Zobacz wątek - Drugie moto do szybkich przelotow autostradowych

Drugie moto do szybkich przelotow autostradowych

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Drugie moto do szybkich przelotow autostradowych

Postprzez Piach » 11/4/2014, 16:05

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
3 lata na Buellu Ulyssesie, jakies 13kkm, pare drobnych szlifow i zlamana noga :)
- Wiek, waga, wzrost,
40, 80,186
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Bulki nie zamierzam sprzedawac, raczej zostawie do jazdy dookola komina czy po gorszych drogach. Ergo drugie moto ma byc do SZYBKIEGO poruszania sie po autobahnach. Bulka od 160-180km/h jest malo stabilna i pali kolo 10l/100km, wiec potrzebuje czegos innego.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Nie wiem, z 15kkm. Tutaj sezon trwa prawie caly rok :)
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Ciuchy mam a kasy dam tyle ile trzeba, aczkolwiek z rozsadkiem, chce nowke, bo mam mozliwosc kupienia bez VATu.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Tyle ile trzeba.
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Optycznie podoba mi sie wiekszosc. Chodzi mi o dobry Cx, zeby nie urywalo glowy a jednoczesnie nie bylo szyby wielkosci zagla na Pogorii. Dobrze by bylo jakby byl ABS i jakas kontrola trakcji.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Myslalem o hajce, chociaz bardziej podoba mi sie np. MV Augusta F4, tyle ze to ani wygodne ani nie nadaje sie gdzies indziej niz tor, no i kosztuje jak za zboze.

Generalnie nie wiem, czy jakikolwiek sport ma sens w tym przypadku, bo o ile jest szybki, to moj kregoslup moze tego nie wytrzymac. Z drugiej strony nie chce zadnego kredensu.
Avatar użytkownika
Piach
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2/9/2011, 13:44
Lokalizacja: Bruksela


Postprzez skidmarks » 11/4/2014, 16:20

Honda VFR 1200

troche drożej BMW K 1300S z jego (nie miałem okazji jeszcze zobaczyć) zawieszeniem ESA. Wielu je chwali.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez madcap » 11/4/2014, 16:27

ciut niżej pułapowo
z100sx
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Kaai » 11/4/2014, 17:50

w sportach nie urywa głowy jak się pożadnie złożysz, ale imho to przeczy sobie, bo nie wiem jak byś chciał przelecieć jednorazowo powiedzmy 150km z prędkością 200km/h leżąc na baku.

obstawiam z1000 też
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Movi » 12/4/2014, 10:10

Ja wyskoczę z drogą propozycją, ale może FJR 1300? Regulowana szyba przednia robi robotę.
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez miki1406 » 12/4/2014, 10:16

Haya = autostrada. Bierz GSX1300R
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Drugie moto do szybkich przelotow autostradowych

Postprzez Fugu » 12/4/2014, 12:28

Piach napisał(a):Nie wiem, z 15kkm. Tutaj sezon trwa prawie caly rok :)


Tutaj, znaczy gdzie?
Autostrady klasy niemieckiej czy francuskiej?

Potrzeby i warunki poboczne masz podobne do moich, ja na chwile obecna bral bym cos w stylu Z1000SX.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2081
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez lagiboy » 12/4/2014, 14:32

ja też brałbym Z1000SX na autostrady. 142 KM duża osłona przed wiatrem, bardzo wygodna pozycja i w razie potrzeby idzie się całkiem dobrze zapakować. moto bardzo ładne. wklep w YT i popatrz jak to fajnie jeździ i jak się fajnie składa i zbiera. ogólnie zbiera same pozytywne opinie i w tym segmencie prawie nie ma konkurencji. brałbym Z1000SX bez namyślania się.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez SkoQ » 13/4/2014, 08:59

Pierwsze co mi przychodzi na myśl, to Haya, duża prędkość + dłuższa trasa, do tego chyba właśnie została stworzona...
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez skidmarks » 13/4/2014, 13:02

Tak jak i ZZR 1400. Który jakby nie patrzeć nowszy konstrukcyjnie bedzie od GSXR1300
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Piach » 14/4/2014, 09:17

Teraz siedze w Luxembourgu wiec i do niemieckich i do francuskich autostrad mam te same odleglosci :)

Poszukam jakiegos salonu Kawy i sie poprzymierzam. I ZZR1400 i ten Z1000 wygladaja ciekawie. Z tego co wyczytalem w necie - Hajka ma o wiele slabsza elektronike niz ZZR1400, jesli chodzi o kontrole trakcji.
Avatar użytkownika
Piach
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2/9/2011, 13:44
Lokalizacja: Bruksela

Postprzez stareRadio » 14/4/2014, 09:31

kontrola trakcji - kolejna rzecz która moze sie *********** ...

masz mapy do wyboru - powinno załatwić sprawy w deszczu

wg mnie - BMW 1300S


co sie moze zrobic? chcesz lizaka? - leff
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez lagiboy » 14/4/2014, 20:50

a ja myślę, że w dzisiejszych czasach nie ma prawa się z...tegować. poza tym Piach kupuje nowy sprzęt wysokiej klasy. serwis gwarancyjny naprawi o ile będzie co naprawiać. w samochodach jakoś działa bez większych o ile w ogóle jakichś usterek, więc dlaczego miałoby być inaczej w motocyklach?
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez madcap » 14/4/2014, 22:22

trochę z autopsji.
1. szybkie przeloty autostradowe - najs rzecz, ale sprawdza się tylko w Niemcowni. Francuzi mają zbyt dużo ograniczeń na autostradach. O Włoszech lepiej nie pisać, bo oni mają tylko 2 dobre autostrady :twisted: .
2. jak przesiadłem się na Sprinta ST, to przymierzałem się również do K1200S. naprawdę niezły bajk. ale jak przejechałem się kawałek testowo, to uświadomiłem sobie, ze to konstrukcja (167 kucy) z wyżej wymienionych powodów tylko i wyłącznie na niemieckie autostrady. przy normalnej przelotówce człowiek jest zdolny wykorzystać ledwie połowę potencjału. po mieście jeszcze mniej. ogólnie szkoda sprzętu. nadto na miasto zanadto narwany a mandaty kosztują ;).
3. z powyższych powodów eSTuś okazał się złotym środkiem. w stosunku do BMK-i naprawdę nie odczuwałem dużo mniejszej mocy, choć dzieliło je 40 kucy.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Piach » 15/4/2014, 09:05

madcap napisał(a):trochę z autopsji.
szybkie przeloty autostradowe - najs rzecz, ale sprawdza się tylko w Niemcowni. Francuzi mają zbyt dużo ograniczeń na autostradach. O Włoszech lepiej nie pisać, bo oni mają tylko 2 dobre autostrady :twisted: .

A jak dlugo da sie leciec niemieckim autobahnem kolo 200-250km/h?
Chodzi mi o to czy jestem w stanie przyjechac do PL w jakims sensownym czasie kupujac szybkie moto, czy pozostaje mi kombinowanie z samolotami?
Avatar użytkownika
Piach
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2/9/2011, 13:44
Lokalizacja: Bruksela

Postprzez Fugu » 15/4/2014, 10:02

Piach napisał(a):A jak dlugo da sie leciec niemieckim autobahnem kolo 200-250km/h?

Przy pustej banie, dobrym samochodem z duzym silnikeim (n.p. 7 BMW, Panamera, S-klassa) da sie jechac w okolicach 200 km/h non stop. Przy 250++ km/h ja nie ryzykuje wiecej niz 15 minut w jednym kawalku – potem spada koncentracja.

Motocyklem nie wyobrazam sobie jazdy dluzszej niz parenascie minut z 200++km/h – oczywiscie w pelnej owiewce, na nagim zapomnij. Na trasie nie udaje mi sie osiagnac wiecej niz 110..120 km/h sredniej, ale nie jestem osoba, ktora potrzebuje moto jako sprzetu do zapierdalania – zdecydowanie wole szybko jezdzic odpowiednim autem.

Piach napisał(a):Chodzi mi o to czy jestem w stanie przyjechac do PL w jakims sensownym czasie kupujac szybkie moto, czy pozostaje mi kombinowanie z samolotami?

Kombinuj z samolotami.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2081
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez jasnoksieznik » 15/4/2014, 10:44

Autem klasy sredniej dasz rade utrzymac te 160-190km/h, ale nie motocyklem. A juz na pewno nie w gorszych warunkach (slaba pogoda, duzy ruch itp).

Jesli masz do przejechania ponad 1000km, to co najmniej godzine spedzisz z moto tankujac/odpoczywajac Do tego jakies 6godzin bardzo szybkiej jazdy. Plus korki, bramki, kontrole policyjne i inne atrakcje - musisz liczyc dobre 8h.
Jak ja jechalem na moto 1000km do Macierzy, potrzebowalem 13h (800km po autostradzie/dwupasmowce).

Leci sie szybciej i czasem taniej.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Fugu » 15/4/2014, 11:51

jasnoksieznik napisał(a):Autem klasy sredniej dasz rade utrzymac te 160-190km/h,

Srednia 190km/h na odcinku 1000km? Wloz to miedzy bajki. A juz napewno nie autem sredniej klassy. Takie czasy mozesz osiagnac klasa premium, na stosunkowo krotkich odcinkach (150…200 km) w srodku nocy i liczac tylko autostrade.

jasnoksieznik napisał(a):Jak ja jechalem na moto 1000km do Macierzy, potrzebowalem 13h (800km po autostradzie/dwupasmowce).

I to jest calkiem normalny czas. Samochodem, na dzien dzisiejszy, trase Nürnberg -> Krakow (850km, prawie caly czas autostrada) ciezko zrobic ponizej 9 godzin.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2081
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez skidmarks » 15/4/2014, 13:02

Jazda motocyklem dla samej jazdy to super. Fajne Grand Tourismo jak Kawasaki ZZR 1400. Dobry, cichy i nie parujący w deszczu kask. Muza z bluetooth i ogień.

Uwielbiam długie trasy. Wiec u mnie nie ma takiej opcji żeby jak tylko mi pozwala miejce gdzie jadę forma (solo) to wybieram motocykl.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Kaai » 15/4/2014, 14:17

c klasa, 1030 km 7godzin, i to jakiś 5ty raz z rzędu.
mazda 3, 1200km 10godzin (korki były) 180 non stop. 1.6 diesel:D
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr