Zobacz wątek - Ile kucyków więcej daje wydech sportowy?
NAS Analytics TAG

Ile kucyków więcej daje wydech sportowy?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Robson1903 » 26/9/2009, 17:48

Binio to widać marnie się znasz ...
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź


Postprzez binio » 26/9/2009, 19:03

Hmm ja sie znam marnie ;]
Swoja wiedze opieram jako student mechaniki na wiedzy doktora Szczecha i dr Ochwata od "Budowy silnikow spalinowych", z ktorymi mialem przyjemnosc miec zajecia przez ostatnie pol roku. No i na ksiazkach ;)
A ze koles wie o czym mowi... kilka lat temu ekipa doktorow z mojej uczelni brala udzial w projekcie jakiejs wloskiej firmy produkujacej motocykle dwusuwowe, ich zadaniem bylo dobra odpowiedni tlumik - bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.
A co do ilosci oktanow w paliwe - tu tez wiedze opieram na wiedzy profesroa Baczewskiego, z ktorym mialem NIEprzyjemnosc (NIE - bo czeka mnie powtorka przedmiotu) miec "Plyny ekploatacyjne" no i oczywiscie na ksiazkach.
Nawet typ z Moto-wydech z Konstancina, ktory mi robil dolot do mojego MIGa powiedzial, ze ta dodatkowa moc to pic... koles robi wydechy (kompletne uklady poza motocyklami i samochodami - dla samolotow ;)).
A ja coz... znam sie na tym marnie wiec slucham co maja madrzejsi do powiedzenia.
12-14 lat - Komarek
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją :)
binio
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24/3/2009, 09:58
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez DangerZone » 27/9/2009, 06:57

--student mechaniki
nie wiele z tego wyniosles(wiedzy ofkors :lol: )

--na wiedzy doktora Szczecha i dr Ochwata od "Budowy silnikow spalinowych"

slyszal ktos te nazwiska? :shock: whatever;
podejrzewam że wiedza ich zatrzymała się na wczesnych latach 60tych wnioskujac z twoich wypowiedzi.prawdziwa wiedze posiadaja inzynierowie moto gp i formuly 1 a nie dziadki pierdzace w stolek od 50 lat.I to w Polsce do tego.

--No i na ksiazkach

z lat 50tych pozyczonych od profesorkow?

--A ze koles wie o czym mowi...
widzimy wlasnie:lol: Mysle ze na weekendy lata do teamu w moto gp tylko ze nie chce rozglosu dla tego nic nie chwalil ci sie.Serio.

--kilka lat temu ekipa doktorow z mojej uczelni brala udzial w projekcie jakiejs wloskiej firmy produkujacej motocykle dwusuwowe,

Zapewniam,Włosi mają swoich i doświadczonych inżynierow od tego,i wieloletnie doświadczenie.samo "branie udzialu"o niczym nie swiadczy,nie manipuluj ludźmi. dwusuwy istnieja nie od dzis i j/w - sa ludzie ktorzy wiedza wiecej od mechanikow-teoretykow. Projekt komory rozpreznej do 2t to nic kosmicznego.

--ich zadaniem bylo dobra odpowiedni tlumik
Drogi wszechwiedzacy,jak juz jestes specjalista to okreslaj sie chociaz.Tlumik w 2t nie ma znaczenia.Znaczenie ma dyfuzor stozek i element za stozkiem.Tlumik sluzy do tlumienia halasu jak sama nazwa wskazuje.Zgodze sie z tym tylko , ze przelotowy tlumik bez przegrod w 4t da to samo kazdy.leovince akrapovic czy inny nie ma grubszego znaczenia.

--bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.

ameryke odkryles,brawo:o



a wiec wielki panie zaje*isty specjalisto.
układy wydechowe w silnikach 4t odgrywają role nie wiele mniejszą niż w 2t.Średnica,długość - wszystko musi być wyliczone dla zakładanej charakterystyki silnika(obroty mocy maksymalnej,moc/elastyka).
EXUP w FZR to tez pic na wode ?
Moglbym duzo powiedziec,ale nie lubie cwaniactwa jakie prezentujesz .
Tu na koniec jeszcze o:
--Podobnie ilosc oktanow w paliwie.


Kiedys na TVN turbo jak dobrze pamietam sprawdzali to.W jakims subaru - na 95 bylo bodajze 15 km mniej niz na 105.Ale nie,oni to wyczarowali.
Wieksza ilosc oktanow daje moc jezeli sa warunki do spalenia tej benzyny.


--A ja coz... znam sie na tym marnie wiec slucham co maja madrzejsi do powiedzenia.
nie znam nikogo madrzejszego od ciebie:( :( :( :shock:
DangerZone
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 25/9/2009, 13:05

Postprzez binio » 27/9/2009, 11:03

Mowimy o tlumiku a nie calym ukladzie wydechowym to raz.

Dwa moja VFRka - z seryjnym tlumikiem - 100KM (wersja niemiecka), z przelotowym MIGiem - 100KM. Podobnych przykladow znajomych znam conajmiej kilka. Wlasciciel moto-wydechu to nie profesor teoretyk ale gosc, ktory robi kompletne uklady - ma takie samo zdanie.

To teraz wyjasnij w jaki sposob tlumik (nie mowie o calym ukladzie ale o koncowce) wplywa na moc w silnikach 4T?

Ba, nawet zmiana calego ukladu niewiele pomoze (jesli wogole) jesli nie zaingerujemy w ELEKTRONIKE!!!

Dalej ta ilosc oktanow - nie osmieszaj sie. Jesli konstruktorzy zrobili sprzet na 95oktanow, to nie zwiekszysz mocy lejac 98. Co innego jesli moto ma np komputer wykrywajacy ilosc oktanow w paliwie i dostosowujacy sklad mieszanki i reszte zwiazana z wtryskiem do jakosci paliwa!

Hmm moze pojade jeszczeraz na hamownie, moze moj MIG musial sie przedmuchac i teraz mam 110KM :)
12-14 lat - Komarek
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją :)
binio
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24/3/2009, 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Robson1903 » 27/9/2009, 11:20

Ja nie o tym akurat pisałem że się marnie znasz, ale z tym że niby w 4suwowych silnikach nic nie daje sportowy caly wydech.
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez binio » 27/9/2009, 11:59

Kompletny uklad wydechowy + odpowiedni program w kompie to juz inna bajka :)
12-14 lat - Komarek
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją :)
binio
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24/3/2009, 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez DangerZone » 28/9/2009, 21:11

binio napisał(a): tlumik - bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.


Mowimy o tlumiku a nie calym ukladzie wydechowym to raz.


jak mam z toba dyskutowac jak sam sobie zaprzeczasz. Dwusuw żyje dzięki początkowemu układowi-jakim jest kolanko dyfuzor i inne elementy.A nie tłumikowi.Zakładałem że to wiesz...ale chyba się pomyliłem?Przekładając to na czterosuwy - o czym więc jest mowa - wg tego co powiedziałeś - o układzie początkowym .
teraz juz probujesz odwrocic sytuacje.


To teraz wyjasnij w jaki sposob tlumik (nie mowie o calym ukladzie ale o koncowce) wplywa na moc w silnikach 2
T?


Ba, nawet zmiana calego ukladu niewiele pomoze (jesli wogole) jesli nie zaingerujemy w ELEKTRONIKE!!!

uklad wydechowy bezposrednio wplywa na charakterystyke pracy silnika.
ponadto,
znajomy założył do R1 zestaw cały wydechowy yoshimury za ponad 7 tys zł i doszło mu około 9KM !

---
Dalej ta ilosc oktanow - nie osmieszaj sie. Jesli konstruktorzy zrobili sprzet na 95oktanow, to nie zwiekszysz mocy lejac 98. Co innego jesli moto ma np komputer wykrywajacy ilosc oktanow w paliwie i dostosowujacy sklad mieszanki i reszte zwiazana z wtryskiem do jakosci paliwa!

Sam sie osmieszasz.Przeczytaj co napisalem.nigdzie nie powiedzialem ze tak nie jest.napisalem co ktos inny mowil w tv,byli na hamowni,jak masz cos to do nich idz nie do mnie.


Jesli konstruktorzy zrobili sprzet na 95oktanow, to nie zwiekszysz mocy lejac 98.

Wieksza ilosc oktanow daje moc jezeli sa warunki do spalenia tej benzyny.

czy to sie wyklucza?napisalem to samo tylko innymi slowami.logiczne ze sprzet konstruowany na 95 nie ma warunkow do spalenia 98.Z tym sie zgadzam.
DangerZone
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 25/9/2009, 13:05

Postprzez DangerZone » 28/9/2009, 21:16

binio napisał(a): tlumik - bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.


Mowimy o tlumiku a nie calym ukladzie wydechowym to raz.


jak mam z toba dyskutowac jak sam sobie zaprzeczasz. Dwusuw żyje dzięki początkowemu układowi-jakim jest kolanko dyfuzor i inne elementy.A nie tłumikowi.Zakładałem że to wiesz...ale chyba się pomyliłem?Przekładając to na czterosuwy - o czym więc jest mowa - wg tego co powiedziałeś - o układzie początkowym .
teraz juz probujesz odwrocic sytuacje.

To teraz wyjasnij w jaki sposob tlumik (nie mowie o calym ukladzie ale o koncowce) wplywa na moc w silnikach 4T?

niektóre moto mogą mieć na tyle ograniczające tłumiki że 'sportowy' może coś dać.


To teraz wyjasnij w jaki sposob tlumik (nie mowie o calym ukladzie ale o koncowce) wplywa na moc w silnikach 2
T?


Ba, nawet zmiana calego ukladu niewiele pomoze (jesli wogole) jesli nie zaingerujemy w ELEKTRONIKE!!!

uklad wydechowy bezposrednio wplywa na charakterystyke pracy silnika.
ponadto,
znajomy założył do R1 zestaw cały wydechowy yoshimury za ponad 7 tys zł i doszło mu około 9KM !

---
Dalej ta ilosc oktanow - nie osmieszaj sie. Jesli konstruktorzy zrobili sprzet na 95oktanow, to nie zwiekszysz mocy lejac 98. Co innego jesli moto ma np komputer wykrywajacy ilosc oktanow w paliwie i dostosowujacy sklad mieszanki i reszte zwiazana z wtryskiem do jakosci paliwa!

Sam sie osmieszasz.Przeczytaj co napisalem.nigdzie nie powiedzialem ze tak nie jest.napisalem co ktos inny mowil w tv,byli na hamowni,jak masz cos to do nich idz nie do mnie.


Jesli konstruktorzy zrobili sprzet na 95oktanow, to nie zwiekszysz mocy lejac 98.

Wieksza ilosc oktanow daje moc jezeli sa warunki do spalenia tej benzyny.

czy to sie wyklucza?napisalem to samo tylko innymi slowami.logiczne ze sprzet konstruowany na 95 nie ma warunkow do spalenia 98.Z tym sie zgadzam.
DangerZone
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 25/9/2009, 13:05

Postprzez falconiforme » 29/9/2009, 13:45

Panowie więcej teorii mniej sprzeczki, bo tego czytać się nie da.

1.
W 4T tłumik musi być by nie dochodziło do wypalania gniazd zaworowych, z powodu braku oporu i złego przedmuchiwania cylindrów.

2.
W 4T tłumik wspomaga spalanie ze względu na zjawisko falowe.
EXUP zmienia(dostosowuje) falę w całym zakresie obrotowym.
Akrapovic i niektórzy inni producenci chwalą się niewielkim przyrostem mocy i wykresami.
Przyrost w górnym zakresie obrotowym.
Czasem dotaczany jest chip z układem, ale nie zawsze.

3.
Paliwo V-Power 100 oktanów, zwiększa moc silnika. Jest bardziej kaloryczne i spala się tak jak trzeba bez spalania stukowego.

Paliwo 95 vs 98 da różnicę większą w silnikach o większej kompresji.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez miki1406 » 30/9/2009, 07:44

Wydech od hajki w skuterze ponoć daje 100% przyrostu ;-)
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez orele » 16/2/2010, 12:14

pisano, że w motoycklach większych pojemnościach coś tej mocy przybywa. Moje pytanie zatem, w gsx-r 750 k7 moge się spodzieważ ok 3 km przyrostu montując tłumik two brothers ? W zasadzie to szukałem też danych technicznych tego motocykla i wyszło 158km ?
viewtopic.php?t=26828 | wyprzedaz Jesienna !
orele
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 17/4/2008, 11:28

Postprzez Konio » 17/2/2010, 00:08

ludzie czy wy zakladacie sportowe tlumiki za 2tys zeby zyskac te 2 konie czy chodzi wam o dzwiek? Jak chodzi wam o moc no to sory... Nie lepiej kupic wieksza pojemke albo cos mocniejszego?
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez skidmarks » 17/2/2010, 08:39

Przyrost mocy rzędy 2-3 koni jest oczywisty ale musi to być komin który podpasuje do danego moto. Są też części znanych firm z tłumikami dedykowanymi niczym "plug and play" Ale jak się wrzuci puche z wyczucia to nie ma zasady ze moc stoi lub idzie w góre bo najczęściej to idzie w głos a mocy wrecz znika o te 2%
Ja mam całą Yoshimure, dźwięk zarypisaty nie byłem na hamowni (to na wiosne) z czyste ciekawosci

Miałem to szczęście ze kupiłem motor z tym zestawem. Przyrost kilku koni dla mnie nie gra roli skoro swoim T-catem nie umiem lub się boję wykorzystać pełnego palnika w winklach.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez rico63 » 17/2/2010, 23:53

binio napisał(a):Hmm ja sie znam marnie ;]
Swoja wiedze opieram jako student mechaniki na wiedzy doktora Szczecha i dr Ochwata od "Budowy silnikow spalinowych", z ktorymi mialem przyjemnosc miec zajecia przez ostatnie pol roku. No i na ksiazkach ;)
A ze koles wie o czym mowi... kilka lat temu ekipa doktorow z mojej uczelni brala udzial w projekcie jakiejs wloskiej firmy produkujacej motocykle dwusuwowe, ich zadaniem bylo dobra odpowiedni tlumik - bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.
A co do ilosci oktanow w paliwe - tu tez wiedze opieram na wiedzy profesroa Baczewskiego, z ktorym mialem NIEprzyjemnosc (NIE - bo czeka mnie powtorka przedmiotu) miec "Plyny ekploatacyjne" no i oczywiscie na ksiazkach.
Nawet typ z Moto-wydech z Konstancina, ktory mi robil dolot do mojego MIGa powiedzial, ze ta dodatkowa moc to pic... koles robi wydechy (kompletne uklady poza motocyklami i samochodami - dla samolotow ;)).
A ja coz... znam sie na tym marnie wiec slucham co maja madrzejsi do powiedzenia.


Zgadzam się!! Jeżeli chcemy mieć więcej mocy poprzez wydech to musimy go nie mieć w ogóle. W silnikach 4T chodzi o jak najszybsze pozbycie się spalin z silnika. Natomiast w 2T tłumiki podtrzymują spaliny w silniku.
rico63

Aprilia RS50 ---> Cagiva Mito --> ?????
Avatar użytkownika
rico63
Świeżak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 30/1/2009, 09:34
Lokalizacja: Kędzierzyn- Koźle

Postprzez Traperoso » 18/2/2010, 23:31

SQ napisał(a):nie trzeba zaraz całej yoshi za 7 koła pakować. dużemu bandziorowi dużo kucyków idzie od wymiany samej puszki. wszystko zależy od motocykla. z obciążonego sporta trudniej coś dodatkowego wydłubać.


Chciałem coś dodać od siebie, ale mnie wyprzedziłeś :( teraz mogę tylko potwierdzić, zależy z jakiego motocykla.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości




na gr