Nowe AM6, zamula po dotarciu
Posty: 34
• Strona 2 z 2 • 1, 2
ale mbx x limit całkiem inaczej wyglądał niz mój sprzęt
dokładnie sprawdź ja bym stawiał na świece. moze byłą zła mieszanka ustawiona czy cos i ją zjarało ;/

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Chłopie, mi na 80cc i gaźniku 21mm dawał radę na dyszy 70, no jeśli chodzi o prędkości, bo przełożenia podobne i dawał radę do tych 90-95km/h, teraz siedzi 100, bo prędkość tam rozwijał, ale nic więcej, trochę za mało, choć może za dużo wymagam, bo kumpla podwoziłem, to mówił, że bdb się zbiera. Teraz czekam na zestaw naprawczy i zobaczymy jak będzie na 1,00mm śmigał:) Ja bym jednak na twoim miejscu pokombinował z mniejszymi - 80-90?, ew daj tą 95 i powiększ wloty powietrza w air boxie.
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
A w jakim moto? Pomimo tego samego silnika różne filtry powietrza i wydechy muszą robić im różnicę, bo na forum Rieju nie tylko ja miałem taką dużą dyszę wsadzoną i innym to dobrze jeździ. Mi też dobrze jeździło przez 800km. I jak pisałem dysza 75 była za mała, bo przy połowie manetki jakby się silnik wyłączał i aż do końca gazu tak było. Więc zwiększenie do 80 to też raczej nic nie da. Na 95 (niby zalecanej) kolor świecy jest niby dobry, ale jak pisałem spadły mu osiągi na 5 biegu o 10km/h, więc 90 też nic nie da. Poza tym na 100 najmniej mi spalił 3,8L na trasie przy spokojnej jeździe i 4,5L przy jeździe prawie v-maxem trasa/miasto, więc chyba zużycie miał normalne.
EDIT: Zwiększyłem przerwę na świecy z 0,6 do 0,65 (ma mieć 0,6 do 0,7), założyłem dyszę 90, na wyższych biegach przy wysokich obrotach silnik przerywa, wciśnięcie ssania pomaga, . Jutro wraca pierwsza dysza 100 i więcej nic z nią już nie kombinuję. Jak dam nową świecę i sprawdzę membrany to napiszę co znalazłem.
Magik, więc wynika z tego, że w mniejszych gaźnikach większa dysza odpowiada większemu gaźnikowi z mniejszą dyszą, albo jestem jakiś głupi
.
EDIT: Zwiększyłem przerwę na świecy z 0,6 do 0,65 (ma mieć 0,6 do 0,7), założyłem dyszę 90, na wyższych biegach przy wysokich obrotach silnik przerywa, wciśnięcie ssania pomaga, . Jutro wraca pierwsza dysza 100 i więcej nic z nią już nie kombinuję. Jak dam nową świecę i sprawdzę membrany to napiszę co znalazłem.
Magik, więc wynika z tego, że w mniejszych gaźnikach większa dysza odpowiada większemu gaźnikowi z mniejszą dyszą, albo jestem jakiś głupi

Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
A właśnie, co do przerwy świecy, koleś w sklepie miał katalog i prawił, że do tych silników powinna być przerwa 0,5mm, w sumie to tak zrobiłem i się ładnie wkręcał, ale prawdę mówiąc to już metoda prób i błędów...
Nie rozumiesz, większy gaźnik - więcej powietrza, czyli jak taki gaźnik i taka duża dysza to na mój gust Ci zalewa, albo ja jestem glupi
Nie rozumiesz, większy gaźnik - więcej powietrza, czyli jak taki gaźnik i taka duża dysza to na mój gust Ci zalewa, albo ja jestem glupi

- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
Magik a możesz napisać jaka u Ciebie siedziała dysza po odblokowaniu 50-tki?
Włożyłem nową świecę, sprawdziłem cały airbox i dolot i na tej pierwszej dyszy (100) chodzi teraz jak masakra
. Wcześniej na 3 wyciągał 60 a teraz na 4. Przyspieszenie tragiczne. Teraz się zastanawiam, czy może rzeczywiście dysza nie powinna być mniejsza. Seryjna była 75 i przerywało w połowie manetki... A teraz na nowej świecy na 100 na 5. biegu ledwo co kręci, na 6. już w ogóle albo zwalnia delikatnie. A gdy jadę na 2. w do połowy gazu to silnik nie pracuje równo tylko tak przerywa, więc może rzeczywiście go zalewa?
Membrany nie udało mi się sprawdzić, bo w moim mieście nie można kupić imbusa z otworem, jedynie w całym zestawie narzędzi
. Poza tym nie wiem, czy gdy lałem ten dodatkowy olej to katalizator w wydechu się nie zalepił. I najlepiej chyba było go wyciąć i uciąć od razu dopalacz spalin.
Heh, coś mi się zdaje, że zamiast jeździć to całe lato będę grzebał przy tym gównie. Bo raczej sprzedać go nie sprzedam, bo nie dostanę rozsądnych pieniędzy.
Włożyłem nową świecę, sprawdziłem cały airbox i dolot i na tej pierwszej dyszy (100) chodzi teraz jak masakra

Membrany nie udało mi się sprawdzić, bo w moim mieście nie można kupić imbusa z otworem, jedynie w całym zestawie narzędzi

Heh, coś mi się zdaje, że zamiast jeździć to całe lato będę grzebał przy tym gównie. Bo raczej sprzedać go nie sprzedam, bo nie dostanę rozsądnych pieniędzy.
Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
Nie kupowałem nowego. W sumie to i tak raczej cyl zajechałem i będę na dniach zmieniał na 50cc teraz i oceniał jaka dysza będzie i dam Ci znać. Tylko, że mam gaźnik większy.
A może źle go dotarłeś czy coś? sprawdzałeś chociaż kompresję? Jak nie to podjedź gdzieś na serwis. Wielkiej sumki nie krzykną a upewnić się można.
Swoją drogą jak to z wydechem to go najzwyklej w świecie wybebeszysz. Są Ci co uważają, że wpływa to negatywnie, poprawia jedynie dźwięk i zwiększa spalanie, to jednak Ci co nie mieli w sumie porównania. Ktoś tutaj właśnie pisał i wybebeszenie wiele dało, bodajże w x-rayu. Sam mam wybebeszony i jakoś nie narzekałem nigdy na muła i jakieś straszne spalanie.
A może źle go dotarłeś czy coś? sprawdzałeś chociaż kompresję? Jak nie to podjedź gdzieś na serwis. Wielkiej sumki nie krzykną a upewnić się można.
Swoją drogą jak to z wydechem to go najzwyklej w świecie wybebeszysz. Są Ci co uważają, że wpływa to negatywnie, poprawia jedynie dźwięk i zwiększa spalanie, to jednak Ci co nie mieli w sumie porównania. Ktoś tutaj właśnie pisał i wybebeszenie wiele dało, bodajże w x-rayu. Sam mam wybebeszony i jakoś nie narzekałem nigdy na muła i jakieś straszne spalanie.
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
Nie sprawdzałem kompresji, ale nie ma żadnych problemów z odpalaniem. Ani razu też silnik się nie zagotował żeby włączyła się kontrolka cieczy. Jak będzie okazja to zmierzę ale teraz, szczerze, nie chce mi się gdzieś specjalnie jechać a jeżeli rzeczywiście by siadł cylinder to moto idzie do garażu.
Chyba spróbuję na początek z tym wydechem. Jedyne co czytałem to to, że na niskich może trochę bardziej mulić, ale niby poprawia się rezo po wywaleniu kata. No i pytanie jak on ogranicza przepływ spalin. Zamówię jeszcze dysze 80 i 85, może tu też jest problem. Zobaczę co będzie...
Przy ulicznej jeździe i dyszy 90 stara świeca wyglądała tak (środek był czarny wcześniej od dyszy 100 i dodatkowego oleju):
Chyba spróbuję na początek z tym wydechem. Jedyne co czytałem to to, że na niskich może trochę bardziej mulić, ale niby poprawia się rezo po wywaleniu kata. No i pytanie jak on ogranicza przepływ spalin. Zamówię jeszcze dysze 80 i 85, może tu też jest problem. Zobaczę co będzie...
Przy ulicznej jeździe i dyszy 90 stara świeca wyglądała tak (środek był czarny wcześniej od dyszy 100 i dodatkowego oleju):

Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
nawet na słabej kompresji te silniki potrafią z dotyku odpalać
sam to przerabiałem
dla przykładu w CR nie było nic kompresji nie wkręcał sie ze 3-4 tysiace obrotów z góry zgubił. a mimo to palił od kopa
swieca wyglÄ…da ok
i co do dyszy ja ci móie że to nie ona. gdyby to była dysza nie stało by to sie "nagle" tylko od razu po załozeniu dyszy., nie mogło sie od tak nagle cos przestawic




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Membrana sprawdzona, płytki dolegają idealnie, nie ma żadnej przerwy. Jedyne co mnie zastanawia to dwa małe żółto-fioletowe przebarwienia na przeciwwagach wału
.
Cylinder sprawdzałem z bratem, który naprawiał w serwisie Husqvarny piły łańcuchowe. Mówi, że tłok i pierścienie są ok, jedyne co to po lewej może być delikatnie porysowany od ziarnka piasku, ale to nie powinno robić różnicy, pierścienie są ładne dobrze przylegają (tłok dwupierścieniowy). Na to po prawej nie patrzcie, bo to olej i brud z palca po sprawdzaniu gładkości tłoka "na dotyk"
. Pomiędzy i nad pierścieniami tłok jest tak samo ładny, choć nie wiem jak denko. Na cylindrze są jeszcze mocne ślady honowania.
Tłok (otwórz link)
Cylinder (otwórz link)
Po zdjęciu wydechu uciąłem i wywaliłem dopalanie spalin, zaraz idę do piwnicy wywalić z dyfuzora katalizator, ale on zdaje się nie stanowić problemu.
Chyba jedyne co mi pozostaje to kombinacja z dyszami... W tygodniu powinny dojść do mnie dysze 80 i 85.

Cylinder sprawdzałem z bratem, który naprawiał w serwisie Husqvarny piły łańcuchowe. Mówi, że tłok i pierścienie są ok, jedyne co to po lewej może być delikatnie porysowany od ziarnka piasku, ale to nie powinno robić różnicy, pierścienie są ładne dobrze przylegają (tłok dwupierścieniowy). Na to po prawej nie patrzcie, bo to olej i brud z palca po sprawdzaniu gładkości tłoka "na dotyk"

Tłok (otwórz link)
Cylinder (otwórz link)
Po zdjęciu wydechu uciąłem i wywaliłem dopalanie spalin, zaraz idę do piwnicy wywalić z dyfuzora katalizator, ale on zdaje się nie stanowić problemu.
Chyba jedyne co mi pozostaje to kombinacja z dyszami... W tygodniu powinny dojść do mnie dysze 80 i 85.
Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
hmm wyglada łądnie chociaz w miare nowy cylek nie powinien miec tej ryski
pierscienie nie maja przedmuchów ? i co do wału sprawdź czy ma luzy góra dół bo jak ma przebarwienie fioletowe to mogą bcy 2 rzeczy - albo seryjnie jest w tym miejscu tak hartowany albo padło łozysko i sie przegrzewa

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Co do przedmuchów nie wiem, bo nie mierzyłem sprężania. Jak dyszami nic nie wskóram to albo jadę zmierzyć albo kupuję tester kompresji i sam sprawdzę.
Po dwóch godzinach walki katalizator ustąpił
. Oto efekt:
Niestety, podczas wyłamywania zwężki zaparłem dyfuzor o beton i u góry trochę się wgniótł
. Mam nadzieję, że nie wpłynie to na rezo?
Dyfuzor 1 (otwórz link)
Dyfuzor 2 (otwórz link)
Po dwóch godzinach walki katalizator ustąpił


Niestety, podczas wyłamywania zwężki zaparłem dyfuzor o beton i u góry trochę się wgniótł

Dyfuzor 1 (otwórz link)
Dyfuzor 2 (otwórz link)
Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
wpłynie na pewno ale nie jakoś odczuwalnie
co do przedmuchów to na tłoku pod pierscieniami widac takie kreski czarne jakby. wizualnie to mozna sprawdzic

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A to spoko, jakoś przeżyję tę wgniotkę. Lepsze to niż wydać z miejsca 700zł na tuningowy wydech.
Co do przedmuchów to nie ma ich, pomiędzy pierścieniami było czyściutko, pomiędzy pierwszym a denkiem też tłok był taki jak na tym zdjęciu co dziś dałem. Właśnie się dziwiłem, że metoda Motomana dała taki sam efekt jak na zdjęciach w necie
.
Pozostaje pospawać wydech, pomalować i testować dysze
.
Co do przedmuchów to nie ma ich, pomiędzy pierścieniami było czyściutko, pomiędzy pierwszym a denkiem też tłok był taki jak na tym zdjęciu co dziś dałem. Właśnie się dziwiłem, że metoda Motomana dała taki sam efekt jak na zdjęciach w necie

Pozostaje pospawać wydech, pomalować i testować dysze

Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
Dyfuzor pospawany, pomalowany, założony i... Moto wypieprza jak głupie
. Osiągi na poszczególnych biegach ma takie jak tuż po dotarciu, na 6 biegu leci do ok 75 bez żadnych mułów i przestojów. Muszę tylko zmniejszyć dyszę, bo teraz jest 100 i na 6 biegu na 100% gazu jedzie średnio, a na 90% manetki zaczyna przyspieszać. Pewnie ta dedykowana dysza 95 będzie dobra
. Minusem wypatroszenia wydechu jest to, że dyfuzor jest teraz mega głośny i brzmi już bardziej jak rasowy cross
. 90% ludzi siÄ™ oglÄ…da jak jadÄ™ ale co tam
,
Nigdy bym nie przypuszczał, że ten cholerny katalizator po 700km może się oblepić, zapchać czy cokolwiek innego. No ale cóż, przynajmniej metodą dedukcji doszedłem z bratem co się stało i cieszę się, że już jest OK, bo to były strasznie nerwowe trzy tygodnie. Dzięki za każdą pomoc dołożoną do wątku i zabieram się za dokładną regulację gaźnika
.
PS. Po wyniesionych doświadczeniach nie wykluczone, że w przyszłym roku zagości Metrakit Thrower lub Tecnigas E-Nox, ale to dopiero za rok
.




Nigdy bym nie przypuszczał, że ten cholerny katalizator po 700km może się oblepić, zapchać czy cokolwiek innego. No ale cóż, przynajmniej metodą dedukcji doszedłem z bratem co się stało i cieszę się, że już jest OK, bo to były strasznie nerwowe trzy tygodnie. Dzięki za każdą pomoc dołożoną do wątku i zabieram się za dokładną regulację gaźnika

PS. Po wyniesionych doświadczeniach nie wykluczone, że w przyszłym roku zagości Metrakit Thrower lub Tecnigas E-Nox, ale to dopiero za rok

Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
Posty: 34
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości