Zobacz wątek - Scigacz a drogi polne

Scigacz a drogi polne

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Scigacz a drogi polne

Postprzez cris2706 » 2/3/2014, 13:24

Czy jest mozliwosc, zeby wymienic w scigaczu kola czy tam opony i polatac nim troche po drogach polnych, lasach itp? Gdzies tak slyszalem ale nie wiem czy to prawda.
Jestem zielony w sprawach motoryzacji.
cris2706
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 1/3/2014, 13:49
Lokalizacja: Poznan


Postprzez SpeedyGonzales » 2/3/2014, 13:49

Teoretycznie możesz, tylko po co skoro masz twarde zawieszenie o małym skoku, do tego osprzęt nieprzygotowany na takie imprezy, i pozycję z kierownicą na wysokości kolan, więc enduro z tego nie będzie. Może poszukaj po prostu mocnego supermoto?
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez cris2706 » 2/3/2014, 14:06

Supermoto? Jestem zielony w sprawach motorow. Supermoto to p oprostu enduro?
cris2706
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 1/3/2014, 13:49
Lokalizacja: Poznan

Postprzez cioracz » 2/3/2014, 15:19

Supermoto-enduro przygotowane do jazdy po asfalcie min. są w nim szosowe opony.
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez Marsjanin » 2/3/2014, 17:34

Już się ktoś taki znalazł, kto Ducata przerobił: https://www.youtube.com/watch?v=vJXdFEw ... ata_player Swoją drogą uważam, że to bez sensu. Ścigacz to ścigacz.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez therminator » 3/3/2014, 08:17

Raczej odradzałbym ten pomysł.
Nie wiem jaki to "ścigacz", ale przy dalszym myśleniu nad tematem powinieneś wziąć pod uwagę:
1. Prześwit moto.
W terenie możesz zahaczyć silnikiem, centralką czy wydechami o ziemię, gałęzie itd.
A najlepszym przypadku gleba, w gorszym dezintegracja elementów.
2. Pracę zawieszenia
Jak kolega wcześniej napisał - sporty mają krótki skok i twardo zestrojone zawieszenie.
W terenie będziesz czuł się jak worek kartofli na rowerze prowadzonym po bruku.
Wibracje na maszynę też nie wpływają pozytywnie.
3. Chłodzenie silnika
Sporty i sportowe turystyki wymagają przepływu powietrza do chłodzenia.
W przypadku sporta chłodzonego powietrzem wolna jazda na wysokich obrotach przegrzeje silnik.
W przypadku silnika chłodzonego cieczą - będzie działał tak długo, dopóki chłodnica nie zaklei się ziemią/błotem wyrzucaną przez protektor przedniego koła.
4. Moment
Maszyny terenowe mają raczej wysoki moment od samego dołu - żeby nie kręcić wysoko silnika. Sporty mają moment przesunięty w górny przedział obrotów.
5. Zestopniowanie skrzyni
Teurystyki mają inne przełożenie skrzyni - przystosowane do lepszego oddawania mocy jak i kontroli trakcji. Sport inaczej oddaje moc i potrzebuje innej przyczepności.
6. Napęd
Rozważ koszty zniszczenia napędu przez piach i błoto lub przynajmniej przyśpieszonego jego zużycia.
7. Koszty w przypadku gleby
Jak sport to owiewki.
Jak teren to przyczepność dynamiczna albo cząstka tej z asfaltu.
Prawdopodobieństwo gleby - kilka razy większe.
Wymiana czy naprawa plastików, kierunkowskazów, lusterek, klamek, kierownicy itd. wielce prawdopodobna. Chyba że założysz pełną klatkę.
8. Szerokość kierownicy
W terenie potrzeba większej siły na kierownicy (momentu) więc kierownice są szersze. Sporty mają raczej wąskie kierownice.
9. Czyszczenie
Zakamarki, filtry, itd.
Błoto i piach dostaną się wszędzie, gdzie tylko mogą się dostać.
Wymiana filtrów powietrza - po takiej zabawie obligatoryjna. Terenówki mają inne filtry - które się czyści a nie wymienia.
10. Ciuchy
Standardowe ciuchy na asfalt nie zapewniają żadnej ochrony w terenie.

Pewnie znajdzie się jeszcze parę rzeczy.

Pozdrawiam
Suzuki GSX 1200 Inazuma
http://inazuma.m4i.pl (otwórz link)
therminator
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 8/2/2013, 17:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez Boshi » 3/3/2014, 13:27

Bez sensu temat, proponuję również, zgłębić troszkę bardziej wiedzę na temat motocykli zanim zadasz kolejne pytania.

Zamykam.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr