Zobacz wątek - Ile kucyków więcej daje wydech sportowy?
NAS Analytics TAG

Ile kucyków więcej daje wydech sportowy?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Ile kucyków więcej daje wydech sportowy?

Postprzez mahomet84 » 2/9/2009, 21:39

Orientuje się ktoś ile km dają więcej tłumiki sportowe w motocyklach ? Ja aktualnie posiadam devila ( http://rapidshare.com/files/274847155/wydech.JPG.html ) w mojej r6 i ciekawi mnie ile kucyków można sobie przez niego dodać.Pozdro.
Avatar użytkownika
mahomet84
Świeżak
 
Posty: 377
Dołączył(a): 15/6/2008, 15:12


Postprzez PrzemoR6 » 2/9/2009, 22:34

Niestety nie mozesz liczyc na wiele. Mam w swojej R6 caly racingowy uklad wydechowy, filtr powietrza K&N oraz PC i na hamowni gosciu podkrecil mi sprzeta ze 104 na 108KM. Wiec podejrzewam ,ze sama puszka moze z konika Ci doda...
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów


Postprzez kiciol » 2/9/2009, 23:43

Witam :) Ja w maju kupilem GSXR 600 K4 stan techniczny idealny potwierdzony w autoryzowanym serwisie suzuki. Trzy miesiace temu kupilem nową koncowke YOSHIMURA TRS TRI-OVAL a miesiac temu bylem na hamowni i moj wynik to: Pwr 110KM 13665rmp Tq 61,4 Nm.
Zaniepokoilem sie tym wynikiem bo liczylem na wiecej ale jak koles mi pokazal wyniki 12 takich gsxr 600 k4 to wszystkie byly podobne. Dodam ze mam orginalny filtr powietrza, chcialem kupic K&N bo slyszalem ze dodaje mocy, ale tez ze silnik sie szybciej niszczy przy takim filtrze.
Dziwi mnie tylko dlaczego suzuki podaje w danych technicznych ze moj model ma 120KM jak na hamowni wychodzi okolo 110KM w kazdym takim modelu ?????? Wydech tez podobno dodaje 10% mocy ??????

Pozdro
>CEZET 350<--->MZ 250<--->JAWA 350TS<--->KAWASAKI ZXR750<--->SUZUKI GSXR 600 K4<--->HONDA SHADOW VT 750 ACE<
Avatar użytkownika
kiciol
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16/5/2009, 13:24

Postprzez Artur 666 » 3/9/2009, 00:42

pomiaru mocy suzuki jak i inni dokonuje na wale a nie na kole, straty mocy

widzialem kiedys wyniki zastosowania 5 wydecho rożnych firm do r1 max wzrost mocy to kolo 2 koni po zastosowaniu pc 5 czy 6 koni uroslo
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez kosta » 3/9/2009, 05:10

a właśnie mnie się wydaje że 110 koni to dobry wynik jeśli to koniki na kole to na silniku na pewno swoje 120 masz :wink:
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez schwarz » 3/9/2009, 06:56

Zwiększanie mocy w tak wysilonych silnikach tłumikami i filtrami nie ma sensu. Wynik będzie niezauważalny. Jedyny sensowny sposób to doładowanie. Poza tym jak ja bym miał 600 i chciał więcej to bym zmienił na większy silnik a nie tuningował.
Na wykresie prawie zawsze mamy 3 krzywe, moc na silniku, moment i straty więc raczej ktoś pisze o mocy na silniku.
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez falconiforme » 3/9/2009, 08:55

Zwiększanie mocy w 600-kach zupełnie nie ma sensu.
Kupujesz litra (od 2004r +) i moc masz +50KM bez kombinacji.
PC3 da więcej mocy przez zwiększenie dawkowania paliwa. Dawka stechiometryczna jest dobra dla oszczędności, ale nie dla mocy. PC3 da lepszą reakcję na gaz wyrówna krzywą momentu obrotowego, a wydech akcesoryjny usunie zbędne 3kg.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez dziadek_XL » 3/9/2009, 09:14

Te ułamkowe przyrosty mocy i minimalne zmiany przebiegu krzywej momentu obrotowego można uzyskać w prostszy i tańszy sposób. Trzeba dbać o paliwo jakie się leje do baku, czyli ze sprawdzonego źródła, a także warto dodać porządny markowy uszlachetniacz firmy Castrol jedno opakowanie 0,5 litra na 500 litrów paliwa !!!. Minimalnie podnosi liczbę oktanową, absorbuje wodę, smaruje przylgnie zaworowe, czyści wtryski i wszelakie dysze w gaźnikach, minimalnie obniża temperaturę spalania mieszanki oraz ma wpływ na przebieg procesu spalania w komorze. Koszt takiego dodatku to ok 30-35 zł zależy w jakiej hurtowni z olejami Castrola, a silniczek pracuje zupełnie inaczej, równiutko i elastyczniejszy jest. No i porządny olej w silniku to też ułamkowy przyrost mocy, albo inaczej zmniejszenie jej strat. Częste wymiany filtra powietrza choćby fabrycznego to tez ważna sprawa. Zadbane świece aby przerwa na nich i zużyciem nie było duże tez maja wpływ bo unikamy pustych suwów które w każdym silniku się niestety zdarzają.
Wspomnieć należy też prawidłowej regulacji silnika i zadbaniu o szczelność układu dolotowego i wylotowego. To może mieć większy wpływ na osiągi niż jakiś tam tłumik choć zapewne są tłumiki o mniejszym oporze przepływu choć to wcale nie musi pociągać za sobą wzrostu mocy silnika, a czasem wręcz przeciwnie :(.
lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie

dziadkowo pozdrawiam
dziadek_XL
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48

Postprzez piotreknorwegia » 10/9/2009, 18:56

mozesz liczyc na 8 do 10 koni ekstra,czasami 15 koni zalezy od firmy .
obecnie szlifuje kolanka na skandynawskich winklach(Norway)SUZUKI HAYABUSA open version
piotreknorwegia
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 5/8/2008, 19:46
Lokalizacja: mikolow obecnie Norway

Postprzez laser » 10/9/2009, 19:31

Mocy może nie doda sam wydech, ale za to jak głos poprawi..... :)
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez Jaworro » 10/9/2009, 20:43

Ale dosc skutecznie wychudzi Ci portfel wiec zakladajac ze nie bedzie duzej zmiany/nie bedzie wcale zmiany nie ma sensu kupowac wydechu tylko odlozyc te 2 - 3 tysie na cos wiekszego. Chyba ze stac cie na to i lubisz zmiany to czemu nie.
Jaworro
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 24/5/2008, 14:33
Lokalizacja: Łódź

Postprzez dziadek_XL » 10/9/2009, 20:58

piotreknorwegia napisał(a):mozesz liczyc na 8 do 10 koni ekstra,czasami 15 koni zalezy od firmy .

Weź nie żartuj bo jeszcze ktoś uwierzy :lol:
lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie

dziadkowo pozdrawiam
dziadek_XL
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48

Postprzez Artur 666 » 10/9/2009, 21:33

to jak ja ma 2 wydechy to mam ekstra +20 koni filtr mam tez jakis bsm czy jak tam to mam z 5 i tree eliminator to z 8 lal hura jestem gosc
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez Seba_ER5 » 10/9/2009, 23:22

A ja se kupie MIVV GP lub suono :) bo mały zgrabny i ładnie mruczy ;p.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez dziadek_XL » 11/9/2009, 07:54

Artur 666 napisał(a):to jak ja ma 2 wydechy to mam ekstra +20 koni filtr mam tez jakis bsm czy jak tam to mam z 5 i tree eliminator to z 8 lal hura jestem gosc

W sumie to masz TRZY w tym jeden BIO :lol:
lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie

dziadkowo pozdrawiam
dziadek_XL
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48

Postprzez Robson1903 » 11/9/2009, 08:59

dziadek_XL napisał(a):
piotreknorwegia napisał(a):mozesz liczyc na 8 do 10 koni ekstra,czasami 15 koni zalezy od firmy .

Weź nie żartuj bo jeszcze ktoś uwierzy :lol:
Słuchaj dziadek jest to możliwe, bo sam się o tym przekonałem. Może tłumik devila da Ci 1KM ale znajomy założył do R1 zestaw cały wydechowy yoshimury za ponad 7 tys zł i doszło mu około 9KM ! Wiec jest to możliwe ale kosztowne, trochę tak dla snobów :P
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez SQ » 12/9/2009, 19:58

nie trzeba zaraz całej yoshi za 7 koła pakować. dużemu bandziorowi dużo kucyków idzie od wymiany samej puszki. wszystko zależy od motocykla. z obciążonego sporta trudniej coś dodatkowego wydłubać.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez binio » 26/9/2009, 17:44

Rodzaj tlumika w silnikach 4-suwowych nie ma znaczenia. Moc nie wzrasta. W 2-suwach owszem. Podobnie ilosc oktanow w paliwie. ;)
12-14 lat - Komarek
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją :)
binio
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24/3/2009, 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Robson1903 » 26/9/2009, 17:48

Binio to widać marnie się znasz ...
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez binio » 26/9/2009, 19:03

Hmm ja sie znam marnie ;]
Swoja wiedze opieram jako student mechaniki na wiedzy doktora Szczecha i dr Ochwata od "Budowy silnikow spalinowych", z ktorymi mialem przyjemnosc miec zajecia przez ostatnie pol roku. No i na ksiazkach ;)
A ze koles wie o czym mowi... kilka lat temu ekipa doktorow z mojej uczelni brala udzial w projekcie jakiejs wloskiej firmy produkujacej motocykle dwusuwowe, ich zadaniem bylo dobra odpowiedni tlumik - bo w tych silnikach tlumik ma ogromne znaczenie.
A co do ilosci oktanow w paliwe - tu tez wiedze opieram na wiedzy profesroa Baczewskiego, z ktorym mialem NIEprzyjemnosc (NIE - bo czeka mnie powtorka przedmiotu) miec "Plyny ekploatacyjne" no i oczywiscie na ksiazkach.
Nawet typ z Moto-wydech z Konstancina, ktory mi robil dolot do mojego MIGa powiedzial, ze ta dodatkowa moc to pic... koles robi wydechy (kompletne uklady poza motocyklami i samochodami - dla samolotow ;)).
A ja coz... znam sie na tym marnie wiec slucham co maja madrzejsi do powiedzenia.
12-14 lat - Komarek
15-25 lat - nic...
26 lat - Honda Varadero XL1000V...
gdzie tu logika ktoś zapyta, taki duży i mocny sprzet na peirwszye moto??
odp: W MOJEJ KUR** GŁOWIE!!!
po miesiacu jazdy na Viadrze zmiana na VFR 800FI -> kocham ją :)
binio
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24/3/2009, 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr