Ile kucyków więcej daje wydech sportowy?
Posty: 35
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Ile kucyków więcej daje wydech sportowy?
Orientuje się ktoś ile km dają więcej tłumiki sportowe w motocyklach ? Ja aktualnie posiadam devila ( http://rapidshare.com/files/274847155/wydech.JPG.html ) w mojej r6 i ciekawi mnie ile kucyków można sobie przez niego dodać.Pozdro.
-
mahomet84 - Świeżak
- Posty: 377
- Dołączył(a): 15/6/2008, 15:12
Niestety nie mozesz liczyc na wiele. Mam w swojej R6 caly racingowy uklad wydechowy, filtr powietrza K&N oraz PC i na hamowni gosciu podkrecil mi sprzeta ze 104 na 108KM. Wiec podejrzewam ,ze sama puszka moze z konika Ci doda...
- PrzemoR6
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
- Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów
Witam
Ja w maju kupilem GSXR 600 K4 stan techniczny idealny potwierdzony w autoryzowanym serwisie suzuki. Trzy miesiace temu kupilem nową koncowke YOSHIMURA TRS TRI-OVAL a miesiac temu bylem na hamowni i moj wynik to: Pwr 110KM 13665rmp Tq 61,4 Nm.
Zaniepokoilem sie tym wynikiem bo liczylem na wiecej ale jak koles mi pokazal wyniki 12 takich gsxr 600 k4 to wszystkie byly podobne. Dodam ze mam orginalny filtr powietrza, chcialem kupic K&N bo slyszalem ze dodaje mocy, ale tez ze silnik sie szybciej niszczy przy takim filtrze.
Dziwi mnie tylko dlaczego suzuki podaje w danych technicznych ze moj model ma 120KM jak na hamowni wychodzi okolo 110KM w kazdym takim modelu ?????? Wydech tez podobno dodaje 10% mocy ??????
Pozdro

Zaniepokoilem sie tym wynikiem bo liczylem na wiecej ale jak koles mi pokazal wyniki 12 takich gsxr 600 k4 to wszystkie byly podobne. Dodam ze mam orginalny filtr powietrza, chcialem kupic K&N bo slyszalem ze dodaje mocy, ale tez ze silnik sie szybciej niszczy przy takim filtrze.
Dziwi mnie tylko dlaczego suzuki podaje w danych technicznych ze moj model ma 120KM jak na hamowni wychodzi okolo 110KM w kazdym takim modelu ?????? Wydech tez podobno dodaje 10% mocy ??????
Pozdro
>CEZET 350<--->MZ 250<--->JAWA 350TS<--->KAWASAKI ZXR750<--->SUZUKI GSXR 600 K4<--->HONDA SHADOW VT 750 ACE<
-
kiciol - Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 16/5/2009, 13:24
pomiaru mocy suzuki jak i inni dokonuje na wale a nie na kole, straty mocy
widzialem kiedys wyniki zastosowania 5 wydecho rożnych firm do r1 max wzrost mocy to kolo 2 koni po zastosowaniu pc 5 czy 6 koni uroslo
widzialem kiedys wyniki zastosowania 5 wydecho rożnych firm do r1 max wzrost mocy to kolo 2 koni po zastosowaniu pc 5 czy 6 koni uroslo
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
-
Artur 666 - Bywalec
- Posty: 551
- Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
- Lokalizacja: Kozia Wola
Zwiększanie mocy w tak wysilonych silnikach tłumikami i filtrami nie ma sensu. Wynik będzie niezauważalny. Jedyny sensowny sposób to doładowanie. Poza tym jak ja bym miał 600 i chciał więcej to bym zmienił na większy silnik a nie tuningował.
Na wykresie prawie zawsze mamy 3 krzywe, moc na silniku, moment i straty więc raczej ktoś pisze o mocy na silniku.
Na wykresie prawie zawsze mamy 3 krzywe, moc na silniku, moment i straty więc raczej ktoś pisze o mocy na silniku.
- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
Zwiększanie mocy w 600-kach zupełnie nie ma sensu.
Kupujesz litra (od 2004r +) i moc masz +50KM bez kombinacji.
PC3 da więcej mocy przez zwiększenie dawkowania paliwa. Dawka stechiometryczna jest dobra dla oszczędności, ale nie dla mocy. PC3 da lepszą reakcję na gaz wyrówna krzywą momentu obrotowego, a wydech akcesoryjny usunie zbędne 3kg.
Kupujesz litra (od 2004r +) i moc masz +50KM bez kombinacji.
PC3 da więcej mocy przez zwiększenie dawkowania paliwa. Dawka stechiometryczna jest dobra dla oszczędności, ale nie dla mocy. PC3 da lepszą reakcję na gaz wyrówna krzywą momentu obrotowego, a wydech akcesoryjny usunie zbędne 3kg.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Te ułamkowe przyrosty mocy i minimalne zmiany przebiegu krzywej momentu obrotowego można uzyskać w prostszy i tańszy sposób. Trzeba dbać o paliwo jakie się leje do baku, czyli ze sprawdzonego źródła, a także warto dodać porządny markowy uszlachetniacz firmy Castrol jedno opakowanie 0,5 litra na 500 litrów paliwa !!!. Minimalnie podnosi liczbę oktanową, absorbuje wodę, smaruje przylgnie zaworowe, czyści wtryski i wszelakie dysze w gaźnikach, minimalnie obniża temperaturę spalania mieszanki oraz ma wpływ na przebieg procesu spalania w komorze. Koszt takiego dodatku to ok 30-35 zł zależy w jakiej hurtowni z olejami Castrola, a silniczek pracuje zupełnie inaczej, równiutko i elastyczniejszy jest. No i porządny olej w silniku to też ułamkowy przyrost mocy, albo inaczej zmniejszenie jej strat. Częste wymiany filtra powietrza choćby fabrycznego to tez ważna sprawa. Zadbane świece aby przerwa na nich i zużyciem nie było duże tez maja wpływ bo unikamy pustych suwów które w każdym silniku się niestety zdarzają.
Wspomnieć należy też prawidłowej regulacji silnika i zadbaniu o szczelność układu dolotowego i wylotowego. To może mieć większy wpływ na osiągi niż jakiś tam tłumik choć zapewne są tłumiki o mniejszym oporze przepływu choć to wcale nie musi pociągać za sobą wzrostu mocy silnika, a czasem wręcz przeciwnie
.
Wspomnieć należy też prawidłowej regulacji silnika i zadbaniu o szczelność układu dolotowego i wylotowego. To może mieć większy wpływ na osiągi niż jakiś tam tłumik choć zapewne są tłumiki o mniejszym oporze przepływu choć to wcale nie musi pociągać za sobą wzrostu mocy silnika, a czasem wręcz przeciwnie

lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie
dziadkowo pozdrawiam
dziadkowo pozdrawiam
- dziadek_XL
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48
mozesz liczyc na 8 do 10 koni ekstra,czasami 15 koni zalezy od firmy .
obecnie szlifuje kolanka na skandynawskich winklach(Norway)SUZUKI HAYABUSA open version
- piotreknorwegia
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 5/8/2008, 19:46
- Lokalizacja: mikolow obecnie Norway
Ale dosc skutecznie wychudzi Ci portfel wiec zakladajac ze nie bedzie duzej zmiany/nie bedzie wcale zmiany nie ma sensu kupowac wydechu tylko odlozyc te 2 - 3 tysie na cos wiekszego. Chyba ze stac cie na to i lubisz zmiany to czemu nie.
- Jaworro
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 24/5/2008, 14:33
- Lokalizacja: Łódź
piotreknorwegia napisał(a):mozesz liczyc na 8 do 10 koni ekstra,czasami 15 koni zalezy od firmy .
Weź nie żartuj bo jeszcze ktoś uwierzy

lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie
dziadkowo pozdrawiam
dziadkowo pozdrawiam
- dziadek_XL
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Artur 666 napisał(a):to jak ja ma 2 wydechy to mam ekstra +20 koni filtr mam tez jakis bsm czy jak tam to mam z 5 i tree eliminator to z 8 lal hura jestem gosc
W sumie to masz TRZY w tym jeden BIO

lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie
dziadkowo pozdrawiam
dziadkowo pozdrawiam
- dziadek_XL
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48
Słuchaj dziadek jest to możliwe, bo sam się o tym przekonałem. Może tłumik devila da Ci 1KM ale znajomy założył do R1 zestaw cały wydechowy yoshimury za ponad 7 tys zł i doszło mu około 9KM ! Wiec jest to możliwe ale kosztowne, trochę tak dla snobówdziadek_XL napisał(a):piotreknorwegia napisał(a):mozesz liczyc na 8 do 10 koni ekstra,czasami 15 koni zalezy od firmy .
Weź nie żartuj bo jeszcze ktoś uwierzy

CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
nie trzeba zaraz całej yoshi za 7 koła pakować. dużemu bandziorowi dużo kucyków idzie od wymiany samej puszki. wszystko zależy od motocykla. z obciążonego sporta trudniej coś dodatkowego wydłubać.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Rodzaj tlumika w silnikach 4-suwowych nie ma znaczenia. Moc nie wzrasta. W 2-suwach owszem. Podobnie ilosc oktanow w paliwie. 

12-14 lat - Komarek
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją

- binio
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 24/3/2009, 09:58
- Lokalizacja: Warszawa
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
Hmm ja sie znam marnie ;]
Swoja wiedze opieram jako student mechaniki na wiedzy doktora Szczecha i dr Ochwata od "Budowy silnikow spalinowych", z ktorymi mialem przyjemnosc miec zajecia przez ostatnie pol roku. No i na ksiazkach
A ze koles wie o czym mowi... kilka lat temu ekipa doktorow z mojej uczelni brala udzial w projekcie jakiejs wloskiej firmy produkujacej motocykle dwusuwowe, ich zadaniem bylo dobra odpowiedni tlumik - bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.
A co do ilosci oktanow w paliwe - tu tez wiedze opieram na wiedzy profesroa Baczewskiego, z ktorym mialem NIEprzyjemnosc (NIE - bo czeka mnie powtorka przedmiotu) miec "Plyny ekploatacyjne" no i oczywiscie na ksiazkach.
Nawet typ z Moto-wydech z Konstancina, ktory mi robil dolot do mojego MIGa powiedzial, ze ta dodatkowa moc to pic... koles robi wydechy (kompletne uklady poza motocyklami i samochodami - dla samolotow
).
A ja coz... znam sie na tym marnie wiec slucham co maja madrzejsi do powiedzenia.
Swoja wiedze opieram jako student mechaniki na wiedzy doktora Szczecha i dr Ochwata od "Budowy silnikow spalinowych", z ktorymi mialem przyjemnosc miec zajecia przez ostatnie pol roku. No i na ksiazkach

A ze koles wie o czym mowi... kilka lat temu ekipa doktorow z mojej uczelni brala udzial w projekcie jakiejs wloskiej firmy produkujacej motocykle dwusuwowe, ich zadaniem bylo dobra odpowiedni tlumik - bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.
A co do ilosci oktanow w paliwe - tu tez wiedze opieram na wiedzy profesroa Baczewskiego, z ktorym mialem NIEprzyjemnosc (NIE - bo czeka mnie powtorka przedmiotu) miec "Plyny ekploatacyjne" no i oczywiscie na ksiazkach.
Nawet typ z Moto-wydech z Konstancina, ktory mi robil dolot do mojego MIGa powiedzial, ze ta dodatkowa moc to pic... koles robi wydechy (kompletne uklady poza motocyklami i samochodami - dla samolotow

A ja coz... znam sie na tym marnie wiec slucham co maja madrzejsi do powiedzenia.
12-14 lat - Komarek
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją

- binio
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 24/3/2009, 09:58
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 35
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości