Zobacz wątek - pięcioletnie opony - jezdzic czy wymieniac ? stan IDEALNY

pięcioletnie opony - jezdzic czy wymieniac ? stan IDEALNY

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

pięcioletnie opony - jezdzic czy wymieniac ? stan IDEALNY

Postprzez Insekt » 5/3/2014, 00:03

Jak w temacie, jako, ze ciagle siedze za granica za kasą to malo siedze w PL i mam Pirelli Diablo Strada zalozone w stanie idealnym tylko, ze dot jest bodajze 3409, wymieniac? Faj, nie jakby ktos napisal co jezdzil lub probowal jezdzic na takich wiekowych. Z gory dzieki.
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 394
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez stareRadio » 5/3/2014, 06:58

ja tył mam PR2CT z konca 2009 i jest ok,
Jak nie spękana...spróbować nie zaszkodzi
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez melvin » 5/3/2014, 11:37

ja bym jeździł, tylko najpierw je trochę przetrzeć zanim zaczniesz ostrzej jeździć po winklach, miałem kiedyś chyba siedmioletnią d207 i trzymała elegancko. Jak opona nie jest spękana, odkształcona bo moto nie stało rok czasu w miejscu to nie ma się co spinać.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8392
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez freedek » 5/3/2014, 18:05

Ja jeździłem na 11 letniej z przodu... Dokładniej battlax bt-45. Jako nowa też dobrych opinie nie zbiera, a sam na nowej nie jeździłem więc porównania nie mam. Faktem natomiast jest to, że łapała uślizgi przy ostrzejszym hamowaniu ma suchym, czystym i ciepłym asfalcie. Jeśli Twoja zachowuje się dobrze, a nie jest wizualnie poniszczona to myślę, że nie ma powodu do zmiany.
freedek
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 24/5/2009, 22:42

Postprzez Insekt » 5/3/2014, 18:25

Dzieki koledzy, sprobuje jak sie zabije to nie dam znac :)
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 394
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez power_bit » 5/3/2014, 18:31

Nie popadajmy w paranoje, ale jeżeli koniecznie chcesz je wymienić, to ja chętnie odkupię.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez SkoQ » 6/3/2014, 08:45

Teoria mówi, że się nie powinno, w praktyce sam jeździłem chyba na 6 letnich, i nic się z nimi złego nie działo, nie czułem żeby mi coś uciekało.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez piotras29 » 6/3/2014, 20:35

większość z nas chyba jeżdzi na 4,5 letnich gumach także ja bym zakładał smiało. a to co freedek pisze ze battlax-y łapały uslizg przy hamowaniu to chyba norma z tymi oponami ja miałem je z tyłu i naprawde te opony sobie nie radziły
piotras29
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22/2/2014, 20:33

Postprzez czuły » 6/3/2014, 21:01

Mam ten sam problem. Mam w swoim moto fabryczne opony z 2004r - mają ok 1tyś km przebiegu. Dzisiaj przy zamykaniu opony parę razy złapałem drobny uślizg. Zobaczę jak będą zachowywały się przy wyższych temperaturach. Najwyżej trzeba będzie zmienić.
Avatar użytkownika
czuły
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 29/8/2011, 12:37
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez piotras29 » 8/3/2014, 00:45

Panowie i Panie nie wymagajmy od swoich opon żeby w marcu na zimnym, brudnym, zawilgoconym asfalcie po zimie w temp. otoczenia max 10 stopni opony trzymały jak w lato przy temp 28 stopni. wczoraj jechałem autem po mieście, jakis ziomek wpadał na rondo pięknym k4 1000 w biało niebieskim malowaniu widząc z jaka predkościa wjeżdza powiem szczerze lekko sie zdziwiłem, ładnie zaczał sie składac, ale moim zdaniem za szybko jechał jak na tą pore roku i tył mu pościł obrót wokół własnej osi i lekki slizg bez większysz szkód, jestem pewien że w srodku sezonu przejechałby tamtedy nawet szybciej i opona by nie puściła tylko dlatego ze opony i asfalt byłyby bardziej rozgrzane i bez zimowego syfu którego defakto niby nie widac ale jest.
piotras29
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22/2/2014, 20:33

Postprzez melvin » 8/3/2014, 14:30

wiadomo że asfalt jest brudny, ale przynajmniej coś z tym robią, bo zamiatarki widzę na mieście dość często. Teraz tylko czekać na 2-3dni ulewnych deszczy a później cieszyć się przyczepnością :)
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8392
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr