Sila tlumienia, wybicia itd.
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Sila tlumienia, wybicia itd.
Czesc,
wczoraj zaczalem ustawiac zawieszenie w mojej R1, bo bylo podkrecone na maxa na wszystkich mozliwych srubach i jechalo sie jak na zaspawanej na sztywno ramie (jaja obite na maxa). Znalazlem w serwisowce co i gdzie sie reguluje, ale nie bardzo umiem sobie wyjasnic wszystkie te pojecia:
- Spring preload
czyli w wolnym tluczeniu "wstepne ustwienie sprezyny"
- Rebound damping
czyli w wolnym tluczeniu "tlumienie odbicia"
- Compression damping
czyli w wolnym tluczeniu "tlumienie kompresji"
Mam nadzieje, ze dobrze przetlumaczylem te pojecia. Powiedzcie jednak jaki kazda z funkcji ma wplyw na jazde?
Wczoraj poustawialem wszytko na "STANDARD" i musze powiedziec, ze jakos gorzej sie jezdzi. Niby zawieszenie mocniej pracuje, ale mniej pewnie hamuje i jakos jakby bardziej "nosi" motorem. Poza tym szybciej chce wejsc na kolo na pierwszym i drugim biegu. Jak najlepiej poustawiac, zeby bylo dobrze? Waze 83kg i mierze 188cm.
wczoraj zaczalem ustawiac zawieszenie w mojej R1, bo bylo podkrecone na maxa na wszystkich mozliwych srubach i jechalo sie jak na zaspawanej na sztywno ramie (jaja obite na maxa). Znalazlem w serwisowce co i gdzie sie reguluje, ale nie bardzo umiem sobie wyjasnic wszystkie te pojecia:
- Spring preload

- Rebound damping

- Compression damping

Mam nadzieje, ze dobrze przetlumaczylem te pojecia. Powiedzcie jednak jaki kazda z funkcji ma wplyw na jazde?
Wczoraj poustawialem wszytko na "STANDARD" i musze powiedziec, ze jakos gorzej sie jezdzi. Niby zawieszenie mocniej pracuje, ale mniej pewnie hamuje i jakos jakby bardziej "nosi" motorem. Poza tym szybciej chce wejsc na kolo na pierwszym i drugim biegu. Jak najlepiej poustawiac, zeby bylo dobrze? Waze 83kg i mierze 188cm.
R1 - 99r.
- keraM
- Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08
Szkoda, ze nikt nie chce podzielic sie swoja wiedza z tego zakresu. Moze jest jakis poradnik w necie? Moze byc po angielsku. Moze ktos da jakies wskazowki albo powie gdzie ich szukac? Naprawde mi zalezy, bo nie chcialbym sie zabic na pierwszym lepszym zakrecie z powodu nieumiejstnie wyregulowanego zawieszenia 

R1 - 99r.
- keraM
- Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości