Ile kucyków więcej daje wydech sportowy?
Posty: 35
• Strona 2 z 2 • 1, 2
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
Hmm ja sie znam marnie ;]
Swoja wiedze opieram jako student mechaniki na wiedzy doktora Szczecha i dr Ochwata od "Budowy silnikow spalinowych", z ktorymi mialem przyjemnosc miec zajecia przez ostatnie pol roku. No i na ksiazkach
A ze koles wie o czym mowi... kilka lat temu ekipa doktorow z mojej uczelni brala udzial w projekcie jakiejs wloskiej firmy produkujacej motocykle dwusuwowe, ich zadaniem bylo dobra odpowiedni tlumik - bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.
A co do ilosci oktanow w paliwe - tu tez wiedze opieram na wiedzy profesroa Baczewskiego, z ktorym mialem NIEprzyjemnosc (NIE - bo czeka mnie powtorka przedmiotu) miec "Plyny ekploatacyjne" no i oczywiscie na ksiazkach.
Nawet typ z Moto-wydech z Konstancina, ktory mi robil dolot do mojego MIGa powiedzial, ze ta dodatkowa moc to pic... koles robi wydechy (kompletne uklady poza motocyklami i samochodami - dla samolotow
).
A ja coz... znam sie na tym marnie wiec slucham co maja madrzejsi do powiedzenia.
Swoja wiedze opieram jako student mechaniki na wiedzy doktora Szczecha i dr Ochwata od "Budowy silnikow spalinowych", z ktorymi mialem przyjemnosc miec zajecia przez ostatnie pol roku. No i na ksiazkach

A ze koles wie o czym mowi... kilka lat temu ekipa doktorow z mojej uczelni brala udzial w projekcie jakiejs wloskiej firmy produkujacej motocykle dwusuwowe, ich zadaniem bylo dobra odpowiedni tlumik - bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.
A co do ilosci oktanow w paliwe - tu tez wiedze opieram na wiedzy profesroa Baczewskiego, z ktorym mialem NIEprzyjemnosc (NIE - bo czeka mnie powtorka przedmiotu) miec "Plyny ekploatacyjne" no i oczywiscie na ksiazkach.
Nawet typ z Moto-wydech z Konstancina, ktory mi robil dolot do mojego MIGa powiedzial, ze ta dodatkowa moc to pic... koles robi wydechy (kompletne uklady poza motocyklami i samochodami - dla samolotow

A ja coz... znam sie na tym marnie wiec slucham co maja madrzejsi do powiedzenia.
12-14 lat - Komarek
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją

- binio
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 24/3/2009, 09:58
- Lokalizacja: Warszawa
--student mechaniki
nie wiele z tego wyniosles(wiedzy ofkors
)
--na wiedzy doktora Szczecha i dr Ochwata od "Budowy silnikow spalinowych"
slyszal ktos te nazwiska?
whatever;
podejrzewam że wiedza ich zatrzymała się na wczesnych latach 60tych wnioskujac z twoich wypowiedzi.prawdziwa wiedze posiadaja inzynierowie moto gp i formuly 1 a nie dziadki pierdzace w stolek od 50 lat.I to w Polsce do tego.
--No i na ksiazkach
z lat 50tych pozyczonych od profesorkow?
--A ze koles wie o czym mowi...
widzimy wlasnie:lol: Mysle ze na weekendy lata do teamu w moto gp tylko ze nie chce rozglosu dla tego nic nie chwalil ci sie.Serio.
--kilka lat temu ekipa doktorow z mojej uczelni brala udzial w projekcie jakiejs wloskiej firmy produkujacej motocykle dwusuwowe,
Zapewniam,Włosi mają swoich i doświadczonych inżynierow od tego,i wieloletnie doświadczenie.samo "branie udzialu"o niczym nie swiadczy,nie manipuluj ludźmi. dwusuwy istnieja nie od dzis i j/w - sa ludzie ktorzy wiedza wiecej od mechanikow-teoretykow. Projekt komory rozpreznej do 2t to nic kosmicznego.
--ich zadaniem bylo dobra odpowiedni tlumik
Drogi wszechwiedzacy,jak juz jestes specjalista to okreslaj sie chociaz.Tlumik w 2t nie ma znaczenia.Znaczenie ma dyfuzor stozek i element za stozkiem.Tlumik sluzy do tlumienia halasu jak sama nazwa wskazuje.Zgodze sie z tym tylko , ze przelotowy tlumik bez przegrod w 4t da to samo kazdy.leovince akrapovic czy inny nie ma grubszego znaczenia.
--bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.
ameryke odkryles,brawo:o
a wiec wielki panie zaje*isty specjalisto.
układy wydechowe w silnikach 4t odgrywają role nie wiele mniejszą niż w 2t.Średnica,długość - wszystko musi być wyliczone dla zakładanej charakterystyki silnika(obroty mocy maksymalnej,moc/elastyka).
EXUP w FZR to tez pic na wode ?
Moglbym duzo powiedziec,ale nie lubie cwaniactwa jakie prezentujesz .
Tu na koniec jeszcze o:
--Podobnie ilosc oktanow w paliwie.
Kiedys na TVN turbo jak dobrze pamietam sprawdzali to.W jakims subaru - na 95 bylo bodajze 15 km mniej niz na 105.Ale nie,oni to wyczarowali.
Wieksza ilosc oktanow daje moc jezeli sa warunki do spalenia tej benzyny.
--A ja coz... znam sie na tym marnie wiec slucham co maja madrzejsi do powiedzenia.
nie znam nikogo madrzejszego od ciebie:(

nie wiele z tego wyniosles(wiedzy ofkors

--na wiedzy doktora Szczecha i dr Ochwata od "Budowy silnikow spalinowych"
slyszal ktos te nazwiska?

podejrzewam że wiedza ich zatrzymała się na wczesnych latach 60tych wnioskujac z twoich wypowiedzi.prawdziwa wiedze posiadaja inzynierowie moto gp i formuly 1 a nie dziadki pierdzace w stolek od 50 lat.I to w Polsce do tego.
--No i na ksiazkach
z lat 50tych pozyczonych od profesorkow?
--A ze koles wie o czym mowi...
widzimy wlasnie:lol: Mysle ze na weekendy lata do teamu w moto gp tylko ze nie chce rozglosu dla tego nic nie chwalil ci sie.Serio.
--kilka lat temu ekipa doktorow z mojej uczelni brala udzial w projekcie jakiejs wloskiej firmy produkujacej motocykle dwusuwowe,
Zapewniam,Włosi mają swoich i doświadczonych inżynierow od tego,i wieloletnie doświadczenie.samo "branie udzialu"o niczym nie swiadczy,nie manipuluj ludźmi. dwusuwy istnieja nie od dzis i j/w - sa ludzie ktorzy wiedza wiecej od mechanikow-teoretykow. Projekt komory rozpreznej do 2t to nic kosmicznego.
--ich zadaniem bylo dobra odpowiedni tlumik
Drogi wszechwiedzacy,jak juz jestes specjalista to okreslaj sie chociaz.Tlumik w 2t nie ma znaczenia.Znaczenie ma dyfuzor stozek i element za stozkiem.Tlumik sluzy do tlumienia halasu jak sama nazwa wskazuje.Zgodze sie z tym tylko , ze przelotowy tlumik bez przegrod w 4t da to samo kazdy.leovince akrapovic czy inny nie ma grubszego znaczenia.
--bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.
ameryke odkryles,brawo:o
a wiec wielki panie zaje*isty specjalisto.
układy wydechowe w silnikach 4t odgrywają role nie wiele mniejszą niż w 2t.Średnica,długość - wszystko musi być wyliczone dla zakładanej charakterystyki silnika(obroty mocy maksymalnej,moc/elastyka).
EXUP w FZR to tez pic na wode ?
Moglbym duzo powiedziec,ale nie lubie cwaniactwa jakie prezentujesz .
Tu na koniec jeszcze o:
--Podobnie ilosc oktanow w paliwie.
Kiedys na TVN turbo jak dobrze pamietam sprawdzali to.W jakims subaru - na 95 bylo bodajze 15 km mniej niz na 105.Ale nie,oni to wyczarowali.
Wieksza ilosc oktanow daje moc jezeli sa warunki do spalenia tej benzyny.
--A ja coz... znam sie na tym marnie wiec slucham co maja madrzejsi do powiedzenia.
nie znam nikogo madrzejszego od ciebie:(



- DangerZone
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 25/9/2009, 13:05
Mowimy o tlumiku a nie calym ukladzie wydechowym to raz.
Dwa moja VFRka - z seryjnym tlumikiem - 100KM (wersja niemiecka), z przelotowym MIGiem - 100KM. Podobnych przykladow znajomych znam conajmiej kilka. Wlasciciel moto-wydechu to nie profesor teoretyk ale gosc, ktory robi kompletne uklady - ma takie samo zdanie.
To teraz wyjasnij w jaki sposob tlumik (nie mowie o calym ukladzie ale o koncowce) wplywa na moc w silnikach 4T?
Ba, nawet zmiana calego ukladu niewiele pomoze (jesli wogole) jesli nie zaingerujemy w ELEKTRONIKE!!!
Dalej ta ilosc oktanow - nie osmieszaj sie. Jesli konstruktorzy zrobili sprzet na 95oktanow, to nie zwiekszysz mocy lejac 98. Co innego jesli moto ma np komputer wykrywajacy ilosc oktanow w paliwie i dostosowujacy sklad mieszanki i reszte zwiazana z wtryskiem do jakosci paliwa!
Hmm moze pojade jeszczeraz na hamownie, moze moj MIG musial sie przedmuchac i teraz mam 110KM
Dwa moja VFRka - z seryjnym tlumikiem - 100KM (wersja niemiecka), z przelotowym MIGiem - 100KM. Podobnych przykladow znajomych znam conajmiej kilka. Wlasciciel moto-wydechu to nie profesor teoretyk ale gosc, ktory robi kompletne uklady - ma takie samo zdanie.
To teraz wyjasnij w jaki sposob tlumik (nie mowie o calym ukladzie ale o koncowce) wplywa na moc w silnikach 4T?
Ba, nawet zmiana calego ukladu niewiele pomoze (jesli wogole) jesli nie zaingerujemy w ELEKTRONIKE!!!
Dalej ta ilosc oktanow - nie osmieszaj sie. Jesli konstruktorzy zrobili sprzet na 95oktanow, to nie zwiekszysz mocy lejac 98. Co innego jesli moto ma np komputer wykrywajacy ilosc oktanow w paliwie i dostosowujacy sklad mieszanki i reszte zwiazana z wtryskiem do jakosci paliwa!
Hmm moze pojade jeszczeraz na hamownie, moze moj MIG musial sie przedmuchac i teraz mam 110KM

12-14 lat - Komarek
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją

- binio
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 24/3/2009, 09:58
- Lokalizacja: Warszawa
Ja nie o tym akurat pisałem że się marnie znasz, ale z tym że niby w 4suwowych silnikach nic nie daje sportowy caly wydech.
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
Kompletny uklad wydechowy + odpowiedni program w kompie to juz inna bajka 

12-14 lat - Komarek
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją

- binio
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 24/3/2009, 09:58
- Lokalizacja: Warszawa
binio napisał(a): tlumik - bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.
Mowimy o tlumiku a nie calym ukladzie wydechowym to raz.
jak mam z toba dyskutowac jak sam sobie zaprzeczasz. Dwusuw żyje dzięki początkowemu układowi-jakim jest kolanko dyfuzor i inne elementy.A nie tłumikowi.Zakładałem że to wiesz...ale chyba się pomyliłem?Przekładając to na czterosuwy - o czym więc jest mowa - wg tego co powiedziałeś - o układzie początkowym .
teraz juz probujesz odwrocic sytuacje.
To teraz wyjasnij w jaki sposob tlumik (nie mowie o calym ukladzie ale o koncowce) wplywa na moc w silnikach 2T?
Ba, nawet zmiana calego ukladu niewiele pomoze (jesli wogole) jesli nie zaingerujemy w ELEKTRONIKE!!!
uklad wydechowy bezposrednio wplywa na charakterystyke pracy silnika.
ponadto,
znajomy założył do R1 zestaw cały wydechowy yoshimury za ponad 7 tys zł i doszło mu około 9KM !
---
Dalej ta ilosc oktanow - nie osmieszaj sie. Jesli konstruktorzy zrobili sprzet na 95oktanow, to nie zwiekszysz mocy lejac 98. Co innego jesli moto ma np komputer wykrywajacy ilosc oktanow w paliwie i dostosowujacy sklad mieszanki i reszte zwiazana z wtryskiem do jakosci paliwa!
Sam sie osmieszasz.Przeczytaj co napisalem.nigdzie nie powiedzialem ze tak nie jest.napisalem co ktos inny mowil w tv,byli na hamowni,jak masz cos to do nich idz nie do mnie.
Jesli konstruktorzy zrobili sprzet na 95oktanow, to nie zwiekszysz mocy lejac 98.
Wieksza ilosc oktanow daje moc jezeli sa warunki do spalenia tej benzyny.
czy to sie wyklucza?napisalem to samo tylko innymi slowami.logiczne ze sprzet konstruowany na 95 nie ma warunkow do spalenia 98.Z tym sie zgadzam.
- DangerZone
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 25/9/2009, 13:05
binio napisał(a): tlumik - bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.
Mowimy o tlumiku a nie calym ukladzie wydechowym to raz.
jak mam z toba dyskutowac jak sam sobie zaprzeczasz. Dwusuw żyje dzięki początkowemu układowi-jakim jest kolanko dyfuzor i inne elementy.A nie tłumikowi.Zakładałem że to wiesz...ale chyba się pomyliłem?Przekładając to na czterosuwy - o czym więc jest mowa - wg tego co powiedziałeś - o układzie początkowym .
teraz juz probujesz odwrocic sytuacje.
To teraz wyjasnij w jaki sposob tlumik (nie mowie o calym ukladzie ale o koncowce) wplywa na moc w silnikach 4T?
niektóre moto mogą mieć na tyle ograniczające tłumiki że 'sportowy' może coś dać.
To teraz wyjasnij w jaki sposob tlumik (nie mowie o calym ukladzie ale o koncowce) wplywa na moc w silnikach 2T?
Ba, nawet zmiana calego ukladu niewiele pomoze (jesli wogole) jesli nie zaingerujemy w ELEKTRONIKE!!!
uklad wydechowy bezposrednio wplywa na charakterystyke pracy silnika.
ponadto,
znajomy założył do R1 zestaw cały wydechowy yoshimury za ponad 7 tys zł i doszło mu około 9KM !
---
Dalej ta ilosc oktanow - nie osmieszaj sie. Jesli konstruktorzy zrobili sprzet na 95oktanow, to nie zwiekszysz mocy lejac 98. Co innego jesli moto ma np komputer wykrywajacy ilosc oktanow w paliwie i dostosowujacy sklad mieszanki i reszte zwiazana z wtryskiem do jakosci paliwa!
Sam sie osmieszasz.Przeczytaj co napisalem.nigdzie nie powiedzialem ze tak nie jest.napisalem co ktos inny mowil w tv,byli na hamowni,jak masz cos to do nich idz nie do mnie.
Jesli konstruktorzy zrobili sprzet na 95oktanow, to nie zwiekszysz mocy lejac 98.
Wieksza ilosc oktanow daje moc jezeli sa warunki do spalenia tej benzyny.
czy to sie wyklucza?napisalem to samo tylko innymi slowami.logiczne ze sprzet konstruowany na 95 nie ma warunkow do spalenia 98.Z tym sie zgadzam.
- DangerZone
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 25/9/2009, 13:05
Panowie więcej teorii mniej sprzeczki, bo tego czytać się nie da.
1.
W 4T tłumik musi być by nie dochodziło do wypalania gniazd zaworowych, z powodu braku oporu i złego przedmuchiwania cylindrów.
2.
W 4T tłumik wspomaga spalanie ze względu na zjawisko falowe.
EXUP zmienia(dostosowuje) falę w całym zakresie obrotowym.
Akrapovic i niektórzy inni producenci chwalą się niewielkim przyrostem mocy i wykresami.
Przyrost w górnym zakresie obrotowym.
Czasem dotaczany jest chip z układem, ale nie zawsze.
3.
Paliwo V-Power 100 oktanów, zwiększa moc silnika. Jest bardziej kaloryczne i spala się tak jak trzeba bez spalania stukowego.
Paliwo 95 vs 98 da różnicę większą w silnikach o większej kompresji.
1.
W 4T tłumik musi być by nie dochodziło do wypalania gniazd zaworowych, z powodu braku oporu i złego przedmuchiwania cylindrów.
2.
W 4T tłumik wspomaga spalanie ze względu na zjawisko falowe.
EXUP zmienia(dostosowuje) falę w całym zakresie obrotowym.
Akrapovic i niektórzy inni producenci chwalą się niewielkim przyrostem mocy i wykresami.
Przyrost w górnym zakresie obrotowym.
Czasem dotaczany jest chip z układem, ale nie zawsze.
3.
Paliwo V-Power 100 oktanów, zwiększa moc silnika. Jest bardziej kaloryczne i spala się tak jak trzeba bez spalania stukowego.
Paliwo 95 vs 98 da różnicę większą w silnikach o większej kompresji.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
pisano, że w motoycklach większych pojemnościach coś tej mocy przybywa. Moje pytanie zatem, w gsx-r 750 k7 moge się spodzieważ ok 3 km przyrostu montując tłumik two brothers ? W zasadzie to szukałem też danych technicznych tego motocykla i wyszło 158km ?
viewtopic.php?t=26828 | wyprzedaz Jesienna !
- orele
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 17/4/2008, 11:28
ludzie czy wy zakladacie sportowe tlumiki za 2tys zeby zyskac te 2 konie czy chodzi wam o dzwiek? Jak chodzi wam o moc no to sory... Nie lepiej kupic wieksza pojemke albo cos mocniejszego?
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
Przyrost mocy rzędy 2-3 koni jest oczywisty ale musi to być komin który podpasuje do danego moto. Są też części znanych firm z tłumikami dedykowanymi niczym "plug and play" Ale jak się wrzuci puche z wyczucia to nie ma zasady ze moc stoi lub idzie w góre bo najczęściej to idzie w głos a mocy wrecz znika o te 2%
Ja mam całą Yoshimure, dźwięk zarypisaty nie byłem na hamowni (to na wiosne) z czyste ciekawosci
Miałem to szczęście ze kupiłem motor z tym zestawem. Przyrost kilku koni dla mnie nie gra roli skoro swoim T-catem nie umiem lub się boję wykorzystać pełnego palnika w winklach.
Ja mam całą Yoshimure, dźwięk zarypisaty nie byłem na hamowni (to na wiosne) z czyste ciekawosci
Miałem to szczęście ze kupiłem motor z tym zestawem. Przyrost kilku koni dla mnie nie gra roli skoro swoim T-catem nie umiem lub się boję wykorzystać pełnego palnika w winklach.
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
binio napisał(a):Hmm ja sie znam marnie ;]
Swoja wiedze opieram jako student mechaniki na wiedzy doktora Szczecha i dr Ochwata od "Budowy silnikow spalinowych", z ktorymi mialem przyjemnosc miec zajecia przez ostatnie pol roku. No i na ksiazkach
A ze koles wie o czym mowi... kilka lat temu ekipa doktorow z mojej uczelni brala udzial w projekcie jakiejs wloskiej firmy produkujacej motocykle dwusuwowe, ich zadaniem bylo dobra odpowiedni tlumik - bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.
A co do ilosci oktanow w paliwe - tu tez wiedze opieram na wiedzy profesroa Baczewskiego, z ktorym mialem NIEprzyjemnosc (NIE - bo czeka mnie powtorka przedmiotu) miec "Plyny ekploatacyjne" no i oczywiscie na ksiazkach.
Nawet typ z Moto-wydech z Konstancina, ktory mi robil dolot do mojego MIGa powiedzial, ze ta dodatkowa moc to pic... koles robi wydechy (kompletne uklady poza motocyklami i samochodami - dla samolotow).
A ja coz... znam sie na tym marnie wiec slucham co maja madrzejsi do powiedzenia.
Zgadzam się!! Jeżeli chcemy mieć więcej mocy poprzez wydech to musimy go nie mieć w ogóle. W silnikach 4T chodzi o jak najszybsze pozbycie się spalin z silnika. Natomiast w 2T tłumiki podtrzymują spaliny w silniku.
rico63
Aprilia RS50 ---> Cagiva Mito --> ?????
Aprilia RS50 ---> Cagiva Mito --> ?????
-
rico63 - Świeżak
- Posty: 422
- Dołączył(a): 30/1/2009, 09:34
- Lokalizacja: Kędzierzyn- Koźle
SQ napisał(a):nie trzeba zaraz całej yoshi za 7 koła pakować. dużemu bandziorowi dużo kucyków idzie od wymiany samej puszki. wszystko zależy od motocykla. z obciążonego sporta trudniej coś dodatkowego wydłubać.
Chciałem coś dodać od siebie, ale mnie wyprzedziłeś

Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
Posty: 35
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości