Zobacz wÄ…tek - <i>[biblioteka]</i> Opony drogowe kontra opony torowe -...
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Opony drogowe kontra opony torowe -...

Komentarze użytkowników
_________

[biblioteka] Opony drogowe kontra opony torowe -...

Postprzez Åšcigacz » 19/3/2014, 11:18

Dyskusja na temat: Opony drogowe kontra opony torowe - wyjaśniamy
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Opony drogowe kontra opony torowe - wyjaśniamy
Åšcigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 19/3/2014, 11:18

Najpierw jest napisane tak:
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."

A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."

Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 19/3/2014, 11:59

Komentatorzy napisał(a):Najpierw jest napisane tak:
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."

A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."

Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek<br>
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność." oznacza schodzenie z ciśnieniami na gorących oponach do poziomu 1.6-1.8 bara. <br><hr>Lovtza
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/3/2014, 12:01

Komentatorzy napisał(a):Najpierw jest napisane tak:
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."

A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."

Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek<br>
taaa to jest chyba największa bolączka na którą brak normalnej odpowiedzi...
Jakie ciśnienie w oponach sportowych i turystycznych na torze ???
O ile do opon typowo torowych takie dane są dostępne, to do opon drogowych brak.:(
Ja osobiście Zawsze na torze w oponach dopuszczonych do ruchu ulicznego schodze do 2.2 przód i 2.2 tył na rozgrzanych gumach. Przy czym coś tam umiem pomykać po torze więc nie jest to jazda powolna<br><hr>600rr
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/3/2014, 12:18

Komentatorzy napisał(a):Najpierw jest napisane tak:
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."

A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."

Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek<br>
Wydaje mi się, że autorowi chodziło o to, że nie obniżamy ciśnienia w oponach bo i tak nie mamy po co. Jest w tekście napisane, że tempo track day'ów jest za wolne by dogrzać tak zwykłą oponę. Jeśli będziesz potrafił naprawdę szybko jeździć i będziesz chciał robić to profesjonalnie wtedy zainwestujesz w profesjonalne opony torowe w innym przypadku, nie ma potrzeby nic robić z oponą drogową i jeździć z normalnym ciśnieniem.<br><hr>27Żaku
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/3/2014, 13:54

Komentatorzy napisał(a):Najpierw jest napisane tak:
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."

A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."

Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek<br>
Komentatorzy napisał(a):"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność." oznacza schodzenie z ciśnieniami na gorących oponach do poziomu 1.6-1.8 bara. <br><hr>Lovtza<br>
za wyjÄ…tkiem opon w technologi NTEC gdzie powinno byc 1,4<br><hr>RSV1000RR
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/3/2014, 14:30

jest jeszcze oponka Pirelli Diablo Supercorsa SP, która dla mnie jest idealna...<br><hr>KN
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/3/2014, 20:54

Komentatorzy napisał(a):Najpierw jest napisane tak:
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."

A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."

Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek<br>
Oczywiście że na torze trzeba zmniejszyć ciśnienie wtedy opona szybciej się rozgrzeje i lepszą będziesz miał przyczepność no i przy mniejszym ciśnieniu opona styka się większą powierzchnią z podłożem <br><hr>600 RR
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/3/2014, 00:01

fajny art,zwłaszcza dla "świeżaków". Ale "nieżadko" ? chyba to nie tak się pisze ;) sorry ale rzuca się w oczy ;)<br><hr>JD
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/3/2014, 20:48

Artykuł sponsorowany przez Pirelli, zadnych konkretow dla poczatkujacych jak i doswiadczonych motocyklistow.<br><hr>seminario
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/3/2014, 09:02

Komentatorzy napisał(a):Najpierw jest napisane tak:
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."

A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."

Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek<br>
Komentatorzy napisał(a):"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność." oznacza schodzenie z ciśnieniami na gorących oponach do poziomu 1.6-1.8 bara. <br><hr>Lovtza<br>
Komentatorzy napisał(a):za wyjątkiem opon w technologi NTEC gdzie powinno byc 1,4<br><hr>RSV1000RR<br>
Ale chyba na "zimno". Jednej informacji autor nie podał: ciśnienie zalecane przez producenta pojazdu/opon, to ciśnienie przy temperaturze powietrza 18*C na nierozgrzanych oponach.
Tak to jest w oponach drogowych (czy dla osobówek, czy dla cięzarówke, czy dla motocykli), a w torówkach domyślam się, że jest tak samo luib podobnie?<br><hr>Bunny
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/3/2014, 13:44

Komentatorzy napisał(a):Artykuł sponsorowany przez Pirelli, zadnych konkretow dla poczatkujacych jak i doswiadczonych motocyklistow.<br><hr>seminario<br>
A jakich konkretów potrzebujesz ktorych tutaj nie ma?<br><hr>Oskar
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/6/2014, 19:44

Autorowi chodzi o to ze nie ma sensu obnizac cisnienia w oponach typu np diablo rosso corsa bo jest ona przystosowana do normalnego cisnienia porownujac do supercorsy, poniewaz supercorsa jest opona strikte pod tor w tego typu sie oponach obniza cisnienie a nie w normalnych sportowo turystycznych takich jak rosso corsa , bridgestone s20 dunnlop sportsmart itp :-) Ja jezdzac na torze nawet na tych ostatnich zmniejszam cisnienie moze i niszczy sie szybciej ale wedlug mnie lepiej trzyma opona na torze kartingowym jak jest mniej powietrza. Jak motorrad testuje opony to pyta sie producenta ile moze zejsc na tor np. metzeler sportec m7 rr zalecane cisnienie na tyle 2,7 na tor czyli zalezy od producenta i modelu opony a np bridgestone s20 evo 1,9 z tylu.<br><hr>szeffo1978
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/10/2014, 19:10

Witam mam pytanie trochę po za tematem. Czy jak mam koło Przód 110/70 - 17 Tył 130/70 - 17
I moje pytanie jest takie czy jak bym kupił opone kostke 17/100-17 ( dokładnie tą <a href="http://allegro.pl/nowa-opona-70-100-17-6pr-tt-cross-komar-ogar-king-i4613573429.html" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://allegro.pl/nowa-opona-70-100-17-6pr-tt-cross-komar-ogar-king-i4613573429.html</a> ) tylniej nie moge właśnie poszukać. to czy ta przednia może być jest troche mniejsza niż ja potrzebuję. Możecie mi poszukac jakąś tylnią gumę tak aby pasowała
P.s na feldze pisze 2.50x17<br><hr>ROZZAR
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/10/2014, 19:10

Witam mam pytanie trochę po za tematem. Czy jak mam koło Przód 110/70 - 17 Tył 130/70 - 17
I moje pytanie jest takie czy jak bym kupił opone kostke 17/100-17 ( dokładnie tą <a href="http://allegro.pl/nowa-opona-70-100-17-6pr-tt-cross-komar-ogar-king-i4613573429.html" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://allegro.pl/nowa-opona-70-100-17-6pr-tt-cross-komar-ogar-king-i4613573429.html</a> ) tylniej nie moge właśnie poszukać. to czy ta przednia może być jest troche mniejsza niż ja potrzebuję. Możecie mi poszukac jakąś tylnią gumę tak aby pasowała
P.s na feldze pisze 2.50x17<br><hr>ROZZAR
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/3/2015, 21:22

jedno pytanlo co tzn zawieszenie jak tapczan ?<br><hr>tdi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/10/2015, 09:02

Komentatorzy napisał(a):jedno pytanlo co tzn zawieszenie jak tapczan ?<br><hr>tdi<br>
Zawieszenie Oryginał fabryczne<br><hr>dsds
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35



Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê