Zobacz wÄ…tek - ZX6R 2003-2004 po mapie i hamowawni relacja...
NAS Analytics TAG

ZX6R 2003-2004 po mapie i hamowawni relacja...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez Seba_ER5 » 8/5/2010, 19:08

Kto mowi ze chce z niego zrobic litra? Nie kaszdy ma aspiracje do latania litrem. Przynajmniej na razie :p. Zreszta mój hajs pakuje gdzie chce.

PCIII wstawilem by poprawic krzywą. :P. Chłopcy MCN forum z takimi teskstami nie wylatują.
P.S. 5 koni ;P.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58


Postprzez Materialmord » 9/5/2010, 09:01

Moim zdaniem robisz błąd i tutaj zgadzam sie z Trimixem. Ewidentnie podnosisz moc i moment, więc nie ma najmniejszego sensu pakowac kase w 600, bo kupując 750/1000 na starcie bedziesz miał więcej km/nm i jeszcze będziesz mógł je sobie podnosić.

Analogicznie w świecie samochodowym. Po jakiego wała grzebać w V8 o pojemności 3.0L, jezeli mozna za niewiele więcej kasy mieć V8 4.4 litra, które ma i więcej mocy i momentu i jeszcze możesz to zmodyfikować jak tylko chcesz.

W skrócie - naprawdę nie ma sensu. Pewnie, że pasja i to Ty decydujesz na co wydajesz swoje pieniądze, ale logicznie rzecz biorąc po prostu sie nie opłaca :roll:

Ps. Ktoś kiedyś powiedział zdanie bardzo dobrze to obrazujące

No replacement for displacement.

Nic nie zastąpi pojemności : )
Materialmord
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56


Postprzez Seba_ER5 » 9/5/2010, 10:09

Sluchajcie panowie nie robie tematu typu czy warto czy nie. Czy to ma sens :P. JakoÅ› na forach angielskich czegoÅ› takiego nie poruszajÄ….

Nie da sie podniesc momentu i hp. Jedno kosztem drugiego.

Kupiłem ładną 636 i wole troche w nią władować. Po zmianie koncowki wydechowej udalo mi sie dorwac dosc tanio PC. To se włożyłem by poprawic krzywą mocy. W garazu stoi GSXR750 wiec w kazdej chwili moge sie nia smignac ale nie odczuwam potrzeby.

Mała lekcja angielskiego displacement - przemieszczenie a nie pojemność ;p.

Czyli tak proszę nie robić offtopa typu kup se litra - kiedys se kupie moze za pare lat, chwilowo nie mam potrzeby, za to mam ochote pomodyfikować swoja 636np.: zmiana zawiasu klamek setów moze jak dorwe tanio to kolektorów. etc...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Materialmord » 9/5/2010, 12:03

Seba_ER5 napisał(a):
Nie da sie podniesc momentu i hp. Jedno kosztem drugiego.



Wrong.

Z taką wiedzą ja bym się nie zabierał za jakiekolwiek modyfikacje.
Materialmord
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56

Postprzez Seba_ER5 » 9/5/2010, 14:56

http://attach.kawiforums.com/2007/04/15 ... 0-1466.jpg

Obczaj tu 636 jaki ma moment na kole... przy 120 ilus kucykach.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Materialmord » 9/5/2010, 15:32

Kolego, pierwszy przykład z brzegu. Mój były samochód. Moc seryjna 150 km, moment 144 Nm pojemność 1595 ccm. Po modyfikacjach moc 191 km, moment 171 Nm, pojemność ta sama. Także nie mów mi, że zwiększajac moc, zmniejszasz moment

BO TO BZDURA

Żeby nie być gołosłownym, proszę wykres, przepraszam za jakość, robione telefonem, ale i tak po powiekszeniu jest w miare czytelnie.

Obrazek
Materialmord
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56

Postprzez Seba_ER5 » 9/5/2010, 15:38

Samochod nie ma wyrzylowanego silnika jak motocykl. Aby uzyskach taka moc w motocyklu na poziome 120 koni z motocykla typu 600. Motocykl straci na elastycznosci (dole) a tym samym na momencie. Tak przynajmniej mowili mi doswiadczeni mechanicy. Wówczas trzebaby bylo go trzymac na wysokich obrotach. Troche paliwozerne i niewygodne do jezdzenia po ulicach.

Wyrzylowany silnik supersporta to nie silnik samochodowy.
Kombinujac z ukladem wydechowym i dolotowym, mozna albo poprawic moment albo uzyskach duzą moc na koncu krzywej. Podałem Ci link do wykresu mocy 636 z 2005/6 roku tam masz wysrubowanął moc i 10Nm mniej niż w moim motocyklu.

Z drugiej strony dla pewnosci zapodałem post na angielskim forum gdzie duzo osób smiga po torach i mają potunowane motorki.

Qrde :/ ciezko sie pisze na kacu.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Raczek_6 » 9/5/2010, 17:59

Chodziło mi o przyrost mocy i momentu po zmianie kolektora i koszt modyfikacji.
Często na oryginalnym kolektorze można uzyskać lepsze parametry niż na tzw tuningowym.
Przy sporo niższym koszcie modyfikacji.

Dowiadywałem się o kilka modyfikacji w motocyklach i zmiana kolektora dawała nie zbyt zaspokajający efekt, lepiej końcówka wkład typu K&N lub BMC i PCIII.

Po za tym po co od razu litra czy 750.
Po kilku modyfikacjach 636 na prawdę przyjemnie jeździ - wystarczająco.

Lepiej dobrze opanować 600 niż porywać się na 750 czy 1000.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Seba_ER5 » 9/5/2010, 18:18

I o to wlasnie chodzi :). Maszynką tą zamierzam przelatać jeszcze pare dobrych lat.
Nie nalerze do tych co kupuja motor na rok by go katowac na jednym kole i sprzedac :).

P.S. mam mozliwosc kupna tylnego amorka (uzywka) WP + klamki (titax chyba na oko) 800zł zwracam oryginały. Pytanie czy warto :).Choc patrzac na cene nowego to raczej tak :).
Ciekawe ile za sam amorek :). Potem ustawilbym go pod siebie. Tylko czy aby nie byly one robione pod wage uzytkownika/.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Materialmord » 9/5/2010, 19:22

Jak chcesz iść po całości i mieć dobry moment na dole, i moc na górze to może u Grabowskiego by Ci zrobili dolot ze zmiennymi długościami kanałów i wydech z przepustnicą.
Materialmord
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56

Postprzez Seba_ER5 » 9/5/2010, 20:36

Nie orientujesz sie w kosztach?
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Materialmord » 9/5/2010, 21:29

Wydech z przepustnicą ktoś ogarnięty by Ci przerobił wstawiając przepustnice z BMW po prostu.

A kolektor ze zmiennymi długościami licz MINIMUM 2000 zł chyba, ze sam załatwisz kolektor od bodajze Mazdy MX - 5 ( bo tam taki był ) i Ci to ktoś połączy. Np Grabo.
Materialmord
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56

Postprzez Vergon » 9/5/2010, 22:55

Generalnie Grabowski sie nie pie***li z cenami i ponizej 1000zł to szkoda papieru na drukowanie faktury ;) No ale cuda niestety kosztują.
@ Materialmord a Grabowski w ogole bawi sie w tego typu tuning mechaniczny? Znam go jako mazowieckie elektroniczne guru a nie spawacza wydechow.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Materialmord » 10/5/2010, 05:13

Bawi bawi. Za ITB do CRX zawołał właśnie 2000 zł.
Materialmord
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56

Postprzez Seba_ER5 » 10/5/2010, 08:37

To podziekuje :D lol wolalbym se kupic kolektory microna typu serpent.

Materialmord jakim CRX smigasz? U mnie w garazu stoi 3gen 160 koni. Ale wyprowadzana jest sporadycznie bo jest 3 autem w rodzinie. Poprzednio mielismy 2 gen z jednym wałkiem potem z dwoma.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Materialmord » 10/5/2010, 11:48

Seba_ER5 napisał(a):To podziekuje :D lol wolalbym se kupic kolektory microna typu serpent.

Materialmord jakim CRX smigasz? U mnie w garazu stoi 3gen 160 koni. Ale wyprowadzana jest sporadycznie bo jest 3 autem w rodzinie. Poprzednio mielismy 2 gen z jednym wałkiem potem z dwoma.


Z tym, że " barany " nie dadzą Ci tyle co kolektor ze zmniiennymi długościami. Powiem nawet, ze barany zabiorą Ci dół i dadzą górę, co w ruchu miejskim jest kompletnie bez sensu.

Ps. Miałem CRX EE8, 3 gen ( nie obraż się ) wygląda wg mnie trochę damsko, jak tigra czy puma.
Materialmord
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56

Postprzez Seba_ER5 » 10/5/2010, 16:40

No spoko. U mnie jest obnizaone i ma pozmieniane zderzaki. Dodaje mu na wygladzie.

To chyab juz se daruje i jak sie uda zainwestuje w tylny zawias.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Przemo_rene » 11/5/2010, 15:35

ja dla przykładu swoim zzr600 tyle, że gaźnikowcem uzyskałem taki oto wynik: Obrazek

moc podana na górze w liczbie to jest moc na wale. Tak samo moment. Na kole wychodzi prawie 95koni co jest mega dużo jak na zzr600 :)

No i ta liniowość mocy i momentu :wink:

Przeróbki to:
-przelotowy tłumik Edhaust
-dysze główne oryginalne Keihin 147,5 zamiast 135,
-iglice z dwoma podkładkami pod nie
-skład mieszanki na obrotach jałowych ustawiony colortunem i wyszło po 2,5 obrotu wykręcenia.


Silnik ma mierzone później równe 13atmosfer czyli remoncik się udał. Aktualnie idzie do ludzi bo potrzebuje kasy na zx12r tak więc zapraszam do kupowania :D
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Seba_ER5 » 12/5/2010, 08:36

Cóż można powiedzieć :) Polecam.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości




na górê