Jaki elegancki i dynamiczny samochod dla rodziny?
Posty: 48
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Glenroy napisał(a):przy maksymalnie odsuniętym fotelu kierowcy, z tyłu można dosłownie wyprostować nogi, jest tam więcej miejsca niż w Audi A8 i jest baaardzo wygodnie
Porownanie malucha z mini Nie moge tego czytac ... Ty chyba na oczy nie widziales A8, biorac cenowo, A8 to prawie superb x3. Szkoda jest fajna ale bez przesady ....
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Z tych co podałeś to Superb. Z innych - Suzuki Grand Vitara. Duży, wygodny, praktyczny. Dość mocny też jest. Problem z nim jest taki, że w PL jest niedostępny z 6cio biegówką. Trzeba się bawić w sprowadzanie.
W Skodach jest ten problem, że nowe diesle VW są dość wrażliwe na paliwo, a ono u nas jest badziewne. No i cudowny wynalazek zwany DPF. A benzyniaki są zazwyczaj z wtryskiem bezpośrednim, gazowanie zgodnie z zasadami sztuki kosztuje ok 10 koła, nie wierz, że zwykła instalacja sekwencyjna da radę. No i lubią olej jeść (do 1l na 1kkm). Tak źle, tak niedobrze.
W Skodach jest ten problem, że nowe diesle VW są dość wrażliwe na paliwo, a ono u nas jest badziewne. No i cudowny wynalazek zwany DPF. A benzyniaki są zazwyczaj z wtryskiem bezpośrednim, gazowanie zgodnie z zasadami sztuki kosztuje ok 10 koła, nie wierz, że zwykła instalacja sekwencyjna da radę. No i lubią olej jeść (do 1l na 1kkm). Tak źle, tak niedobrze.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
- Brekekeks
- Świeżak
- Posty: 457
- Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
- Lokalizacja: Kielce
Rosiboj napisał(a):Glenroy napisał(a):przy maksymalnie odsuniętym fotelu kierowcy, z tyłu można dosłownie wyprostować nogi, jest tam więcej miejsca niż w Audi A8 i jest baaardzo wygodnie
Porownanie malucha z mini Nie moge tego czytac ... Ty chyba na oczy nie widziales A8, biorac cenowo, A8 to prawie superb x3. Szkoda jest fajna ale bez przesady ....
Widziałem, siedziałem, miałem przyjemność się przejechać A8 z 2012r. Tak samo widziałem, siedziałem i miałem przyjemność jeździć superbem z 2011r. i tak, w Superbie było więcej miejsca z tyłu, wiadomo, gorsze materiały, wykonanie, ogólnie inna klasa samochodu i pod każdym względem wygląda to gorzej, pod każdym poza ilością miejsca z tyłu, bo tutaj A8 przy superbie klęka .
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Ludzie... to dalej jest Skoda. Chcesz żeby auto po 2 latach wyglądało jakby miało 10? Kup skodę. Tam się chyba od patrzenia wszystko wyciera, rysuje itd. Chyba że teraz drastycznie poprawili jakość tworzyw.
Ale i tak to jest Skoda.
Żeby nie było- poprzedni Superb w kombi mi się podoba. W sedanie jest tragiczną kopią bmw 7.
Ale i tak to jest Skoda.
Żeby nie było- poprzedni Superb w kombi mi się podoba. W sedanie jest tragiczną kopią bmw 7.
-
kravec - Administrator
- Posty: 5571
- Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
- Lokalizacja: Pabianice
Znaczy Rosiboj wstawił zdjęcia porównywawcze, ale rzeczywiście wydać na nim że Skoda jeśli chodzi o ilość miejsca na nogi wypada bardzo podobnie, poza tym jest tyci różnica między A8L a A8 A niestety ze zdjęcia wnętrza nie umiem określić która to jest wersja.
Suzuki Bandit 400 był
Suzuki SV650 S jest
Suzuki SV650 S jest
-
Sykopson - Stały bywalec
- Posty: 1097
- Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
- Lokalizacja: Kraków (Zielonki)
przyspamujÄ™, ale to w sumie hydepark.
W każdej skodzie jest dużo miejsca (no poza citygo). Ta marka tak ma. Przed gwiazdkę jak zasuwałem z choinkami u znajomka zdarzył się klient po doniczkową choinkę, niosę mu to do auta- Rapid (czyli na bazie Polo)- myślę sobie- może być ciężko to włożyć- wtedy mieliśmy patent że fotel pasażera do tyłu i po skosie nawet do Twingo wchodziły. Natomiast w Rapidzie bez problemu postawiłem choinkę w doniczce za fotelem kierowcy- nawet nie musiał go ruszać.
A wyżej jest jeszcze Octavia i dopiero Superb- z tego w niosek że w Superbie z tyłu możemy rozłożyć sobie leżak chyba. Tylko pytanie- czy jest nam to rzeczywiście potrzebne do komfortowego podróżowania? W A6 czy E60 nie ma tyle miejsca, prawie dodykam kolanami do fotela, albo lekko dotykam jak chcę, a komfort podróżowania jest na bardzo wysokim poziomie.
W każdej skodzie jest dużo miejsca (no poza citygo). Ta marka tak ma. Przed gwiazdkę jak zasuwałem z choinkami u znajomka zdarzył się klient po doniczkową choinkę, niosę mu to do auta- Rapid (czyli na bazie Polo)- myślę sobie- może być ciężko to włożyć- wtedy mieliśmy patent że fotel pasażera do tyłu i po skosie nawet do Twingo wchodziły. Natomiast w Rapidzie bez problemu postawiłem choinkę w doniczce za fotelem kierowcy- nawet nie musiał go ruszać.
A wyżej jest jeszcze Octavia i dopiero Superb- z tego w niosek że w Superbie z tyłu możemy rozłożyć sobie leżak chyba. Tylko pytanie- czy jest nam to rzeczywiście potrzebne do komfortowego podróżowania? W A6 czy E60 nie ma tyle miejsca, prawie dodykam kolanami do fotela, albo lekko dotykam jak chcę, a komfort podróżowania jest na bardzo wysokim poziomie.
-
kravec - Administrator
- Posty: 5571
- Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
- Lokalizacja: Pabianice
kravec napisał(a):Tylko pytanie- czy jest nam to rzeczywiście potrzebne do komfortowego podróżowania?
No wlasnie tez o tym mysle - dzieci poki co male, duzo mniejszym autem jezdza i troche nam nie potrzebne takie duze auto.
Na silnik 3.6 raczej sie nie zdecyduje - roznica w cenie zakupu jest kosmiczna, kolejny silnik to 2.0tdi z ktorym sa problemy, wiec tez odpada, i zostaje 1.8 benzyna turbo, niby w miare mocny ale jak na takie duze auto szalu nie ma, a do 4x4 trzeba doplacic i w dodatku trzeba wtedy wziac DSG (i tez doplacic) takze w sumie nie ma dobrej wersji dla mnie
Obejrze te Insignie i Chevrolety...
Rapid Spaceback tez jest w miare, ale tu znowu nawet najmocnieszy silnik (1.4, 140KM) nie powala parametrami ani cena...
- xchaotic
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 3/2/2014, 21:27
Zobacz sobie to co pisałem na poprzedniej stronie Insignia z 1.9 cdti 4x4. Ma 200km a kosztuje koło 130 000zł nowa. Myślę że bez problemu znajdziesz jazdy testowe w salonach opla. Możesz też zerknąć na nowego paska w wersji 4x4 (nie pamiętam jak się nazywa)- jest lekko podniesiony tak jakby i ma jakiś tam pakiet osłon- wygląda ciekawie, szczególnie jak na Passata.
-
kravec - Administrator
- Posty: 5571
- Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Jaki elegancki i dynamiczny samochod dla rodziny?
madcap napisał(a):ja poszedłbym kompletnie w drugą stronę i rozważył chevroleta. zwłaszcza malibu w wersji LTZ. jedynie czego nie bedziesz miał to 4x4. ta wersja ma już wystarczająco mocne silniki.
dzieki za wskazowke - jesli chodzi o gabaryty, podoba mi sie Cruze LTZ kombi, ale nie chce diesla, a z benzyny to najdynamiczniejszy tam jest 1.4T MT6 i 140KM - w sumie wystarczy i cena super (i super wyposazenie), ale bede jeszcze szukal...
Jesli chodzi o Malibu to nie widze na polskiej stronie Chevroleta? Jak to kupic?
Ostatnio edytowano 6/2/2014, 21:39 przez xchaotic, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- xchaotic
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 3/2/2014, 21:27
Re: Jaki elegancki i dynamiczny samochod dla rodziny?
xchaotic napisał(a):ale nie chce diesla
To Insignia odpada- nic tam ciekawego z benzyn nie ma (może to mniejsze turbo, ale też żłopie za dużo). Pamiętaj tylko że w tej chwili to już bez różnicy- już minęła era bezawaryjnych benzyn- teraz i one mają dwumasy, turbiny i tak dalej. Nie mówię że wszystkie ale spora część. A i pamiętaj o tym że auto będzie nowe więc wszystko zależy od Ciebie- jak nie zamęczysz to pojeździ.
-
kravec - Administrator
- Posty: 5571
- Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Jaki elegancki i dynamiczny samochod dla rodziny?
xchaotic napisał(a):(...)Jesli chodzi o Malibu to nie widze na polskiej stronie Chevroleta? Jak to kupic?
sorry, wystarczy wrzucić w wyszukiwarkę, mi od razu wyrzuciło kilka stron włącznie z katalogiem od chevi
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Pamiętaj też aby włożyć "dobre rady" serwisu i instrukcji obsługi między bajki. Olej co rok lub 15kkm, nie co 30 lub dwa lata. Mnóstwo filtrów zassanych/wkładów porwanych. Jak Ci mówią, że pierwsza wymiana po 60kkm to przytaknij tylko a i tak wymień po 15. Nie wiem kto im te instrukcje pisał, ale stosuj się do nich, tylko jeśli chcesz nim jeździć tylko przez okres gwarancyjny a potem pchnąć dalej. Serwis typu olej+filtry i inne rzeczy typowo eksploatacyjne możesz zrobić gdziekolwiek, mogą Ci to wbić do książki i jeśli użyłeś wszystkiego o jakości równej części oryginalnej to za cofnięcie gwarancji możesz aso do sądu pozwać, znaj swoje prawa bo aso za olej+filtry Cię skasuje tysiąc a w dobrym serwisie połowę tego zapłacisz.
Jeśli coś ma klimę na czynnik chłodniczy inny niż R134 to omijaj, bo ponad tysiąc za obsługę. A obsługę rób co 3 lata najrzadziej, bo po tym czasie olej w kompresorze jest nim tylko z nazwy.
Ksenony bez specjalnych instalacji (jak w nowym C4 picasso)? Omijaj. Świecą jak zwykłe h7 a wymieniać trzeba całe lampy.
Generalnie wiem, że to powinno być oczywiste, ale nie dla wszystkich jest - o nowoczesne samochody trzeba dbać bardziej niż o starsze. Garażuj bo lakiery teraz wodorozpuszczalne są, jeśli nie jest w ocynku to 5 lat max i rdza. Masz turbo to dbaj o nie, nie że odpalasz przy -20 i ogień, a po ostrej jeździe gasisz od razu. Dziwi mnie po prostu ilość ludzi, którzy do nas przyjeżdżają 3 letnim samochodem i narzekają, że coś jest nie tak. Na pytanie czy to i to robili rozkładają ręce i "panie ja tam wsiadam i jadę". Potem im włosy dęba stają, jak słyszą co jest nie tak i ile to kosztuje.
Możesz też spojrzeć na Subaru Legacy, 6cio cylindrowy bokser, diesel tylko automat niestety, ale to konieczność bo moment sprzęgła palił szybko. Dobrze się gazuje, jeśli nie jest to dla Ciebie jakąś herezją. W dieslu aby wymienić świece trzeba silnik wyjąć:)
Z grupy VW jeszcze Audi jest ok, buda w ocynku a A4 i A6 mają 4x4 stałe i przez TorSen.
Możesz zobaczyć japończyki, ale wtedy 4x4 to możesz pomarzyć, chyba, że w suvie. Ale Accord i Avensis są całkiem ok.
Zawsze możesz sprowadzić samochód 1-2 letni z Niemiec, bo kilometry po ich drogach są zupełnie inne niż po naszych, oszczędność na spadku wartości auta często pozwala na rozwiązanie ew z nim problemów i jeszcze trochę Ci zostanie.
Co tam jeszcze jest? Mitsubishi przekonstruowane. Mazda 6 jest w sumie ok. Fiat Croma? Delikatne zawieszenie ale poza tym raczej niezły, i bardzo dobrze wykończony. Z francuskich tylko Citroen, jeśli w ogóle je bierzesz pod uwagę.
Jeśli coś ma klimę na czynnik chłodniczy inny niż R134 to omijaj, bo ponad tysiąc za obsługę. A obsługę rób co 3 lata najrzadziej, bo po tym czasie olej w kompresorze jest nim tylko z nazwy.
Ksenony bez specjalnych instalacji (jak w nowym C4 picasso)? Omijaj. Świecą jak zwykłe h7 a wymieniać trzeba całe lampy.
Generalnie wiem, że to powinno być oczywiste, ale nie dla wszystkich jest - o nowoczesne samochody trzeba dbać bardziej niż o starsze. Garażuj bo lakiery teraz wodorozpuszczalne są, jeśli nie jest w ocynku to 5 lat max i rdza. Masz turbo to dbaj o nie, nie że odpalasz przy -20 i ogień, a po ostrej jeździe gasisz od razu. Dziwi mnie po prostu ilość ludzi, którzy do nas przyjeżdżają 3 letnim samochodem i narzekają, że coś jest nie tak. Na pytanie czy to i to robili rozkładają ręce i "panie ja tam wsiadam i jadę". Potem im włosy dęba stają, jak słyszą co jest nie tak i ile to kosztuje.
Możesz też spojrzeć na Subaru Legacy, 6cio cylindrowy bokser, diesel tylko automat niestety, ale to konieczność bo moment sprzęgła palił szybko. Dobrze się gazuje, jeśli nie jest to dla Ciebie jakąś herezją. W dieslu aby wymienić świece trzeba silnik wyjąć:)
Z grupy VW jeszcze Audi jest ok, buda w ocynku a A4 i A6 mają 4x4 stałe i przez TorSen.
Możesz zobaczyć japończyki, ale wtedy 4x4 to możesz pomarzyć, chyba, że w suvie. Ale Accord i Avensis są całkiem ok.
Zawsze możesz sprowadzić samochód 1-2 letni z Niemiec, bo kilometry po ich drogach są zupełnie inne niż po naszych, oszczędność na spadku wartości auta często pozwala na rozwiązanie ew z nim problemów i jeszcze trochę Ci zostanie.
Co tam jeszcze jest? Mitsubishi przekonstruowane. Mazda 6 jest w sumie ok. Fiat Croma? Delikatne zawieszenie ale poza tym raczej niezły, i bardzo dobrze wykończony. Z francuskich tylko Citroen, jeśli w ogóle je bierzesz pod uwagę.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
- Brekekeks
- Świeżak
- Posty: 457
- Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
- Lokalizacja: Kielce
Brekekeks napisał(a):Możesz też spojrzeć na Subaru Legacy, 6cio cylindrowy bokser, diesel tylko automat niestety, ale to konieczność bo moment sprzęgła palił szybko. Dobrze się gazuje, jeśli nie jest to dla Ciebie jakąś herezją. W dieslu aby wymienić świece trzeba silnik wyjąć:)
Przecież tam są 4 gary. Nie?
O Cromie nie pomyślałem nawet bo za stare- ale bardzo pozytywnie mnie to auto zaskoczyło, parę ciekawych i przydatnych właśnie dla rodzinki rozwiązań ma.
-
kravec - Administrator
- Posty: 5571
- Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
- Lokalizacja: Pabianice
A faktycznie, 4 cylindry sÄ… w Legacy:)
Co do Cromy, mamy klienta z jedną, 1.9 Multijet, 150Km, 6 biegów manual. Autko zrywne, ekonomiczne i fajnie wykończone. Ale zawieszenie jest z Vectry, trochę delikatne, wypraw na grzyby nie lubi:) DPFy w nich są też w miarę bezproblemowe.
Co do Cromy, mamy klienta z jedną, 1.9 Multijet, 150Km, 6 biegów manual. Autko zrywne, ekonomiczne i fajnie wykończone. Ale zawieszenie jest z Vectry, trochę delikatne, wypraw na grzyby nie lubi:) DPFy w nich są też w miarę bezproblemowe.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
- Brekekeks
- Świeżak
- Posty: 457
- Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
- Lokalizacja: Kielce
Właśni obejrzyj nową Mazdę 6, co prawda 4x4 nie dorwiesz ale są dynamiczne silniki benzynowe bodajże 2.0 190koni bez turbo (czyli mniej ewentualnych problemów). No i wygląd na prawdę robi robotę.
Co do Legacy, tak były wersje 6 cylindrowe H6 3.0 w Legacy 220koni, bardzo fajny silnik, tyle że zdaje mi się że w nowych już nie jest dostępny.
I Mazdy i Subaru obejrzeć i przejechać się nie zaszkodzi, a nuż Ci sie któryś spodoba
Co do Legacy, tak były wersje 6 cylindrowe H6 3.0 w Legacy 220koni, bardzo fajny silnik, tyle że zdaje mi się że w nowych już nie jest dostępny.
I Mazdy i Subaru obejrzeć i przejechać się nie zaszkodzi, a nuż Ci sie któryś spodoba
Suzuki Bandit 400 był
Suzuki SV650 S jest
Suzuki SV650 S jest
-
Sykopson - Stały bywalec
- Posty: 1097
- Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
- Lokalizacja: Kraków (Zielonki)
Jeśli nie upierasz się na 4x4 to weź pod uwagę też Mondeo. Nie wiem jak z wytrzymałością silników benzynowych ale jeśli diesel z 200tyś km na blacie i dpf'em na wyposażeniu nie sprawia problemów to myślę że są ok.
Dlaczego Mondeo? Bo napisałeś że chcesz mieć jakąś przyjemność z jazdy a pod tym względem Ford bije konkurencję FWD na głowę. O ile sam nie lubię, w ręcz nienawidzę samochodów z przednim napędem to Mondeo zrobiło na mnie duże wrażenie. Jeździłem wieloma samochodami i żaden z grupy przednio napędowych nie przypadł mi tak do gustu pod względem prowadzenia jak Ford.
Poza prowadzeniem jest bardzo komfortowy a fotele w stylu ala kubły są mega wygodne i nieźle trzymają na boki. W środku, zarówno z przodu jak i z tyłu jest na prawdę dużo miejsca jak na tą klasę samochodu (moje stare BMW serii 7 ma mniej).
Dlaczego Mondeo? Bo napisałeś że chcesz mieć jakąś przyjemność z jazdy a pod tym względem Ford bije konkurencję FWD na głowę. O ile sam nie lubię, w ręcz nienawidzę samochodów z przednim napędem to Mondeo zrobiło na mnie duże wrażenie. Jeździłem wieloma samochodami i żaden z grupy przednio napędowych nie przypadł mi tak do gustu pod względem prowadzenia jak Ford.
Poza prowadzeniem jest bardzo komfortowy a fotele w stylu ala kubły są mega wygodne i nieźle trzymają na boki. W środku, zarówno z przodu jak i z tyłu jest na prawdę dużo miejsca jak na tą klasę samochodu (moje stare BMW serii 7 ma mniej).
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Posty: 48
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości