Remont KTM SX 125
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Remont KTM SX 125
Witam chciałbym żeby ktoś mi odpowiedział na parę pytań. Wiem że takie pytania były już setki razy ale proszę o odpowiedź. A więc;
1.Co myślicie o tym cylindrze?Jak coś to pisać co mam z nim zrobić
2.Czy te dziurki na głowicy mam zeszliflować czy mogę tak założyć nowy tłok?
3.Dlaczego moja świeca jest taka czarna? Co mam źle że jest taka?
4.Będę miał nowy tłok i korbowód więc jak mam docierać moto (proszę o opis co i jak dokładnie)i jaka mieszanka
(Zdjęcia w załączniku)
Ż góry dzięki za odpowiedź
1.Co myślicie o tym cylindrze?Jak coś to pisać co mam z nim zrobić
2.Czy te dziurki na głowicy mam zeszliflować czy mogę tak założyć nowy tłok?
3.Dlaczego moja świeca jest taka czarna? Co mam źle że jest taka?
4.Będę miał nowy tłok i korbowód więc jak mam docierać moto (proszę o opis co i jak dokładnie)i jaka mieszanka
(Zdjęcia w załączniku)
Ż góry dzięki za odpowiedź
- SXRacing
- Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 25/3/2017, 13:52
Re: Remont KTM SX 125
1) cylinder wydaje sie byc na nicasilu, wiec trzeba by go dokładnie obejrzeć, pomierzyc i przehonować. ( jakbys nie miał gdzie oddac pisz na PW bo moge ci pomóc to ogarnąć ) te ryski po honowaniu pewnie znikną.
2) głowicy nie ruszaj, chyba ze są powbijane jakies opiłki które mogą odpaść, obejrzyj dokładnie czy nic nie pękło. i tyle
3) nie wiadomo co masz źle, albo zły skład mieszanki ( niewyregulowany gaźnik ) albo za duzo / za słabego oleju lejesz
4) mieszanka troszke bogatsza ( oleju więcej ale odrobine ) jak normalnie 1:50 powiedzmy to rób 1:40. najlepiej docierac na torze sobie pyrkac pare kółek, najwazniejsze zeby nie przegrzać silnika, nie ma co tez pyrkać 5 baków. ja na torze sobie normalnie bardzo lajtownie jeździłem. staraj sie nie hamować silnikiem ( zjeżdzając z górki nie puszczaj gazu, a jak juz to z wcisnietym sprzęgłem) i bedzie ok, jak nadal masz jakies wątpliwosci to poczytaj sobie o tym ksiazki
2) głowicy nie ruszaj, chyba ze są powbijane jakies opiłki które mogą odpaść, obejrzyj dokładnie czy nic nie pękło. i tyle
3) nie wiadomo co masz źle, albo zły skład mieszanki ( niewyregulowany gaźnik ) albo za duzo / za słabego oleju lejesz
4) mieszanka troszke bogatsza ( oleju więcej ale odrobine ) jak normalnie 1:50 powiedzmy to rób 1:40. najlepiej docierac na torze sobie pyrkac pare kółek, najwazniejsze zeby nie przegrzać silnika, nie ma co tez pyrkać 5 baków. ja na torze sobie normalnie bardzo lajtownie jeździłem. staraj sie nie hamować silnikiem ( zjeżdzając z górki nie puszczaj gazu, a jak juz to z wcisnietym sprzęgłem) i bedzie ok, jak nadal masz jakies wątpliwosci to poczytaj sobie o tym ksiazki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: Remont KTM SX 125
1.Cylinder oddam do Intr-mot,tam też wał wysłałem oni mi go zobaczą i zmierzą.
2.Głowica nie jest pęknięta,więc jest okej A co mogło być przyczyną takich dziurek na głowicy bo na górze tłoka też są takie.
3.Olej jaki leje do mieszanki to Castrol Power 1 Racing 2t więc jest dobry. A co do gaźnika to co może być przyczyną:jak odpalam zimne moto i włączam ssanie to przez 5sek chodzi normalnie a nagle wchodzi na wysokie obroty i muszę odrazu ssanie wyłączyć.
4.Ja teraz leje 1;40 to mam lać 1:30 ?
A podasz mi jakieś linki gdzie mogę sobie poczytać o docieraniu takiego crossa 125 na nicasilu?
2.Głowica nie jest pęknięta,więc jest okej A co mogło być przyczyną takich dziurek na głowicy bo na górze tłoka też są takie.
3.Olej jaki leje do mieszanki to Castrol Power 1 Racing 2t więc jest dobry. A co do gaźnika to co może być przyczyną:jak odpalam zimne moto i włączam ssanie to przez 5sek chodzi normalnie a nagle wchodzi na wysokie obroty i muszę odrazu ssanie wyłączyć.
4.Ja teraz leje 1;40 to mam lać 1:30 ?
A podasz mi jakieś linki gdzie mogę sobie poczytać o docieraniu takiego crossa 125 na nicasilu?
- SXRacing
- Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 25/3/2017, 13:52
Re: Remont KTM SX 125
1) upewnij sie czy maha usługe honowania typowo nicasilu - bo nie kazda firma to oferuje
2) rozleciało sie łozysko i kawałki waliły miedzy tłokiem a cylindrem
3) castrol to taki o olej, ja polecam motul 800, ipone samourai, motorex crosspower
4) nie wiem, jak masz sprawne moto, to trzeba sprawdzić co zaleca producent i tego sie trzymać. jak zaleca 1:50 to lej 1:50... na dotarcie mozna troche wiecej oleju zalać na pierwsze kilka litrów potem nie ma sensu. tak na prawde jak cylinder byłby w idealnym stanie i wszystkio było by dobrze poskładane i podobierane to nawet nie ma potrzeby wiecej dolewac - to tylko jak juz chcesz byc 110% pewien ze bedzie ok
5) http://www.motor-tech.katowice.pl/techn ... ranie2.htm
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm tu jest to nieźle poruszone
https://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight= tu chyba tłumaczenie i opis
ogólnie szkół jest kilka, dodam że np nowe motocyklke sa dosyć luźno pasowane ( tłok-cylinder) troche jest to robione pod zawodników - kupuja nowe moto, bak wylatają na lajtownym treningu i potem wala pełnym ogniem. amatorzy zwyjle dobierają ciasne pasowania - przedłuza to zywotność zestawu, ale trzeba to potem spokojniej dotrzeć, w motor-tech opisie mniej wiecej jest o co chodzi - są sotre krawędzie, wydziela sie wiecej ciepla, itp itd.... wiec warto spokojniej jeździc.
w 2T najwazniejsze żeby nie pałować na pełnym gwizdku na prostym odcinku, nie hamować silnikiem, nie przegrzać a ni nie jeździc na zimnym ( niedogrzanym ) ale pod róznym obciązeniem i ze zmiennymi obrotami - więc pyrkanie po torze mx jest idealne, rózne obciazenia, rózne prędkosci obrotowe silnika, nie jedzie sie za szybko więc silnik nie traci ciepła - ale tez nie za wolno i chłodzenie ma odpowiednie
2) rozleciało sie łozysko i kawałki waliły miedzy tłokiem a cylindrem
3) castrol to taki o olej, ja polecam motul 800, ipone samourai, motorex crosspower
4) nie wiem, jak masz sprawne moto, to trzeba sprawdzić co zaleca producent i tego sie trzymać. jak zaleca 1:50 to lej 1:50... na dotarcie mozna troche wiecej oleju zalać na pierwsze kilka litrów potem nie ma sensu. tak na prawde jak cylinder byłby w idealnym stanie i wszystkio było by dobrze poskładane i podobierane to nawet nie ma potrzeby wiecej dolewac - to tylko jak juz chcesz byc 110% pewien ze bedzie ok
5) http://www.motor-tech.katowice.pl/techn ... ranie2.htm
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm tu jest to nieźle poruszone
https://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight= tu chyba tłumaczenie i opis
ogólnie szkół jest kilka, dodam że np nowe motocyklke sa dosyć luźno pasowane ( tłok-cylinder) troche jest to robione pod zawodników - kupuja nowe moto, bak wylatają na lajtownym treningu i potem wala pełnym ogniem. amatorzy zwyjle dobierają ciasne pasowania - przedłuza to zywotność zestawu, ale trzeba to potem spokojniej dotrzeć, w motor-tech opisie mniej wiecej jest o co chodzi - są sotre krawędzie, wydziela sie wiecej ciepla, itp itd.... wiec warto spokojniej jeździc.
w 2T najwazniejsze żeby nie pałować na pełnym gwizdku na prostym odcinku, nie hamować silnikiem, nie przegrzać a ni nie jeździc na zimnym ( niedogrzanym ) ale pod róznym obciązeniem i ze zmiennymi obrotami - więc pyrkanie po torze mx jest idealne, rózne obciazenia, rózne prędkosci obrotowe silnika, nie jedzie sie za szybko więc silnik nie traci ciepła - ale tez nie za wolno i chłodzenie ma odpowiednie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: Remont KTM SX 125
1.No mają honowanie ale jak coś to będę pisał.
2.To kupiÄ™ teraz motula 800.
3.Producent zaleca 1:40 to ja zrobiÄ™ 1:35 przez dwa zbiorniki i potem normalnie 1:40.
4. Czyli pierwszy zbiornik spokojnie a potem ze 2/3 zbiorniki normalnie ale bez pałowania i potem już normalnie.Bo Piotr Woryna pisze że trzeba dac trochę w palnik. Więc będę jeździł na każdych obrotach ale nie będę pałował i powinno być ok.
5.A co z tym ssaniem?
2.To kupiÄ™ teraz motula 800.
3.Producent zaleca 1:40 to ja zrobiÄ™ 1:35 przez dwa zbiorniki i potem normalnie 1:40.
4. Czyli pierwszy zbiornik spokojnie a potem ze 2/3 zbiorniki normalnie ale bez pałowania i potem już normalnie.Bo Piotr Woryna pisze że trzeba dac trochę w palnik. Więc będę jeździł na każdych obrotach ale nie będę pałował i powinno być ok.
5.A co z tym ssaniem?
- SXRacing
- Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 25/3/2017, 13:52
Re: Remont KTM SX 125
moze masz źle wyregulowany gaźnik, na to wygląda jak ma za wysokie obroty to gdzies ma za duzo powietrza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości