Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy itd.
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
cześć . Aktualnie szukam motocykla który by się nadawał na kategorię A2 . I tu mam do was pytanie czy jeśli zblokuje bmw f800r to będę mógł nim się legalnie poruszać ? czy nie spełnia on wymagań na tą kategorię ?
- domin97
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26/1/2017, 17:46
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Nie bardzo wiem gdzie o to mogę zapytać, więc zamieszczę to tutaj.
Mam kat. A2, w czerwcu minie 2lata. Orientujecie sie czy do poszerzenia prawka na A (tj. 10h praktyki) trzeba wykonywać badania lekarskie?
Pisałem do paru szkół i za bardzo się nie orientują.
Mam kat. A2, w czerwcu minie 2lata. Orientujecie sie czy do poszerzenia prawka na A (tj. 10h praktyki) trzeba wykonywać badania lekarskie?
Pisałem do paru szkół i za bardzo się nie orientują.
-
amblypyq - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 12/4/2014, 17:37
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
A word co na twoje pytanie odp?
- kakaroto
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 26/8/2016, 08:17
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Witam wszystkich.
Postanowiłem założyć konto na tym forum aby zadać Wam pytanie, na które nawet infolinia Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa nie potrafiła odpowiedzieć, a mi ono spędza sen z powiek.
Moja sytuacja wygląda następująco:
Mam motocykl Honda CB600F Hornet, 2002 rok, 198 kg masy własnej, aktualnie zdławiony do 25 kW.
Mam prawo jazdy kat. A2, które pozwala mi prowadzić (tu cytat): "motocykl, który spełnia wszystkie poniższe warunki:
1) moc do 35 kW,
2) stosunek mocy do masy własnej do 0,2 kW/kg,
3) nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe, którego moc przekracza dwukrotność mocy tego motocykla."
Czyli 1 oraz 2 są spełnione. Moc oryginalna pojazdu wynosi 70 kW. Oznacza to, że aktualnie motocykl nie spełnia punktu 3 i nie mogę się nim legalnie poruszać.
Mam "zapas" w punkcie pierwszym. W przypadku zwiększenia mocy z 25 do 35 kW, punkt 1 nadal będzie spełniony, punkt 2 a także 3 również.
W związku z powyższym pytanie do Was. Aktualnie moja kategoria nie pozwala mi poruszać się moim pojazdem, lecz gdy zwiększę jego moc o 10 kW to nagle wszystko stanie się legalne. Czy coś źle rozumiem? Czy tylko mi wydaje się być to absurdalne? Czy może jednak mogę poruszać się tym motocyklem? Ja już zgłupiałem i zacząłem się obawiać wszystkich radiowozów.
Pozdrawiam serdecznie.
Postanowiłem założyć konto na tym forum aby zadać Wam pytanie, na które nawet infolinia Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa nie potrafiła odpowiedzieć, a mi ono spędza sen z powiek.
Moja sytuacja wygląda następująco:
Mam motocykl Honda CB600F Hornet, 2002 rok, 198 kg masy własnej, aktualnie zdławiony do 25 kW.
Mam prawo jazdy kat. A2, które pozwala mi prowadzić (tu cytat): "motocykl, który spełnia wszystkie poniższe warunki:
1) moc do 35 kW,
2) stosunek mocy do masy własnej do 0,2 kW/kg,
3) nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe, którego moc przekracza dwukrotność mocy tego motocykla."
Czyli 1 oraz 2 są spełnione. Moc oryginalna pojazdu wynosi 70 kW. Oznacza to, że aktualnie motocykl nie spełnia punktu 3 i nie mogę się nim legalnie poruszać.
Mam "zapas" w punkcie pierwszym. W przypadku zwiększenia mocy z 25 do 35 kW, punkt 1 nadal będzie spełniony, punkt 2 a także 3 również.
W związku z powyższym pytanie do Was. Aktualnie moja kategoria nie pozwala mi poruszać się moim pojazdem, lecz gdy zwiększę jego moc o 10 kW to nagle wszystko stanie się legalne. Czy coś źle rozumiem? Czy tylko mi wydaje się być to absurdalne? Czy może jednak mogę poruszać się tym motocyklem? Ja już zgłupiałem i zacząłem się obawiać wszystkich radiowozów.
Pozdrawiam serdecznie.
- Muder
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 15/5/2017, 13:51
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Czyli podsumowując w tym momencie nie mogę się nim legalnie poruszać? Aby nie bać wyjechać się na ulicę muszę zwiększyć moc tego motocykla?
Swoją drogą to absurdalne i nielogiczne, ponadto przeczy idei powstania podziału prawa jazdy na A1, A2, A.
Swoją drogą to absurdalne i nielogiczne, ponadto przeczy idei powstania podziału prawa jazdy na A1, A2, A.
- Muder
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 15/5/2017, 13:51
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Uwierz mi Fugu, że forum to jest ostatnie miejsce na którym szukam odpowiedzi, bo nie mam już pomysłu. Pytałem już ubezpieczalni PZU, lokalnej policji, wydział ruchu drogowego komendy stołecznej policji, ministerstwo infrastruktury i budownictwa oraz w wydziale komunikacji w mojej miejscowości i wszędzie ta sama odpowiedź. "Wg mnie nie powinno być problemu, ale gwarancji nie dam i nie chciałbym wprowadzać w błąd". Widocznie nikt tego nie jest w stanie odpowiednio zinterpretować. Jakby problemem było napisać, że maksymalna oryginalna moc nie może przekraczać 70 kW...
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak jeździć bardzo ostrożnie i zachowawczo i za dwa lata zrobić kat. A i się nie przejmować.
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak jeździć bardzo ostrożnie i zachowawczo i za dwa lata zrobić kat. A i się nie przejmować.
- Muder
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 15/5/2017, 13:51
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Fugu,
Ty to jestes odporny na wiedze i przepsy, przypomina mi to Taki material budowlany
Z kazdym postem brniesz dalej, po polskiemu nie rozumiesz, po niemieckiemu jeszcze mniej
Wroc moze do szkoly podstawowej gdzie naucza Cie czytac ze zrozumieniem
"
Art. 6. 1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:
.....
3) kategorii A2:
a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg,
przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,
Rozumiesz co znaczy slowo
N I E P R Z E K R A C Z A J A C Y ? ? ? ? ? ? ? ?
Czy mam Ci jak przedszkolakowi wytlumaczyc ? ? ?
Nigdzie nie jest napisane, ze nie moze miec mniej !
Poza tym pomijam juz fakt, ze od kilku miesiecy przepisy w Niemczech nie roznia sie niczym od przepisow polskich - tak zarzadzla unia.

Ty to jestes odporny na wiedze i przepsy, przypomina mi to Taki material budowlany

Z kazdym postem brniesz dalej, po polskiemu nie rozumiesz, po niemieckiemu jeszcze mniej
Wroc moze do szkoly podstawowej gdzie naucza Cie czytac ze zrozumieniem
"
Art. 6. 1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:
.....
3) kategorii A2:
a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg,
przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,
Rozumiesz co znaczy slowo
N I E P R Z E K R A C Z A J A C Y ? ? ? ? ? ? ? ?
Czy mam Ci jak przedszkolakowi wytlumaczyc ? ? ?
Nigdzie nie jest napisane, ze nie moze miec mniej !
Poza tym pomijam juz fakt, ze od kilku miesiecy przepisy w Niemczech nie roznia sie niczym od przepisow polskich - tak zarzadzla unia.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Podkreslasz zle miejsca.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Taaaaaaa a swstak siedzi i w sreberka zawija.
Nie dosc, ze sie osmieszasz to sie pograzasz
Betonom stanowczo mowimy NIE !

Nie dosc, ze sie osmieszasz to sie pograzasz

Betonom stanowczo mowimy NIE !

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Cześć,
Moje pytanie jest zgoła inne od wcześniejszych, mianowicie:
W środę kupuję Kawasaki Zephyr 550, fabrycznie motocykl ten ma 37kW jednakże z biegiem lat (rocznik 94') moc spadła i mieści się już w tych 35kW (nie byłem jeszcze na hamowni, chcę to załatwić za jedną "jazdą") i teraz pytanie: czy muszę mieć jakiś kwit z jakimkolwiek dławieniem, skoro moc i tak jest już poniżej tych 35kW przez samą eksploatację motocykla? Już nawet nie chodzi mi o urząd komunikacji, tylko o sam przegląd techniczny, gdyż z urzędu dostałem bardzo miłą odpowiedź:
Szanowny Panie,
Odpowiadając na Pana zapytanie dot. mocy silnika w motocyklu Kawasaki, informuję, że dla Wydziału Komunikacji tut. Starostwa niezbędne jest zaświadczenie z badań technicznych. Natomiast diagnosta w Stacji Kontroli Pojazdów zażąda od Pana wykresu z hamowni, z którego będzie wynikała moc silnika. Wykaz SKP Powiatu Chodzieskiego znajduje się na naszej stronie internetowej.
z poważaniem
Kierownik Wydziału Komunikacji
Może znacie jakieś stacje, które nie robią problemów w okolicach Poznania?
Moje pytanie jest zgoła inne od wcześniejszych, mianowicie:
W środę kupuję Kawasaki Zephyr 550, fabrycznie motocykl ten ma 37kW jednakże z biegiem lat (rocznik 94') moc spadła i mieści się już w tych 35kW (nie byłem jeszcze na hamowni, chcę to załatwić za jedną "jazdą") i teraz pytanie: czy muszę mieć jakiś kwit z jakimkolwiek dławieniem, skoro moc i tak jest już poniżej tych 35kW przez samą eksploatację motocykla? Już nawet nie chodzi mi o urząd komunikacji, tylko o sam przegląd techniczny, gdyż z urzędu dostałem bardzo miłą odpowiedź:
Szanowny Panie,
Odpowiadając na Pana zapytanie dot. mocy silnika w motocyklu Kawasaki, informuję, że dla Wydziału Komunikacji tut. Starostwa niezbędne jest zaświadczenie z badań technicznych. Natomiast diagnosta w Stacji Kontroli Pojazdów zażąda od Pana wykresu z hamowni, z którego będzie wynikała moc silnika. Wykaz SKP Powiatu Chodzieskiego znajduje się na naszej stronie internetowej.
z poważaniem
Kierownik Wydziału Komunikacji
Może znacie jakieś stacje, które nie robią problemów w okolicach Poznania?

- Buki
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 24/9/2017, 12:33
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Moze byc, ze na dwoje babka wrozyla.
Moze sie trafic, ze wydzial komunikacji przejmie dane z pomiaru na hamowni.
Dowiedz sie dokladnie w urzedzie jak Cie potraktuja.

Moze sie trafic, ze wydzial komunikacji przejmie dane z pomiaru na hamowni.
Dowiedz sie dokladnie w urzedzie jak Cie potraktuja.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Witam ma może z was ktoś wiedzę o tym jak przerobić Yamahe XJ 600 tanim kosztem aby osiągała 35 KW czyli 48 km , znalazłem na stronie alphatechnik.de jakby zestaw dławików lecz koszt to 109 ojro bez wysyłki i teraz chiałem się was spytać czy nie ma jakiejś tańszej alternatywy dla tego zestawu, a i czy takie majstrowanie i duszenie silnika nie będzie miało na niego wpływu w przyszłości
Link do zestawu: https://shop.alphatechnik.de/shop/index ... s_id=33932

Link do zestawu: https://shop.alphatechnik.de/shop/index ... s_id=33932
- KamilA2
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/11/2017, 21:46
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
To jest najtanszy zestaw.
Moze dostaniesz taniej ale w jaki sposob chcesz zalatwic na ten tanszy papiery ?

Moze dostaniesz taniej ale w jaki sposob chcesz zalatwic na ten tanszy papiery ?

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Witam.
Jestem posiadaczem prawa jazdy kat. A2 i teraz stoi przede mną najważniejsza decyzja, a mianowicie kupno motocykla.
Mam pewien dylemat, ponieważ niemal wszystkie motocykle, które fabrycznie spełniają wymagania na a2 są albo drogie, albo po prostu mi się nie podobają. Przeglądając różnego rodzaju aukcje, zauważyłem, że ludzie wystawiają motocykle zdławione, które mają już w dowodzie wbite 35 KW, ale są jednocześnie już odblokowane do fabrycznej mocy, która przekracza wymogi A2. Moje pytanie brzmi, czy gdybym kupił taki motocykl, to miałbym jakieś problemy z zarejestrowaniem go, nie przeszedł by przeglądu, albo co w takiej sytuacji zrobią policjanci, którzy będą mnie kontrolować na drodze? Jak wygląda sprawa legalności takiego motocykla? Proszę o w miarę dokładną odpowiedź na moje pytanie. Dziękuję
Jestem posiadaczem prawa jazdy kat. A2 i teraz stoi przede mną najważniejsza decyzja, a mianowicie kupno motocykla.
Mam pewien dylemat, ponieważ niemal wszystkie motocykle, które fabrycznie spełniają wymagania na a2 są albo drogie, albo po prostu mi się nie podobają. Przeglądając różnego rodzaju aukcje, zauważyłem, że ludzie wystawiają motocykle zdławione, które mają już w dowodzie wbite 35 KW, ale są jednocześnie już odblokowane do fabrycznej mocy, która przekracza wymogi A2. Moje pytanie brzmi, czy gdybym kupił taki motocykl, to miałbym jakieś problemy z zarejestrowaniem go, nie przeszedł by przeglądu, albo co w takiej sytuacji zrobią policjanci, którzy będą mnie kontrolować na drodze? Jak wygląda sprawa legalności takiego motocykla? Proszę o w miarę dokładną odpowiedź na moje pytanie. Dziękuję
- Kimura
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 7/1/2018, 18:31
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Motocykl nie spełnia warunków do jazdy na A2, więc nie masz prawa nim jeździć. To "prawie" tak, jakbyś jeździł bez prawka. Patrz też "Regres ubezpieczeniowy".
Wprowadzenie zmian silnika w motocyklu względem papierów, bez wpisania tego do papierów to pewnie też wykroczenie.
Wprowadzenie zmian silnika w motocyklu względem papierów, bez wpisania tego do papierów to pewnie też wykroczenie.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Na dziendobry podlegasz pod prokuratora i §§ falszerstwa dokumentow


| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Czy honda cb500 na pierwszy Moto to dobry wybór? I będzie pasowała do niskiego kierowcy?
- CzesiuBrek
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 15/3/2018, 13:29
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy it
Bubczakx napisał(a):... bardzo chciałbym kupić sobie r6....
Nie da sie na niej legalnie jezdzic z A2 - moc wyjsciowa z fabryki byla powyzej 70 kW.
Bubczakx napisał(a):Niektórzy piszą, że jeżeli .... więc jaka jest oficjalna wersja ?
Oficjalna wersja jest w prawie - jesli motocykl mial po zejsciu z lini produkcyjnej wiecej niz 70 kW, to nie mozna na nim jezdzic na A2. To powinien wyjasnic Ci instruktor w trakcie szkolenia.
Blokowanie o ktorym piszesz (maszyny z >70 kW na 35 kW) jest legalne, ale sluzy zmniejszeniu oplat za ubezpieczenie. Zeby tym jezdzic musisz miec pelne A.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Powrót do Motocykle na kategorie A2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość