONTROLKA PALIWA ALE WIEM ŻE, JAK ZATANKUJE ZA 20ZŁ I JAK MAM 190KM PRZEJECHANE TO MI SIE WACHA KOŃCZY:p
4I NIE ZRAŻAJCIE SIĘ ŻE TO CHINOL WCALE MI SIĘ NIE PSUJE JEDYNE CO TRZEBA ZROBIĆ TO PO DOKRĘCAĆ PARĘ ŚRUBEK.<br><hr>orlik<br>Komentatorzy napisał(a):"7-8KM" xDDDDDDD jaki za przeproszeniem debil, ty widziałeś kiedyś 7-8 km w 4 suwowej 50 hhahaha<br><hr>xDD<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Hej Wszystkim,opowiem wam moja dzisiejszą przygodę z Zipem.Moje ręce są zmęczone a nerwy rozbudzone więc tak w skrócie.
Od jakiegoś czasu mój Zip miał problemy z odpalaniem. A gdy już,po dotarciu do garażu paliwo wylewało się wężykiem w ziemie. Z racji iż jest on nowy,a swoją drogą nie jestem specjalistą "dopchałem" go 3 km do warsztatu bo w mym mieście Chińczyków,nie naprawia każdy.
Odebrałem go po 3 dniach,wymieniona świeca,zawory,zdemontowany alarm oraz moduł zapłonowy odblokowany. 150 zł (swoją drogą ciekawe czy to dobra cena)
Postanowiłem wybrać się dziś,na mą pierwszą wycieczkę.
Po 5km gdy zaparkowałem,nie odpalił. ZNÓW NIE ODPALIŁ. Byłem skołowany więc po raz kolejny,popchałem go do domu.
Pójdę w reklamacje usługi do warsztatu lub wyrzucę go na złom.
Może ktoś mi powiedzieć,dlaczego ZIP ciągle ma awarie odpalenia oraz paliwo wycieka?
Będę niezmiernie wdzięczny za porady...
PZDR
IDĘ SPAĆ,bo rąk już nie mam
Od jakiegoś czasu mój Zip miał problemy z odpalaniem. A gdy już,po dotarciu do garażu paliwo wylewało się wężykiem w ziemie. Z racji iż jest on nowy,a swoją drogą nie jestem specjalistą "dopchałem" go 3 km do warsztatu bo w mym mieście Chińczyków,nie naprawia każdy.
Odebrałem go po 3 dniach,wymieniona świeca,zawory,zdemontowany alarm oraz moduł zapłonowy odblokowany. 150 zł (swoją drogą ciekawe czy to dobra cena)
Postanowiłem wybrać się dziś,na mą pierwszą wycieczkę.
Po 5km gdy zaparkowałem,nie odpalił. ZNÓW NIE ODPALIŁ. Byłem skołowany więc po raz kolejny,popchałem go do domu.
Pójdę w reklamacje usługi do warsztatu lub wyrzucę go na złom.
Może ktoś mi powiedzieć,dlaczego ZIP ciągle ma awarie odpalenia oraz paliwo wycieka?
Będę niezmiernie wdzięczny za porady...
PZDR
IDĘ SPAĆ,bo rąk już nie mam


- romeo575
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 16/7/2013, 23:45
Komentatorzy napisał(a):A kto ci każe!! Masz wybór??TO SOBIE KUP STARĄ HONDĘ itp. LEPSZA JEST??<br><hr>ALI
No właśnie stara Honda jest niestety lepsza xD
Mam Nekena z 2010, nie narzekam-zrobione kółko 10tys km, bez większych awarii...co prawda bezpieczniki siadły i ładowanie akumulatora, ale to nie przeszkadza. Ostatnio wymieniłem cylinder na 72ccm, zwiększyło to komfort znacznie, polecam zrobić to jak najwcześniej. Dobrze się nim jeździ, w przeciętnych warunkach v max to ok. 85-100km/h.
Zastrzeżenia: zębatka napędowa luźna, trzeba samemu zaopatrzyć się w podkładki, łańcuch szlag trafia, opony-po deszczu leci się szybciej niż na lodzie i to chyba wszystko

Silniki Hondy sprawdzają się w tych pojazdach, nie szkodzi im nawet brakl częstej wymiany oleju.
- Flamen
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 29/7/2013, 13:44
romeo575 napisał(a):Hej Wszystkim,opowiem wam moja dzisiejszą przygodę z Zipem.Moje ręce są zmęczone a nerwy rozbudzone więc tak w skrócie.
Od jakiegoś czasu mój Zip miał problemy z odpalaniem. A gdy już,po dotarciu do garażu paliwo wylewało się wężykiem w ziemie. Z racji iż jest on nowy,a swoją drogą nie jestem specjalistą "dopchałem" go 3 km do warsztatu bo w mym mieście Chińczyków,nie naprawia każdy.
Odebrałem go po 3 dniach,wymieniona świeca,zawory,zdemontowany alarm oraz moduł zapłonowy odblokowany. 150 zł (swoją drogą ciekawe czy to dobra cena)
Postanowiłem wybrać się dziś,na mą pierwszą wycieczkę.
Po 5km gdy zaparkowałem,nie odpalił. ZNÓW NIE ODPALIŁ. Byłem skołowany więc po raz kolejny,popchałem go do domu.
Pójdę w reklamacje usługi do warsztatu lub wyrzucę go na złom.
Może ktoś mi powiedzieć,dlaczego ZIP ciągle ma awarie odpalenia oraz paliwo wycieka?
Będę niezmiernie wdzięczny za porady...
PZDR
IDĘ SPAĆ,bo rąk już nie mam
Nie miałem nigdy takich problemów. Dokręć śruby w gaźniku u sprawdź wężyk od paliwa...
Jeśli paliwo Ci cieknie i nie trafia gdzie powinno, nie dziw się, że nie możesz odpalić xd
- Flamen
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 29/7/2013, 13:44
Komentatorzy napisał(a):poojeeebało za przegląd 200zł ? hahahah .śmiech na saliKomentatorzy napisał(a):Witam wszystkich. Kilka słów na temat nekena ... kupiłem go jakiś miesiąc, temu i dojeżdżam nim do pracy jakieś 60 km w dwie strony dziennie. Ma już przejechane 1200 km i za sobą pierwszy przegląd. Jeżeli ktoś potrzebuje taniego wozidełka to nie wiem czy jest to najlepszy wybór. Za motorower dałem 3799 PLN i dostałem kaskPierwszy przegląd kosztował 200 PLN (nie uważacie że za dużo???) teraz będę jechał na 2 przegląd za niedługo i wygląda na to ze będę jeździł co jakieś 1,5 miesiąca i wydawał 200 PLN za przegląd. Hmmm trochę to dla mnie bezsensowne, bo w ciągu lata wydam jakieś 800 PLN za same przeglądy, a miało być tanie wozidełko
Tanie jest ale chyba jak sie nim mało jeździ
Co do usterek to w tym czasie rozsypał się wydech, brzęczy w środku (sprawa opisywana na różnych forach), potem padła stacyjka, blokuje się i muszę włożyć do środka inny klucz (zdjąłem naklejkę) aby ją odblokować, dziś, czyli dokładnie po 1200 km odpadł wydech, a dokładniej jedna śruba mocująca. Z biegami jest problem też szeroko opisywany ale da się przyzwyczaić. Mam go na gwarancji więc liczę na naprawę wszystkich usterek, ale jeżeli macie zamiar go kupić to radzę uzbroić się w cierpliwość i jeżeli chcecie go mocno dosyć eksploatować to weźcie pod uwagę koszt serwisowania. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania zapraszam do kontaktu. Chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami: neken1979@wp.pl
Jeszcze przedni hamulec notorycznie się luzuje i muszę go dokręcać, z tego co widzę to brakuje tam jednej blokady śruby czy nita który to przytrzymuje.
Nie spodziewałem się tu mega jakości ale to już mnie zaczyna denerwować powoli wszystko
A czy wie ktoś może czy on powinien mieć podświetlane zegary bo jechałem ostatnio w nocy i nic mi się tam nie świeci<br><hr>Mario<br>
<br><hr>muuuody ;d
Faktycznie-są 3 przeglądy serwisowe po 200zł, później już nie. Tłumik-to samo, ale można wyrzucić wszystko ze środka (wycinasz okienko, wysypujesz, spawasz-sprzęt od znajomego/mechanika). Zegary są podświetlane, ale elektryka jest słabą stroną tego modelu, polecam wymianę:cylindra (72-90, powyżej może pęc wał, choć wytrzymuje niby do 110). Śruby od wydechu łatwo wymienić na lepsze jakieś i nie będzie kłopotu, mi trzyma na jednej i dzięki temu mam lepsze osiągi

Neken nie jest drogi w utrzymaniu, wszystkie naprawy i przeróbki z ponad 3 lat i 10 tys km kosztowały mnie max 1000zł (cylinder, moduł, łańcuchy, światła, zębatki itd)
- Flamen
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 29/7/2013, 13:44
Witam także posiadam Nekena 72cc , mówicie że nie ma blokad kupiłem go już z wymienionym cylindrem na 72 i musze go docierać powie mi ktoś ile km musze pokonać żeby go wystarczająco dotrzeć?<br><hr>tomasz97Komentatorzy napisał(a):Witam wszystkich. Kilka słów na temat nekena ... kupiłem go jakiś miesiąc, temu i dojeżdżam nim do pracy jakieś 60 km w dwie strony dziennie. Ma już przejechane 1200 km i za sobą pierwszy przegląd. Jeżeli ktoś potrzebuje taniego wozidełka to nie wiem czy jest to najlepszy wybór. Za motorower dałem 3799 PLN i dostałem kaskPierwszy przegląd kosztował 200 PLN (nie uważacie że za dużo???) teraz będę jechał na 2 przegląd za niedługo i wygląda na to ze będę jeździł co jakieś 1,5 miesiąca i wydawał 200 PLN za przegląd. Hmmm trochę to dla mnie bezsensowne, bo w ciągu lata wydam jakieś 800 PLN za same przeglądy, a miało być tanie wozidełko
Tanie jest ale chyba jak sie nim mało jeździ
Co do usterek to w tym czasie rozsypał się wydech, brzęczy w środku (sprawa opisywana na różnych forach), potem padła stacyjka, blokuje się i muszę włożyć do środka inny klucz (zdjąłem naklejkę) aby ją odblokować, dziś, czyli dokładnie po 1200 km odpadł wydech, a dokładniej jedna śruba mocująca. Z biegami jest problem też szeroko opisywany ale da się przyzwyczaić. Mam go na gwarancji więc liczę na naprawę wszystkich usterek, ale jeżeli macie zamiar go kupić to radzę uzbroić się w cierpliwość i jeżeli chcecie go mocno dosyć eksploatować to weźcie pod uwagę koszt serwisowania. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania zapraszam do kontaktu. Chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami: neken1979@wp.pl
Jeszcze przedni hamulec notorycznie się luzuje i muszę go dokręcać, z tego co widzę to brakuje tam jednej blokady śruby czy nita który to przytrzymuje.
Nie spodziewałem się tu mega jakości ale to już mnie zaczyna denerwować powoli wszystko
A czy wie ktoś może czy on powinien mieć podświetlane zegary bo jechałem ostatnio w nocy i nic mi się tam nie świeci<br><hr>Mario<br>
Komentatorzy napisał(a):Witaj "Mario"
Co do zegarów - nie jest to może niemiecki halogen tylko chińskie lampki choinkowe, ale powinny świecić.
Ja muszę przyznać, że trafiłem(odpukać w niemalowane) na stosunkowo mocny egzemplarz. Mam na liczniku prawie 1700 km i na razie na niego nie narzekam zbytnio. Co do odkręcających się śrub nic jak na razie, na szczęście się nie odkręciło. Mieszkam na wsi więc przebieg, który mam to jazda głównie poza asfaltem, na którym również zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów. Jeżeli ktoś chce używać go w terenie, polecam od razu zmienić moduł i tylną oponę. Seryjna guma jest dobra na żwir i lekki piasek, ale w starciu z "kopnym" piachem i błotem zdecydowanie przegrywa; w zimę też brakuje odp. trakcji. Kto jeździ poza szosą niech uważa na dźwignię tylnego hamulca - łatwo nią gdzieś zawadzić i wygiąć w harmonię - sprawdzone. Na szczęście b. łatwo się ją prostuje. W zeszłym tyg. minęła mi gwarancja, więc w tym tyg. pewnie zmienię moduł i pochwalę się Vmax'em. Jak na razie idzie 62 km/h.
A' propos przeglądu, ja za 200 km zapłaciłem chyba 120 zł.<br><hr>Nekenoman<br>Komentatorzy napisał(a):He he he widzisz to u mnie może zaczną świecić na świętaale wtedy nie będę nim jeździł więc wszystko mi jedno
w kazdym razie nie świecą ale po nocy raczej się nie przemieszczam więc mam to w pompie
W tej chwili mój Neken ma juz 2500 i jest po naprawie rury i lampy przedniej bo padłaczekam na nastepne padnięcia u niego
instalacje mi teraz zamówili elektryczną bo kable się popaliły
Błotnik przedni pękł ale nie wymieniają bo na to nie ma gwarancji
![]()
Ja jeżdzę głównie po asfalcie i jakos te oponki dają radę choć trzeba uważać na żwir leżący na drodze bo jedną wywrotkę bym zaliczyl przez taką niespodziankęW lesie na piachu nie da się jechac więcej niż 20-30 bo gleba murowana
Mój mierzony na GPS (bo licznik seryjny ożna wywalić) poszeł 64
Myślisz, że wymiana modułu cos da? One podobno więcej niż 70 nie pojadą z tym silniczkiem,a blokad też podobno nie mają ...
Wniosek taki, że musze poszukać innego warsztatu gdzie zrobią mi przegląd taniej. Choć jak sam obliczyłem, części czyliświeca olej, smarowanie łańcucha nie powinny kosztować więcej niż 100 PLN więc sam sobie to będę robił już nie długo bo na nastepny przegląd chyba już nie jadę. Jak patrzylem na allegro to można kupić praktycznie każdą część za baaaardzo małe pieniądze, więc po co mi ta gwarancja. Na rurę czekałem 2 tygodnie a kosztuje 120 PLN.
Ja w przyszłym roku jak zrobię lejce w sensie uprawnienia zmienię silnik na 110 i będzie latał jak się patrzy
Pozdrawiam wszystkich Nekenowców<br><hr>Mario<br>
Komentatorzy napisał(a):Ja dzisiaj byłem na zmianie łańcucha i przedniej zębatki i mi policzył gostek 160 zł. Co do prędkości to mi "autoryzowany" mechanik powiedział, że na 50 ccm więcej niż 60-70 nie pójdzie. Neken z resztą nie ma żadnych blokad, a zmiana modułu nic podobno nie daje, więc ja z niego zrezygnowałem ;] Jedynym wyjściem byłoby przerobienie go na 80 ccm, BO 125 CCM TO JUŻ TROCHĘ ZA DUŻO JAK NA NEKENA. 80 ccm jest NAJBEZPIECZNIEJSZYM rozwiązaniem, jeżeli stawiasz na trwałość !!!
Jedyne co mi robił oprócz łańcucha, to coś pomajstrował przy gaźniku i teraz poniżej 30 jest jak żyleta, a dalej jeszcze łatwiej się rozpędza. Pozostaje mi tylko sprawdzić na GPS ile teraz idzie; poprzednio wyciągnął ok.62 km/h.
A co do jazdy na asfalcie to na każdych oponach, może oprócz crossowych na piasku lub żwirze można się nieźle wypier****ć ;]
BTW na allegro.pl faktycznie jest wszystko do Nekena, ale mnie niektóre ceny przerażają ;]<br><hr>Nekenoman<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Witam mam Nekena 50cm. Od nowosci przejechalem nim 3500km mam go rok.
po 2000 km wymienilem skrzynie 2500 odlecial tlumnik i spalila sie czesc instalacji a licznik nie dzialal od nowosci
zamki w boczkach wylecialy po 200 km wszystkie naprawy robilem sam
wyeliminowalem wszystkie brzeczenia oraz stlumilem prawie waszystkie wibracje gumami na mocowaniu silnika. Jezdzi sie o wiele lepiej i przyjemniej. Jakis czas temu zaczelo cos gwizdac jak by od strony sprzegla ale nie moge dojsc co to jest, dzwiek jak turbina zwieksza sie z obrotami silnika ale wadpie by to tylo lozysko. wymienilem zarowki na nowe biale zamontowalem z przodu dodatkowe swiatla ledowe oraz wymienilem cylinder na 110 ccm
Mam zamiar wstawic jeszcze kufer i zmienic zebatki bo ma zbyt duzo mocy lepiej przelozyc to na km/h
po 2000 km wymienilem skrzynie 2500 odlecial tlumnik i spalila sie czesc instalacji a licznik nie dzialal od nowosci

wyeliminowalem wszystkie brzeczenia oraz stlumilem prawie waszystkie wibracje gumami na mocowaniu silnika. Jezdzi sie o wiele lepiej i przyjemniej. Jakis czas temu zaczelo cos gwizdac jak by od strony sprzegla ale nie moge dojsc co to jest, dzwiek jak turbina zwieksza sie z obrotami silnika ale wadpie by to tylo lozysko. wymienilem zarowki na nowe biale zamontowalem z przodu dodatkowe swiatla ledowe oraz wymienilem cylinder na 110 ccm
Mam zamiar wstawic jeszcze kufer i zmienic zebatki bo ma zbyt duzo mocy lepiej przelozyc to na km/h

- krzysiu56
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 8/4/2014, 10:18
- Lokalizacja: paslek
to co kiedy sie scigamy ty na swoim rowerku a ja na moim nekenie ?<br><hr>ReeD`sKomentatorzy napisał(a):Wiatm. Szczeże odradzam wszystkim kupno tego ładnie wyglądającego i nic więćęążęę, lepiej kupic sobie rower, prędkość max. ie oszukując sibie ani nikogo to po prostej ok.62km/h a przyśpieszenie to już nie wspomne ruszyć 120kg takim kiepskim silnikiem to ciężko(bardzo wolno się rozpędze, I CZĘSTO SIĘ PSUJE<br><hr>Kamil<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości