Zobacz wÄ…tek - Nowe AM6, zamula po dotarciu
NAS Analytics TAG

Nowe AM6, zamula po dotarciu

i inne małe pojemności
_________

Postprzez henio12323 » 7/5/2011, 20:46

ale mbx x limit całkiem inaczej wyglądał niz mój sprzęt :D dokładnie sprawdź ja bym stawiał na świece. moze byłą zła mieszanka ustawiona czy cos i ją zjarało ;/
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez magik2208 » 7/5/2011, 21:52

Chłopie, mi na 80cc i gaźniku 21mm dawał radę na dyszy 70, no jeśli chodzi o prędkości, bo przełożenia podobne i dawał radę do tych 90-95km/h, teraz siedzi 100, bo prędkość tam rozwijał, ale nic więcej, trochę za mało, choć może za dużo wymagam, bo kumpla podwoziłem, to mówił, że bdb się zbiera. Teraz czekam na zestaw naprawczy i zobaczymy jak będzie na 1,00mm śmigał:) Ja bym jednak na twoim miejscu pokombinował z mniejszymi - 80-90?, ew daj tą 95 i powiększ wloty powietrza w air boxie.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16


Postprzez Dr_Acula » 8/5/2011, 12:18

A w jakim moto? Pomimo tego samego silnika różne filtry powietrza i wydechy muszą robić im różnicę, bo na forum Rieju nie tylko ja miałem taką dużą dyszę wsadzoną i innym to dobrze jeździ. Mi też dobrze jeździło przez 800km. I jak pisałem dysza 75 była za mała, bo przy połowie manetki jakby się silnik wyłączał i aż do końca gazu tak było. Więc zwiększenie do 80 to też raczej nic nie da. Na 95 (niby zalecanej) kolor świecy jest niby dobry, ale jak pisałem spadły mu osiągi na 5 biegu o 10km/h, więc 90 też nic nie da. Poza tym na 100 najmniej mi spalił 3,8L na trasie przy spokojnej jeździe i 4,5L przy jeździe prawie v-maxem trasa/miasto, więc chyba zużycie miał normalne.

EDIT: Zwiększyłem przerwę na świecy z 0,6 do 0,65 (ma mieć 0,6 do 0,7), założyłem dyszę 90, na wyższych biegach przy wysokich obrotach silnik przerywa, wciśnięcie ssania pomaga, . Jutro wraca pierwsza dysza 100 i więcej nic z nią już nie kombinuję. Jak dam nową świecę i sprawdzę membrany to napiszę co znalazłem.

Magik, więc wynika z tego, że w mniejszych gaźnikach większa dysza odpowiada większemu gaźnikowi z mniejszą dyszą, albo jestem jakiś głupi :roll: .
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez magik2208 » 8/5/2011, 15:59

A właśnie, co do przerwy świecy, koleś w sklepie miał katalog i prawił, że do tych silników powinna być przerwa 0,5mm, w sumie to tak zrobiłem i się ładnie wkręcał, ale prawdę mówiąc to już metoda prób i błędów...

Nie rozumiesz, większy gaźnik - więcej powietrza, czyli jak taki gaźnik i taka duża dysza to na mój gust Ci zalewa, albo ja jestem glupi :D
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez Dr_Acula » 11/5/2011, 18:42

Magik a możesz napisać jaka u Ciebie siedziała dysza po odblokowaniu 50-tki?

Włożyłem nową świecę, sprawdziłem cały airbox i dolot i na tej pierwszej dyszy (100) chodzi teraz jak masakra :D. Wcześniej na 3 wyciągał 60 a teraz na 4. Przyspieszenie tragiczne. Teraz się zastanawiam, czy może rzeczywiście dysza nie powinna być mniejsza. Seryjna była 75 i przerywało w połowie manetki... A teraz na nowej świecy na 100 na 5. biegu ledwo co kręci, na 6. już w ogóle albo zwalnia delikatnie. A gdy jadę na 2. w do połowy gazu to silnik nie pracuje równo tylko tak przerywa, więc może rzeczywiście go zalewa?

Membrany nie udało mi się sprawdzić, bo w moim mieście nie można kupić imbusa z otworem, jedynie w całym zestawie narzędzi :D. Poza tym nie wiem, czy gdy lałem ten dodatkowy olej to katalizator w wydechu się nie zalepił. I najlepiej chyba było go wyciąć i uciąć od razu dopalacz spalin.

Heh, coś mi się zdaje, że zamiast jeździć to całe lato będę grzebał przy tym gównie. Bo raczej sprzedać go nie sprzedam, bo nie dostanę rozsądnych pieniędzy.
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez magik2208 » 11/5/2011, 18:56

Nie kupowałem nowego. W sumie to i tak raczej cyl zajechałem i będę na dniach zmieniał na 50cc teraz i oceniał jaka dysza będzie i dam Ci znać. Tylko, że mam gaźnik większy.
A może źle go dotarłeś czy coś? sprawdzałeś chociaż kompresję? Jak nie to podjedź gdzieś na serwis. Wielkiej sumki nie krzykną a upewnić się można.
Swoją drogą jak to z wydechem to go najzwyklej w świecie wybebeszysz. Są Ci co uważają, że wpływa to negatywnie, poprawia jedynie dźwięk i zwiększa spalanie, to jednak Ci co nie mieli w sumie porównania. Ktoś tutaj właśnie pisał i wybebeszenie wiele dało, bodajże w x-rayu. Sam mam wybebeszony i jakoś nie narzekałem nigdy na muła i jakieś straszne spalanie.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez Dr_Acula » 11/5/2011, 19:16

Nie sprawdzałem kompresji, ale nie ma żadnych problemów z odpalaniem. Ani razu też silnik się nie zagotował żeby włączyła się kontrolka cieczy. Jak będzie okazja to zmierzę ale teraz, szczerze, nie chce mi się gdzieś specjalnie jechać a jeżeli rzeczywiście by siadł cylinder to moto idzie do garażu.

Chyba spróbuję na początek z tym wydechem. Jedyne co czytałem to to, że na niskich może trochę bardziej mulić, ale niby poprawia się rezo po wywaleniu kata. No i pytanie jak on ogranicza przepływ spalin. Zamówię jeszcze dysze 80 i 85, może tu też jest problem. Zobaczę co będzie...

Przy ulicznej jeździe i dyszy 90 stara świeca wyglądała tak (środek był czarny wcześniej od dyszy 100 i dodatkowego oleju): Obrazek
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez henio12323 » 11/5/2011, 20:59

nawet na słabej kompresji te silniki potrafią z dotyku odpalać :D sam to przerabiałem :P dla przykładu w CR nie było nic kompresji nie wkręcał sie ze 3-4 tysiace obrotów z góry zgubił. a mimo to palił od kopa :D swieca wygląda ok :P i co do dyszy ja ci móie że to nie ona. gdyby to była dysza nie stało by to sie "nagle" tylko od razu po załozeniu dyszy., nie mogło sie od tak nagle cos przestawic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dr_Acula » 14/5/2011, 13:52

Membrana sprawdzona, płytki dolegają idealnie, nie ma żadnej przerwy. Jedyne co mnie zastanawia to dwa małe żółto-fioletowe przebarwienia na przeciwwagach wału :roll: .

Cylinder sprawdzałem z bratem, który naprawiał w serwisie Husqvarny piły łańcuchowe. Mówi, że tłok i pierścienie są ok, jedyne co to po lewej może być delikatnie porysowany od ziarnka piasku, ale to nie powinno robić różnicy, pierścienie są ładne dobrze przylegają (tłok dwupierścieniowy). Na to po prawej nie patrzcie, bo to olej i brud z palca po sprawdzaniu gładkości tłoka "na dotyk" ;). Pomiędzy i nad pierścieniami tłok jest tak samo ładny, choć nie wiem jak denko. Na cylindrze są jeszcze mocne ślady honowania.

Tłok (otwórz link)
Cylinder (otwórz link)

Po zdjęciu wydechu uciąłem i wywaliłem dopalanie spalin, zaraz idę do piwnicy wywalić z dyfuzora katalizator, ale on zdaje się nie stanowić problemu.

Chyba jedyne co mi pozostaje to kombinacja z dyszami... W tygodniu powinny dojść do mnie dysze 80 i 85.
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez henio12323 » 14/5/2011, 15:03

hmm wyglada łądnie chociaz w miare nowy cylek nie powinien miec tej ryski :P pierscienie nie maja przedmuchów ? i co do wału sprawdź czy ma luzy góra dół bo jak ma przebarwienie fioletowe to mogą bcy 2 rzeczy - albo seryjnie jest w tym miejscu tak hartowany albo padło łozysko i sie przegrzewa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dr_Acula » 14/5/2011, 18:55

Co do przedmuchów nie wiem, bo nie mierzyłem sprężania. Jak dyszami nic nie wskóram to albo jadę zmierzyć albo kupuję tester kompresji i sam sprawdzę.

Po dwóch godzinach walki katalizator ustąpił :D. Oto efekt:
Obrazek

Niestety, podczas wyłamywania zwężki zaparłem dyfuzor o beton i u góry trochę się wgniótł :-(. Mam nadzieję, że nie wpłynie to na rezo?
Dyfuzor 1 (otwórz link)
Dyfuzor 2 (otwórz link)
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez henio12323 » 14/5/2011, 19:33

wpłynie na pewno ale nie jakoś odczuwalnie :P co do przedmuchów to na tłoku pod pierscieniami widac takie kreski czarne jakby. wizualnie to mozna sprawdzic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dr_Acula » 14/5/2011, 20:23

A to spoko, jakoś przeżyję tę wgniotkę. Lepsze to niż wydać z miejsca 700zł na tuningowy wydech.

Co do przedmuchów to nie ma ich, pomiędzy pierścieniami było czyściutko, pomiędzy pierwszym a denkiem też tłok był taki jak na tym zdjęciu co dziś dałem. Właśnie się dziwiłem, że metoda Motomana dała taki sam efekt jak na zdjęciach w necie :P.

Pozostaje pospawać wydech, pomalować i testować dysze ;).
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez Dr_Acula » 17/5/2011, 19:27

Dyfuzor pospawany, pomalowany, założony i... Moto wypieprza jak głupie :D . Osiągi na poszczególnych biegach ma takie jak tuż po dotarciu, na 6 biegu leci do ok 75 bez żadnych mułów i przestojów. Muszę tylko zmniejszyć dyszę, bo teraz jest 100 i na 6 biegu na 100% gazu jedzie średnio, a na 90% manetki zaczyna przyspieszać. Pewnie ta dedykowana dysza 95 będzie dobra ;). Minusem wypatroszenia wydechu jest to, że dyfuzor jest teraz mega głośny i brzmi już bardziej jak rasowy cross :twisted:. 90% ludzi się ogląda jak jadę ale co tam :roll: ,

Nigdy bym nie przypuszczał, że ten cholerny katalizator po 700km może się oblepić, zapchać czy cokolwiek innego. No ale cóż, przynajmniej metodą dedukcji doszedłem z bratem co się stało i cieszę się, że już jest OK, bo to były strasznie nerwowe trzy tygodnie. Dzięki za każdą pomoc dołożoną do wątku i zabieram się za dokładną regulację gaźnika :) .

PS. Po wyniesionych doświadczeniach nie wykluczone, że w przyszłym roku zagości Metrakit Thrower lub Tecnigas E-Nox, ale to dopiero za rok ;).
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Poprzednia strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê