Zobacz wątek - Ciśnienie w oponach
NAS Analytics TAG

Ciśnienie w oponach

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Ciśnienie w oponach

Postprzez Marsjanin » 17/2/2014, 22:19

Czółkiem,

Tak mnie ciekawi, czy teraz jak jeszcze nie ma wysokiej temperatury, a jazdy się już zaczęły - przynajmniej dla mnie - pompujecie opony tak samo jak i w lecie?

Zalecana dawka dla mnie to 2.2 i 2.5. Gaz na pewno ma zależność od temperatury, ale czy warto się tak na to zwracać uwagę teraz?

Pozdrowionka!
Ostatnio edytowano 17/2/2014, 22:40 przez Marsjanin, łącznie edytowano 1 raz
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48


Postprzez krzall » 17/2/2014, 22:33

Sprawdź wentyle i czy nie ma gdzieś nieszczelności :) Pozdrawiam
Wszystko jest trudne... nim, stanie siÄ™ proste ;)
FZS 1000
Avatar użytkownika
krzall
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43


Postprzez Marsjanin » 17/2/2014, 22:36

Tzn. może źle się wyraziłem.. To, że spadło mi ciśnienie to całkiem możliwe. Bardziej chodziło mi o to, czy w obecnej temp. 6-8^C pompować normalnie do zalecanej dawki, bo opony i tak osiągną temperaturę podczas jazdy.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez wrider » 18/2/2014, 18:00

Ja bym nie szukal problemu tam gdzie go nie ma. Pompuj normalnie i ogien ;)
everything was free and everything was fast
Avatar użytkownika
wrider
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
Lokalizacja: WRA

Postprzez krzall » 18/2/2014, 19:53

Oczywiście pompuje to co napisane w manualu i jest ok. A temperatura to wpływa tylko na szybkośc rozgrzania sie mieszanki na kółku. Nie reguluję tego ciśnieniem ;) w oponkach :). Pozdrawiam
Wszystko jest trudne... nim, stanie siÄ™ proste ;)
FZS 1000
Avatar użytkownika
krzall
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43

Postprzez jaroaro » 18/2/2014, 21:01

Akurat temperatura ma wpływ na ciśnienie, ale nie doszukujmy się termodynamiki w pompowaniu opon ;-)
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy

Postprzez mati22252 » 18/2/2014, 21:18

Podczas rozgrzania opony powietrze(płyn) w środku ma podobną temperaturę co opona. Więc nie ma różnicy czy rozgrzejesz ją teraz czy jak będzie 20 stopni więcej. Rozszerzalność temperaturowa powietrza wynosi 0.003670K-1 więc przy 20 stopniach różnicy nie jesteś w stanie tego zauważyć w oponie bo jej temperatura pracy i tak jest dużo wyższa. przeciętnie w oponie przy ciśnieniu 2,5 bara znajduje się 40 l powietrza. wzór na różnicę ilości powietrza względem temperatury będzie wyglądał tak : Vpowietrza x wzpółczynnik x zmiana temperatury = zmiana obiętości. czyli zmiana będzie o 3 litry. To zmiana ciśnienia wyniesie około 0,15 bara.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez Invi » 19/2/2014, 21:18

Czyli jak najbardziej zauważalna różnica :P

Jak nie widzisz różnicy to się nie baw w teoretyzowanie ;) Jak zaczniesz zauważać to sam będziesz wiedział kiedy Ci się najlepiej jeździ ;)

Za dużo zmiennych żeby po prostu powiedzieć ile pompować, różnie jest nawet na różnych modelach opon.

Zauważ że jak napompujesz więcej to może i ciśnienie będzie takie jak latem, ale opony będzie jeszcze ciężej dogrzać ;P


Konkludując, pompuj tyle barów na ilu ci się najlepiej jeździ w danych warunkach i na danej oponie ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Marsjanin » 20/2/2014, 23:25

Już myślałem, że mój temat zniknął, a tu ciach - przeniesiony.

Rzeczywiście, może i jakoś za bardzo teoretycznie podchodzę do tematu, ale lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć, jak to się nie raz potwierdza, żeby nie palnąć głupoty ;)
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê